0
back
 

diskuze k tématu: Trochu jetý Yeti - malá sonda majitele

category of topic classification: česká vozidla
Alda
number of posts36
date of registration25.05.2007
Tuesday 01.03.2016 23:01, fkt recenze roku
Opravdu hodnotná recenze. Než tohle to raději nic...
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 02.03.2016 10:09, no nic moc
Recenze bídná. Poruchy žádné, kromě přídavného čerpadla (tedy něco přece). A vyměnit origo akumulátor po 4 letech u garážovaného auta, to je panečku bídná kvalita. U nového auta jsem nikdy neměnil dříve než po 8 letech (u vysmívaných Renaultů vydržely 10 a vyměněny preventivně se zůstatkovou kapacitou přes 50%).
respond
kos
number of posts11
date of registration15.11.2007
Wednesday 02.03.2016 10:25, spotřeba
Tak to je první člověk u kterého slyším, že má menší spotřebu v zimě oproti létu. Vzhledem k nájezdu a studeným zimním startům se tomu trochu divím. Asi zázračná auta.
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Wednesday 02.03.2016 11:38, spotřeba
Recenze sama je stručná tak, že jí vlastně nemělo smysl psát Ale ta spotřeba mě až tak nepřekvapuje - autor píše, že je to na podstatně menších kolech než v létě, takže důvod pro snížení spotřeby tu je. Navíc už 5 let nebyla zima Na služebních toyotách nám spotřeba na menších kolech v zimě jde také dolů cca o 0,5 l, ale naftovým topením to zase doženeme
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 02.03.2016 12:19, RE: no nic moc
Pavlik posted by:
Recenze bídná. Poruchy žádné, kromě přídavného čerpadla (tedy něco přece). A vyměnit origo akumulátor po 4 letech u garážovaného auta, to je panečku bídná kvalita. U nového auta jsem nikdy neměnil dříve než po 8 letech (u vysmívaných Renaultů vydržely 10 a vyměněny preventivně se zůstatkovou kapacitou přes 50%).


To musel být vadný kus. Zrovna koncern má baterie z prvovýroby vynikající. Nepamatuju že bych někldy musel nějakou u Transporterů nebo Caddy měnit, a to auta startují denně na skoky po městě. Servisní auta. Pochybuje že by Škodovka měla jiného dodavatele.
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Wednesday 02.03.2016 12:22, RE: no nic moc
Pavlik posted by:
Recenze bídná. Poruchy žádné, kromě přídavného čerpadla (tedy něco přece). A vyměnit origo akumulátor po 4 letech u garážovaného auta, to je panečku bídná kvalita. U nového auta jsem nikdy neměnil dříve než po 8 letech (u vysmívaných Renaultů vydržely 10 a vyměněny preventivně se zůstatkovou kapacitou přes 50%).


Škoda resp. VW podobně jako všechny ostatní automobilky včetně zmiňovaného Reńaultu ale baterie do aut nevyrábí. Na životnosti hodně záleží jak se k baterii chováte, třeba když ji necháte stát celou zimu v autě na chodníku nebo v nevytápěné garáži, tak Vám garantuji že si pak ani neškrtne a někdy už ani nejde znovu nabít.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 04.03.2016 14:18, baterka a spotřeba
Ta nižší spotřeba v zimě není zas až tak překvapivá. Kdo má Yeti nebo oktávku scouta a na zimu obouvá místo 17" kol povolená 16" mohl se s tím setkat, pokud nejezdí víc dálničními rychlostmi. Nejde jen o šířku pneu, ale zimní 16" jsou i nižší než balónové letní 17", převody se tím zkrátí a dřív jdou řadit vyšší rychlostní stupně. Kdo jezdí pomaleji, může tak překvapivě i v zimě ušetřit. Navíc 2,0 TDI CR nemají (na diesel) problém se v zimě ohřát.

Baterka po 4 letech u auta s moderním dieselem že je KO taky nepřekvapuje. Pisatel za 6 let najezdil jen něco přes 70 000 km, což není moc. Předpokládám, že asi jezdí spíš kratší trasy - tím se víc zacpává DPF, který se pak častěji vypaluje, kolikrát pak běží naplno ventilátory i u jinak nepřehřátého stojícího auta s vypnutým motorem - jednoduše proto, aby se od rozpáleného DPF něco nevznítilo nebo nespálilo. A to je pro baterku záhul + pak zase altík naplno dobíjí + el. příhřev topení, atd. Tady bych doporučil vyměnit baterku za silnější, pokud už ta původní není na hranici možností alternátoru a je na ni místo. A/nebo ji zbytečně netrápit, omezit topení a nepřerušovat regenerace DPF. Škoda, že povedený benzín ke 4x4 se nabízí až od nedávna
respond
kos
number of posts11
date of registration15.11.2007
Friday 04.03.2016 16:55, spotřeba
Já měl vždy za to, že když je na autě povoleno více pneu, musí být jejich venkovní průměr plus mínus stejný. Když 17" pak mají nižší profil, když 16" tak vyšší. Pokud by venkovní průměr pneu byl různý, tak přeci nebude správně ukazovat rychloměr ani počítadlo. Jestli se třeba tento pán neřídí jen palubním počítačem, který může zkreslovat. Dle mého není možné v zimně dosáhnout nižší spotřeby, právě díky zimním pneu a studeným startům. U nájezdu 15tis/rok zcela jistě nejezdí ani dlouhé štreky.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 04.03.2016 17:33, RE: spotřeba
kos posted by:
Já měl vždy za to, že když je na autě povoleno více pneu, musí být jejich venkovní průměr plus mínus stejný. Když 17" pak mají nižší profil, když 16" tak vyšší. Pokud by venkovní průměr pneu byl různý, tak přeci nebude správně ukazovat rychloměr ani počítadlo. Jestli se třeba tento pán neřídí jen palubním počítačem, který může zkreslovat. Dle mého není možné v zimně dosáhnout nižší spotřeby, právě díky zimním pneu a studeným startům. U nájezdu 15tis/rok zcela jistě nejezdí ani dlouhé štreky.


Zimní pneu jsou většinou užší. To je zásadní pro spotřebu. A pokud je v zimě sníh max 14 dní je ta nižší spotřeba reálná.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 04.03.2016 20:25, RE: spotřeba
PetrT posted by:
kos posted by:
Já měl vždy za to, že když je na autě povoleno více pneu, musí být jejich venkovní průměr plus mínus stejný. Když 17" pak mají nižší profil, když 16" tak vyšší. Pokud by venkovní průměr pneu byl různý, tak přeci nebude správně ukazovat rychloměr ani počítadlo. Jestli se třeba tento pán neřídí jen palubním počítačem, který může zkreslovat. Dle mého není možné v zimně dosáhnout nižší spotřeby, právě díky zimním pneu a studeným startům. U nájezdu 15tis/rok zcela jistě nejezdí ani dlouhé štreky.
Zimní pneu jsou většinou užší. To je zásadní pro spotřebu. A pokud je v zimě sníh max 14 dní je ta nižší spotřeba reálná.


Co zde padlo ohledně rozměru pneu je samozřejmě nesmysl (16" vs. 17"), vnější obvod kola je vždy stejný. Pro spotřebu je důležitá šířka pneumatiky, přičemž zimní kola jsou většinou užší a tedy auto s nimi by teoreticky mělo dosáhnout menší spotřeby paliva. Zase na druhou stranu, zimní pneu mají o dost vyšší valivý odpor.....Většinou je tak spotřeba na zimních pneu vyšší i přes jejich menší šířku (a zimní delší zahřívání má vliv samozřejmě také - u mých aut to dělá o 3 dcl na 100km více).
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Friday 04.03.2016 21:34, RE: spotřeba
Pavlik posted by:
PetrT posted by:
kos posted by:
Já měl vždy za to, že když je na autě povoleno více pneu, musí být jejich venkovní průměr plus mínus stejný. Když 17" pak mají nižší profil, když 16" tak vyšší. Pokud by venkovní průměr pneu byl různý, tak přeci nebude správně ukazovat rychloměr ani počítadlo. Jestli se třeba tento pán neřídí jen palubním počítačem, který může zkreslovat. Dle mého není možné v zimně dosáhnout nižší spotřeby, právě díky zimním pneu a studeným startům. U nájezdu 15tis/rok zcela jistě nejezdí ani dlouhé štreky.
Zimní pneu jsou většinou užší. To je zásadní pro spotřebu. A pokud je v zimě sníh max 14 dní je ta nižší spotřeba reálná.
Co zde padlo ohledně rozměru pneu je samozřejmě nesmysl (16" vs. 17"), vnější obvod kola je vždy stejný. Pro spotřebu je důležitá šířka pneumatiky, přičemž zimní kola jsou většinou užší a tedy auto s nimi by teoreticky mělo dosáhnout menší spotřeby paliva. Zase na druhou stranu, zimní pneu mají o dost vyšší valivý odpor.....Většinou je tak spotřeba na zimních pneu vyšší i přes jejich menší šířku (a zimní delší zahřívání má vliv samozřejmě také - u mých aut to dělá o 3 dcl na 100km více).


To co je napsáno o gumách scouta je pravda. auto je na nich podstatně živější a má menší spotřebu. tachometr proměřuje - tachometrových 50 je cca 41. kolega v práci mi to popisoval - jezdí už druhého scouta.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 05.03.2016 08:28, RE: spotřeba
Pavlik posted by:
PetrT posted by:
kos posted by:
Já měl vždy za to, že když je na autě povoleno více pneu, musí být jejich venkovní průměr plus mínus stejný. Když 17" pak mají nižší profil, když 16" tak vyšší. Pokud by venkovní průměr pneu byl různý, tak přeci nebude správně ukazovat rychloměr ani počítadlo. Jestli se třeba tento pán neřídí jen palubním počítačem, který může zkreslovat. Dle mého není možné v zimně dosáhnout nižší spotřeby, právě díky zimním pneu a studeným startům. U nájezdu 15tis/rok zcela jistě nejezdí ani dlouhé štreky.
Zimní pneu jsou většinou užší. To je zásadní pro spotřebu. A pokud je v zimě sníh max 14 dní je ta nižší spotřeba reálná.
Co zde padlo ohledně rozměru pneu je samozřejmě nesmysl (16" vs. 17"), vnější obvod kola je vždy stejný. Pro spotřebu je důležitá šířka pneumatiky, přičemž zimní kola jsou většinou užší a tedy auto s nimi by teoreticky mělo dosáhnout menší spotřeby paliva. Zase na druhou stranu, zimní pneu mají o dost vyšší valivý odpor.....Většinou je tak spotřeba na zimních pneu vyšší i přes jejich menší šířku (a zimní delší zahřívání má vliv samozřejmě také - u mých aut to dělá o 3 dcl na 100km více).


Souhlas.
Další vliv má (alespoň u mě) styl jízdy. Obecně jezdím v zimním období defenzivněji, navíc přeci jen stále určité procento řidičů v zimě nejezdí, takže je to znát i na hustotě provozu.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 07.03.2016 09:38, RE: spotřeba
Pepe posted by:
Pavlik posted by:
PetrT posted by:
kos posted by:
Já měl vždy za to, že když je na autě povoleno více pneu, musí být jejich venkovní průměr plus mínus stejný. Když 17" pak mají nižší profil, když 16" tak vyšší. Pokud by venkovní průměr pneu byl různý, tak přeci nebude správně ukazovat rychloměr ani počítadlo. Jestli se třeba tento pán neřídí jen palubním počítačem, který může zkreslovat. Dle mého není možné v zimně dosáhnout nižší spotřeby, právě díky zimním pneu a studeným startům. U nájezdu 15tis/rok zcela jistě nejezdí ani dlouhé štreky.
Zimní pneu jsou většinou užší. To je zásadní pro spotřebu. A pokud je v zimě sníh max 14 dní je ta nižší spotřeba reálná.
Co zde padlo ohledně rozměru pneu je samozřejmě nesmysl (16" vs. 17"), vnější obvod kola je vždy stejný. Pro spotřebu je důležitá šířka pneumatiky, přičemž zimní kola jsou většinou užší a tedy auto s nimi by teoreticky mělo dosáhnout menší spotřeby paliva. Zase na druhou stranu, zimní pneu mají o dost vyšší valivý odpor.....Většinou je tak spotřeba na zimních pneu vyšší i přes jejich menší šířku (a zimní delší zahřívání má vliv samozřejmě také - u mých aut to dělá o 3 dcl na 100km více).
Souhlas.Další vliv má (alespoň u mě) styl jízdy. Obecně jezdím v zimním období defenzivněji, navíc přeci jen stále určité procento řidičů v zimě nejezdí, takže je to znát i na hustotě provozu.


Co se týká obvodu kol, tak kombinace průměru ráfku a výšky běhounu jsou definovány tak, že rozdíly obvodu jsou v jednotlivých procentech, takže tím to není. Šířka běhounu hraje roli, ale větší roli hraje správný tlak v pneu, výška vzorku a měkkost směsi. Pokud Vám v pneuservisu nafoukají střední tlak (dle rozsahu) při 20°C, tak při 0°C jste na minimálním tlaku a při -10°C jsou gumy podhuštěné. Co 10°C to 0,1 bar (spočteno a měřením ověřeno). Další věc je delší ohřev motoru, který s pneumatikami nesouvisí, ale spotřebu zvedá.
Mám stejnou šířku letních i zimních (léto 17", zima 16"), hlídám si tlak a rozdíl spotřeby mám zanedbatelný, spíše v zimě mám nižší, protože jezdím dálky na hory, byť se střešním boxem.
Takže zkontrolujte tlak u auta venku a zhodnoťte složení tras, protože to má podle mě největší vliv, stejně jako zmíněná defenzivní jízda. Pneumatika samotná zas tak zásadní vliv nemá.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.