0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Yeti 1.2 TSI 4x2: Dvanáctistovka bohatě stačí

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.06.2010 10:44, motor je super, ale pro Fabii
Pro Fabii / Polo atd je ten motor ideál. (měl být už dávno) Jen je otázka, aby se v tom Yetim časem neutahal. Třeba to zrychlení ze 130 na 160 už nebude moc ončo. Ale verze 4x2 plně stačí. Nevím proč máte pořád všichni (neříkám horalé atd) potřebu 4x4. Mě třeba na našich cestách více vadí díry nežli trakce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.06.2010 13:22, RE: motor je super, ale pro Fabii
Ráďa posted by:
Pro Fabii / Polo atd je ten motor ideál. (měl být už dávno) Jen je otázka, aby se v tom Yetim časem neutahal. Třeba to zrychlení ze 130 na 160 už nebude moc ončo. Ale verze 4x2 plně stačí. Nevím proč máte pořád všichni (neříkám horalé atd) potřebu 4x4. Mě třeba na našich cestách více vadí díry nežli trakce.
A nevím, proč máte všichni potřebu jezdit 160 když dálniční limit je 130. Myslím si, že motor je naprosto v pohodě, pro tohle auto je to velmi dobrá výchozí jednotka. Pokud někde v konstrukci neudělali chybu, tak by mohl i sloužit poměrně dlouho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.06.2010 16:26, RE: motor je super, ale pro Fabii
Ráďa posted by:
Pro Fabii / Polo atd je ten motor ideál. (měl být už dávno) Jen je otázka, aby se v tom Yetim časem neutahal. Třeba to zrychlení ze 130 na 160 už nebude moc ončo. Ale verze 4x2 plně stačí. Nevím proč máte pořád všichni (neříkám horalé atd) potřebu 4x4. Mě třeba na našich cestách více vadí díry nežli trakce.
Tak já, jelikož jsem s tímhle motorem už ujel pár set kilometrů, můžu zodpovědně říct, že zrychlení je i nad 130kmh docela dobrý (nebo super chcete-li, vezmu-li v potaz objem motoru). 4x4 je v Yetim prakticky nezbytnost, i s 1.2kou jsem v zatáčkách na mokru rozblikával protiprokluz, aniž bych se nějak snažil - souvisí to s turboefektem (na rozdíl od redakce TC jsem ho cítil kolem 1700 otáček) a také s necitlivostí plynu, řídící jednotka v podstatě při jakémkoliv přidání dává plný knedlík.
Další v čem nesouhlasím s redaktorem je to, že každá Škoda má na volantu stříbrný úsměv. Výbava Yeti ho má pěkně černý, plastový.
Spotřeba podle tankování byla 7,7 litrů na 100km a to jsem jel svižně, lehce přes limity (mimo obec). Motor mě opravdu překvapil v pozitivním slova smyslu - snad jen škoda horšího dávkování plynu. Do Fabie je to skvělá volba, do Yetiho bych já osobně volil spíš skvělou 1.8TSI - s tou jsem najel jen pár desítek km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.06.2010 23:01, RE: motor je super, ale pro Fabii
Koloss posted by:
A nevím, proč máte všichni potřebu jezdit 160 když dálniční limit je 130. Myslím si, že motor je naprosto v pohodě, pro tohle auto je to velmi dobrá výchozí jednotka. Pokud někde v konstrukci neudělali chybu, tak by mohl i sloužit poměrně dlouho.
KOLOSS: Limit? Co tím mysliš? Neznám! Limit je leda finanční, že na Panameru Turbo (zatím) nemám Jezdím snad podle toho, abych nic nezpůsobil, vadil okolí co nejméně, splýval s provozem, nevytvářel konflikntní situace, cítěl se bezpečně atd. Tedy dle situace !!! Dálnice je prázdná (nikoho nebrzdím) a potřebuju jet na spotřebu - ok, poklidných 90. Spěchám ve městě kde to znám a opět tam nikdo není - ok hodně nad 200.... Jedu po dálnici přes víkend mezi chatařema - ok všichni držíme vláček 110. Jedu po dálnici přes týden mezi služebákama, ok všichni držíme vláček 140. A nějaké teoretické čísla mě nikdy nezajímaly, většinou je popravdě ani neznám. Koukám před sebe, myslím, předvídám. To je nejvíc. Ne nějaké číslo. Rychlost má odpovídat povaze a stavu vozovky. Tím je řečeno vše. Tečka. Kdo to zneužívá je pak magor. Jestli ty jsi jeden z těch co má svých 130,00 ať se děje co se děje ( je mlha co by se dala krájet) nebo naopak free (prázdná rovinka) a myslí si jak je z obliga, tak se ani nehlas. Okolo 160 je rychlost, při které musí být auto jisté v kramflecích. Proč? Protože se s ní ve svém okolí setkáváš. Buď na ni zareaguješ velikostí. Tj. proti T815 letec nepůjde. Nebo umíš na jeho rychlost a vzniklou sitiaci zareagovat. Něžně přišlápnu, plynule zrychlím. Když ne, tak to není auto. Jsi ještě neměl v zrcátku xenony 200++ a v pravém dva táhnoucí se kamiony na tyči? Já už jo. Přišlápnu, vyřeším, druhým okem spím. No stres. Na to 1.2 v Yetim nemá. To je do Fabie, tedy městského auta kde dvojka- škub- trojka- škub- čtverka a brzda a furt dokola. Yeti je na to těžký. A ve vyšších rychlostech pak má dost vysoké jízdní odpory. Pokud kinematice pohybu automobilu rozumíš. Tak si nakresli křivky měrné tažné síly v závislosti na rychlostech pro různé odpory. Samo o sobě to není špatný motor. Ale do Yetiho je vyvážený optimál a kompromis 1.8 !!! (TSI ? TFSI). Stejně jako do SuperBlbce II. Já rezervu chci mít, srry. Na to že 129 km/h je teoreticky kupodivu legální (v mnohých situacích ale vražedné) a naopak 131 km/h nelegální (byť mnohdy lážo plážo) já nehraju. ...Částečnou pomocí jsou elektronické proměnlivé značky, které už x let marně prosazuju. Kus plechové tabule totiž nemůže popsat nic, byť pan Koloss to bude mít legální, immer 130,00 ano gratuluji.... A potřebu jezdit 160 primárně nemám. Mě by člověče stačilo, kdyby se opravily ty tankodromy. Člověk aby koukal po LandCruiseru 200, když chce jezdit po asfaltě. Kdyby se ještě bral řidičák za zavinení nehody, byl by to ideál. Do konstrukce je z vnějšku těžko vidět. AZNP sice používá úsměvná řešení, nicméně v kontextu s konkurencí je třeba uznat. Že to město, kde před dávnými časi zapíchli knížete Boleslava II, patří ještě mezi ty slušnější.

SLAVEK_XXX jj to říkám, pro prckolety je ideál 1.8 TSI Spotřebu máš pěknou. S Yetim jsem nejel, ale na služebních Oktávkách se mi na benzínu vždycky abnormálně dařilo, blížit se spotřebám výrobce (na dieselu kupodivu ne).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.06.2010 07:28, Moturek
Pritelkyne dostala prave tento motor v tomto aute cca pred 2 mesici jako sluzebni. Motor neni spatny na do mesta a na takove to zenske jezdeni nekam pobliz, ale kdyz chcete predjizdet treba dodavku ci kamion na okresce, nebo nedejbuh na dalnici tak mate smulu, i kdyz jsme v aute jen 2 a prazdny kufr tak ztraci dech. Ukazatel prerazeni me nuti jezdit okolo 1200 otacek, takze ho ignoruji a jezdim podle citu. Spotreba tim, ze to jezdi vetsinou Prahu tak je zatim 7.5 ale motor ma najeto lehce pres 2 tis km. Jo a je to jen predokolka. Jinak ja bych videl optimalnte alespon tu 1.4 TSI a idealne 1.8 TSI nebo 1.6 TDI CR
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.06.2010 07:28, Moturek
Pritelkyne dostala prave tento motor v tomto aute cca pred 2 mesici jako sluzebni. Motor neni spatny na do mesta a na takove to zenske jezdeni nekam pobliz, ale kdyz chcete predjizdet treba dodavku ci kamion na okresce, nebo nedejbuh na dalnici tak mate smulu, i kdyz jsme v aute jen 2 a prazdny kufr tak ztraci dech. Ukazatel prerazeni me nuti jezdit okolo 1200 otacek, takze ho ignoruji a jezdim podle citu. Spotreba tim, ze to jezdi vetsinou Prahu tak je zatim 7.5 ale motor ma najeto lehce pres 2 tis km. Jo a je to jen predokolka. Jinak ja bych videl optimalnte alespon tu 1.4 TSI a idealne 1.8 TSI nebo 1.6 TDI CR
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.06.2010 08:33, RE: motor je super, ale pro Fabii
Ráďa posted by:
KOLOSS: Limit? Co tím mysliš? Neznám! Limit je leda finanční, že na Panameru Turbo (zatím) nemám Jezdím snad podle toho, abych nic nezpůsobil, vadil okolí co nejméně, splýval s provozem, nevytvářel konflikntní situace, cítěl se bezpečně atd. Tedy dle situace !!! Dálnice je prázdná (nikoho nebrzdím) a potřebuju jet na spotřebu - ok, poklidných 90. Spěchám ve městě kde to znám a opět tam nikdo není - ok hodně nad 200.... Jedu po dálnici přes víkend mezi chatařema - ok všichni držíme v...
"...dvěstě ve městě" a třista z místa...a pak si se probudil, nebo ne?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.06.2010 10:24, RE: motor je super, ale pro Fabii
Ráďa posted by:
KOLOSS: Limit? Co tím mysliš? Neznám! Limit je leda finanční, že na Panameru Turbo (zatím) nemám Jezdím snad podle toho, abych nic nezpůsobil, vadil okolí co nejméně, splýval s provozem, nevytvářel konflikntní situace, cítěl se bezpečně atd. Tedy dle situace !!! Dálnice je prázdná (nikoho nebrzdím) a potřebuju jet na spotřebu - ok, poklidných 90. Spěchám ve městě kde to znám a opět tam nikdo není - ok hodně nad 200.... Jedu po dálnici přes víkend mezi chatařema - ok všichni držíme v...
200 ve městě? Že to tam znáš? Místo kreslení grafů tažné síly si spočítej brzdnou dráhu. Jeden takový to tady v Brně taky znal, akorát tam rozebrali tramvajové koleje a vlítl ve 100+ na holé pražce. Nezabil kupodivu ani sebe, ani nikoho jiného, akorát to auto. Tobě bych doporučil akorát - rychle se zabij a neseber s sebou nikoho jiného, nerad bych se s tebou potkal.

Výkonová rezerva je na to, aby člověk bezpečně dokončil předjíždění, nebo zmizel z křižovatky o něco rychleji, ne aby ji člověk permanentně do mrtě využíval. A světe div se, po D1 jezdím často a nepamatuju se, kdy jsem naposledy potkal auto s 200+. Možná ti kecá těžce tachometr a při svých 200+ jedeš 150, já mám tachometr proměřený a při reálných 130 mě předjíždí hóóóóódně málo aut. Pokud mě někdo dojede, tak ho sice zbytečně nezdržuju, ale záleží na situaci. Když předjíždím kamión a manévr probíhá normálně, tak si prostě počká, až to dokončím.

A mimochodem - 130 v mlze je nepřízpůsobení jízdy podmínkám, neměj mě za blba, když mě neznáš.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.06.2010 10:26, RE: Moturek
mufik.martin posted by:
Pritelkyne dostala prave tento motor v tomto aute cca pred 2 mesici jako sluzebni. Motor neni spatny na do mesta a na takove to zenske jezdeni nekam pobliz, ale kdyz chcete predjizdet treba dodavku ci kamion na okresce, nebo nedejbuh na dalnici tak mate smulu, i kdyz jsme v aute jen 2 a prazdny kufr tak ztraci dech. Ukazatel prerazeni me nuti jezdit okolo 1200 otacek, takze ho ignoruji a jezdim podle citu. Spotreba tim, ze to jezdi vetsinou Prahu tak je zatim 7.5 ale motor ma najeto lehce pres 2...
No zrovna ten 1.6TDI CR vychází z testů jako dost letargický a slabý.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.06.2010 11:33, RE: motor je super, ale pro Fabii
Ráďa posted by:
KOLOSS: Limit? Co tím mysliš? Neznám! Limit je leda finanční, že na Panameru Turbo (zatím) nemám Jezdím snad podle toho, abych nic nezpůsobil, vadil okolí co nejméně, splýval s provozem, nevytvářel konflikntní situace, cítěl se bezpečně atd. Tedy dle situace !!! Dálnice je prázdná (nikoho nebrzdím) a potřebuju jet na spotřebu - ok, poklidných 90. Spěchám ve městě kde to znám a opět tam nikdo není - ok hodně nad 200.... Jedu po dálnici přes víkend mezi chatařema - ok všichni držíme v...
Čoveče taky si myslím, že jsi tentokrát přestřelil. Rychlost je zrádná v tom, že roste lineárně, kdežto kinetická energie kvadraticky a s tím souvisí i délky brzdných drah a podobně.
A nemyslím, že by sem chodili nějací vychovatelé. Taky přes 130-ku nejezdím, jen když se zezadu blíží někdo hodně rychlý nebo bych někoho zavřel, tak na to šlápnu. Zkoušel jsem si na služebce v Německu vysoké rychlosti a nad 150 už se mi nejede pohodlně a 200 je vyloženě nepříjemná rychlost. Stačí jeden kamion a ten relativní rozdíl rychlostí je protivný, a to zejména, když se vlivem větru trochu zavlní návěs, vždy jsem zvolnil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.06.2010 01:13, Rychlost
Jezdete na co mate Vy a Vase auto a podle podminek okoli a bude to o moc bezpecnejsi nez kdyz budete tupe nasledovat vsechny znacky co potkate. Jakoze jich potkate hodne. Uz neni komunismus kdy vam pomalu i rikali jak si utrit zadek, je treba zacit pri jezdeni premyslet. Bohuzel dedictvi komunismu (prikazy, zakazy, narizeni a ja nevim co jeste) hodne lidem vyhovuje, nemusi premyslet. Statu to taky vyhovuje, kdo nemysli, je super ovce na voleni ze.
Zpet k autu, tento motor me velmi zajimal. A uz tomu tak neni. Ta spotreba je vysoka. 1.4 tdi by byla skvela volba, minimalne 2 litry dolu by to bylo oproti benzinu. Zrychleni a rychlost by mohla byt totozna.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.06.2010 06:30, RE: motor je super, ale pro Fabii
Koloss posted by:
200 ve městě? Že to tam znáš? Místo kreslení grafů tažné síly si spočítej brzdnou dráhu. Jeden takový to tady v Brně taky znal, akorát tam rozebrali tramvajové koleje a vlítl ve 100+ na holé pražce. Nezabil kupodivu ani sebe, ani nikoho jiného, akorát to auto. Tobě bych doporučil akorát - rychle se zabij a neseber s sebou nikoho jiného, nerad bych se s tebou potkal.

Výkonová rezerva je na to, aby člověk bezpečně dokončil předjíždění, nebo zmizel z křižovatky o něco rychleji, ne aby ji člověk pe...
KOLOSS: Jistě, brzdá dráha roste taky s mocninou, a jak. Před pár lety jsem nějaký diplom (bohužel né červený) z konstrukce dopravních prostředků dostal. Tak aspoň něco málo bych o tom vědět možná mohl. Ale to jsme se dostali úplně jinam. Od původního, že ze 130 proměnit 160 se hodí. Až k maximálním a vyjímečným situacím. Nemusíš se bát, když prasím, tak mě nepotkáš! Jednoduše proto, protože prasím jen tehdy, když tam NIKDO není. Protože je jasné, že toto ode mě ostatní očekávat nemůžou, takže cokoliv by se stalo, tak by bylo na mé triko. Takže 300-400m absolutně volný prostor, ten si je třeba udržovat. Cokoliv se ti do něj dostane, musíš zvolnit, marná sláva. S najetím do rozebraných kolejí problém nemám. Jedu snad tak,abych mohl zastavit na vzdálenost na jakou vidím. To je základ. Když nevím co mě čeká (stačí podnapilý cyklista z poza rohu) tak nemůžeš blbnout. Pokud v Brně rozebrané koleje nevidíte, asi není něco v pořádku, ne? Tak začněte sledovat okolí, začal bych rozklíženými panely na D1.

ALDA: na 300 nemám gumy, navíc je tam omezvač, ke všemu to by šly otáčky už do červeného, pomineme že ty cesty tak rovné nejsou, To už potřebuješ hodně prostoru a rovné linie okolo sebe. Ale dvě kila zlomíš ihned. Stačí vždycky mezi křižovatkama přišlápnout (u třetí už zas cítíš fanding). cca 60 čtverka. Přišlápneš kick down trojka do nějakých 160. Pak šup čtverka do středních otáček a máš. Otázka chvilky.

David V: tak dlouhodobá jistě, bavíme se o číslech na "vychutnání si prázdné rovinky" atd. Dlouhodobá mezi 130-150. O auto nejde, to to +-nepozná zda 100 nebo 200. Spolujezdec když nekouká ven taky ne. Max v druhém případě to péruje až 100m za dírou (zvláštní pocit). Ale řidič už by byl vyšťavený. ...Návěs? Tak když tam někdo (jiný účastník provozu) je, tak jasně že tyto čísla jsou mimo! Stačí aby to byl Polák co zachrápe a napůl pozmění pruh. Čelo návěsu je kuwa nebezpečné. Podrazíš zadní traverzu + rezervní gumu a pak čelo ložné plochy z tebe udělá kabriolet bez čelního skla. Brrr ani mi nemluv. Jednou jsem takhle viděl dodávku, čelo návěsu přes její kabinu až do půlky ložné plochy. Mezi plechy koukala jen roztrhaná ruka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.06.2010 12:20, RE: motor je super, ale pro Fabii
Ráďa posted by:
KOLOSS: Jistě, brzdá dráha roste taky s mocninou, a jak. Před pár lety jsem nějaký diplom (bohužel né červený) z konstrukce dopravních prostředků dostal. Tak aspoň něco málo bych o tom vědět možná mohl. Ale to jsme se dostali úplně jinam. Od původního, že ze 130 proměnit 160 se hodí. Až k maximálním a vyjímečným situacím. Nemusíš se bát, když prasím, tak mě nepotkáš! Jednoduše proto, protože prasím jen tehdy, když tam NIKDO není. Protože je jasné, že toto ode mě ostatní očekávat nemůžou, tak...
Když čtu ty podmínky, za kterých se dá dovádět, tak to snad najdu jen na poušti. Z tohoto pohledu je Česko přelidněné, trocha soukromí se skoro nedá najít.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.06.2010 12:57, RE: motor je super, ale pro Fabii
Ráďa posted by:
KOLOSS: Jistě, brzdá dráha roste taky s mocninou, a jak. Před pár lety jsem nějaký diplom (bohužel né červený) z konstrukce dopravních prostředků dostal. Tak aspoň něco málo bych o tom vědět možná mohl. Ale to jsme se dostali úplně jinam. Od původního, že ze 130 proměnit 160 se hodí. Až k maximálním a vyjímečným situacím. Nemusíš se bát, když prasím, tak mě nepotkáš! Jednoduše proto, protože prasím jen tehdy, když tam NIKDO není. Protože je jasné, že toto ode mě ostatní očekávat nemůžou, tak...
Tak si dej bacha, ať se někde nerozmázneš. Nebo, což je horší, někoho jiného!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.06.2010 17:30, RE: Rychlost
mibfox_novy posted by:
Jezdete na co mate Vy a Vase auto a podle podminek okoli a bude to o moc bezpecnejsi nez kdyz budete tupe nasledovat vsechny znacky co potkate. Jakoze jich potkate hodne. Uz neni komunismus kdy vam pomalu i rikali jak si utrit zadek, je treba zacit pri jezdeni premyslet. Bohuzel dedictvi komunismu (prikazy, zakazy, narizeni a ja nevim co jeste) hodne lidem vyhovuje, nemusi premyslet. Statu to taky vyhovuje, kdo nemysli, je super ovce na voleni ze.
Zpet k autu, tento motor me velmi zajimal. A uz ...
Spotreba by byla zcela jiste nizsi, jenze za jakou cenu (tim nemyslim kacky ale proc menit spickovy 4valcovy tichy turbobenzin za opravdu nepovedeny dieslovy trihrnec?)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.06.2010 22:12, RE: motor je super, ale pro Fabii
Ráďa posted by:
KOLOSS: Jistě, brzdá dráha roste taky s mocninou, a jak. Před pár lety jsem nějaký diplom (bohužel né červený) z konstrukce dopravních prostředků dostal. Tak aspoň něco málo bych o tom vědět možná mohl. Ale to jsme se dostali úplně jinam. Od původního, že ze 130 proměnit 160 se hodí. Až k maximálním a vyjímečným situacím. Nemusíš se bát, když prasím, tak mě nepotkáš! Jednoduše proto, protože prasím jen tehdy, když tam NIKDO není. Protože je jasné, že toto ode mě ostatní očekávat nemůžou, tak...
Ráďo,
nejsi náhodou Kylie ??
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.06.2010 22:40, RE: motor je super, ale pro Fabii
Mart posted by:
Ráďo,
nejsi náhodou Kylie ??
NENÍ, Ráďa měl donedádávna docela rozumné názory a tak Kylie TO určitě není. ONA píše DIVNÝM stylem a KAŽDÉMU vnucuje SKVĚLOU C5tku!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.06.2010 14:37, RE: Rychlost
pargi posted by:
Spotreba by byla zcela jiste nizsi, jenze za jakou cenu (tim nemyslim kacky ale proc menit spickovy 4valcovy tichy turbobenzin za opravdu nepovedeny dieslovy trihrnec?)
mate pravdu ze ve zvukovem projevu ten benzinek bude lepsi, nekomu ale jde vyhradne o kacky :) kazdeho osobni preference.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 19.06.2010 11:25, RE: Rychlost
mibfox_novy posted by:
mate pravdu ze ve zvukovem projevu ten benzinek bude lepsi, nekomu ale jde vyhradne o kacky :) kazdeho osobni preference.
Kdyz uz jde o kacky, tak ten diesel bude o hadne mastnejsi a ta spotreba nevim esi bude o 2 litry nizsi...navic je to slozity stroj a tedy uz pricipielne nachylnejsi k porucham. I kdyz jak na tom bude nove TSI zatim taky nikdo nevi. Ja bych navzdory tomu sel radsi do benzinoveho turba.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.