0
back
 

diskuze k tématu: Vliv tahani privesu na stav automobilu

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.06.2014 13:05, Vliv tahani privesu na stav automobilu
Dobry den,
v mem hledacku utkvela Skoda Superb I (registrace 2008) 2.8 benzin najeto 150tkm. Auto vypada pekne, akorat ma tazne zarizeni a to u takoveho vozu podle me znamena, ze s nim jeho majitel tahal treba obytny prives. Zajimalo by me tedy, jestli tahani privesu nejak ovlivni stav vozidla atd. nebo jestli je lepsi takovy vuz nekupovat. (Jinak vuz neni z Cech ale z Nemecka)

Dekuji za Vas nazor.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 02.06.2014 14:51, RE: Vliv tahani privesu na stav automobilu
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobry den, v mem hledacku utkvela Skoda Superb I (registrace 2008) 2.8 benzin najeto 150tkm. Auto vypada pekne, akorat ma tazne zarizeni a to u takoveho vozu podle me znamena, ze s nim jeho majitel tahal treba obytny prives. Zajimalo by me tedy, jestli tahani privesu nejak ovlivni stav vozidla atd. nebo jestli je lepsi takovy vuz nekupovat. (Jinak vuz neni z Cech ale z Nemecka) Dekuji za Vas nazor.


já mám také na FXku tažné a za celou dobu co ho mám, tedy sedmým rokem, jsem za ním něco táhnul cca 10x. a obvykle to byl vozík s nepořádkem na sběrný dvůr. přesto jsem dovozce požádal aby ve Státech tažné koupil a tady ho nechal nainstalovat ještě před přihlášením vozu, prostě jsem ho chtěl mít. takže ne každý vůz vybavený tažným musel něco skutečně tahat.
jinak na karoserii ten vliv v případě dodržování váhových limitů nebude nijak zásadní, spíš bych se podrobněji podíval na stav převodovky.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Monday 02.06.2014 16:02, Tahání silným autem
Kdyby to bylo nějaké HTP, obavy by byly na místě, naštěstí 2,8 V6 má dost síly i na tahání těžkých věcí. Max. může být načlá spojka, ale není řečeno. Jestli to je automat, musí řadit hladce a i za studena nedržet otáčky zbytečně dlouho výš než je nutné (prokluz), pak může být načlý. Naštěstí Tiptronic toho vydrží dost a dá se opravit. Celkově bych se toho nebál, jak je napsáno výše, tažné nemusí být skoro ani použité (což na něm lze i vidět).
respond
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Monday 02.06.2014 16:20, Tažné
To jestli auto tahalo karavan se dá celkem spolehlivě poznat protože:
- pravděpodobně měl stabilizátor na oji přívěsu, tj. na kouli auta jsou na bocích jemně vysmirkované plošky od třecích segmentů a koule je suchá
- na zpětných zrcátkách jsou stopy po montáži přídavných zrcátek - většinou se chytají za hrany krytu
- auto má namísto 7-mi kolíku 13-ti kolíkovou zásuvku
Spíše bych tipoval, že auto vozilo nosič na kola, s 2.8 v benzinu by asi nikdo za cca 15 litrů tahat vlek nechtěl
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 02.06.2014 21:35, RE: Tažné
*autofans* posted by:
To jestli auto tahalo karavan se dá celkem spolehlivě poznat protože: - pravděpodobně měl stabilizátor na oji přívěsu, tj. na kouli auta jsou na bocích jemně vysmirkované plošky od třecích segmentů a koule je suchá - na zpětných zrcátkách jsou stopy po montáži přídavných zrcátek - většinou se chytají za hrany krytu - auto má namísto 7-mi kolíku 13-ti kolíkovou zásuvku Spíše bych tipoval, že auto vozilo nosič na kola, s 2.8 v benzinu by asi nikdo za cca 15 litrů tahat vlek nechtěl


Kouli má kde kdo. Nechal jsem si namontovat kouli, protože plánuju vozit za autem kola. Na střechu se 4 kola nakládají celkem špatně a hrozí při montáži pád kola na střechu.
respond
autovoko
number of posts9
date of registration09.12.2018
Tuesday 03.06.2014 15:10, RE: Vliv tahani privesu na stav automobilu
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobry den, v mem hledacku utkvela Skoda Superb I (registrace 2008) 2.8 benzin najeto 150tkm. Auto vypada pekne, akorat ma tazne zarizeni a to u takoveho vozu podle me znamena, ze s nim jeho majitel tahal treba obytny prives. Zajimalo by me tedy, jestli tahani privesu nejak ovlivni stav vozidla atd. nebo jestli je lepsi takovy vuz nekupovat. (Jinak vuz neni z Cech ale z Nemecka) Dekuji za Vas nazor.


Také mohl tahat vlek se dvěma koni
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Tuesday 03.06.2014 15:41, prověřit stav
Vliv má tahání na spojku převodovku a brzdy, brzdy jsou výměněná spotřební věc, tak bych to neřešil. Spojka při tahání vydrží cca 50-100tkm. u benzínu to ale neznamená nutně i dvouhmotu, já mám původní a auto tahalo chvíli autopřepravník a já za ním taky občas tahám 2t vlek a to má najeto přes 400tkm spojka mě vyšla na 6000i s prací na bmw. Horší by byl automat, ale jak tu někdo psal, chce to vyzkoušet a nebál bych se toho. tažné ani nemusí nutně znamenat, že to něco tahalo.
Spíš by mě zaráželo, že to má 150tkm, jako většina aut v bazarech od 2 do 20 let stáří.
Jinak BMW 2,8i s 2t vlekem žere do 11l LPG na dálku 100km/h tempomat + okresky, myslím že superb na tom bude podobně a ne 15l
a na tahání koní se používají 4x4 protože když za superba dáte koně někde na poli, tak vás ty koně prvně budou muset vtáhnout na asfalt, aby jste je odvezl.
pokud je auto v dobrém stavu, tak bych se nebál.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 03.06.2014 22:22, RE:
Dobrý den. Podle mého názoru není nutné vůz s tažným zařízením ihned automaticky "odepisovat". V závislosti na váze přívěsu se sice více namáhá především spojka, pokud s autem jezdil šetrný řidič, vydrží prakticky stejně, jako by přívěs netahal. Dá se také říci, že čím větší automobil s výkonnějším motorem, tím lépe tažení přívěsu zvládá.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 03.06.2014 23:07, RE:
Karel - TipCars.com posted by:
Dobrý den. Podle mého názoru není nutné vůz s tažným zařízením ihned automaticky "odepisovat". V závislosti na váze přívěsu se sice více namáhá především spojka, pokud s autem jezdil šetrný řidič, vydrží prakticky stejně, jako by přívěs netahal. Dá se také říci, že čím větší automobil s výkonnějším motorem, tím lépe tažení přívěsu zvládá.


To je právě těžká volba. Spojky a brzd bych se nebál, ty se dají vyměnit a není to drahé. Horší může být motor a převodovka. Motor lze zkontolovat alespoň změřením tlaků, jestli není utahaný. Jediné, co nelze zkontrolovat, je převodovka, která s vlekem přenáší vyšší výkon, což paltí v podstatě do kopce a při zrychlování. Pak jsou více namáhané i homoklouby, poloosy a uchycení přední nápravy od větších momentů na předních kolech. Pokud na nich nebudou nepřípustné vůle, nebál bych se.
Nicméně nemohu neuvést, že jsem byl přímo účasten rozhovoru, kde mi majitel bazaru sděloval, že Superby a Passaty používal na tahání aut z němec (ovšem chrochty), že byly za ty roky tak o centimetr delší, ale jezdily furt. Tak si vyberte. To protažení (můžeme diskutovat o konkrétní hodnotě) nemusí být nereálné. Jen běžné zrychlení 2m/s2 při hmotnosti vleku 700 kg znamená tažnou sílu odpovídající hmotnosti 140 kg a když se k tomu přidá ještě nakloněná rovina, rázem ty síly mohou odpovídat 200kg.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.