Karel - TipCars.com posted by:
Dobrý den. Podle mého názoru není nutné vůz s tažným zařízením ihned automaticky "odepisovat". V závislosti na váze přívěsu se sice více namáhá především spojka, pokud s autem jezdil šetrný řidič, vydrží prakticky stejně, jako by přívěs netahal. Dá se také říci, že čím větší automobil s výkonnějším motorem, tím lépe tažení přívěsu zvládá.
To je právě těžká volba. Spojky a brzd bych se nebál, ty se dají vyměnit a není to drahé. Horší může být motor a převodovka. Motor lze zkontolovat alespoň změřením tlaků, jestli není utahaný. Jediné, co nelze zkontrolovat, je převodovka, která s vlekem přenáší vyšší výkon, což paltí v podstatě do kopce a při zrychlování. Pak jsou více namáhané i homoklouby, poloosy a uchycení přední nápravy od větších momentů na předních kolech. Pokud na nich nebudou nepřípustné vůle, nebál bych se.
Nicméně nemohu neuvést, že jsem byl přímo účasten rozhovoru, kde mi majitel bazaru sděloval, že Superby a Passaty používal na tahání aut z němec (ovšem chrochty), že byly za ty roky tak o centimetr delší, ale jezdily furt. Tak si vyberte. To protažení (můžeme diskutovat o konkrétní hodnotě) nemusí být nereálné. Jen běžné zrychlení 2m/s2 při hmotnosti vleku 700 kg znamená tažnou sílu odpovídající hmotnosti 140 kg a když se k tomu přidá ještě nakloněná rovina, rázem ty síly mohou odpovídat 200kg.