0
back
 

diskuze k tématu: Superb vs. Passat

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Sokol
number of posts2
date of registration09.06.2016
Thursday 09.06.2016 19:05, Superb vs. Passat
Čaute.
Chtěl bych koupit ojeté auto, ale nevím které bude lepší na provoz a hlavně, které bude spolehlivější a snese víc. Budu rád za veškeré Vaše rady a připomínky.

A) Superb 2.5 TDI, 120kw, rv.2004,
najeto 255tis, automat,
technický stav neznám

B) Passat Variant 2.0 TDI, DSG, 103kw, rv.2006,
najeto 273tis, automat,
co se týče technického stavu:
Rozvody dělané u 240tis, motor a převodovka jsou v pořádku, volnoběžka alternátoru hlučnější, ale alternátor funguje, horní uložení tlumičů v plném rejdu hlučnější
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Thursday 09.06.2016 19:22, 2,5V6 TDI v das Auto produktech
hahaha.
Stav auta neznám a vybírám mezi tím nejhorším, co kdy vyrobili (2,5V6 TDI 114/120/132kW) a něčím jiným. Na netu jsou tisíce diskuzí o tomto motoru. 114kW verze byla doslova tragická. 120kW a 132 kW verze prošly několika úpravami, zejméne se řešilo konstrukční provedení vaček a jejich mazání. Zadrřené a vydřené vačky potkaly kvantum motorů a pravidlem to bylo zejména u těch, kteří jezdili na long-life interval výměny oleje a navíc požívali Castrol GTX. To byla vražedná kombinace. Zbytek auta (tedy Tiptronic) a podvozek/elektrika byly celkem OK, avšak i Tiptronic dokázal udělat průvan v peněžence. Ani v něm nebyla olejová náplň doživotní, jak hlásal výrobce, ale chybu neudělal ten, kdo ji pravidelně měnil.
protože tento vůze s 2,5V6TDI jsem osobně vlastnil a najel na něm několik desítek tisíc km, než jsem s naftou navěky skončil, mohu říct, že jeto auto vhodné na dlouhé cestování. Je v něm o dost lepší jízda, než v Pasát o Oktáce ani nemluvím. Ovšem ten, kdo čeká jakýkoliv zážitek z řízení, bude hluboce zklamán. je to auto pro ty, co najedou za rok 60-100.000km a nechtějí jít hned po delší jídze do Košumberka. Pak je to správná volba. A ten kdo jezdí ve 4, tak si lebedí. Jinak hliníková náprava na mém autě byla původní (dekklarováno 85tkm při koupi, ale reál byl tak +100tkm), taktéž převodovka byla OK, motor kupodivu taky, ale já měnil olej po 10tkm vždy s filtrem a úzkostlivě dbal na to, aby se dobře prohřál olej, než se dalo trochu šlápnout na plyn. Turbo bylo taky původní, vstřiky i čeropadlo. Snad jsem měl štěstí. Na autě jsem dělal jen přední brzdy, to byl kotoučožrout Kufr na sedan velký, ve 4 na lyže bez problému bez rakve či nosiče. Dnes sehnat 2,5TDI v dobrém stavu bude kumšt, mám obavu, že dnes už je to auto za zenitem. Když bych nutně potřeboval dlouhého Superba, radši bych sehnal benzínovou 2,8 V6 a předělal na LPG-snáší to dobře a provozní náklady jsou pak stejné, ba i nižší. Ona totiž ta 2,5TDI dokázala jezdit za dlohodobý průměr kolem 7,5/100, což při ceně LPG a odhadované spotřebě kolem 10/100 buide s LPG za nižší náklady.
Můj kus začal kvést pod maldem kufru,a el ve smlouvě byloé napsáno, že byl opravovaný po lehké nehodě, tak asi proto. Jinak cajk. Výborné sedačky, to opravdu, musím dát za 1s*.Měl jsem černou metalízu s pokovenými skly a v roce 2006 to budilo celkme respektDnes už vtom jezdí jen cigáni a 18ti letí rybízové, co nemají na wolítaný báwo
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Friday 10.06.2016 10:28, Ale choď Zdeny...
Ale choď Zdeny...

Z tých dvoch áut je úplne jedno čo si vyberie, šak je to koncern a tie autá od sú pri 300.000km ešte len v zábehu. Tie autá znesú neuveriteľne veľa, servis nepotrebujú, lebo sú to diesle a to sú držiaky, stačí meniť olej aspoň 1x za 100.000km, tlmiče meniť tiež netreba, tým nič nebýva, rovnako brzdové kotúče, platničky, prevodovky sú tiež doživotné, ...

Ja by som odporúčal V6, predsa je to iné ako dáky štvorvalec, už len kvôli prestíži. Na benzíny sa vykašli tie ťa zožerú, ale keď chceš ukázať, že si king a máš na to tak prečo nie.

Na rady okolia sa vykašli, ty vieš čo chceš a nie iní. Určite neber dáky Ford Focus s 1,6 benzínom, alebo Fiat Stilo, šak čo by si o tebe ľudia pomysleli, mali by ťa za socku.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 10.06.2016 11:20, RE: Ale choď Zdeny...
Ma007 posted by:
Ale choď Zdeny...Z tých dvoch áut je úplne jedno čo si vyberie, šak je to koncern a tie autá od sú pri 300.000km ešte len v zábehu. Tie autá znesú neuveriteľne veľa, servis nepotrebujú, lebo sú to diesle a to sú držiaky, stačí meniť olej aspoň 1x za 100.000km, tlmiče meniť tiež netreba, tým nič nebýva, rovnako brzdové kotúče, platničky, prevodovky sú tiež doživotné, ...Ja by som odporúčal V6, predsa je to iné ako dáky štvorvalec, už len kvôli prestíži. Na benzíny sa vykašli tie ťa zožerú, ale keď chceš ukázať, že si king a máš na to tak prečo nie.Na rady okolia sa vykašli, ty vieš čo chceš a nie iní. Určite neber dáky Ford Focus s 1,6 benzínom, alebo Fiat Stilo, šak čo by si o tebe ľudia pomysleli, mali by ťa za socku.


Chtělo by to tady lajkování, neboť tento názor se mi líbí
respond
PavelKeprt
number of posts121
date of registration28.10.2015
Friday 10.06.2016 12:46, a cena?
Pane Sokole, jedna důležitá otázka - kolik za tyto dvě "pokladničky" chcete dát peněz? Resp. za kolik je majitelé/bazary/prodejci nabízí?

Zas na druhou stranu - PROČ NE - pokud někdo touží po 10+ staré střední třídě v naftě od koncernu, která měla deklarovaných +/- 250 tis. km najeto tak před 5 a více lety, protože tato auta v drtivé většině fungují jako služebáky (stačí se podívat do VTP na prvního majitele, většinou to není "fyzická osoba" - a najet 50 000 km / rok není VŮBEC žádný extrém, spíše naopak), tak je to jeho volba, ty auta budou jezdit ještě spoustu let, ale je rozumné počítat s ročními náklady na servis cca 20 000 (v lepším) až 50 000 Kč (v horším případě).

Schválně se podívejte na mobile.de, vyfiltrujte si solidnější prodejce a bazary a podívejte se, kolik mají najeto 4 roky staré Superby a Passaty s těmito motory. Před 10 lety tomu nebylo jinak, obávám se...
respond
Sokol
number of posts2
date of registration09.06.2016
Saturday 11.06.2016 14:22, Díky za rady
Doposud jsem naftový motor nikdy neměl, vždy jen benzinový. A proč vybírám ze superba nebo passata? Potřebuji prostorné auto, které vydrží a udělá službu i když na sklonku svých sil. Vím, že obě auta dokáží najet slušnou porci km viz.(mobile.de) a ano také vím, že jejich servis není laciný. Jak by mohl.. Mají přece naftové motory a ne benzinový. Jen potřebuji znát názor lidí co se s danými auty setkali a dokážou poradit nebo říct s čím případně počítat a na co se připravit. Jinak obě auta mají cenu cca 100tis a jen Superb je bazarový.
respond
JakubR
number of posts24
date of registration19.11.2009
Sunday 12.06.2016 22:52, RE: Superb vs. Passat
Sokol posted by:
Čaute.Chtěl bych koupit ojeté auto, ale nevím které bude lepší na provoz a hlavně, které bude spolehlivější a snese víc. Budu rád za veškeré Vaše rady a připomínky.A) Superb 2.5 TDI, 120kw, rv.2004,najeto 255tis, automat,technický stav neznám B) Passat Variant 2.0 TDI, DSG, 103kw, rv.2006,najeto 273tis, automat,co se týče technického stavu:Rozvody dělané u 240tis, motor a převodovka jsou v pořádku, volnoběžka alternátoru hlučnější, ale alternátor funguje, horní uložení tlumičů v plném rejdu hlučnější


Passat je z těchto dvou imho lepší volba, už jen proto, že je o dva roky mladší a (pravděpodobně) znáš původ. jen z toho dsg bych měl malinko obavy...
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Monday 13.06.2016 13:24, DSG
Ja by som sa o DSG nebal. Urcite si treba nechat rezervu na opravy, ale na DSG sa myslim menia len tie dve spojky. Bude to trochu drahsie, ale + je automat a zasa pokoj na dlho. Ja by som sa skor bal dieselu, ale tak ak mate este jedno auto v rodine, tak tie prve pripadne opravy sa daju prezit.
Mne sa napriklad na tychto autach nepacia tie vstrekovace. Ked mate common rail, zvyknu mat pred smrtou nejake priznaky ktore sa daju lahko rozoznat(cvakanie, kolisu otacky, hrubsi chod). Ja mam dvoch znamych, ktorym tieto pumpa duse vstrekovace (konkretne vzdy jeden) odisli. Prejavilo sa to tak, ze niekam prisli, odbehli od auta, a ked sa vratili, auto uz nenastartovalo. Teraz je otazka, ci menit vsetky naraz, alebo po jednom, a par krat ostat niekde stat. Najhorsia varianta je potom pouzit diely z vrakoviska. Na to by som asi nemal nervy.
respond
Šíma
number of posts3
date of registration30.06.2016
Thursday 30.06.2016 14:09, nebrat
Taky bych to nebral
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 06.07.2016 09:34, Dsg bych nebral
Tak já bych se, na rozdíl od citroenaka, dsg docela bál. Servis není levný ani náhodou a spolehlivé také moc není. Servisní interval je 60 tisíc km, což je docela málo. Výměna spojek stojí přes 30 tisíc a kolabující mechatronika další dvacítku. Navíc když člověk nejezdí sportovním stylem, tak se dsg nechová zrovna skvěle, zlatý měničový automat.
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Wednesday 06.07.2016 11:06, RE: Dsg bych nebral
Pavlik posted by:
Tak já bych se, na rozdíl od citroenaka, dsg docela bál. Servis není levný ani náhodou a spolehlivé také moc není. Servisní interval je 60 tisíc km, což je docela málo. Výměna spojek stojí přes 30 tisíc a kolabující mechatronika další dvacítku. Navíc když člověk nejezdí sportovním stylem, tak se dsg nechová zrovna skvěle, zlatý měničový automat.


Podpisujem.

respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.