0
back
 

diskuze k tématu: Superb Combi II 1.6 Greenline zvýšení podvozku do výšky paketu na špatné cesty

category of topic classification: poradna, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, automobilky, česká vozidla
Antonym
number of posts4
date of registration14.06.2016
Tuesday 14.06.2016 07:46, Superb Combi II 1.6 Greenline zvýšení podvozku do výšky paketu na špatné cesty
Dobrý den, chystám se kupovat zánovního Superba a vzhledem k hroznému stavu silnic v Česku (a obzvlášť v Praze) považuji za nutnost mít trochu zvýšený podvozek. Na mé stávající Octavii I jsem už dvakrát utrhl nárazník a jednou protrhl vanu na příšerné dlažbě ve Vršovicích.

Jelikož mi ve všech parametrech kromě podvozku vyhovuje Superb, tak jsem se rozhodl pro něj. Zvýšený podvozek ale je jen u verze 4x4 s pro mne nesmyslně žravým motorem 125 kw a i pohonem 4x4x. Proto uvažuji o verzi 103 kw, ale ještě lépe 77 kw Greenline, u které bych měl jistotu, že spotřebuje nejméně co je možné. Od auta požaduji v první řadě malou spotřebu, klidnou tichou jízdu, a absolutně nevyužiji výkon.

Proto se chci zeptat na kolik je složité zvýšit podvozek u verze Greenline do výšky verze s paketem pro špatné cesty, případně nakolik je to složité z běžně vysoké verze se 103 kw. Je mi jasné, že po zvýšení se spotřeba může zvednout, ale výška není to hlavní co spotřebu u Greenline snižuje takže to mi nevadí. Navíc předpokládám, že změna na zvýšenou verzi asi bude stejně náročná z běžné, i ze snížené verze.

Dodávám, že z toho co jsem našel Greenline je snížen o 15 mm a verze s paketem naopak zvýšena o 18 mm oproti standardu. Tzn. zvýšit o 33 mm.

Moc děkuji za rady!

Prosím nerozmlouvejte mi verzi Greenline ani zvyšování podvozku. Prostě jsem se tak rozhodl a píšu sem o rady ohledně zvýšení a ne ohledně výběru auta
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Tuesday 14.06.2016 08:34, Zvysovanie svetlej vysky auta
Hned v prvej odpovedi pojdem trochu mimo a odpoviem: kupte si citroen c5 s 1.6 hdi 80kw s hydractive podvozkom, ktory sa da zodvihnut, ked to budete potrebovat, a je po probleme. Bude lacnejsi, nepotrebujete na nom uz robit ziadne upravy, a je aj krajsi (subjektivne). Usetrite si vela starosti. Aj ked 2.0hdi a 1.6 hdi nemaju skoro ziaden rozdiel v spotrebe. Na dialnici je dokonca 2.0 uspornejsia.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 14.06.2016 09:08, Všechno špatně
Kupovat si Superba, který má velmi nízký podvozek, i když vím, že je to problém... 1,8 cm vás nezachrání. A pokud máte na zánovního superba, nechápu že řešíte spotřebu. Copak vás 1 nebo 2 litry zničí? A beztak je to v naftě, takže humus.
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Tuesday 14.06.2016 11:01, vykašli sa na to...
minimálne budeš musieť vymeniť všetky tlmiče a tipujem,že aj pružiny. S tlmičmi by som hneď menil aj horné uloženie a keď to zrátaš bude to za +- 1500€, teda ekonomický nezmysel.

Ale rob ako myslíš...

P.S.: Citroeňák: tá C5-ťka s 2.0 HDi je dobrý nápad.
respond
Antonym
number of posts4
date of registration14.06.2016
Tuesday 14.06.2016 11:07, prosim rady typu kup citroen nepotrebuji :-)))

proto sem prave pisu abych se vas zeptal co je potreba a jestli to ma smysl. podlozit pruziny podlozkama asi tedy nelze? a pokud vbych zvysoval greenline verzi tak to bude tedy stejne drahe jako bezna verze?
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Tuesday 14.06.2016 11:16, čítam medzi riadkami
že Superb ti nevyhovuje v tom najpodstatnejšom - v podvozku, tak prečo sa ho silou-mocou držíš?

Buď kúp priamo to čo potrebuješ (Sup 4x4), alebo sa na to vykašli (na prerábku podvozku), alebo prehodnoť požiadavky a hľadaj inde.
respond
Antonym
number of posts4
date of registration14.06.2016
Tuesday 14.06.2016 11:21, proto se ptam tady abyste mi poradili.
problem je ze zvyseny podvozek ma jen verze 4x4 s motorem 125 kw a ten ma nesmyslne obrovskou spotrebu i pro mne zbytecny pohon 4x4. snazil jsem se shanet i verzi 103 kw s paketem na spatne cesty ale paket nelze nikde zadat do vyhledavani a nenasel jsem ani jedno auto ktere by ho melo

superb greenline mi vyhovuje v 99% parametru a jen to 1% je podvozek
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Tuesday 14.06.2016 12:35, RE: proto se ptam tady abyste mi poradili.
Antonym posted by:
problem je ze zvyseny podvozek ma jen verze 4x4 s motorem 125 kw a ten ma nesmyslne obrovskou spotrebu i pro mne zbytecny pohon 4x4. snazil jsem se shanet i verzi 103 kw s paketem na spatne cesty ale paket nelze nikde zadat do vyhledavani a nenasel jsem ani jedno auto ktere by ho melo superb greenline mi vyhovuje v 99% parametru a jen to 1% je podvozek


Škodovku s paketem pro špatné cesty máme v práci OII 4x4 a není to jenom o zvýšeném podvozku ale taky o ochranném plechu pod motorem a dále jsou na podvozku ochráněny kryty např. brzdové potrubí pod autem.
Změna podvozku určitě není nic levného a pokud se do toho pustíte tak musíte sehnat tlumiče a pružiny z verze 1,6TDI bez 4x4 a to ještě nevím jestli takovou možnost škodovka někdy nabízela. Podvozek z dvoulitra 4x4 bude zcela jistě naladěný na úplně jiné zatížení náprav a na vašem autě se můžou zásadně změnit jízdní vlastnosti.

Být vámi, tak bych podvozek supa vybavil stejnými ochrannými kryty jaké jsou v paketu pro špatné cesty. Ten kryt pod motorem je skutečně festovní, váží snad 15kg.
respond
Antonym
number of posts4
date of registration14.06.2016
Tuesday 14.06.2016 12:44, o to kryti mi zrovna vubec nejde. jen o to zvyseni.
studoval jsem co je soucasti toho paketu. je az k neuvereni vzhledem k cenam jineho prislusenstvi ze je paket pri objednani noveho auta tak levny za to co nabizi. podle mne kazdy cech by mel paket brat jelikoz nase silnice jsou na auto brutalni (obzvlast v praze)
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Tuesday 14.06.2016 13:15, RE: proto se ptam tady abyste mi poradili.
Antonym posted by:
superb greenline mi vyhovuje v 99% parametru a jen to 1% je podvozek


Je nutné brát do úvahy, že účelem všech Greenline modelů je minimalizace spotřeby paliva, mj. na úkor jízdních parametrů (pneu s nízkým valivým odporem, ale také ono snížení - menší aerodynamický odpor). Zvýšením podvozku půjdete proti záměru konstruktérů a ovlivníte tím i tu spotřebu, kterou tady omíláte. Jestliže se jedná o pohyb po městě a nízké výdaje za palivo, hledal bych spíše hybrid nebo elektromobil. Mezi ojetinami jsou k mání vedle obligátních priusů i třeba Opely Ampera.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 14.06.2016 14:21, Nejlevnější řešení
Jestli by nebylo nejlevnější prostě na svoje náklady nechat opravit tu cestu, po které v Praze jezdíte a koupit toho Superba ;) :)
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Tuesday 14.06.2016 16:58, 123
Moc nerozumim radám typu ať si pán koupí jiný auto, když se jasně ptal jen a pouze na úpravu superbu. Což je takový problém zvednout auto o 20-30mm? Oslovil bych některého kvalitního úpravce, jediný zádrhel bych viděl leda ve schválení úpravy do provozu, to už by vám řekli tam. Osobně bych asi volil klasickou variantu superba a taky asi bude dobrý myslet na prodejnost auta do budoucna, čili aby šly úpravy vrátit do původního stavu.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 14.06.2016 22:38, RE: o to kryti mi zrovna vubec nejde. jen o to zvyseni.
Antonym posted by:
studoval jsem co je soucasti toho paketu. je az k neuvereni vzhledem k cenam jineho prislusenstvi ze je paket pri objednani noveho auta tak levny za to co nabizi. podle mne kazdy cech by mel paket brat jelikoz nase silnice jsou na auto brutalni (obzvlast v praze)


Jenže ono taky kvůli tomu deklu pod vanou dochází k daleko horšímu chlazení oleje, takže bych to tak do nebes nevynášel. Ono je taky občas třeba přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Wednesday 15.06.2016 10:20, RE: o to kryti mi zrovna vubec nejde. jen o to zvyseni.
Pepe posted by:
Jenže ono taky kvůli tomu deklu pod vanou dochází k daleko horšímu chlazení oleje, takže bych to tak do nebes nevynášel. Ono je taky občas třeba přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky.

To by mě zajímalo jak zhorší plechový kryt pod motorem chlazení oleje když normálně je tam plastový. A hlavně koncern používá pro chlazení oleje výměník olej/chladící kapalina.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 17.06.2016 08:13, RE: o to kryti mi zrovna vubec nejde. jen o to zvyseni.
ctverak posted by:
Pepe posted by:
Jenže ono taky kvůli tomu deklu pod vanou dochází k daleko horšímu chlazení oleje, takže bych to tak do nebes nevynášel. Ono je taky občas třeba přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky.
To by mě zajímalo jak zhorší plechový kryt pod motorem chlazení oleje když normálně je tam plastový. A hlavně koncern používá pro chlazení oleje výměník olej/chladící kapalina.


Jasně, od vody v soustavě se ten olej ochladí, hlavně ve městě.
Velký problémy s tím měly policejní oktávky, ochranným krytem jsou vybaveny standardně. Ze začátku se to řešilo perforací, pak nějakým obtokem. Ale věřit tomu nemusíš, já to takhle nakoupil, tak to takhle prodávám.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 06.07.2016 19:31, RE: o to kryti mi zrovna vubec nejde. jen o to zvyseni.
Pepe posted by:
ctverak posted by:
Pepe posted by:
Jenže ono taky kvůli tomu deklu pod vanou dochází k daleko horšímu chlazení oleje, takže bych to tak do nebes nevynášel. Ono je taky občas třeba přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky.
To by mě zajímalo jak zhorší plechový kryt pod motorem chlazení oleje když normálně je tam plastový. A hlavně koncern používá pro chlazení oleje výměník olej/chladící kapalina.
Jasně, od vody v soustavě se ten olej ochladí, hlavně ve městě.Velký problémy s tím měly policejní oktávky, ochranným krytem jsou vybaveny standardně. Ze začátku se to řešilo perforací, pak nějakým obtokem. Ale věřit tomu nemusíš, já to takhle nakoupil, tak to takhle prodávám.


Podle mě je horší chlazení oleje kvůli krytu nesmysl. Normální verze má kryt také, rozdíl je jen v materiálu ze kterého je kryt vyroben. A zvlášť ve městě je chladič oleje voda/olej nejlepší možnost chlazení. Proudění vzduchu okolo vany ve městě nic neuchladí.
respond
Klouzan
number of posts5
date of registration12.05.2012
Wednesday 17.08.2016 16:11, Zvyseny podvozek
Superb II muze mit zvyseny podvozek z vyroby i u verze 103kW/125kW s nahonem na predek.Spatne se to hleda v inzeratech,to je pravda.Ale docela se jeden cas prodavaly.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.