0
back
 

diskuze k tématu: Spolehlivé auto pro studenta

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.04.2014 16:21, Spolehlivé auto pro studenta
Dobrý den,
rád bych od vás dostal doporučení na spolehlivé auto pro studenta na VŠ. Do pořízení auta bych chtěl investovat cca 60-100 tisíc kč. Vybral jsem si několik kandidátů. Jedná se o Škodu Superb 2.8 V6, VW Passat b5.5 2.8 V6, Audi A6, BMW e39 520i, 525i, 530i po FL, případně Ford Mondeo 2.5 V6.
Záměrně jsem vybral auta s většími benzínovými motory z důvodu spolehlivosti a taky zvuku V6. Ale není V6 podmínkou. Také bych rád to auto už koupil nebo nechal předělat na alternativní pohon. Doporučíte LPG nebo něco jiného?
Poraďte mi, prosím, jak jsou tato auta servisně a finančně nákladná, jestli je běžný student schopný zvládnout jejich provoz, nebo mi doporučíte i něco jiného?
Děkuji, hezký den.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 22.04.2014 09:37, Další takovej
Se 100000,- v kapse bych se do něčeho takovýho nepouštěl. Samotný výběr vozu bude totální loterie, pravděpodobnost, že se něco vysype bude vysoká. To by asi šlo omezit výběrem vozu treba na bmw klubu či audi klubu, ale i tak tam je riziko a je nutné brát v potaz, že budete kupovat 15 let starou ojetinu s mnoha statisíci kilometry na hrbu. Upozorňuji, že montáž LPG do auta bude u šestiválce stát kolem 30000,-. To znamená, že byste musel za 70000,- koupit auto naprosto bez poskvrnky a bez nutnosti dalších investic (bláhovost). Auto pro studenta VŠ je super věc, ale je nutné si uvědomovat náklady. I kdybyste koupil fabii 1,9 tdi s dokonalým servisem a bez poskvrny, tak počítejte s náklady na servis kolem 15 až 20 tisíc ročně (občas se prostě něco vysype, nebo přijde větší servis s rozvody, vyčištění klimy, ložiska v kolech, ložiska v uložení pružin, silentbloky, brzdy.......). Připočtěte 3500 za pojistku (máte-li bonusy, jestli ne, tak 6000,-) a samozřejmě náklady na naftu dle vašeho nájezdu. Ještě pořád cítíte, že na to máte? Počítejte s nákupem gum (jedné sady, většinou vozy mají buď letní nebo zimní a to ještě sjeté). U fabie to vyjde na 6 tisíc i s novejma plecháčema. U BMW pod deset nepůjdete.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Wednesday 23.04.2014 09:46, RE: Spolehlivé auto pro studenta
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, rád bych od vás dostal doporučení na spolehlivé auto pro studenta na VŠ. Do pořízení auta bych chtěl investovat cca 60-100 tisíc kč. Vybral jsem si několik kandidátů. Jedná se o Škodu Superb 2.8 V6, VW Passat b5.5 2.8 V6, Audi A6, BMW e39 520i, 525i, 530i po FL, případně Ford Mondeo 2.5 V6. Záměrně jsem vybral auta s většími benzínovými motory z důvodu spolehlivosti a taky zvuku V6. Ale není V6 podmínkou. Také bych rád to auto už koupil nebo nechal předělat na alternativní pohon. Doporučíte LPG nebo něco jiného? Poraďte mi, prosím, jak jsou tato auta servisně a finančně nákladná, jestli je běžný student schopný zvládnout jejich provoz, nebo mi doporučíte i něco jiného? Děkuji, hezký den.


obecně chválím výběr, ale pro člověka, který může mít hlouběji do kapsy je veliká šance naběhnout si.
pominu-li prvotní koupi - pod 100 tkč bude většina aut "na dojetí" - pak zvažte provozní náklady. pneumatika na takovéhle vozy stojí (pominu-li stlačenou tmu z číny) 3 tisíce u budgetových značek v nejlevnějších e-shopech (taková auta většinou nemají 16´ kola).
výměny olejů budou stát o 50% více, neboť jsou větší olejové vany.
spotřeba nebude nižší než u 4 válců.
většina těchto vozů se dělá i ve 4 válcových provedeních, čili buď budou mít jiné prvky předních náprav (dražší z důvodu malosériovosti a konstrukční síly) nebo stejné, které budou odcházet rychleji.
povinné ručení taky nebude levnější.
celkově vás provoz bude stát klidně o 50% více než na stejném modelu se slabším motorem - vím, o čem mluvím.

jako student jsem za 50 koupil od kamarádova táty čtrnáctileté scorpio 2,9 - úžasné auto. kdykoli se dalo na dvojku na suché silnici při sešlápnutí plynu otočit smykem...nejednalo se ani tak o výkon, jako krouťák. dálky jsem jezdil pod 9, po městě za 11, povinné ručení stálo asi 9 na rok (mladý muž z prahy, lehce přes 20, výkonný auto, krátká historie)...
a po měsíci odešla převodovka.
v dílech bych byl za 70, na vrakovištích převodovky na 2,9 nebyly (přeci jen ten krouťák jim dával).
2 měsíce mi auto stálo, než jsem to za pomoci kamaráda pracujícího u charouze cca za 15 opravil (respektive jsem působil ve funkci podej, přines). tento kamarád měl sám scorpio 2,0 dohc, které mělo - dle jeho slov - spotřebu 7-8 a další provozní náklady téměř poloviční.
ještě dva měsíce jsem s ním jezdil, pak se schylovalo k dalším investicím, prodal jsem ho za 45 a koupil favorita.
pamatuju-li si dobře, měl jsem ho necelý půlrok, z toho dva měsíce stálo, najel jsem lehce přes 5 tkm za cca 45 tkč (včetně ztráty dalším prodejem) - skoro 9 kč/km (a to jsem řešil jen převodovku a stěrače a prošel jednou technickou...pneu, výměnu olejů, atp. jsem nemusel).
favorit mě stál 45 tkč za rok a půl a cca 15 tkm

doba pokročila, favorita už ne, ale kupte nějaký "tuctový" benzín do dvou litrů obsahu. jestli jedničkovou oktu s 1,6, nějakýho 307 peugeota s 1,8, nebo mondeo (když už koukáte po velkých autech) s dvoulitrem, je na vás.
a už se pohybujete v cenové kategorii "víc koukej na stav auta než na značku a najeté km"
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Wednesday 23.04.2014 10:51, BMW
Zdravím,
výběr Vám schvaluji a doporučuji jít touto cestou. Jako student jsem měl Alfu 156 2,4jtd, byla super, ale nebylo to bmw, tak jsem ji po dvou letech prodal a poslední rok na Vš jsem jezdil v e39 528i na LPG koupené za 44tis lehce bourané na zadek (oprava cca 20tis), takž e mě auto před 3lety vyšlo na nějakých 65tis. najel jsem s ním 50tis a před rokem přesednul do e60 a e39 nechal ženě ta najela dalších 10tkm za rok.
Rozpočet 100tis stačí bohatě na 520 523 528i a při stroše štěstí i na 530i po FL. když sečtu investice do auta za celou dobu, tak se vejdu do 100tis
auto 65000 + svíčky 1200+ stěrače 1000 + 4x olej 8000 + 6x vzduchový filtr 600 + kabinový filtr 600 + tyčka řízení s geom 1500 + přední desky 1500 + zadní desky 1500+ 1000 prasklá přední pružina starší i s prací obě + 1000 doplnění klimy + silentbloky zadní nápravy s geom 3000 + servočerpadlo starší 800 s prací + spojková sada s prací 6000 + vodní pumpa 2000 + řemeny 1500 s prací = 96200kč
nepočítám STK, revizi plynu atd, jsou to stovkové položky a podotýkám, že za autem tahám vlek cca 2t, Pneu zimní dojíždím co byly na autě do ted, letní jsem měl a 1x jsou koupil alu 17 s pneu na cca 10000km za 4000kč sada pneu na sezonu se dá koupit za 1000kč, nebo můžete jezdit na 195/65/15,a le je to jak tramvaj :D
jinak oprava čelního skla pojišťovna 7000kč, oprava po nehodě v koloně cca 30tis, částečně starší díly. (zadní nárazník 800, přední nárazník nový s mřížkama 3000, mlhovky 2ks 1000, světla 2000, kapota + ledviny 2500, čelo 1000 chladiče nové 2ks 5000 + práce a díly lak)
Rozvody se neřeší, má řetěz, výfuk je nerezový, pokud do něj nikdo nehrabal, tak není problém, karoserie, pokud není spravovaná nerezne, jen víko kufru. vše na e39 je levné a dostupné, jak starší, tak nové.
Jízdní vlastnosti a komfort super. Spotřeba na dálku s lehkou nohou 7-8 dálnice +-160 10l město 13 dlouhodbě 11-12lpg s 528i
jo a najeto má asi 420tkm (nevím už přesně, ale je o cca 200tkm stočená jen co jsem dohledal a na tacho je 220)
Nenechte si o rozmluvit a nekupte vrak, pak Vás bude těšit každý km ujetý s BMW
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Wednesday 23.04.2014 11:00, Re:
Tak něco podobného jsem řešil zhruba před 2 roky, když do kytek odcházela zděděná felicie. Jelikož sem i va autoškole a potom vlastně pořád jezdil na LPG. A chtěl jsem v tom pokračovat.

Takže exitují 2 varianty
1) Koupit přestavěné auto. Velmi riziková záležitost, a pravděpodobnost že v této cenové kategorii narazíte na slušně udržované auto s udržovaným plynem se blíží nule. Pokud ano, tak mu pravděpodobně bude končit platnost nádže...
2) Koupit benzíňák a nechat přestavět. Je nutné počítat s 25000Kč na čtyřválec a něco si o tom dopředu pozjišťovat. Rozhodně na počáteční investici nešetřit, vrátí se to na spolehlivosti a spotřebě.

Můj rozpočet byl 75000Kč na auto, přestavbu a přihlášení, na servis jsem měl něco stranou. Doporučoval bych zájemci, aby si na auto nepůjčoval ale opravdu našetřil. Případně koupil něco levnějšího (felicií je pořád dost). Já si na auto půjčil a při splácení potom chyběli peníze na servis.

Nakonec jsem koupil Focuse 1.8 Zetec za 49000 + přestavba u známého za 24000. Auto mělo spoustu drobnějších chyb, které jsem ale moc neřešil. Za rok a půl jsem najel asi 40000km a poté focuse tak tak prodal za nějakých 25000Kč. Za ten rok a půl jsem řešil rozvody, olej, filtry, pneumatiky při nákupu = asi 12000kč. Potom všechna ložiska, bohužel u zadních měněny i s abs kroužky (ty se rozpadly)= asi 5000Kč. Bohužel pak začala odcházet spojka a přední náprava byla na repas. Když jsem s tím měl možnost podědit P406 1,9 Td v super udržovaném stavu, bylo rozhodnuto, fofo šel pryč. Reálná spotřeba byla kolem 9-10 litrů LPG, jezdil jsem převážně dálnice a město. Na krátké trasy se LPG nehodí, v zimě se tak tak zahřeje.

Takže moje doporučení zní hledat benzínový kousek v super stavu. Nezávisle na značce a kilometrech. Myslím, že studentovi by měl tačit vůz nižší střední třídy, i kdyby měl občas jezdit delší trasy. Klidně i nějaký motor kolem 2 litrů, ale počítat s pojistkou kolem 8-9 tisíc, jelikož se letos měnili sazby a mladí řidiči sou hodně nastřelení.

Přestože jsem focuse jako svoje první auto zbožňoval, s tím co vím dnes bych se rozhodoval jinak, koupil bych nějakého starého civica 1,4 a neřešil přestavbu...
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Wednesday 23.04.2014 11:14, RE: Re:
KoobaS posted by:
Tak něco podobného jsem řešil zhruba před 2 roky, když do kytek odcházela zděděná felicie. Jelikož sem i va autoškole a potom vlastně pořád jezdil na LPG. A chtěl jsem v tom pokračovat. Takže exitují 2 varianty1) Koupit přestavěné auto. Velmi riziková záležitost, a pravděpodobnost že v této cenové kategorii narazíte na slušně udržované auto s udržovaným plynem se blíží nule. Pokud ano, tak mu pravděpodobně bude končit platnost nádže...2) Koupit benzíňák a nechat přestavět. Je nutné počítat s 25000Kč na čtyřválec a něco si o tom dopředu pozjišťovat. Rozhodně na počáteční investici nešetřit, vrátí se to na spolehlivosti a spotřebě.Můj rozpočet byl 75000Kč na auto, přestavbu a přihlášení, na servis jsem měl něco stranou. Doporučoval bych zájemci, aby si na auto nepůjčoval ale opravdu našetřil. Případně koupil něco levnějšího (felicií je pořád dost). Já si na auto půjčil a při splácení potom chyběli peníze na servis.Nakonec jsem koupil Focuse 1.8 Zetec za 49000 + přestavba u známého za 24000. Auto mělo spoustu drobnějších chyb, které jsem ale moc neřešil. Za rok a půl jsem najel asi 40000km a poté focuse tak tak prodal za nějakých 25000Kč. Za ten rok a půl jsem řešil rozvody, olej, filtry, pneumatiky při nákupu = asi 12000kč. Potom všechna ložiska, bohužel u zadních měněny i s abs kroužky (ty se rozpadly)= asi 5000Kč. Bohužel pak začala odcházet spojka a přední náprava byla na repas. Když jsem s tím měl možnost podědit P406 1,9 Td v super udržovaném stavu, bylo rozhodnuto, fofo šel pryč. Reálná spotřeba byla kolem 9-10 litrů LPG, jezdil jsem převážně dálnice a město. Na krátké trasy se LPG nehodí, v zimě se tak tak zahřeje.Takže moje doporučení zní hledat benzínový kousek v super stavu. Nezávisle na značce a kilometrech. Myslím, že studentovi by měl tačit vůz nižší střední třídy, i kdyby měl občas jezdit delší trasy. Klidně i nějaký motor kolem 2 litrů, ale počítat s pojistkou kolem 8-9 tisíc, jelikož se letos měnili sazby a mladí řidiči sou hodně nastřelení.Přestože jsem focuse jako svoje první auto zbožňoval, s tím co vím dnes bych se rozhodoval jinak, koupil bych nějakého starého civica 1,4 a neřešil přestavbu...


Jako student jste najel s vylítaným focusem za půl roku 40000km? to klobou dolů před Vámi i focusem, pokud to není překlep. Focus 1,8 je o něčem jiném, než premiové auto s r nebo v6 se skoro 3l motorem. a civic 1,4 je malé slabé auto a ještě s velkou pravděpodobností po tunerovi. Já když bych se rozhodoval znovu, tak bych vzal zase e39 ale rovnou 540i o které jsem tenkrát uvažoval taky.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Wednesday 23.04.2014 13:30, RE: Re:
BMW528i posted by:
Jako student jste najel s vylítaným focusem za půl roku 40000km? to klobou dolů před Vámi i focusem, pokud to není překlep. Focus 1,8 je o něčem jiném, než premiové auto s r nebo v6 se skoro 3l motorem. a civic 1,4 je malé slabé auto a ještě s velkou pravděpodobností po tunerovi. Já když bych se rozhodoval znovu, tak bych vzal zase e39 ale rovnou 540i o které jsem tenkrát uvažoval taky.


Je tam za rok a půl. A to jsem skutečně najezdil. Každý den do školy a zpátky nějakých 100km, případně do práce tam i zpět 50km. Myslím že za ten rok a půl jsem v autě neseděl tak 10-15 dní maximálně, jinak opravdu jízdy každý den.

Vím, že focus je o něčem jiném než prémiovka se šestiválcem. Vím, že je příjemné mít pod nohou výkonovou rezervu a ten pocit znám. Focus ten pocit nenaplňuje, ale na normální ježdění to stačí, a když se v něm budete chtít svézt svižně, tak to půjde taky. A taky v téhle cenové relaci bude šestiválec pro studenta dost finančně náročný. Vím že např E39 je trvanlivá, a upřímě po verzi po faceliftu už déle pokukuji (jako po potenciálním youngtimerovi).

Netvrdil bych že civic 1,4 je slabý, pro běžné ježdění je více než dostatečný a to i vzhledem k tomu, v čem jezdí půl národa. A s tím že narazíte na kus, který není po tunerovi. Za tyhle prachy je pravděpodobnější, že seženete slušného civica, než výlítané BMW, případně nějakou naleštěnou bídu...

respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Wednesday 23.04.2014 14:32, RE: Re:
KoobaS posted by:
BMW528i posted by:
Jako student jste najel s vylítaným focusem za půl roku 40000km? to klobou dolů před Vámi i focusem, pokud to není překlep. Focus 1,8 je o něčem jiném, než premiové auto s r nebo v6 se skoro 3l motorem. a civic 1,4 je malé slabé auto a ještě s velkou pravděpodobností po tunerovi. Já když bych se rozhodoval znovu, tak bych vzal zase e39 ale rovnou 540i o které jsem tenkrát uvažoval taky.
Je tam za rok a půl. A to jsem skutečně najezdil. Každý den do školy a zpátky nějakých 100km, případně do práce tam i zpět 50km. Myslím že za ten rok a půl jsem v autě neseděl tak 10-15 dní maximálně, jinak opravdu jízdy každý den. Vím, že focus je o něčem jiném než prémiovka se šestiválcem. Vím, že je příjemné mít pod nohou výkonovou rezervu a ten pocit znám. Focus ten pocit nenaplňuje, ale na normální ježdění to stačí, a když se v něm budete chtít svézt svižně, tak to půjde taky. A taky v téhle cenové relaci bude šestiválec pro studenta dost finančně náročný. Vím že např E39 je trvanlivá, a upřímě po verzi po faceliftu už déle pokukuji (jako po potenciálním youngtimerovi). Netvrdil bych že civic 1,4 je slabý, pro běžné ježdění je více než dostatečný a to i vzhledem k tomu, v čem jezdí půl národa. A s tím že narazíte na kus, který není po tunerovi. Za tyhle prachy je pravděpodobnější, že seženete slušného civica, než výlítané BMW, případně nějakou naleštěnou bídu...


omlouvám se, špatně jsem četl, za rok a půl je to v pohodě, to jsem jezdil taky, ted už jezdím tak 50tkm za rok. Ono 80tis za rok, není žídný velký extrém, ale jezdí tolik jiná skupina lidí v jiných autech.
Focusy jsme měli v rodině 2 a oba stejné problémy, koroze, elektronika, brzdy zadní náprava, oba kupované nové. Pořád bych volil BMW, předpokládám, že když má zájemce 100tis na auto má i nějaký příjem na servis.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Thursday 24.04.2014 08:52, RE: Re:
BMW528i posted by:
KoobaS posted by:
BMW528i posted by:
Jako student jste najel s vylítaným focusem za půl roku 40000km? to klobou dolů před Vámi i focusem, pokud to není překlep. Focus 1,8 je o něčem jiném, než premiové auto s r nebo v6 se skoro 3l motorem. a civic 1,4 je malé slabé auto a ještě s velkou pravděpodobností po tunerovi. Já když bych se rozhodoval znovu, tak bych vzal zase e39 ale rovnou 540i o které jsem tenkrát uvažoval taky.
Je tam za rok a půl. A to jsem skutečně najezdil. Každý den do školy a zpátky nějakých 100km, případně do práce tam i zpět 50km. Myslím že za ten rok a půl jsem v autě neseděl tak 10-15 dní maximálně, jinak opravdu jízdy každý den. Vím, že focus je o něčem jiném než prémiovka se šestiválcem. Vím, že je příjemné mít pod nohou výkonovou rezervu a ten pocit znám. Focus ten pocit nenaplňuje, ale na normální ježdění to stačí, a když se v něm budete chtít svézt svižně, tak to půjde taky. A taky v téhle cenové relaci bude šestiválec pro studenta dost finančně náročný. Vím že např E39 je trvanlivá, a upřímě po verzi po faceliftu už déle pokukuji (jako po potenciálním youngtimerovi). Netvrdil bych že civic 1,4 je slabý, pro běžné ježdění je více než dostatečný a to i vzhledem k tomu, v čem jezdí půl národa. A s tím že narazíte na kus, který není po tunerovi. Za tyhle prachy je pravděpodobnější, že seženete slušného civica, než výlítané BMW, případně nějakou naleštěnou bídu...
omlouvám se, špatně jsem četl, za rok a půl je to v pohodě, to jsem jezdil taky, ted už jezdím tak 50tkm za rok. Ono 80tis za rok, není žídný velký extrém, ale jezdí tolik jiná skupina lidí v jiných autech. Focusy jsme měli v rodině 2 a oba stejné problémy, koroze, elektronika, brzdy zadní náprava, oba kupované nové. Pořád bych volil BMW, předpokládám, že když má zájemce 100tis na auto má i nějaký příjem na servis.


No, já co už nestuduiji, tak najezdím tak do 15t ročně (soukormě, kolik najezdím služebními auty asi nezjistím). Jinak můj focus taky trápila koroze a bohužel i ta elektronika (takže 2 zimy bez ABS). Kdyby to nebylo moje první auto, asi bych všude říkal jakej je to krám, ale užil jsem si s ním spoustu zábavných kilometrů.

Jinak si myslím, že tazatel tím, že chce přestavbu na alternativní pohon žádný velký příjem mít nebude. Přestavbou 6 válce na plyn ale podle mě srazí náklady tak na úroveň menšího auta s dvoulitrem. Asi by to chtělo, aby tazatel napsal kolik má v plánu najezdit, kde a jakým způsobem. A ideálně i napsat kolik je schopen dát měsíčně za palivo a servis.
Ještě mě napadá, zkusit sehnat nějaký kousek, který je už od výrobce "upraven" na používání E85 a zkusit jezdit na etanol. Ale s tímhle moc zkušeností nemám, takže za to ruku do ohně nedám...
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Thursday 24.04.2014 09:30, RE: Re:
KoobaS posted by:
BMW528i posted by:
KoobaS posted by:
BMW528i posted by:
Jako student jste najel s vylítaným focusem za půl roku 40000km? to klobou dolů před Vámi i focusem, pokud to není překlep. Focus 1,8 je o něčem jiném, než premiové auto s r nebo v6 se skoro 3l motorem. a civic 1,4 je malé slabé auto a ještě s velkou pravděpodobností po tunerovi. Já když bych se rozhodoval znovu, tak bych vzal zase e39 ale rovnou 540i o které jsem tenkrát uvažoval taky.
Je tam za rok a půl. A to jsem skutečně najezdil. Každý den do školy a zpátky nějakých 100km, případně do práce tam i zpět 50km. Myslím že za ten rok a půl jsem v autě neseděl tak 10-15 dní maximálně, jinak opravdu jízdy každý den. Vím, že focus je o něčem jiném než prémiovka se šestiválcem. Vím, že je příjemné mít pod nohou výkonovou rezervu a ten pocit znám. Focus ten pocit nenaplňuje, ale na normální ježdění to stačí, a když se v něm budete chtít svézt svižně, tak to půjde taky. A taky v téhle cenové relaci bude šestiválec pro studenta dost finančně náročný. Vím že např E39 je trvanlivá, a upřímě po verzi po faceliftu už déle pokukuji (jako po potenciálním youngtimerovi). Netvrdil bych že civic 1,4 je slabý, pro běžné ježdění je více než dostatečný a to i vzhledem k tomu, v čem jezdí půl národa. A s tím že narazíte na kus, který není po tunerovi. Za tyhle prachy je pravděpodobnější, že seženete slušného civica, než výlítané BMW, případně nějakou naleštěnou bídu...
omlouvám se, špatně jsem četl, za rok a půl je to v pohodě, to jsem jezdil taky, ted už jezdím tak 50tkm za rok. Ono 80tis za rok, není žídný velký extrém, ale jezdí tolik jiná skupina lidí v jiných autech. Focusy jsme měli v rodině 2 a oba stejné problémy, koroze, elektronika, brzdy zadní náprava, oba kupované nové. Pořád bych volil BMW, předpokládám, že když má zájemce 100tis na auto má i nějaký příjem na servis.
No, já co už nestuduiji, tak najezdím tak do 15t ročně (soukormě, kolik najezdím služebními auty asi nezjistím). Jinak můj focus taky trápila koroze a bohužel i ta elektronika (takže 2 zimy bez ABS). Kdyby to nebylo moje první auto, asi bych všude říkal jakej je to krám, ale užil jsem si s ním spoustu zábavných kilometrů.Jinak si myslím, že tazatel tím, že chce přestavbu na alternativní pohon žádný velký příjem mít nebude. Přestavbou 6 válce na plyn ale podle mě srazí náklady tak na úroveň menšího auta s dvoulitrem. Asi by to chtělo, aby tazatel napsal kolik má v plánu najezdit, kde a jakým způsobem. A ideálně i napsat kolik je schopen dát měsíčně za palivo a servis.Ještě mě napadá, zkusit sehnat nějaký kousek, který je už od výrobce "upraven" na používání E85 a zkusit jezdit na etanol. Ale s tímhle moc zkušeností nemám, takže za to ruku do ohně nedám...


První auto jsem měl taky rád a ted už bych s ním nejezdil (byl to escort 1,8td).
Náklady srazí víc, spotřeba je 10 - 12L LPG a spotřeba benzínu je podle nastavení, ale není to hrozný, žena s ním jezdí denně po městě krátké trasy a tankuje měsíčně benzín tak za 200 a na LPG za necelých1000kč najede 400-450km. servis není skoro žádný potřeba, a když tak stojí asi jako na octavii 1, krom předních ramen, ty 4 kousky od trv nebo lömfederu vyjdou bez slevy na 12000kč, což je dvojnaásobek co na octavii ( je jeich taky dvakrát toloik :D) ted jsme měnili vodní pumpu graf 2000kč i s prací. na autě je všechno fnkční (klima radio el zrcátka zatmavování zrcátek, origo radio bere všechny cd, výhřev sedaček atd.)
S e85 přestavbama mám špatnou zkušenost, origo nemám zkušenost žádnou,ale myslím, že požadovaná auta nejezdí origo na e85.
respond
dub50
number of posts1
date of registration23.04.2014
Thursday 24.04.2014 22:49, srovnání nákladů na provoz
Vybíral jsem i se záměrem, že každej dneska žene po naftě, hlavně aby to žralo 3 litry a potom octavka 1.9 tdi s 400tis km stojí víc jak superb 2.8 V6 v plné polní s polovičníma km...Náklady na provoz určitě budou vyšší, ale zase tam nejsou žádný turba, filtry pevných částic, drahý čerpadla, vstřikovače a podobný nesmysly. A kdyby to nežralo 12 ale polovinu (LPG) nebo trochu víc (E85), myslím si (možná blbě) že by ve výsledku ty náklady nemusely být tak vysoký...třeba mondeo, passat, e46, e39.....

Budu rád za vaše názory.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 05.06.2014 13:09, re:
Dobrý den. Nejpřívětivější k Vaší peněžence bude Ford Mondeo, pro něhož je spolehlivý šestiválec takřka ideální motorizací. Celkově se jedná o velmi spolehlivé auta s výbornými jízdními vlastnostmi, přijatelnou spotřebou, a jedněmi z nejnižších cen náhradních dílů a servisních prací. Jistým plusem může být také malý zájem zlodějů o tato auta.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.