0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Superb I – lepší než Octavia?

category of topic classification: česká vozidla
356class
number of posts2
date of registration07.01.2014
Friday 17.01.2014 07:11, v pohodě
Dobrý den,
já bych do toho šel. Jen se připravte na kapánek vyšší spotřebu než u 1.6. Jinak je to solidní auto. Škoda složitosti přední nápravy, ale zase s tímhe nájezdem. Ani nevím, jestli je to vhodné na zplynování - LPG. Kdyby to šlo, tak jednoznačně dobrá volba. Krásný prostor nesrovnatelný s Oct.1. Bytelný jednoduchý nereznoucí auto.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Friday 17.01.2014 09:09, Superb x O I
Superba (2,5V6TDI) jsem měl souběžně s Oktávií 1,9TDIkombi. Ani na vteřinu nelze pochybovat o tom, jetli Superb je nebo není lepší, než OI. Odpověď je jasná-Superb je na hony lepší! Už když pro nic jiného, pak pro odhlučnění, plavnost jízdy, prostor, ale i výbavu a celkový komfort.
Motor 1,8T lze na LPG přestavět a jezdí jich dost. Vzhledem k objmeu kufr a plnohodnotné rezervě to nebude problém.
U staršího kusu je třeba jen dbát na to, aby se včas podchytila koroze pod madlem kufru-já mlě 2005 a už v roce 2008 tam byly náznaky, že se něco děje. Je ale možné, že můj kus byl po opravě po ťuknaci na zadek, čemuž napovídaly i jiné průvodní jevy.
S přední nápravou jsem navzdory těžkému dýzlu neměl a ve 160 tachometrových tisíc km bylo vše OK. tedy je předpoklad, že s lehčím benzínovým agregátem bude klid. Opravy nejsou nijak závratné, je to přeci jen staré auto a třebas Škoda Hegr nabízí na starší auta slevy na servis.
Šel bych do toho!
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Friday 17.01.2014 10:47, těžko poradit
Těžko radit, když nevíme k jakému účelu má být auto použito a co si představit pod pojmem dosluhující octavie. Možná lepší nacpat 15-20 do stávajícího auta které znám, když jezdím 1x na nákup a o víkendu na chalupu, ale to jsou vše jen spekulace pokud není dotaz blíže upřesněn....
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 17.01.2014 11:48, RE: těžko poradit
Valnoha posted by:
Těžko radit, když nevíme k jakému účelu má být auto použito a co si představit pod pojmem dosluhující octavie. Možná lepší nacpat 15-20 do stávajícího auta které znám, když jezdím 1x na nákup a o víkendu na chalupu, ale to jsou vše jen spekulace pokud není dotaz blíže upřesněn....


Hele, mám pocit, že tohle je skoro sen každého. Dostat za hubičku auto s prokazatelnou historií a nešizeným servisem a dost možná znát podmínky provozování s prakticky nejlepší motorizací. Podle v dotazu dostupných informací bych se změny nebál. Jediné, co se může řešit je přístup a využitelnost kufru, protože Sup je sedan a některé kousky měly dokonce napevno zadní opěrák.
respond
medvěd07
number of posts5
date of registration11.02.2009
Friday 17.01.2014 12:53, Superb je dobrá volba
Tazatel sice přesně nepopisuje jak hodlá vozidlo využívat a také jak stará je ta dosluhující oktávie. Nicméně první Superb je poměrně solidní a stále velmi líbivé auto. Místo vzadu je doslova fenomenální, zátah a jízdní projev motoru 1.8T je vzhledem k váze vozu také velmi příjemný. Servisu bych se zase tolik nebál, zejména opravy/repase turbíny. Co je už horší je spotřeba, v maunálu a s lehkou nohou se bude tazatel pohybovat minimálně okolo 9 litrů na 100. Automat spotřebu vystřelí do dvouciferných hodnot.Ticho, pohodlí a dostatek výkonu za to ale stojí.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 17.01.2014 13:41, RE: těžko poradit
David V posted by:
Valnoha posted by:
Těžko radit, když nevíme k jakému účelu má být auto použito a co si představit pod pojmem dosluhující octavie. Možná lepší nacpat 15-20 do stávajícího auta které znám, když jezdím 1x na nákup a o víkendu na chalupu, ale to jsou vše jen spekulace pokud není dotaz blíže upřesněn....
Hele, mám pocit, že tohle je skoro sen každého. Dostat za hubičku auto s prokazatelnou historií a nešizeným servisem a dost možná znát podmínky provozování s prakticky nejlepší motorizací. Podle v dotazu dostupných informací bych se změny nebál. Jediné, co se může řešit je přístup a využitelnost kufru, protože Sup je sedan a některé kousky měly dokonce napevno zadní opěrák.


Moje řeč. Svezením - komfortem i pružností - je to úúúúplně někde jinde, navíc Sup třída je tak dimenzovaná, že nějakých 100tkm ani nepozná. Ten malý rozdíl spotřeby za to stojí, servisní náročnost v případě normálního zacházení taky o moc vyšší nebude. Šacoval bych to na to, že je rozhodnuto, pán se nejspíš jen chtěl pochlubit. Já mu to přeju...
respond
Falewick
number of posts25
date of registration07.09.2011
Friday 17.01.2014 13:42, málo informací
Mám současné auto tazatelky, škoda že nenapsala proč chce měnit.

Důvody pro Oktávku - spolehlivý motor s levnými díly, mnohem lepší přístup do kufru, spotřeba nižší o cca 1,5L, staré známé auto - není třeba řešit přehmaty v servisu, tvrzení tazatelky že o Superb bylo dobře postaráno mi nepřijde moc dobře podložené, nájezd 100tkm za 10 let svědčí o krátkých jízdách, s firemním autem se nikdo nemazlí

Důvody pro Superb - mnohem více místa vzadu (v Oktávce dospělí vzadu trpí), lepší dynamika (ale nijak závratně - přece jen 150 koní na 1500 kg), lepší svezení, lepší výbava a bezpečnost
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 17.01.2014 13:50, není co řešit
Málokdo má takové štěstí aby si za hubičku mohl koupit udržované ojeté auto s poctivým technickým základem, po prvním majiteli s nadprůměrně nízkými kilometry. 1,8T patří mezi nejlepší benzíny (ne-li snad vůbec nejlepší) co kdy VW vyrobil. Životnost turba se odvíjí hlavně od toho, jak s tím kdo jezdil a jestli pravidelně měnil olej. Pokud už není načlé (např. modrý kouř od výfuku, hlasíté pískání (ne tlumené syčení), padání do nouzového režimu po vytočení do vysokých otáček nebo po přidání plného knedlíku s následnou ztrátou výkonu). A i kdyby, nepůjde o nic extra nákladného (cca 10 000 za nové). Když budete měnit olej 15 000 km/rok a necháte vyčistit sací koš a svíčky, poslouží vám ještě mnoho let. Na Superbu 1 se opravdu nešetřilo a celkově jde o robustní a pohodlné auto. Nevím kolik najedete, ale do 20 000 ročně bych se na plyn vykašlal. Z vlastní zkušenosti (z A4 první generace) jsem s tím motorem jezdil bez problému do 8 litrů a v oktávce se 4 stupňovým automatem o litr víc, a svižně. Chce to jen využívat krouťáku a jezdit plynule (nerovná se pomalu). Klidně bych to i koupil na kšef a hodil do inzerce. Na dovolenou to vydělat může
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Saturday 18.01.2014 00:18, spokojenost
superba mám už sedm let a najel jsem s ním 360.000km. zatím jede. je pravda že na údržbě stál mnoho - cca 260.000Kč ale měnilo se už vše, tlumiče brzdy už dvakrát a vždy za kvalitu (zimmermann, koni), rozvody dvakrát, turbo se měnilo už třikrát (jednou kvůli přidření z důvodu používání longlife oleje který motoru ani turbu nesvědčí- byl ucpaný nasávací koš kvůli připálenému oleji ve 105tkm) od té doby co měním za normál olej jezdí výborně. samozřejmě občas pozlobí koncernová elektronika, čidla apod, ale nic tragického spotřeba je pravda vyšší cca 7,5-14L ale mám chip na 140Kw a oproti tdi které jezdí sice za méně mám levnější rozvody co vydrží o polovinu víc, neřeším vstřiky za 40tkč, neřeším dvouhmotu, čerpadla apod. a povinné ručení je za hubičku. pozitivum je že superb je auto se kterým se dá jet velmi rychle (umí až 240km/h tachometrových) na jakémkoli povrchu a za každého počasí, to z jiných aut neznám, je pohodlný jednoduše ovladatelný a i když někdo může tvrdit opak, velmi dobře sedí a právě s lehkým benzínem je dobře vyvážený.
respond
tesna
number of posts3
date of registration07.02.2010
Saturday 18.01.2014 20:10, Neváhal bych
Pokud je stav auta skutečně dobrý, udržovaný a cena zajímavá, tak bych s výměnou za OI neváhal. Mimo město a na delší cesty je pohodlí cestování nesrovnatelné. SuperB bylo dělané ještě před érou šetření, takže veškeré díly karoserie jsou pozink.

Stejně tak zvolená benzínová motorizace je ideální co do poměru cena/výkon/spotřeba. Jde o spolehlivý agregát, který nemá žádné zásadní konstrukční vady nebo problémy a který, pokud se s ním člověk naučí jezdit, nemá ani extra velkou spotřebu. Tzn. jak bylo zmíněno výše - jezdit plynule, na "krouťák", motor zbytečně nevytáčet, ale přitom stále při solidní spotřebě i velmi svižně a rychle.

Za sebe mohu potvrdit, že v případě úpravy SW v ŘJ se spotřeba na rozdíl od výkonových a dynamických parametrů nezvýší, ale dle stylu jízdy více či méně klesne. Osobní zkušenost s tímtéž motorem v OI po úpravě na 148kW - při každodenním používání na krátkých a středních trasách, 90% mimo dálnice - průměr 7,22 (ujeto 60tkm). Vzhledem k tomu, že motor je v základním naladění s ohledem na dobu, ve které vznikl, výrazně výkonově přiškrcen, je případná úprava SW bez rizika co se týká dimenzování nebo životnosti motoru.

Určitě se setkáte s názory, že jde o auto zbytečně velké pro "běžné" každodenní použití a s velkou spotřebou, ale to vše vyváží výhodná cena, jasný původ a dobrý stav, resp. solidní spolehlivost. Osobně jsem takto před 4 lety vyměnil zmiňovanou OI za auto stejné kategorie jako Sup, taktéž firemní, a to jednoznančně z výše uvedených důvodů. A dodnes nelituji.
respond
rohYpnol
number of posts41
date of registration22.09.2008
Sunday 26.01.2014 10:37, Záleží na tom, co od vozu čeká
S výměnou bych byl opatrnější než se zde píše. Ano, Sup I je bezpochyby nesrovnatelně lepším vozem než Octavia I, tím spíš že porovnáváme s Octavií 1.6...

Jenže v prvé řadě záleží na tom, co od vozu majitel žádá. Je to levný a bezproblémový provoz? Je to praktičnost Octavie I? Nebo naopak především komfort a dynamika?

Superb I bude mít vyšší provozní náklady, a to nejen v benzinu. S Octavií se dá jezdit za 6 až 7 l, se Superbem to bude nejspíš 8 až 9. Navíc tu ale máme dražší spotřební díly. Uvedený Superb také nejspíš nebude mít vzhledem k malému nájezdu a stáří vyměněny díly přední nápravy, která navíc ani tak extra životností nevyniká. Ve srovnání s Octavií, která má sice jednoduchý, zato nesmrtelný podvozek, to prostě bude znamenat další výdaje...

Každý vůz nabízí něco zcela jiného a záleží jen na tazateli, co vlastně chce. Navíc je to dáno i stavem jeho Octavie. Pokud se totiž jedná o dosluhující chudinku, pak i koupě provozně dražšího Superbu může být výhodná, navíc koupí vůz se známou historií a doloženým stavem a ještě se vyhne bazarzmrdům

Zkrátka u otázky koupit či nekoupit je hledisko lepšího vozu jen dílčí otázkou, další jsou co od vozu žádá a jaké jsou okolnosti výměny. Samotná otázka, zda je Superb lepším vozem má ale jasnou odpověď - ano, je (a výrazně).

Na závěr bych zmínil možný vyšší zájem zlodějů o zachovalý Superb, Octavií je přece jen haba kuk...
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Sunday 26.01.2014 11:51, výměna
osobně bych si na papír sepsal co mi přínese.Určitě to bude především komfort,více místa pro cestující vzadu a progresivnější kroutící moment motoru...Mínusem budou prvotní investice (cena vozidla,prvotní servis) a následně nečekané problémy.Většina firem navíc vozidla prodává tak jak jsou bez jákékoliv záruky což i v předávácích protokolech jasně zmiňuje,že nelze cokoliv reklamovat.
Nevím jestli není lepší pár let počkat a koupit něco modernějšího,než 10 let starý model jedničkového superba...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.