0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Superb I. gen/ II. gen.

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.07.2013 17:44, Škoda Superb I. gen/ II. gen.
Dobrý den, chystám se koupit Superb I. generace v automatu, jeden z posledních ročníků. Dle rad, diskuzí a také Vašeho webu (tímto bych Vám chtěl poděkovat za ucelené a kvalitní informace), budu vybírat z motorů 2.8, 1.9TDI-96kW a 2.5TDI-120kW. Kvalitní, prověřenou, v dobré výbavě 1.9TDI bude těžké sehnat a 2.8 je pro mě střední cesta. Mám dvě otázky:

1) Nejvíce mě zajímá motor 2.5TDI (líbí se mi projev, mám rád naftu). Vím, že je brán jako poruchový, někdo ho chválí, jiný ne. Mě by zajímalo, kolik by v servisu (neautorizovaný, spíše dílna zaměřená přímo na Škodu) zhruba stálo opravení těch vyhlášených problémů: vstřikovací čerpadlo, ložiska vačky a jiné opakující se závady, teď si nevzpomenu. Nebo při jakém nájezdu kilometrů dát úplně ruce pryč. Mám na výběr dva prověřené, nebourané, 1-2. majitel, servis, 200-300 tis.km najeto, v plné výbavě a za dobrou cenu. Prostě bych to preventivně nechal rozebrat, zkontrolovat a případně vyměnil. Když to bude nerentabilní, je čas jít dál.

2) Když bych nenašel kvalitní I. generaci (líbí se mi více), šel bych do II. generace. Otázka jaký motor? 2.0TSI, 3.6FSI nebo 1.8TSI (slabá?) Jako diesel připadá v úvahu asi jen nejsilnější 2.0TDI-CR 125kW. Zajímali by mě zkušenosti, závady, prostě jaká benzínová a dieselová varianta je nejlepší. O spotřebu mi nejde, vím, že vše nejezdí za pět litrů. Hlavně bych byl nerad, když bych měl pocit, že motor má s plně obsazeným autem moc práce, musí se zbytečně vytáčet, to raději připlatím za silnější verzi.

Závěrem, čísel se nebojím, radši vyšší, doložený nájezd než překvapení pod naleštěnou kapotou se 100 000 km Přecházím z \"legendární\" Octavia 1.9TDI, ale už potřebuji něco pohodlnějšího, silnějšího.

Promiňte, že jsem se tak rozepsal, ale snad to bude více pochopitelné pro vytvoření odpovědi.

Děkuji.

Martin
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 01.08.2013 14:26, raději poslední starý než první nový
Superb 1, zvlášť s motory 1,9 TDI, 1,8T a 2,8 je sázka na jistotu, navíc poslední 2,8V6 se dají sehnat s výbornou výbavou v dobrém stavu za směšné peníze. Na Supu 2 mi přijde, že se víc šetřilo, např. Sup 1 používá pravé dřevo, Sup 2 jen imitaci.... Po modernizaci v r. 2003 dostal Sup odolnější ramena, atd. Převodovka Tiptronic patří mezi nejspolehlivější automaty vůbec, DSG se na něj nechytá. Nemá škubat ani při vysokém nájezdu za studena. Olej by se v něm ale měnit měl, cca po 90 000 km. Prostě Sup 1 má poctivý mechanický základ od VW Passat/Audi.

2,5 TDI 120 kW by měl už být po modernizaci a při zkrácení výměny oleje na 15 000 km by měl něco vydržet. Načaté vačky zkušený mechanik uslyší a jak je na tom čerpadlo by zase měli zjistit v diesel servisu.

U Supu 2 lze doporučit snad jen 2,0 TSI a u DSG musí být doloženy předepsané výměny oleje po 60 000 km.
respond
Johny_one
number of posts1
date of registration01.08.2013
Thursday 01.08.2013 20:04, další info
Zdravím, to jsem já, kdo psal první příspěvek, ale už mám účet.

Paul: díky moc za reakci. Jinak jsem už začal více pátrat po internetu a zjistil jsem, že vačky přijdou zhruba tak na 20 000,- a čerpadlo 30 - 50 000,-. Jsou to ceny za díl z internetových obchodů, takže servisáci to měli mít za méně. Zapátral jsem i po tom zvuku, co to auto dělá ohledně vaček, takže nějaké info už mám.

Ceny těch 2.8 jsou velmi dobré, ale protože si auto chci nechat opět tak na 5 let, kloním se více k naftě. Výdaje za opravy 2.5TDI se vyrovnají nákladům za Natural 98 do motoru 2.8, ale pouze za mé současné skladby nájezdu - 50% dálnice, 30% okresky, 20% město. Kdybych styl změnil třeba kvůli práci a zůstalo by město, tak mě 15l/100km nepotěší(nesežralo by mě to, ale mám ekonomické vzdělání, takže peníze se dají investovat lépe než do paliva). Navíc ty opravy můžou přijít a nemusí, zatímco palivo je jasná věc. Prostě hledám univerzální volbu, nechce se mi za dva roky koukat zase po jiném. Ležím v tom už asi měsíc, ale ještě to potrvá něž něco najdu. Tak octávku jsem taky neměl do druhého dne, ale vyplatilo se.

Co jsem se zatím byl podívat, tak 1.9TDI absolutně bez šance, když už sedí kilometry a motor je v pohodě, tak je bourané atd. Ty dva exempláře 2.5TDI jsem ještě neviděl, ale to nespěchá (teprve půjdou k prodeji). Takže možná ta 2.8 bude jediná možnost.

Jinak co vidím tady i jinde, tak druhá generace taky žádné terno. Navíc se mi opravdu líbí více první. Podobná situace jako když lidé přecházeli z OI na OII.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.