Dobrý den, chystám se koupit Superb I. generace v automatu, jeden z posledních ročníků. Dle rad, diskuzí a také Vašeho webu (tímto bych Vám chtěl poděkovat za ucelené a kvalitní informace), budu vybírat z motorů 2.8, 1.9TDI-96kW a 2.5TDI-120kW. Kvalitní, prověřenou, v dobré výbavě 1.9TDI bude těžké sehnat a 2.8 je pro mě střední cesta. Mám dvě otázky:
1) Nejvíce mě zajímá motor 2.5TDI (líbí se mi projev, mám rád naftu). Vím, že je brán jako poruchový, někdo ho chválí, jiný ne. Mě by zajímalo, kolik by v servisu (neautorizovaný, spíše dílna zaměřená přímo na Škodu) zhruba stálo opravení těch vyhlášených problémů: vstřikovací čerpadlo, ložiska vačky a jiné opakující se závady, teď si nevzpomenu. Nebo při jakém nájezdu kilometrů dát úplně ruce pryč. Mám na výběr dva prověřené, nebourané, 1-2. majitel, servis, 200-300 tis.km najeto, v plné výbavě a za dobrou cenu. Prostě bych to preventivně nechal rozebrat, zkontrolovat a případně vyměnil. Když to bude nerentabilní, je čas jít dál.
2) Když bych nenašel kvalitní I. generaci (líbí se mi více), šel bych do II. generace. Otázka jaký motor? 2.0TSI, 3.6FSI nebo 1.8TSI (slabá?) Jako diesel připadá v úvahu asi jen nejsilnější 2.0TDI-CR 125kW. Zajímali by mě zkušenosti, závady, prostě jaká benzínová a dieselová varianta je nejlepší. O spotřebu mi nejde, vím, že vše nejezdí za pět litrů. Hlavně bych byl nerad, když bych měl pocit, že motor má s plně obsazeným autem moc práce, musí se zbytečně vytáčet, to raději připlatím za silnější verzi.
Závěrem, čísel se nebojím, radši vyšší, doložený nájezd než překvapení pod naleštěnou kapotou se 100 000 km
Přecházím z \"legendární\" Octavia 1.9TDI, ale už potřebuji něco pohodlnějšího, silnějšího.
Promiňte, že jsem se tak rozepsal, ale snad to bude více pochopitelné pro vytvoření odpovědi.
Děkuji.
Martin