0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Superb a zvažování koupě

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.09.2014 01:10, Škoda Superb a zvažování koupě
Dobrý den,
uvažuji o koupi staršího vozu Škoda Superb, r.v. 2004-2008. Rád bych se vlezl do cenového limitu 100.000, max 120.000,- Kč. Vždy jsem přemýšel jen o dieselu, ale chci vás poprosit o radu, zda je dobrá volba i benzínové provedení. Ročně najezdím zhruba 15.000 km. Dále bych se chtěl zeptat, jaký tip motoru je ideální, případně jak moc se liší spotřeba paliva od jednotlivých provedení? A poslední dotaz patří k převodovce. Velice se mi líbí automat, ale slyšel jsem názory, že je po ujetí zhruba 150.000 km kazový a nákladný. Prosím o radu, zda je lepší volba manuál nebo automat. Předem moc děkuji.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 04.09.2014 10:54, RE: Škoda Superb
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, uvažuji o koupi staršího vozu Škoda Superb, r.v. 2004-2008. Rád bych se vlezl do cenového limitu 100.000, max 120.000,- Kč. Vždy jsem přemýšel jen o dieselu, ale chci vás poprosit o radu, zda je dobrá volba i benzínové provedení. Ročně najezdím zhruba 15.000 km. Dále bych se chtěl zeptat, jaký tip motoru je ideální, případně jak moc se liší spotřeba paliva od jednotlivých provedení? A poslední dotaz patří k převodovce. Velice se mi líbí automat, ale slyšel jsem názory, že je po ujetí zhruba 150.000 km kazový a nákladný. Prosím o radu, zda je lepší volba manuál nebo automat. Předem moc děkuji.


Dobrá zpráva je, že Sup 1. nabízí dost spolehlivých motorů. Naftový jen a pouze 1.9 TDI nic jiného. Spotřeba 5,5 - 6.5 l. Největší problém je sehnat ho v dobrém stavu. Dlouho jsem žádného takového neviděl. Lepší je to s benzíny. Výborný je 1.8 turbo, při správné údržbě vydrží hodně, spotřeba se dá uhlídat kolem 8 litrů a jízda s ním je velmi příjemná. Špatný není ani 2.0, který celkem pěkně táhne odspodu a klidnějšímu řidiči s méně zatíženým autem stačí. Je blbuvzdornější než 1.8 a vezme si taky stejně. Tyto 2. motory bývají i od soukromníků, takže najít zachovalý je menší problém. Nejlepší svezení je s 2.8 V6. Motor je od Audi, je spolehlivý, má sametový chod a pro Superb je i v kombinaci s automatem suverénní motorizací. Spotřeba je hodně závislá na stylu jízdy a kde se s tím jezdí. Někdo se dostane pod 9, někdo ani pod 11. Automaty tiptronic jsou obecně povedené a spolehlivé, ale měl by se v nich pravidelně měnit olej, což se často neděje a oprava je pak sice možná, ale zadarmiko není. Všechny motory mají řemenové rozvody a zvlášť u V6 je jejich výměna dražší, tak je dobré s tím počítat. Po rozvodech bude těžko někdo auto prodávat. Překvapivě všechny benzíny vč. turba zvládnou kvalitní zástavbu LPG, ale při nájezdu do 15 - 20 tis. km bych se na to vykašlal.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Thursday 04.09.2014 10:59, RE: Škoda Superb
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, uvažuji o koupi staršího vozu Škoda Superb, r.v. 2004-2008. Rád bych se vlezl do cenového limitu 100.000, max 120.000,- Kč. Vždy jsem přemýšel jen o dieselu, ale chci vás poprosit o radu, zda je dobrá volba i benzínové provedení. Ročně najezdím zhruba 15.000 km. Dále bych se chtěl zeptat, jaký tip motoru je ideální, případně jak moc se liší spotřeba paliva od jednotlivých provedení? A poslední dotaz patří k převodovce. Velice se mi líbí automat, ale slyšel jsem názory, že je po ujetí zhruba 150.000 km kazový a nákladný. Prosím o radu, zda je lepší volba manuál nebo automat. Předem moc děkuji.


Obecne 1.8T je slusna volba, 2.8V6 je spolehlivejsi ale samozrejme vyssi spotreba ne zas az tak oslniva dynamika. Diesely 1.9TDI i pofaceliftovy 2.0TDI relativne slusny, nemaji tolik problemu jako novejsi 2.0TDI z Passatu. Pokud se na nich neco vysype, tak za to vetsinou muze longlife olej. 2.5TDI servisne nakladny, vykonove nepresvedcivy v pomeru se spotrebou. Rozdil ve spotrebe mezi diesely a benziny zalezi na stylu jizdy, 1.8T umi jezdit za osm, ale i za patnact. 2.8 pojede za 12-15 litru. Ctyrvalcove diesely umi za 6-8. Automaticka prevodovka je Tiptronic, relativne bez problemu, rozumne servisovatelna. Zivotnost zalezi podle toho zda se menil olej a jak se s ni zachazelo. Muze najet klidne 250.000km, pak uz se daji cekat problemy v kazdem pripade. Nicmene relativne levne repasovatelna, samozrejme u auta s cenou 100.000Kc znamena i relativne repasovatelna prevodovka naklad nekde az k polovine ceny vozy. Nicmene manual znamena dvouhmotovy setrvacnik a to je spolecne se spojkou naklad ne az o tolik mensi.
Obecne pri koupit Superbu za 100.000Kc je potreba mit minimalne tricet tisic odlozeno na dalsi servis, radeji vsak padesat.

respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Thursday 04.09.2014 11:07, 2.0
Benzinovy dvoulitr jsem ani neuvazoval. Je to osizena verze motoru od Audi. Je sice spolehlivy, ale pomer vykon/spotreba je nekde na urovni 1.2 HTP, tedy motorace ktera vubec nejede ale pritom zere jak prokopnuta kdyz se z ni nekdo ten vykon (co tam neni) snazi dostat.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 10.09.2014 21:12, RE:
Dobrý den. Pro Váš roční nájezd doporučuji benzínový motor. Ideální volbou je motorizace 1.8T v kombinaci s manuální převodovkou. Pokud Vám prodejce nedoloží u vozu s automatickou převodovkou s nájezdem přes 150 tis. km výměnu olejové náplně v převodovce, raději dejte od takového vozu ruce pryč. Vozy z prvních let potom trpěly kratší životností podvozkových dílů, vůle se objevovaly na obou nápravách. Po vylepšení přední nápravy v roce 2002 se ale situace zlepšila.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.