0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Superb a chvála pohonu LPG

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.07.2012 08:13, opravdu člověk z praxe?
Milouši, na to, že se v článku prezentujete jako starý praktik, mi spousta věcí nesouhlasí. Příkladem budiž vámi zmíněná možnost přestavby přímovstřikových motorů na LPG (FSI, TFSI, TSI, apod.). Ano, tato možnost zde bezesporu existuje, ALE již jste neuvedl, že aby taková konverze fungovala, musí být minimálně každý desátý vstřik proveden benzínem. Jinak se zničí vstřikovače. Praxe je potom taková, že auto jede za 7-8 litrů LPG + 2-3 litry benzínu na 100km. Tomu osobně moc úsporné řešení neříkám. o spolehlivosti a především trvanlivosti tohoto systému mám také velké pochybnosti.
A vámi uváděný vodíkový pohon - kde se dá prosím v ČR vodík tankovat? Tuším, že jediná čerpací stanice byla s velkou slávou otevřena před několika lety v Praze a od té doby NIC.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.09.2012 23:09, Jak je to se spotřebou v kg
u CNG a LPG. Nechápu praktika, když se diví spotřebě 4,5 kg CNG/100km. Jezdím na LPG 19 let (jsem tedy ucho) v pořadí pátým autem a jako bývalý zaměstnanec distribuční firmy vím, že hustota LPG kolísá v závislosti na poměru propan / butan ve směsi od 0,53 do 0,55 kg/l (letní nebo zimní směs). Takže zhruba od 4,5 do 4,7 kg / 100km při spotřebě 8,5 l / 100km. CNG vychází skutečně levnější, problém je stejně jako v kamenných dobách LPG v síti veřejných čerpacích stanic. To ale platí pro ČR, v Rakousku je CNG častěji, než LPG.
Jinak pro pochybovače: VW Golf Variant, 2001, 1600 ccm, LPG, 4 osoby + dovolenková výbava celkem cca 500 kg, alpské silnice (i 23 % stoupání). Kolega fajnšmekr zhýčkaný dopovaným dvoulitrem nepoznal, kdy jel na LPG a kdy na benzín, přepínáno za jízdy do kopce. Úspora i při rakouských cenách LPG ( okolo 22,50 Kč/l ) za 2000 km bezmála 1900 Kč. CO DODAT ?
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.