0
back
 

diskuze k tématu: Šk. Superb III, 2.0TDi nebo 2.0TSi

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, servisní náklady
Dzarda
number of posts5
date of registration21.06.2020
Thursday 05.09.2024 16:40, Šk. Superb III, 2.0TDi nebo 2.0TSi
Dobrý den, uvažuji nad koupí Šk. Superb III a rozhoduji se, zda zvolit 2.0TDI 147kW nebo 2.0TSi 140kW (DKZA). Protože najedu ročně cca 12000km, rozdíl v nákladech na palivo při dnešních cenách není extrémně vysoký. U TSI (DKZA) je výhoda pro krátké/městské vzdálenosti, proto bych ho spíš upřednostnil. Je otázka, jak to bude s cenami paliv po zavedení "greendealových" emisních povolenek a jak je to se servisními náklady na daný typ motoru?

Poradíte, prosím, nebo alespoň pohled na věc?

Děkuji, Jarda
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 05.09.2024 17:06, RE: Šk. Superb III, 2.0TDi nebo 2.0TSi
citation:
reakce na: Dzarda, 05.09.2024 16:40 (Dobrý den, uvažuji nad koupí Š ...)


Pokud už přemýšlíte takto dopředu, tak mě napadá se v souvislosti s emisními povolenkami nedívat na hodnotu spotřeby, ale na hodnoty vypouštěných CO2. Hodnota CO2 nekoreluje se spotřebou (s tou samozřejmě u stejného paliva také), ale s typem pohonu. Mnoho dnešních benzínových motorů má navzdory vyšší spotřebě nižší hodnoty CO2 než jejich výkonový ekvivalent v naftě.
Je to dáno o cca 20% vyšší hustotou nafty, která pak v jednom litru obsahuje více uhlovodíků než benzín, a protože CO2 se udává v g/km, tak se to projeví v podobě vyšších hodnot.
Je samozřejmě možné, že se žádný přepočet dělat nebuje a paušálně se to vztáhne na litr paliva, ale to by bylo pro benzín dost nefér.
respond
Dzarda
number of posts5
date of registration21.06.2020
Thursday 05.09.2024 17:21, RE: RE: Šk. Superb III, 2.0TDi nebo 2.0TSi
citation:
reakce na: David V, 05.09.2024 17:06 (Pokud už přemýšlíte takto dopř ...)


Davide, díky za názor. Osobně si myslím, že pokud se zavedou povolenky pro rafinérie, tak to promítnou do koncových cen paliv. Ale je otázka, jak říkáte, jestli to vztáhnou na hodnotu produkce CO2 nebo to paušálně vztáhnou na litr PHM. V tu chvíli by to benzín znevýhodnilo a proto ta moje úvaha. Naftové lobby bude asi vždycky silnější (logistika obecně, zemědělství, průmysl atd.) nad benzínem, takže bych to spíš viděl na ten paušální přepočet. Ale chybí mi ta křišťálová koule
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Friday 13.09.2024 14:02, RE: Šk. Superb III, 2.0TDi nebo 2.0TSi
citation:
reakce na: Dzarda, 05.09.2024 16:40 (Dobrý den, uvažuji nad koupí Š ...)


S timhle najezdem mi nafta nedava smysl. Ledaže jezdíš sem tam delší trasy, tam neco usetris na spotrebe u dyzlu. Ten benzinak bude i kultivovanejši, ale spotreba extremne zavisla na lehke nebo tezke prave noze, rozdil oproti dyzlu klidne +3 litry.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 15.09.2024 18:26, RE: RE: Šk. Superb III, 2.0TDi nebo 2.0TSi
citation:
reakce na: gottak, 13.09.2024 14:02 (S timhle najezdem mi nafta ned ...)


On ten benzín nekarbonuje? Ten nájezd nevypadá na dlouhé štreky.
Jen se ptám pro kamaráda….
respond
Dzarda
number of posts5
date of registration21.06.2020
Sunday 15.09.2024 22:22, RE: RE: RE: Šk. Superb III, 2.0TDi nebo 2.0TSi
citation:
reakce na: Pepe, 15.09.2024 18:26 (On ten benzín nekarbonuje? Ten ...)


Ten motor 2,0TSi, 140kW, typ DKZ má kombinované vstřikování. A díky nepřímému vstřikování je karbonování minimalizované.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 15.09.2024 22:37, RE: RE: RE: RE: Šk. Superb III, 2.0TDi nebo 2.0TSi
citation:
reakce na: Dzarda, 15.09.2024 22:22 (Ten motor 2,0TSi, 140kW, typ D ...)


Ok, díky. To může dávat smysl.
Ale zajímala by mě ekonomika provozu při nájezdu 15-20 tkm, 1-2x týdně delší trasy (do 200km). Při nízkých teplotách ráno používání nezávislého topení (voda). Jako bonus tahání Haldexu…
respond
Dzarda
number of posts5
date of registration21.06.2020
Sunday 15.09.2024 22:58, RE: RE: RE: RE: RE: Šk. Superb III, 2.0TDi nebo 2.0TSi
citation:
reakce na: Pepe, 15.09.2024 22:37 (Ok, díky. To může dávat smysl. ...)


To mě taky. Ale protože ho mám teď od pátku už doma, tak můžu později dát vědět mám taky nezávislé topení, ale teď při 12°C je motor v teplotě do 2min. Ale v zimě se bude asi hodit. Přijít do vyhřátého auta bude pohoda
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 16.09.2024 09:18, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Šk. Superb III, 2.0TDi nebo 2.0TSi
citation:
reakce na: Dzarda, 15.09.2024 22:58 (To mě taky. Ale protože ho mám ...)


Tak to budu za pozdější info rád.
Jinak u aut stojících venku v této (cenové) kategorii mi to topení už přijde standard. Akorát pozor - při indikaci "rezervy" paliva nesepne, takže v zimním období je dobrý dotankovávat včas...
respond
Dzarda
number of posts5
date of registration21.06.2020
Monday 16.09.2024 09:24, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Šk. Superb III, 2.0TDi nebo 2.0TSi
citation:
reakce na: Pepe, 16.09.2024 09:18 (Tak to budu za pozdější info r ...)


Díky za info. Já mám auto primárně v garáži, ale kdyby bylo venku ve větší zimě, budu na to pamatovat.
Jakmile budu mít větší nájezd, dám bližší info.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.