0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý Superb II - má to smysl?

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, typ vozidla, osobní
Expl1cit
number of posts6
date of registration03.03.2018
Sunday 16.02.2020 15:42, Ojetý Superb II - má to smysl?
Zdravím, delší dobu přemýšlím o koupi ojetiny ze segmentu střední třídy. V porovnání cen v servisech a dostupnosti náhradních dílů a celkových nákladů na provoz se mi nejvíce zalíbil dvojkový Superb před faceliftem. Chci se zeptat, zda je možné za zhruba 180 tisíc sehnat ještě solidní kousek (rv okolo 2010), který ještě dokáže posloužit? Případně, po jakých motorizacích se poohlédnout? Nebráním se jak dieselu, tak benzinu. Díky za všechny tipy a rady.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 17.02.2020 09:36, RE: Ojetý Superb II - má to smysl?
citation:
reakce na: Expl1cit, 16.02.2020 15:42 (Zdravím, delší dobu přemýšlím ...)

Ahoj, Superb II v kombíku má můj kamarád. Kupoval jej nový, takže odpadá možnost "špatné ojetiny.". Má motor 2.0 TDI CR, který jede dobře a má na svůj objem velmi nízkou spotřebu.
ALE: ještě zdaleka nedosáhl 200tis.km a odešly vstřiky a co bylo nejhorší, odporoučela se elektronika celé palubní desky pro tachometr atd. Momentálně se něco třepe při 160km/h a v servisu nemůžou přijít co.
Za mě bych bral raději Passat a nebo Ford Mondeo 2.0 TDCi. Zejména Mondeo považuji za velmi solidní vůz za danou cenu, dobře opravitelný s robustním podvozkem i motorem jako celek.

Dle mého právě Škodovky jak ojetiny v větším nájezdem nemají ten potenciál, jako daleko kvalitnější Passat, Audi, Toyota nebo zmíněná Ford..
Jasně Superb II je tak trochu v českých končinách věc "přestiže", jenže ceny některých oprav jsou také tak trochu "přestižní"
respond
Expl1cit
number of posts6
date of registration03.03.2018
Monday 17.02.2020 10:14, RE: RE: Ojetý Superb II - má to smysl?
citation:
reakce na: BobanHTP, 17.02.2020 09:36 (Ahoj, Superb II v kombíku má m ...)


No přemýšlel jsem i o jiných vozech střední třídy, jenže u aut jako BMW řady 3 nebo Audi A4 bude podstatně dražší servisování. Co jsem si tak četl o Passatu B6 tak je to kazivá tragédie, a u toho Mondea jsem slyšel zase vysokou poruchovost, i když je to samozřejmě kus od kusu.

Co se týče nějaké Toyoty nebo obecně Japonce/Korejce, jak je to tady s cenou servisních úkonů a náhradních dílů?
respond
Jerry1122
number of posts124
date of registration16.02.2018
Monday 17.02.2020 10:51, RE: RE: RE: Ojetý Superb II - má to smysl?
citation:
reakce na: Expl1cit, 17.02.2020 10:14 (No přemýšlel jsem i o jiných v ...)


S tim servisováním to není úplně tak pravda. Běžný servis, oleje, filtry, další kapaliny atd. Na novou audi mě stojí servisování plus minus to samý co na 10let starýho focuse.
Rozdíl tam pak bude v náhradních dílech: brzdy, turbo atd pak bude dražší. Ale ta běžná údržba je srovnatelná.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Monday 17.02.2020 11:36, RE: RE: RE: RE: Ojetý Superb II - má to smysl?
Když už bych uvažoval nad ojetinou ze střední třídy, tak bych rozhodně navýšil rozpočet, nebo si uvědomil na co mám a začal koukat o třídu níž. Provoz deset let starého dieselu (ne, stejně staré TSi nechceš) prostě něco stojí na údržbě, to je fakt.
Když už Superb, tak facelift s CR motory, když Passat, tak rozhodně B7, ne B6.
Z mého pohledu se vykašli na wannabe prestiž, která se s těmi auty nese a kup si něco, na co reálně máš.
respond
Pepas
number of posts25
date of registration07.02.2020
Monday 17.02.2020 13:14, RE: Ojetý Superb II - má to smysl?
citation:
reakce na: Expl1cit, 16.02.2020 15:42 (Zdravím, delší dobu přemýšlím ...)


Superb je v českých končinách neskutečně předražené auto na trhu ojetych vozů. 2.0 tdi PD bude velky risk. Za me bych se podíval treba na Opel Insignia: 2 litr nafta je spolehliva, jen je potřeba vyměnit těsnění olejoveho čerpadla, které už poslalo spoustu motorů kolem 200tkm do věčných lovišť. Insignie je bytelne zpracovana, pohodlná a auto jako celek vydrží 300tkm bez mrknutí oka. Ještě mě napadl Peugeot 508 SW, ceny ojetych jsou dost nizko a naftaky od Peugeotu patri k tomu nejlepšímu a díly jako FAP nebo vstriky jsou oproti konkurenci levné.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 17.02.2020 13:15, RE: RE: RE: Ojetý Superb II - má to smysl?
citation:
reakce na: Expl1cit, 17.02.2020 10:14 (No přemýšlel jsem i o jiných v ...)

Ahoj, ohledně japonců, můžu potvrit v benzínu se toho kazí prakticky nula. Měni se díly opotřebené. Podvozkové díly jdou koupit i druhovýroba, výfuky také.
Naopak u dieslů je např. FAP filtr hodně drahý a nechal bych dieslové japonce někomu jinému

Vřele můžu doporučit Hondu Accord 2.0 VTEC cca 2010+ a klidně v automatu. Můj kamarád bere na firmu jen tyhle auta. Třinec-Plzeň a zpět jezdí za 6,5l, to je pro mě skoro scifi
Co je parádní, tak interiér a přední sedadla. Horší je místo vzadu, je tak akorát a chodidla se vlezou pod přední sedadla "jentaktak" . Za mě Accord je hodně nadčasový a i po 10 letech vypadá nádherně např. v modré metalíze, nejde na něm cítit věk.

U Toyoty bych zkusil Avensis 1.8 VVT, který mi připadá stejně reprezentativní jako Superb II, neoslní jen v interiéru, ikdyž je vše funkční a po ruce. Opět jde o kus auta s držákem motorem 102kw stačí na život ažaž..

Ohledně Audi a Passatu - když je něco moc drahé, tak se to vymění za kvalitní druhovýrobu a pokud máš dobrý malý servis, ceny oprav jsou podobné jako pro Škodu. Takový je život ojetiny holt. Francouzkým autům taková filozofie dokonce dělá dobře
A jak psali chlapi, určitě 2.0 TDI CR, tam šla spolehlivost hodně nahoru, ikdyž těm vstříkům se asi jednou nevyhneš.
respond
Expl1cit
number of posts6
date of registration03.03.2018
Monday 17.02.2020 13:38, RE: RE: Ojetý Superb II - má to smysl?
citation:
reakce na: Pepas, 17.02.2020 13:14 (Superb je v českých končinách ...)


Já si nemohu pomoct, ale mně se prostě designově ty Insignie ani 508ky nelíbí :D jak po vnější, tak po vnitřní stránce. Určitě bych u Superbu do PD nešel, tam odcházely ty piezoelektrické vstřikovače jak na běžicím pásu i v B6. Když diesel, tak se mi nejlíp jevil ten 2.0 TDI CR 103kw, popřípadně benzín 1,4 TSI 92 kw.

citation:
reakce na: BobanHTP, 17.02.2020 13:15 (Ahoj, ohledně japonců, můžu potvrit ...)


Koukal jsem na ty Hondy a to je bohužel trochu výš s rozpočtem, na to bych potřeboval aspoň tak 220 :/ a ten Avensis nevím, taky se mi to moc designově nelíbí, jak exteriér tak interiér :D
Co si myslíš o tom 1,4 TSI 92 kw? Četl jsem, že je to rozhodně spolehlivější, než 1,8 TSI 118 kw nebo 2,0 TSI 147 kw. Uvažoval jsem, že přinejhorším bych se zkusil podívat na tento motor 1,4 TSI nebo 2,0 TDI CR 103 kw v nějaké dvojkové Ovci po faceliftu.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 17.02.2020 16:53, RE: RE: RE: Ojetý Superb II - má to smysl?
citation:
reakce na: Expl1cit, 17.02.2020 13:38 (Koukal jsem na ty Hondy a to j ...)

Ahoj, jak píšou ostatní, někdy došetřit je to nejlepší, co člověk může udělat Co se týká Octávií II facelift, můj kamarád měl flotilu 1.6 MPI, kde motory se nekazily, ale spoustá dílů, co by člověk od koncernu nečekal ano. Praskla 2x zadní okna na liftbacku, odešly mechaniky otevírání okna na předních dveřích, čidla ABS, nebo netěsnil chladič(za to mohl ale možná kamínek).

Proto bych silně doporučoval Golf VI kombi s motory 2.0 TDI CR nebo 1.4 TSI, kde s vyšším nájezdem bych si volil také diesel, s tím, že bych si šetřil na vstřiky, EGR ventil nebo FAP filtr.
Jinak ale Golf VI deklasuje Octávii II ve zpracování, interiéru ale i sedadlech! Ohledně životnosti dílů mám svůj subjektivní názor, že koncern Škodovky šidí, ne moc ale šidí
U nových aut je to skoro jedno, ale když kupuješ ojetinu, je třeba na to myslet, ani výfuk není tak levný, pokud nechceš Polmstrow, kde neuslyšíš manželku ani když bude křičet
Motor 1.4 TSI se nedoporučuje brát ten twinturbo, takže prostě vzít 90kw verzi, vyměnit rozvodovou sadu(i napínáky) s vodní pumpou a pak by měl šlapat dobře. Je to přímý vstřik, tak aditivum neuškodí. 1.4 TSI najdeš i v Passatech a výkon má dostatečný, jede opravdu dobře.

Jinak za mě je fajn Toyota Auris kombi 1.6 VVT 92kw. Spolehlivost vynikající, na rozdíl od Mazdy dobrá antikorozoní ochrana.
Rovněž Ford Focus III je skvělý s motory 1.6 Ti-VCT 92kw(benzín) a parádní s dieslem 2.0 TDCi. Ecoboosty jako ojetiny nejsou dobré ani jeden.

A pak jak jsem psal, můj oblíbenec Ford Mondeo cca 2012+ 2.0 TDCi, který moc vad nemá, včetně spolehlivosti. Jistota na dálnici je mimo mísu Superb II. S oběma vozy jezdím do Rakouska, tak můžu porovnávat. Superb II fl je prostorný, ale houpavý není na sportovní jízdu. Mondeo je pocitově menší v interiéru, ale suverennost podvozku, výdrž dílů je lepší.
respond
Expl1cit
number of posts6
date of registration03.03.2018
Monday 17.02.2020 19:58, RE: RE: RE: RE: Ojetý Superb II - má to smysl?
citation:
reakce na: BobanHTP, 17.02.2020 16:53 (Ahoj, jak píšou ostatní, někdy ...)


Ten Focus III v kombíku se mi také po vnější stránce líbí, ale interiér už tolik ne. Stejně tak interiér Mondea. Nemohu si pomoct, ale těch Japonců, kteří se mi vzhledově líbí, je poskrovnu, a Auris k nim bohužel nepatří


No ještě jsem se koukal i na Škoda plus nebo DasWelt Auto, že se dá do 200 tisíc korun sehnat i Octavia III ročník 2013/2014 motorem 1,6 TDI 77 kw nebo 1,2 TSI 77 kw s nájezdy do 200 tisíc v případě dieselu a do 150 tisíc v případě benzinové verze. Design trojkové ovce před faceliftem je pro mě velmi líbivý, co jsem si trochu početl na fórech, tak ohledně motoru 1,6 TDI zde převažují pozitivní recenze na tuto motorizaci. Myslím, že verze kombi by mohla být také dostačující z hlediska prostornosti, a to i na zadních sedadlech. Myslíte si, že to může být taktéž zajímavá koupě ojetiny? Je pravda, že je to povětšinou v základní výbavě Active, ale pokud by tam šlo vyměnit rádio Swing za Bolero (někde jsem slyšel, že je to vázáno na VIN, ale nevím, co je na tom pravdy), tak bych byl plně spokojený.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 18.02.2020 09:29, RE: RE: RE: RE: RE: Ojetý Superb II - má to smysl?
citation:
reakce na: Expl1cit, 17.02.2020 19:58 (Ten Focus III v kombíku se mi ...)

Ahoj, každému sedne něco jiného, určitě bych také nekupoval něco, kde se mi nelíbí třeba interiér.
Octávie III je daleko lepší než II, spolehlivostí i zpracováním.
Motor 1.6 TDI není špatný, ale má téměř časovanou životnost vstřiků, tj cca 250 000km, možná se to dá ovlivnit aditivem do nafty nevím. FAP filtr je ve Škodě levný na výměnu myslím 15 000kč.
Dle mého bych vyměnil po koupi rozvodovou sadu i s vodní pumpou, začal měnit olej max co 15tis.km/rok a dal mu šanci. Říkám to, ikdyž můj kamarád se tímto motorem trápí v Rapidu 2015. Zlobily už vstřiky před 200tis.km, teď EGR ventil. Spokojenost je velká ohledně spotřeby, klidný řidič jezdí pod 5l.

Motor 1.2 TSI je dobrý jen v řadě E211, to je ten s řemenem. Jde o termomanagenet, který zabraňuje ředění oleje s benzínem, tím že se motor rychle zahřeje. Jinak jde o velmi spolehlivý motor. Ber určitě silnější variantu 81kw, 6 kvalt.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.