0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Roomster 1,2TSI a první dojmy po 20 tis.km.

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.05.2011 08:08, Ach ti mechanici
Odpověď od mechanika je tedy vskutku hodnotná. Je asi tak na stejné úrovni, jako mému kolegovi technik od Fordu tvrdil, že jeho Focus nemá difernciál, když zkoumali zroj hučení. Diferenciál podle něho mají auta jen se zadním náhonem.
Už jsem to sem psal. 1.2TSi má známý v Oktávce. Motor je naladěn na 77kW a mile mě svým projevem překvapil. Je tichý a velmi slušně táhne i v nízkých otáčkách. Na nějaké "nepokoje" při volnoběhu si neztěžoval, ale pravdou je, že do něj tankuje Carreru 95 pro subjektivně lepší vlastnosti.
Parametrově ten motor špatný není, teď se uvidí, na jak dlouhých tratích vydrží běhat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.05.2011 10:14, TSi
Tyhle motory jsou tu zatím jenom chvilku, takže o jejich životnosti se ví houby. Bohužel VW udává dimenzování tohoto motoru na 300 tis., což je zatraceně málo, ale realita se uvidí časem, každopádně, jsou tyhle motory extrémně citlivé na kvalitu benzinu. Ovšem autor popisuje, že se mu takové chování projevuje i během jedné nádrže, čímž bych vinu na kvalitě paliva vyloučil a hledal bych to spíš v chybě SW řídící jednotky, pokud se ovšem projev na volnoběh diametrálně mění bez toho, že by docházelo k výrazným změnám otáček, je vadný motor nebo převodovka, Příčin může být celkem dost, vadné uložení ojnice, přidřený válec, špatné spojení mezi motorem a převodovkou nebo třeba do elektriky někde teče voda (ale to by se asi projevovalo i jinde).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.05.2011 15:47, Spotřeba
Ta spotřeba vypadá celkem zajímavě, ale popravdě si nejsem jist, jestli to bylo prověřené podle dotankování, nebo jen opsané z počítače. Vzhledem k odvolávkám na víceméně okamžitou spotřebu - okresky nebo dálnice při 140 - tak bych spíše předpokládal údaje počítače. Vzhledem k vyšší stavbě Roomsteru se mi totiž také příliš nezdá ten údaj o spotřebě z dálnice. Při tomto zatížení se totiž výhody downsizingu projevit prostě nemohou, turbo fouká a dohání chybějící objem a palivo tomu musí odpovídat a spotřeba se prostě nemůže lišit od kvalitního atmosférického dvoulitru. A nebo údaj "do 140" znamená průměr třeba 100. A že by Vysoký Roomster s aerodynamickou brzdou na střeše trhnul ještě Bravu s podobné koncipovaným pohonem o 1,2 litru, tak to už je asi údaj z říše snů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.05.2011 16:51, RE: Spotřeba
Koloss posted by:
Ta spotřeba vypadá celkem zajímavě, ale popravdě si nejsem jist, jestli to bylo prověřené podle dotankování, nebo jen opsané z počítače. Vzhledem k odvolávkám na víceméně okamžitou spotřebu - okresky nebo dálnice při 140 - tak bych spíše předpokládal údaje počítače. Vzhledem k vyšší stavbě Roomsteru se mi totiž také příliš nezdá ten údaj o spotřebě z dálnice. Při tomto zatížení se totiž výhody downsizingu projevit prostě nemohou, turbo fouká a dohání chybějící objem a palivo tomu musí odpovídat ...
Roomster není moc těžké auto, o cca 100 kg těžší než Fabie. Čelní plocha je oproti Fabii větší o 10%. Pokud jezdí hlavně okresky nebo projíždí obce, tak se čelní plocha moc neprojeví. No a pak samozřejmě pokud kouká jen na PP, tak je to o ničem. Ale ono i měření dotankováním nemusí být moc přesný pokud má někdo výrazně menší rozměr pneu než má mít.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.05.2011 17:08, RE: Spotřeba
Petr S posted by:
Roomster není moc těžké auto, o cca 100 kg těžší než Fabie. Čelní plocha je oproti Fabii větší o 10%. Pokud jezdí hlavně okresky nebo projíždí obce, tak se čelní plocha moc neprojeví. No a pak samozřejmě pokud kouká jen na PP, tak je to o ničem. Ale ono i měření dotankováním nemusí být moc přesný pokud má někdo výrazně menší rozměr pneu než má mít.
Váha se na dálnici zase tak moc neprojeví, ale 10% čelní plochy je s narůstající rychlostí velký problém. A já nenapadal ani tak spotřebu na okreskách, i když je dost nízká, ale hlavně nevěřím té spotřebě na dálnici. Nemyslím si, že by autor vědomě kecal, ale prostě bez rozmyslu opsal údaj z počítače. U rok starého auta neočekávám nesprávný rozměr pneumatik.

Tím neříkám, že ten motor je celkově špatně, ve městech se to určitě projeví v dobrém - krátké zrychlení a pak ustálená jízda s malým zatížením. Ale dálnice ve 130 je takové zatížení, že to prostě spotřebu mít bude, jestli to bude malej turbomotor, velká atmosféra nebo hybrid.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.05.2011 22:59, RE: Spotřeba
Koloss posted by:
Váha se na dálnici zase tak moc neprojeví, ale 10% čelní plochy je s narůstající rychlostí velký problém. A já nenapadal ani tak spotřebu na okreskách, i když je dost nízká, ale hlavně nevěřím té spotřebě na dálnici. Nemyslím si, že by autor vědomě kecal, ale prostě bez rozmyslu opsal údaj z počítače. U rok starého auta neočekávám nesprávný rozměr pneumatik.

Tím neříkám, že ten motor je celkově špatně, ve městech se to určitě projeví v dobrém - krátké zrychlení a pak ustálená jízda s malým za...
Našel jsem si zde na TipCarsu test škody Yeti 1,2 tsi,tak brala při ustálené jízdě 130 km/h 7,8l.Je zde i test Romstera,tak tam v době testu byla průměrná spotřeba 6,5 a při ustálené jízdě se s tím nechá údajně jezdit za 5,5l.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.05.2011 23:30, RE: Spotřeba
Fanda posted by:
Našel jsem si zde na TipCarsu test škody Yeti 1,2 tsi,tak brala při ustálené jízdě 130 km/h 7,8l.Je zde i test Romstera,tak tam v době testu byla průměrná spotřeba 6,5 a při ustálené jízdě se s tím nechá údajně jezdit za 5,5l.
Co se týče spotřeb, tak se orientuju hlavně podle www.spritmonitor.de :<br>
Roomster 1.2 TSi 77kW: 7.0L/100<br>
Yeti TSi 77kW: 7,4L/100<br>
I u testů spotřeby tady na Tipcarsu hraje dost roli venkovní teplota, aktuální zácpa v Praze, aktuální množství adrenalinu a testosteronu redaktora v krvi apod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.05.2011 09:13, RE: Spotřeba
Petr S posted by:
Co se týče spotřeb, tak se orientuju hlavně podle www.spritmonitor.de :<br>
Roomster 1.2 TSi 77kW: 7.0L/100<br>
Yeti TSi 77kW: 7,4L/100<br>
I u testů spotřeby tady na Tipcarsu hraje dost roli venkovní teplota, aktuální zácpa v Praze, aktuální množství adrenalinu a testosteronu redaktora v krvi apod.
U těchto aut zas toho testosteronu a adrenalinu v krvi tolik nebude.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 13.05.2011 19:26, RE: Spotřeba
Fanda posted by:
Našel jsem si zde na TipCarsu test škody Yeti 1,2 tsi,tak brala při ustálené jízdě 130 km/h 7,8l.Je zde i test Romstera,tak tam v době testu byla průměrná spotřeba 6,5 a při ustálené jízdě se s tím nechá údajně jezdit za 5,5l.
To je problém spotřeb udávaných na Tipcars. Jedině test spotřeby jako takové je udávaný podle dotankování, všechny ostatní hodnoty jsou odečteny z počítače a to i tehdy, když se v tom testu ukáže, že počítač kecá skutečně nehorázně.

Je to těžké, jak zjistit skutečnou spotřebu při 130, to se opravdu musí ujet těch 100 km ustálenou rychlostí a dotankovat, jinak jsou to údaje o ničem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.06.2011 09:57, RE: TSi
Rover623 posted by:
Tyhle motory jsou tu zatím jenom chvilku, takže o jejich životnosti se ví houby. Bohužel VW udává dimenzování tohoto motoru na 300 tis., což je zatraceně málo, ale realita se uvidí časem, každopádně, jsou tyhle motory extrémně citlivé na kvalitu benzinu. Ovšem autor popisuje, že se mu takové chování projevuje i během jedné nádrže, čímž bych vinu na kvalitě paliva vyloučil a hledal bych to spíš v chybě SW řídící jednotky, pokud se ovšem projev na volnoběh diametrálně mění bez toho, že by docházel...
Bohuzel to vypada na dalsi propadak ze staje MB - po 1.2 HTP prichazi 1.2 TSI a preskakovani retezu po 25 tisicich, viz aktualni cislo Sveta motoru o ojetinach.
Chudak majitel alias pokusny kralik....Nastesti pry vymenuji potkane moturky v ramci zaruky...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.