0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Roomster 1.2 HTP - jaký je jako náhradní vůz?

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2012 14:14, Resumé
Takže shrnuto - spokojenost.
Je důležité si uvědomit oprávněnost kritiky onoho nesmyslu jménem HTP. Tento motor je určen těm, kdo jezdí po městě, příp. k příměstskému provozu, max. meziměsto. Silnice 1. třídy, rychlostní nebo nedej bože dálnice je jako poslat dělostřelce na šavlový souboj.
Pokud někdo pro režim mimoměsto/dálnice vybere HTP, není chybou motoru, že to zkrátka nejede... S šestiválcem asi taky nikdo neočekává, že bude ve městě jezdit za 5 l...
Jinak ale docela pěkně napsáno, bez předsudků a s nadhledem. Ať se to komu líbí nebo ne, Roomster je zřejmě nejlepší v segmentu. Tedy prozatím.
Přesto ale vcelku souhlasím - HTP je zřejmě nejslabším článkem auta. Mě osobně velmi nevyhovuje, protože i na Fabii mi přijde jako opravdový slaboch. To ale není vinou motůrku, konkurence na tom s daným objemem není líp.
Problém víceméně řeší až TSI. Roomster a 1.2 TSI 63 kW prodle mě ideální volba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2012 19:56, RE: -:(
rohYpnol posted by:
Takže shrnuto - spokojenost.
Je důležité si uvědomit oprávněnost kritiky onoho nesmyslu jménem HTP. Tento motor je určen těm, kdo jezdí po městě, příp. k příměstskému provozu, max. meziměsto. Silnice 1. třídy, rychlostní nebo nedej bože dálnice je jako poslat dělostřelce na šavlový souboj.
Pokud někdo pro režim mimoměsto/dálnice vybere HTP, není chybou motoru, že to zkrátka nejede... S šestiválcem asi taky nikdo neočekává, že bude ve městě jezdit za 5 l...
Jinak ale docela pěkně napsáno, bez ...
1.2 TSI 63 kw, ideální volba?? Ale nesměj se po*rat rozvody
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2012 21:41, RE: -:(
Kama posted by:
1.2 TSI 63 kw, ideální volba?? Ale nesměj se po*rat rozvody
Jenže to se nesmí stát i u HTP... A tam rozvody taky nebyly "boh vie čo". Vedle rozvodů měl motor spoustu dalších "přešlapů".
Co do spolehlivosti si tedy myslím HTP a TSI nemají co vyčítat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2012 22:09, RE: Resumé
rohYpnol posted by:
Takže shrnuto - spokojenost.
Je důležité si uvědomit oprávněnost kritiky onoho nesmyslu jménem HTP. Tento motor je určen těm, kdo jezdí po městě, příp. k příměstskému provozu, max. meziměsto. Silnice 1. třídy, rychlostní nebo nedej bože dálnice je jako poslat dělostřelce na šavlový souboj.
Pokud někdo pro režim mimoměsto/dálnice vybere HTP, není chybou motoru, že to zkrátka nejede... S šestiválcem asi taky nikdo neočekává, že bude ve městě jezdit za 5 l...
Jinak ale docela pěkně napsáno, bez ...
Jako náhradní jsem měl tenhle vehikl půjčený taky, 1,4 63kW. Líný a ten kravál, když jsem tím chtěl jet přes 100... Jak jsem byl šťastnej, když jsem ho vracel... Do města asi dobrý, ale ten vnitřek, spodní linie oken v nestejné úrovni, špičatý boční okna vepředu... A v kufru schod, takže nepraktický. Škoda peněz...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2012 22:25, RE: -:(
Kama posted by:
1.2 TSI 63 kw, ideální volba?? Ale nesměj se po*rat rozvody
Mám tento motor ve FII, služebce. Teď jsem se objednával na servis po 45tkm a technik mi říkal něco o turbu (snad výměna) i o rozvodech. Takže v rámci záruky bude asi vyměněno obojí. Tzn. když už s TSi tak si to nechat včas vyměnit, než bude po záruce nebo než se (obojí) pos...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 02.04.2012 22:25, RE: -:(
rohYpnol posted by:
Jenže to se nesmí stát i u HTP... A tam rozvody taky nebyly "boh vie čo". Vedle rozvodů měl motor spoustu dalších "přešlapů".
Co do spolehlivosti si tedy myslím HTP a TSI nemají co vyčítat.
Takže obě 1.2jky nestojí za moc. Ale i tak je Roomster "zřejmě nejlepší v segmentu". A to jsem tu kdesi četl, že prý je na autě nejdůležitější motor...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.04.2012 09:31, RE: Resumé
Pepe posted by:
Jako náhradní jsem měl tenhle vehikl půjčený taky, 1,4 63kW. Líný a ten kravál, když jsem tím chtěl jet přes 100... Jak jsem byl šťastnej, když jsem ho vracel... Do města asi dobrý, ale ten vnitřek, spodní linie oken v nestejné úrovni, špičatý boční okna vepředu... A v kufru schod, takže nepraktický. Škoda peněz...
Proč všivhni automaticky sahají po Škodovce? Teď sem byl na východním Slovensku s N. Note 1.4 (Japonsko, Francouzsko Britská varianta Roomsteru), stačilo dodržovat povolenou rychlost (podle GPS) a spotřeba (kombinace dálnice/okreska) byla u plně naloženého auta 5 l / 100 km. V rychlostech kolem 120 km/h je sice hlučnější, ale bez problémů se dá vést konverzace s lidmi na zadních sedadlech.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.04.2012 09:52, RE: Resumé
mink posted by:
Proč všivhni automaticky sahají po Škodovce? Teď sem byl na východním Slovensku s N. Note 1.4 (Japonsko, Francouzsko Britská varianta Roomsteru), stačilo dodržovat povolenou rychlost (podle GPS) a spotřeba (kombinace dálnice/okreska) byla u plně naloženého auta 5 l / 100 km. V rychlostech kolem 120 km/h je sice hlučnější, ale bez problémů se dá vést konverzace s lidmi na zadních sedadlech.
Jak já to mám vědět? prostě pr Š Auto má sqělou výkonnost a výsledky. Mně úplně stačily ty 4 dny, než jsem měl k dispozici svoje auto (drobná mnou nezaviněná kolize). Vybírat jsem si nemohl...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.04.2012 20:28, RE: -:(
Petr S posted by:
Takže obě 1.2jky nestojí za moc. Ale i tak je Roomster "zřejmě nejlepší v segmentu". A to jsem tu kdesi četl, že prý je na autě nejdůležitější motor...
Jistě že je. Proti TSI taky nelze nic závažnějšího namítat. Až na tu spolehlivost, která je ovšem veskrze průměrná. TSI je podle mě dobrá volba. Dostatečně výkonná, dostatečně úsporná, tichá, bez vybrací, velmi pružná. Rozvody by měly být vyřešeny. Takže asi tak...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.04.2012 20:31, RE: -:(
Alda posted by:
Mám tento motor ve FII, služebce. Teď jsem se objednával na servis po 45tkm a technik mi říkal něco o turbu (snad výměna) i o rozvodech. Takže v rámci záruky bude asi vyměněno obojí. Tzn. když už s TSi tak si to nechat včas vyměnit, než bude po záruce nebo než se (obojí) pos...
Počáteční problémy. Tak to bohužel je.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 03.04.2012 20:31, RE: -:(
rohYpnol posted by:
Jistě že je. Proti TSI taky nelze nic závažnějšího namítat. Až na tu spolehlivost, která je ovšem veskrze průměrná. TSI je podle mě dobrá volba. Dostatečně výkonná, dostatečně úsporná, tichá, bez vybrací, velmi pružná. Rozvody by měly být vyřešeny. Takže asi tak...
vibrací
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.04.2012 00:53, :/
Mal som moznost sa v poslednej dobe odviezt dlhsie (soferovat) v dvoch Fabiach osadenych tymto motorcekom. Fabia ako taka je celkom robustne a odolne auto, lahko ovladatelne, vhodne napriklad pre zenu. Je to dopravny prostriedok z bodu A do B, jednoduche auto. Motorcek HTP je celkom tragicky, ziadne zrychlenie ani na 1. a ani na 2. stupni. O zvuku ani nehovoriac. Je to FAIL. Priatelke sme na jesen kupovali auto, vybrali sme 3-dverovy Colt s 1,3kou. To je oproti HTP pán motor. Má 100 koní, vo vysokých otackach nálezite zaberá, pritom spotreba je velmi rozumna. Dlhsiu trasu som s nim ja (sem tam nejake predbiehanie, vytocenie, ma to aj pekny zvuk) dokazal zabehnut za 5,5l (mam benzinovy dvojliter, preto je to pre mna priam sci-fi hodnota :D). Cudujem sa, ako moze vyspela automobilka vobec vypudit ubohy trojvalcek ako HTP. Je to akceptovatelne jedine ako volba do mesta pre niekoho, komu auta vobec nic nehovoria. Este spomeniem, ze som jazdil aj na Fabii s 1,4 16v (55kw) a to s autom uz ako-tak dokazalo hybat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.04.2012 19:52, RE: -:(
rohYpnol posted by:
Počáteční problémy. Tak to bohužel je.
Jsem opravdu zvědav, zda jsou skutečně jen počáteční. V Německu se začínají ve velkém objevovat stížnosti na 1,4 TSI (po 120 - 150 tisících km) - ten přitom z těchto mizerných motorů zatím vypadal jako jediný spolehlivě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.04.2012 21:46, RE: -:(
Pavlik posted by:
Jsem opravdu zvědav, zda jsou skutečně jen počáteční. V Německu se začínají ve velkém objevovat stížnosti na 1,4 TSI (po 120 - 150 tisících km) - ten přitom z těchto mizerných motorů zatím vypadal jako jediný spolehlivě.
No ve velkém... to je těžko definovat. Osobně si nemohu na tento motor stěžovat, zatím jede a za velice rozumnou spotřebu (ok, když se na to moc nešlape). Samozřejmě ŠA auta na svolávačku (kvůli rozvodům a turbům, nebo podložkám pod turbo) nezve, vše řeší nenápadně a v tichosti což je přístup, který si mohou dovolit snad jen doma.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 02.06.2012 09:17, RE: Resumé
mink posted by:
Proč všivhni automaticky sahají po Škodovce? Teď sem byl na východním Slovensku s N. Note 1.4 (Japonsko, Francouzsko Britská varianta Roomsteru), stačilo dodržovat povolenou rychlost (podle GPS) a spotřeba (kombinace dálnice/okreska) byla u plně naloženého auta 5 l / 100 km. V rychlostech kolem 120 km/h je sice hlučnější, ale bez problémů se dá vést konverzace s lidmi na zadních sedadlech.
Osobně jsem vlastnil Roomster 1.6 16V, motor dostačující, ale mohl by jet líp, spotřeba kolem 7,5 litru na 100Km, ale nejvíc co mi vadilo byl hluk při dálniční jízdě, nad 120km/h jsme se v autě neslyšeli. Později jsem se dočetl, že je to specifické pro tenhle motor, je to dáno jeho konstrukcí. 1.4 16V by měla být méně hlučná.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.