Roomster jsme měli v rodině a Kiu Vengu 1.4 jsem párkrát řídil a hlavně má ji už dlouho můj kamarád. Když tak ale uvažuji, existuje alternativa, která obě tyto malé MPV deklasuje a to je Ford C-MAX 1.6
Roomster 1.4 16v je celkem povedené auto, akorát vpředu je to Fábie II, takže úzký strohý interiér, často doslova sociální výbava. Motor je na dálnici už docela hlučný, v dolních otáčkách je bez života, ale jinak je to dobrá volba pro svou spolehlivost, ikdyž zázrak to také není.
Roomster trpí na přední nápravu, občas se přelomí kabel vedoucí do předních dveří, chronicky se přerušuje hadička ostřikovače do pátých dveří. Výfuková soustava má průmernou výdrž.
Jízní vlastnosti jsou dobré, zadní sedala se dají vyndat a pak je z Roomsteru malá dodávka, což jsem ocenil při rekonstrukci bytu
Roomster se dá sehnat i s motorem 1.6 MPI, což je ideální všeuměl, ale bohužel nemám s ním zkušenost právě v tomhle vozu. 1.6 MPI jsem měl v Octávii I a hlavně dodnes občas jezdím v VW Jetta 2006, a je to skvělý motor, někomu prý bere olej, já tu zkušenost neměl, naopak byl velmi spolehlivý agregát, prakticky bez oprav.
Venga 1.4 je velmi spolehlivý vůz, občas se zvlní brzdové koutouče, ale jinak jde o příjemného společníka pro nenáročného řidiče, Venge vpředu je o velký kus prostornější než Roomster a také interiér vypadá hodnotněji. První ročníky měly docela tvrdý podvozek, ale dá se na to zvyknout. Motor 1.4 je příjemně kultivovaný, to oceníte na delších cestách více, než flexi sedadla v Roomsteru. Vyšší posed ocení starší lidé, ale také maminky a tatínci s dětmi. Vůbec tenhle vůz mě příjemně překvapil, že není na něm nic špatně, povedené malé MPV.
ALE
, co bych určitě zkusil je Ford C-MAX II 1.6 Ti-VCT. Tohle auto předčí jak Vengu tak Roomster. Má i flexi sedadla, je daleko pohodlnější než oba vozy a podvozkem je deklasuje. Co je dobré, spolehlivostí a robustností opět vede C-MAX a to hlavní je výbava. Už v základu je běžně ESP, 6xAirbag, EDS, ASR, prostě luxusní malé MPV, které na podvozku Focusu dělá čest své značce. Motor 1.6 má jasnou převahu nad 1.4, spotřeba je ale podobná a pokud pojedete plně naloženi na dálnici s klimatizací může být i menší. Servis Fordu je levný už díky široké nabídce i kvalitních dílů z druhovýroby, na tom zejména KIA je špatně.