Protože nepíšete nic o použití auta (kde a kolik toho za rok najedete), pokusím se spíše porovnat tato dvě auta. Sám vlastním C3 Picasso od roku 2012.
Roomster je technicky vlastně mutant Fabie 2 (předek) a Octavie 1 (zadek). Z toho plyne několik věcí:
1) technika - auto má dobré jízdní vlastnosti, přední náprava je užší, zadní širší a díky tomu je auto nečekaně stabilní i při vyšším tempu. Podmínkou je dobrý stav přední nápravy, která toho ale moc nevydrží. Celkové naladění je klasický koncern, tedy docela tvrdé. Motor 1,4 16V 63kw je při alespoň základním servisu spolehlivý. Na druhou stranu spotřeba je vyšší a při rychlostech nad 100km/h je docela hlučný. Dá se přestavět na LPG. Auto má slušnou protikorozní ochranu, rezaví jen podvozkové komponenty.
2) vepředu je místa jako ve Fabii 2, vzadu je to výrazně lepší, ale pro 3 dospělé to vzadu stejně hodně těsné. Variabilita zadních sedadel výborná. Tři dětské sedačky se nevejdou.
3) hodně lidí si myslí, že Roomster má výše ukotvená sedadla a tedy se do něj lépe nastupuje. Není to pravda, je to obyčejné nízké auto.
C 3 Picasso
1) Picasso je podvozkově naladěno na maximální komfort, kdy se i na českém tankodromu jen lehce pohupuje - prostě Citroen. Na dálnici je auto stabilní i ve vysoké rychlosti. Na druhou stranu jakýkoli pokus o dynamičtější jízdu zcela sabotuje, výrazně se naklání v zatáčkách a přesnost řízení také není jeho silnou stránkou. Řazení chce klid, rychlá změna převodu je téměř nemožná už kvůli extrémně dlouhým dráhám řadící páky. Motor 1,4 VTi (a téměř stejný 1,6VTi) je spolehlivý. První série měly problém s napínákem rozvodového řetězu, odstraněno v roce 2012. Spotřebu u 1,6 VTi 88kw mám dlouhodobě na 7,6 litru, ale auto jezdí převážně krátké trasy. Při delších přesunech klesá na 6-6,5 litru (okresky, rychlost +-100km/h ), případně roste na 8,0 (dálnice, tempomat 140). 1,4 VTi je přibližně o litr úspornější a výkonově v pohodě dostačuje celkově rozvážnému charakteru auta. Existuje i tovární verze na LPG. Protikorozní ochrana je slušná, stejně jako u Roomstera rezaví podvozkové komponenty a hodně rezaví tenké držáky výfuku. Výfuk sám je i po letech zasažen jen povrchově.
2) prostor uvnitř je podstatně větší než u Roomstera jak vpředu tak vzadu. Nicméně ani tady se tři dospělí vzadu pohodlně neusadí a tři dětské sedačky se také nevejdou. Je tu mnohem víc různých odkládacích míst, na zadní straně předních sedadel jsou osvětlené sklopné stolečky. Variabilita je také výborná, stejně jako Roomster umí posouvat sedačky, naklápět sklápět opěradla atd. Navíc umí sklopit sedadlo spolujezdce do roviny směrem vpřed a prodloužit tak nákladovou plochu na tuším 3,5m. Roomster zase umí zadní sedadla zcela vyjmout z auta. Kufr je +- stejně velký (na papírový objem příliš nehleďte) i využitelný. Z nepraktických věcí které mě osobně trochu otravují a zjistíte je až časem uvedu
a) ve vyšších výbavách použitou hlavici řadící páky frézovanou ze skutečného kusu hliníku. Vypadá skvěle, nepoškrábe se třeba prstýnkem, ale v létě pálí a v zimě ukrutně studí.
b) display počítače má špatný úhel natočení k řidiči a pokud použijete polarizované sluneční brýle, vidíte jen černý obdélník.
3) C 3 Picasso je skutečně MPV, takže sedíte vysoko a výborně se nastupuje. Pokud máte možnost koupit něco se slušnou výbavou (já mám Exclusive), mohu doporučit.