0
back
 

diskuze k tématu: Koupit ojetý Roomster s 1,4 TDI?

category of topic classification: česká vozidla
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 15.01.2021 10:45, Diesel za 100 000kč čekají investice
Všem radím nekupovat v bazarech diesel za 100 000kč, protože bude před velkými investicemi. Můj kolega se tak spálil, když koupil Fábii II facelift 1.6 TDI, druhý kolega zase na Focusu II facelift 1.6 TDCi atd atd. Snad jedině vůz udržovaný z rodiny, dobrého kamaráda atd by mohl dávat smysl. Nebo velmi jasná servisní historie, potvrzená záznamy v daném servisu.
Možná by pomohlo udělat diagnostiku a emise před koupí..

O Roomsteru bych měl vědět tohle:
- špatný rejd
- ne moc odolná přední náprava
- do faceliftu se lámou hlavní kabely vedoucí do předních dveří
- chronicky se utrhává hadička ostřikovače vedoucí do 5. dveří, pak voda teče do interiéru pod čalounění(řeší se úplným odpojením hadičky, rozebírat čalounění je drahé)
- odchází potenciometr nastevení teploty
- mdlé brzdy
- podprůměrné odhlučnění
- často žalostná výbava (bez ESP, jen 4xairbag)

+ po vyndání sedaček je to minivan
+ díky většimu rozvoru a vzadu i rozchodu kol, daleko jistější podvozek, než u Fábie II
+ zatím nerezne a děti jej mají rády kvůli dobrému výhledu

Jako alernativu bych zvážil VW GolfPlus 1.9 TDI nebo v benzínu 1.4 MPI, či silnější 1.6 MPI.
Rovněž Ford C-MAX má co nabídnout, diesel 2.0 TDCi nebo ještě lepší benzín 1.6 a má flexi sedačky.

Pokud nepořebuji miniMPV a chci díesel, zvážil bych i Peugeot 207 1.4 HDI(je i kombík) nebo skvělou Toyotu Auris 1.4 D-4D( s tímhle vozem chybu neuděláte).
Škoda, že se do rozpočtu nedostane Renault Clio IV 1.5 Dci v kombíku, dle mého patří na špici mezi malými diesly(nebrat starší verzi v Clio III).
respond
JARDA3
number of posts89
date of registration15.01.2010
Friday 15.01.2021 18:12, RE: Diesel za 100 000kč čekají investice
Bobane, proč nebrat starší verzi v clio lll ?
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 15.01.2021 19:00, RE: Diesel za 100 000kč čekají investice
citation:
reakce na: BobanHTP, 15.01.2021 10:45 (Všem radím nekupovat v bazarec ...)


Pokud bude auto v dobrém stavu, klidně bych diesel za 100 tisíc koupil. Motor se dá poměrně slušně zhodnotit bez rozebírání přes diagnostiku - o jeho stavu hodně napoví korekční množství nafty vstřikované při volnoběhu. Kdo chce být puntičkář, může nechat vymontovat žhavící svíčky a změřit tlaky ve válcích.
Mnohem větším problémem u takto levných ojetin bývá spíš jejich celkově "ojetý" stav, daný 3 případně 4 - 5 majitelem. V drtivé většině je totiž každý další majitel chudší než ten minulý a tomu odpovídá jejich ochota dát do auta peníze za normální kvalitní servis.

K dotazu - Roomstera klidně ano, ale zcela jistě ne s poptávanou 1,4 TDI. Tento motor byl mizerný, vibrující a příšerně hlučný už jako nový. U roomsteru je prakticky jedinou rozumnou volbou 1,4 16V 63kw, do města potom vyhoví i 1,2 HTP.
respond
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Friday 15.01.2021 19:57, 2v1 :-)
Pokud tazatelka nemá chlapa, tak je to správná volba. Za jedny prachy dostane přibližovadlo a vibrátor v jednom. Je potřeba si položit otázku kdo byl prvním majitelem vozu. Soukromá osoba ? Zcela určitě ne, protože tuto motorizaci kupovali v 99% firmy obchoďákům 4.ligy, kteří si určitě labedili v levém pruhu dalnice s vytočeným motorem, aby překonali odbor vzduchu této krabice na limitu motoru. Když Roomster tak leda 1.4 benzin nebo 1.6AT. Jsou i lepší alternativy za podobné peníze, Honda Jazz, Opel Meriva, Toyota Verso S, Ford C max, Nissan Note
respond
Pepas
number of posts25
date of registration07.02.2020
Friday 15.01.2021 21:37, Proč ne?
Zdravím, ač každý na 1.4 tdi nadává, ja jej měl v fabii 1.gen, konkrétně verzi 51kW. Kupoval jsem jej s najezdem 290 tisic a prodaval s najezdem 370. A motor bylz celého auta naprosto bezproblémový (pravda, od pocstku byl pečlivě dodrzovan interval oleje 15 tisic km). Ano, je to hlučný malotraktor, ale nic nežere, je krátce zpřevodován, takže do cca 100 kmh bylo auto vcelku svižné a na servis nenáročný motor-vstriky i turbo bylo původní. Takže pokud se najde udržovaný kus co ještě nejezdil na long life intervaly, tak jako úsporný (ve fabii i v zimě max 4.5l v kombinaci) nenáročný pohon pro jízdu mezi město proč ne?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Saturday 16.01.2021 15:57, RE: RE: Diesel za 100 000kč čekají investice
citation:
reakce na: JARDA3, 15.01.2021 18:12 (Bobane, proč nebrat starší ver ...)

Ahoj, ty 1.5 DCi si prošly dlouhým vyvojem a "vyšperkované" jsou až v Clio IV. To neznamená, že nefungují, jen můžou zlovit při větším nájezdu(šály).
Ale že vše je relativní: můj kamarád má Megane II 2008 1.5 Dci, najeto 250tis.km a vše šlape jak hodinky, měnil se jen kompresor klimatizace. Pravdou je, že vůz má od novoty a měni olej poctivě co 15tis.km/rok.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Saturday 16.01.2021 15:59, RE: RE: Diesel za 100 000kč čekají investice
citation:
reakce na: Pavlik, 15.01.2021 19:00 (Pokud bude auto v dobrém stavu ...)

Ahoj, HTP brát až po 2009, tj. CGPA, CGPB - tyhle nezlobí, ikdyž já bych i za cenu došetření také volil 1.4 mpi, či 1.6 mpi
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 16.01.2021 17:00, RE: RE: RE: Diesel za 100 000kč čekají investice
citation:
reakce na: BobanHTP, 16.01.2021 15:57 (Ahoj, ty 1.5 DCi si prošly dlo ...)


Problémové "šály" mají jen některé verze 1,5 dci, navíc stačí každých cca 200 tisíc km preventivní výměna za 8000,- v autorizovaném servisu (cena včetně nového oleje a filtru).
To mi nepřijde jako nějaká tragédie.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Monday 18.01.2021 08:30, RE: RE: RE: RE: Diesel za 100 000kč čekají investice
citation:
reakce na: Pavlik, 16.01.2021 17:00 (Problémové "šály" ma ...)


Tak tak, problém se šálami je celkem známý a dobře řešitelný. Ve verzích Euro 5 (od konce rou 2009) je 1,5dci jeden z nejspolehlivějších dieslů vůbec.
Nevýhodou je, že v některých verzích má trochu choulostivé a hůř repasovatelné vstříkovače - ale to zase platí pro starší verze.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 18.01.2021 17:23, RE: RE: RE: RE: RE: Diesel za 100 000kč čekají investice
citation:
reakce na: KoobaS, 18.01.2021 08:30 (Tak tak, problém se šálami je ...)


Ano, na vstřiky trpí starší verze 63kw - má 5°převodovku, vstřikovače Delphi a plní EURO 4.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 19.01.2021 09:48, RE: RE: RE: RE: RE: Diesel za 100 000kč čekají investice
citation:
reakce na: KoobaS, 18.01.2021 08:30 (Tak tak, problém se šálami je ...)

Ahoj přesně tak, to může jen potvrdit můj automechanik, který má i autopůjčovnu, směs Meganů 3 a Fluenců - 1.5 Dci se povedl a nezničí ho ani typický obchodník, co si ho půjčuje na dlouhé cesty po čechách
Jinak zrušil v půjčovně Škodovky - byly dražší a servisně v ničem neexcelovaly. To mě celkem převapilo. Megane 3 a Fluence mají své mouchy, ale vše se dá opravit, nereznou a diesel se povedl.
respond
Pippo
number of posts6
date of registration22.09.2019
Thursday 04.02.2021 22:02, RE: Diesel za 100 000kč čekají investice
Souhlasím s tím 1.5 dCi. Měl jsem ho do listopadu v Méganu II (2007), verze 78 kW, 6r. a za celou dobu žádná mechanická závada. Původní turbo, vstřiky, setrvačník, čerpadlo, spojka... Sám jsem vůbec nečekal, že bude tak perfektně sloužit, navíc tichý, pohodlný a úsporný. A slouží dál u dalšího majitele.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.