nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den,zvažuji o koupi nového roomstera 1.2TSI 63kw,ale bohužel si nevím rady co si pomyslet o motoru,o jeho spotřebě a chování už jsem se dočetl hodně,jenže jedna strna tvrdí,že motor je dobře postaven a že má slušnou spotřebu a životnost,druhá strana mi tvrdí,že to je špatně postaveno a motor vydrží pouze 100tis km a že mu praskají hlavy a škoda v hodně případech mění rovnou celé motory a že ten motor vydrží jen málo,můžete mi prosím poradit?jde mi o to že bych nerad splatil vůz za 5 let jak mám v plánu a pak hnedka kupoval jiné nové nebo dělal nějaké veliké investice a nebo snad měnil celý motor,upozornuji že jsem obyčejný spotřebitel a více než zrychlení a a spotřeba mě zajímá životnost tohoto motoru,ročně najezdím -+ 12000km.Děkuji
Pokud budete mít novější motor s řemenovým rozvodem, ne řetěz,(nejsem si jistý jestli řemenový motor do roomstera dávají) pak bych se toho až tak nebál. První řetězový motor i když 77Kw jsem měl ve fábii-II, kde s ním za 77 tis byly neustálé problémy, kdy to vyvrcholilo vrácením vozu po třech letech leasingovce. 2x turbo, napínáky na rozvoďáku, celá rozvodová sada. od 30 tis bral motor cca 3 litry oleje na cca 15 tis km. Od výrobce je pokyn, že pokud spotřeba oleje nepřesáhne 1l na 1000km je vše v normě. A to se firmě fakt nechtělo platit, každou druhou nádž dolévat cca 0,5litru za 500Kč. (litr stojí fakt 998kč) Z deseti aut s těmito motory mělo 9 aut problémy do cca 30 tis. Při 70 - 100 km co jsme na každém najeli měli problémy všechny. Dnes jsme se fábii zbavili a máme všichni octávie. Někdo vzal 1,2 tsi 77kw s 6 kvaltem, někdo 1,2tsi 63Kw s pětikvaltem a lepší vnitřní výbavou(holt firemní limit). Vše s řemenovým rozvodem. Auta jsou pocitově hodně tichá, ale na octávii 63Kw je fakt málo a myslím že to bude málo i na krabici jako roomster. (když octávie měla najeto 250 km auto chcíplo a nešlo natočit, za hodinu už ano, ale to bylo už v servisu, nikdo neví proč, nic krom zablokování řídící jednotky se nezjistilo, proč a nač..)Aktuálně na tomto motoru mám najeto asi 12.500km a už to žere olej. Při cca 10 tis jsem doléval litr. Kolegové co mají stejné auta, dolévali max 0,5 litru na cca 20 tis km. Bohužel intervaly po 30 tis km si myslím, že jsou právě ten hrob co ty motory "zabíjí". Kdyby byly standardně na 15 tis km, bylo by to daleko lepší. Ten motor se fakt dost hřeje. Ale zatim nikdo nemá víc než 45 tis km. Zatim nikdo nemá problémy s rozvody, turbem či jiné. Což předchozí modely motorů měly. Ale z Jarova už máme informace, že tyhle motory jsou na tom lépe co do spolehlivosti než předchozí řetězové. Jen ta spotřeba oleje je tak nějak prý stejná :(