0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Rapid Spaceback 1.4 TSI - lepší, než jsme čekali

category of topic classification: česká vozidla
Pavlik
number of posts1327
date of registration09.10.2008
Monday 28.04.2014 06:21, cena...
Podle mého názoru jen naprostý šílenec zaplatí za Rapida (byť ve "špičkové" specifikaci) velmi nekřesťanských 500 000,- korun. Za tyto peníze si mohu koupit prakticky jakékoli auto nižší střední třídy, které je ve všech směrech lepší. Netvrdím, že je Rapid špatné auto, ale cena nepřiměřeně vysoká u všech verzí.
respond
Kojot027
number of posts111
date of registration02.01.2011
Monday 28.04.2014 08:41, RE: cena...
Pavlik posted by:
Podle mého názoru jen naprostý šílenec zaplatí za Rapida (byť ve "špičkové" specifikaci) velmi nekřesťanských 500 000,- korun. Za tyto peníze si mohu koupit prakticky jakékoli auto nižší střední třídy, které je ve všech směrech lepší. Netvrdím, že je Rapid špatné auto, ale cena nepřiměřeně vysoká u všech verzí.


Přesně tak, za 500 tis je to docela out. Navíc má Rapid stále staré TSI motory s řetězovým rozvodem, co se rozvrčí každých 20-30 tis km..dle mé zkušenosti. Když vezmu, že budu omezen jen na Škodivku (firemní strategie). Octávka 3 motor s řemenem místo řetězu. Ted si kolega nakonfiguroval Octávii 3 v 1,2TSI 6`, 77Kw v Ambiente výbavě + nějaký drobnosti jako kožený volant, 4 okna v elektrice, BT sada, klima atd a cena 499 tis.. Auto je větší uvnitř na šířku i délku pohodlnější. Z tohoto důvodu jsem taky šel do Octávie, i když mám limit o sto níž. Ambiente, 1,2 TSI 5` 63Kw + 4 okna v elektrice, klima, průchod na lyže a 399 tis. Samozřejmě vše v základní barvě. neb 20 tis za barvu se nikomu dávat nechce. Odtud asi pramení ty statistiky o oblíbenosti bílé barvy.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 28.04.2014 09:28, RE: cena...
Kojot027 posted by:
Pavlik posted by:
Podle mého názoru jen naprostý šílenec zaplatí za Rapida (byť ve "špičkové" specifikaci) velmi nekřesťanských 500 000,- korun. Za tyto peníze si mohu koupit prakticky jakékoli auto nižší střední třídy, které je ve všech směrech lepší. Netvrdím, že je Rapid špatné auto, ale cena nepřiměřeně vysoká u všech verzí.
Přesně tak, za 500 tis je to docela out. Navíc má Rapid stále staré TSI motory s řetězovým rozvodem, co se rozvrčí každých 20-30 tis km..dle mé zkušenosti. Když vezmu, že budu omezen jen na Škodivku (firemní strategie). Octávka 3 motor s řemenem místo řetězu. Ted si kolega nakonfiguroval Octávii 3 v 1,2TSI 6`, 77Kw v Ambiente výbavě + nějaký drobnosti jako kožený volant, 4 okna v elektrice, BT sada, klima atd a cena 499 tis.. Auto je větší uvnitř na šířku i délku pohodlnější. Z tohoto důvodu jsem taky šel do Octávie, i když mám limit o sto níž. Ambiente, 1,2 TSI 5` 63Kw + 4 okna v elektrice, klima, průchod na lyže a 399 tis. Samozřejmě vše v základní barvě. neb 20 tis za barvu se nikomu dávat nechce. Odtud asi pramení ty statistiky o oblíbenosti bílé barvy.

známá si loni koupila čtyřkolku Yettiho 2.0 tdi dsg, prakticky bez výbavy-žádná navi, kůže, HF, prakticky vyjma tažného a koženého volantu asi nic. za 780k. a ještě na něj kvůli zvolené barvě čekala 3 měsíce. a to má jako dlouholetý (přes 30 let) zaměstnanec Opelu slevu 20-30% na jakéhokoliv Oplíka. prostě chtěla Škodovku. nechápu to, asi lidem dávají nějaké drogy, jinak nevím proč by to někdo za tyhle peníze bral.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Monday 28.04.2014 13:58, RE: cena...
tomaskrtek posted by:
Kojot027 posted by:
Pavlik posted by:
Podle mého názoru jen naprostý šílenec zaplatí za Rapida (byť ve "špičkové" specifikaci) velmi nekřesťanských 500 000,- korun. Za tyto peníze si mohu koupit prakticky jakékoli auto nižší střední třídy, které je ve všech směrech lepší. Netvrdím, že je Rapid špatné auto, ale cena nepřiměřeně vysoká u všech verzí.
Přesně tak, za 500 tis je to docela out. Navíc má Rapid stále staré TSI motory s řetězovým rozvodem, co se rozvrčí každých 20-30 tis km..dle mé zkušenosti. Když vezmu, že budu omezen jen na Škodivku (firemní strategie). Octávka 3 motor s řemenem místo řetězu. Ted si kolega nakonfiguroval Octávii 3 v 1,2TSI 6`, 77Kw v Ambiente výbavě + nějaký drobnosti jako kožený volant, 4 okna v elektrice, BT sada, klima atd a cena 499 tis.. Auto je větší uvnitř na šířku i délku pohodlnější. Z tohoto důvodu jsem taky šel do Octávie, i když mám limit o sto níž. Ambiente, 1,2 TSI 5` 63Kw + 4 okna v elektrice, klima, průchod na lyže a 399 tis. Samozřejmě vše v základní barvě. neb 20 tis za barvu se nikomu dávat nechce. Odtud asi pramení ty statistiky o oblíbenosti bílé barvy.
známá si loni koupila čtyřkolku Yettiho 2.0 tdi dsg, prakticky bez výbavy-žádná navi, kůže, HF, prakticky vyjma tažného a koženého volantu asi nic. za 780k. a ještě na něj kvůli zvolené barvě čekala 3 měsíce. a to má jako dlouholetý (přes 30 let) zaměstnanec Opelu slevu 20-30% na jakéhokoliv Oplíka. prostě chtěla Škodovku. nechápu to, asi lidem dávají nějaké drogy, jinak nevím proč by to někdo za tyhle peníze bral.


Kamarat si tiez teraz kupuje yetiho. Je to auto s motorom 1.4TSI za nieco okolo 17k EUR. Chce to na jazdu po meste. Ked som mu povedal, ze za to ma u konkurencie ovela viac muziky, povedal len, ze on chce iba skodu. Nuz, kazdy vybera podla svojich kriterii. Niekto hlada spolahlivost, niekto vykon, niekto spotrebu a niekto... Skodu. Vyhoda je, ze nemusi pozerat tolko papierov s ponukami na nove auta.

PS: Prave som zistil, ze za rovnake prachy je Citroen DS4. Ten na to ale aj vyzera.
respond
PettrT
number of posts12
date of registration14.07.2012
Monday 28.04.2014 15:54, yeti
Moje sestra má dva roky yetiho diesel s dsg a jako předváděčku s 3400Km to v plné výbavě krom kůže na sedačkách. S velkou navi, krásná kola a ještě dostala zimní sadu. Výbava Experiance. I ta prosklená střecha tam je. Cena 580t Kč. Nevím co by tam šlo ještě přiobjednat kupovat to nové.
Auto jezdí výborně a bez poruch, aby taky ne když má zatím jen 50t cca. Segra běžně mění auto po dvou letech ale yetiho se vzdát nechce. Jezdí se s ním opravdu dobře.
Předtím měla dva roky scenic diesel od nového a spokojenost taková že podmínka nákupu nového auta byla "může to být cokoliv, jen ne renault".

Jinak ale souhlasím že rapid dává smysl max do cca.320t, potom už je to trochu podivná volba i v rámci značky. I když ten spaceback vypadá opravdu dobře. A důvody pro nákup jsou někdy vážně zajímavé.
Osobně znám člověka co koupil fabii 1 nějak z počátku výroby a naporoučel si do ní vše co šlo. Tenkrát se to dostalo dost přes 600t. Měl prostě daný firemní limit a bylo mu doporučeno ho vyčerpat. Nechtěl vyklízet garáž na větší auto, navíc jezdil skoro pořád sám. To auto má dodnes jeho dcera, většina výbavy funguje jak má. Myslím že druhá taková fabia u nás neexistuje.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 29.04.2014 02:11, RE: yeti
PettrT posted by:
Moje sestra má dva roky yetiho diesel s dsg a jako předváděčku s 3400Km to v plné výbavě krom kůže na sedačkách. S velkou navi, krásná kola a ještě dostala zimní sadu. Výbava Experiance. I ta prosklená střecha tam je. Cena 580t Kč. Nevím co by tam šlo ještě přiobjednat kupovat to nové. Auto jezdí výborně a bez poruch, aby taky ne když má zatím jen 50t cca. Segra běžně mění auto po dvou letech ale yetiho se vzdát nechce. Jezdí se s ním opravdu dobře.Předtím měla dva roky scenic diesel od nového a spokojenost taková že podmínka nákupu nového auta byla "může to být cokoliv, jen ne renault".Jinak ale souhlasím že rapid dává smysl max do cca.320t, potom už je to trochu podivná volba i v rámci značky. I když ten spaceback vypadá opravdu dobře. A důvody pro nákup jsou někdy vážně zajímavé.Osobně znám člověka co koupil fabii 1 nějak z počátku výroby a naporoučel si do ní vše co šlo. Tenkrát se to dostalo dost přes 600t. Měl prostě daný firemní limit a bylo mu doporučeno ho vyčerpat. Nechtěl vyklízet garáž na větší auto, navíc jezdil skoro pořád sám. To auto má dodnes jeho dcera, většina výbavy funguje jak má. Myslím že druhá taková fabia u nás neexistuje.


Koukám teď po novém rodiném autě a jen tak ze zvědavosti jsem se podíval i na Yettiho (vzhledem k délce jen 4.2m jsem ho ale beztak brzo vyřadil). V konfiguraci jsem zvolil druhou nejnižší výbavu Ambition. Z Active za 355 tkč cena vyskočila na 450 tkč, dobrá... Jdu na další stranu a zjišťuju že mám motor 1.2 TSi, který má celkem nevalnou pověst. OK, kliknu na 1.4 TSi a jsem na 505 tis. Když zvolím 1.8 TSi tak jsem na 645 tkč Za 0.6L objemu motoru příplatek skoro 200 tisíc korun? A to jsem nešel na další stránky konfigurátoru kde bych zřejmě naklikal dalších 50 tisíc.

Zatím je můj favorit na příští rodinné auto Verso 1.8L atmo benzín 108 kW ve střední výbavě včetně super paketu. Někteří prodejci ho mají za 455 tis (nový, doufám že nekecají). Chybí jen xenony, navigace, skleněná střecha a automatické zabrždění v rychlostech do 50 km/h. Za top benzínový motor pro dané auto je doplatek 20 tisíc a ne 200 tisíc jako u Yetiho. Možná se dá koupit slušný kousek jako předváděcí, ale ta oficiální cenová politika to fakt nechápu.
respond
David V
number of posts2063
date of registration16.05.2007
Tuesday 29.04.2014 07:36, RE: yeti
PettrT posted by:
Moje sestra má dva roky yetiho diesel s dsg a jako předváděčku s 3400Km to v plné výbavě krom kůže na sedačkách. S velkou navi, krásná kola a ještě dostala zimní sadu. Výbava Experiance. I ta prosklená střecha tam je. Cena 580t Kč. Nevím co by tam šlo ještě přiobjednat kupovat to nové. Auto jezdí výborně a bez poruch, aby taky ne když má zatím jen 50t cca. Segra běžně mění auto po dvou letech ale yetiho se vzdát nechce. Jezdí se s ním opravdu dobře.Předtím měla dva roky scenic diesel od nového a spokojenost taková že podmínka nákupu nového auta byla "může to být cokoliv, jen ne renault".Jinak ale souhlasím že rapid dává smysl max do cca.320t, potom už je to trochu podivná volba i v rámci značky. I když ten spaceback vypadá opravdu dobře. A důvody pro nákup jsou někdy vážně zajímavé.Osobně znám člověka co koupil fabii 1 nějak z počátku výroby a naporoučel si do ní vše co šlo. Tenkrát se to dostalo dost přes 600t. Měl prostě daný firemní limit a bylo mu doporučeno ho vyčerpat. Nechtěl vyklízet garáž na větší auto, navíc jezdil skoro pořád sám. To auto má dodnes jeho dcera, většina výbavy funguje jak má. Myslím že druhá taková fabia u nás neexistuje.


Proči si člověk, který mění obvykle auta po 2 letech s nájezdem 25 tkm/rok kupuje diesela?
respond
Pavlik
number of posts1327
date of registration09.10.2008
Tuesday 29.04.2014 08:13, RE: yeti
David V posted by:
PettrT posted by:
Moje sestra má dva roky yetiho diesel s dsg a jako předváděčku s 3400Km to v plné výbavě krom kůže na sedačkách. S velkou navi, krásná kola a ještě dostala zimní sadu. Výbava Experiance. I ta prosklená střecha tam je. Cena 580t Kč. Nevím co by tam šlo ještě přiobjednat kupovat to nové. Auto jezdí výborně a bez poruch, aby taky ne když má zatím jen 50t cca. Segra běžně mění auto po dvou letech ale yetiho se vzdát nechce. Jezdí se s ním opravdu dobře.Předtím měla dva roky scenic diesel od nového a spokojenost taková že podmínka nákupu nového auta byla "může to být cokoliv, jen ne renault".Jinak ale souhlasím že rapid dává smysl max do cca.320t, potom už je to trochu podivná volba i v rámci značky. I když ten spaceback vypadá opravdu dobře. A důvody pro nákup jsou někdy vážně zajímavé.Osobně znám člověka co koupil fabii 1 nějak z počátku výroby a naporoučel si do ní vše co šlo. Tenkrát se to dostalo dost přes 600t. Měl prostě daný firemní limit a bylo mu doporučeno ho vyčerpat. Nechtěl vyklízet garáž na větší auto, navíc jezdil skoro pořád sám. To auto má dodnes jeho dcera, většina výbavy funguje jak má. Myslím že druhá taková fabia u nás neexistuje.
Proči si člověk, který mění obvykle auta po 2 letech s nájezdem 25 tkm/rok kupuje diesela?


Nejspíš proto, že si ho během těch dvou let "odepíše z daní" do nákladů a tak je jí celkem jedno, kolik to auto skutečně stojí (samozřejmě na to musí mít odpovídající zisky). Nehledej v tom logiku - kde hrají roli daně a odpisy z nich, žádnou logiku nenajdeš.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Tuesday 29.04.2014 09:01, RE: yeti
PettrT posted by:
Moje sestra má dva roky yetiho diesel s dsg a jako předváděčku s 3400Km to v plné výbavě krom kůže na sedačkách. S velkou navi, krásná kola a ještě dostala zimní sadu. Výbava Experiance. I ta prosklená střecha tam je. Cena 580t Kč. Nevím co by tam šlo ještě přiobjednat kupovat to nové. Auto jezdí výborně a bez poruch, aby taky ne když má zatím jen 50t cca. Segra běžně mění auto po dvou letech ale yetiho se vzdát nechce. Jezdí se s ním opravdu dobře.Předtím měla dva roky scenic diesel od nového a spokojenost taková že podmínka nákupu nového auta byla "může to být cokoliv, jen ne renault".Jinak ale souhlasím že rapid dává smysl max do cca.320t, potom už je to trochu podivná volba i v rámci značky. I když ten spaceback vypadá opravdu dobře. A důvody pro nákup jsou někdy vážně zajímavé.Osobně znám člověka co koupil fabii 1 nějak z počátku výroby a naporoučel si do ní vše co šlo. Tenkrát se to dostalo dost přes 600t. Měl prostě daný firemní limit a bylo mu doporučeno ho vyčerpat. Nechtěl vyklízet garáž na větší auto, navíc jezdil skoro pořád sám. To auto má dodnes jeho dcera, většina výbavy funguje jak má. Myslím že druhá taková fabia u nás neexistuje.

osobně jsem viděl jedničkovou Fábii v benzínovém dvoulitru barva žlutá Rallye za 700k. taky jsem jí nepochopil
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 29.04.2014 10:15, RE: yeti
Petr S posted by:
PettrT posted by:
Moje sestra má dva roky yetiho diesel s dsg a jako předváděčku s 3400Km to v plné výbavě krom kůže na sedačkách. S velkou navi, krásná kola a ještě dostala zimní sadu. Výbava Experiance. I ta prosklená střecha tam je. Cena 580t Kč. Nevím co by tam šlo ještě přiobjednat kupovat to nové. Auto jezdí výborně a bez poruch, aby taky ne když má zatím jen 50t cca. Segra běžně mění auto po dvou letech ale yetiho se vzdát nechce. Jezdí se s ním opravdu dobře.Předtím měla dva roky scenic diesel od nového a spokojenost taková že podmínka nákupu nového auta byla "může to být cokoliv, jen ne renault".Jinak ale souhlasím že rapid dává smysl max do cca.320t, potom už je to trochu podivná volba i v rámci značky. I když ten spaceback vypadá opravdu dobře. A důvody pro nákup jsou někdy vážně zajímavé.Osobně znám člověka co koupil fabii 1 nějak z počátku výroby a naporoučel si do ní vše co šlo. Tenkrát se to dostalo dost přes 600t. Měl prostě daný firemní limit a bylo mu doporučeno ho vyčerpat. Nechtěl vyklízet garáž na větší auto, navíc jezdil skoro pořád sám. To auto má dodnes jeho dcera, většina výbavy funguje jak má. Myslím že druhá taková fabia u nás neexistuje.
Koukám teď po novém rodiném autě a jen tak ze zvědavosti jsem se podíval i na Yettiho (vzhledem k délce jen 4.2m jsem ho ale beztak brzo vyřadil). V konfiguraci jsem zvolil druhou nejnižší výbavu Ambition. Z Active za 355 tkč cena vyskočila na 450 tkč, dobrá... Jdu na další stranu a zjišťuju že mám motor 1.2 TSi, který má celkem nevalnou pověst. OK, kliknu na 1.4 TSi a jsem na 505 tis. Když zvolím 1.8 TSi tak jsem na 645 tkč Za 0.6L objemu motoru příplatek skoro 200 tisíc korun? A to jsem nešel na další stránky konfigurátoru kde bych zřejmě naklikal dalších 50 tisíc. Zatím je můj favorit na příští rodinné auto Verso 1.8L atmo benzín 108 kW ve střední výbavě včetně super paketu. Někteří prodejci ho mají za 455 tis (nový, doufám že nekecají). Chybí jen xenony, navigace, skleněná střecha a automatické zabrždění v rychlostech do 50 km/h. Za top benzínový motor pro dané auto je doplatek 20 tisíc a ne 200 tisíc jako u Yetiho. Možná se dá koupit slušný kousek jako předváděcí, ale ta oficiální cenová politika to fakt nechápu.


Proč je 1,8 TSI o 2 kila dražší (aktuálně o 150 000 Kč) oproti 1,4 TSI? Zkus se nad tím trochu zamyslet. Nebude to třeba tím, že to je navíc 4x4 (kromě +22 kW)? Nabídne tohle i toyota? O perspektivnosti atmo motoru od toyoty oproti 1,8 TSI do budoucna ve smyslu spolehlivosti není pochyb, tady toyota vyhrává. Ale výkonovými parametry, hlavně průběhem točivého momentu se na škodovku nechytá. Aspoň, že pokles hodnoty je u obou značek nízký. Cenovou politiku má každá značka jinou, kdyby škodovce teklo do bot, tak se bude podbízet víc. Buď to akceptuji, nebo jdu o dům dál, není důvod se kvůli tomu rozčilovat.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 29.04.2014 10:17, RE: yeti
David V posted by:
PettrT posted by:
Moje sestra má dva roky yetiho diesel s dsg a jako předváděčku s 3400Km to v plné výbavě krom kůže na sedačkách. S velkou navi, krásná kola a ještě dostala zimní sadu. Výbava Experiance. I ta prosklená střecha tam je. Cena 580t Kč. Nevím co by tam šlo ještě přiobjednat kupovat to nové. Auto jezdí výborně a bez poruch, aby taky ne když má zatím jen 50t cca. Segra běžně mění auto po dvou letech ale yetiho se vzdát nechce. Jezdí se s ním opravdu dobře.Předtím měla dva roky scenic diesel od nového a spokojenost taková že podmínka nákupu nového auta byla "může to být cokoliv, jen ne renault".Jinak ale souhlasím že rapid dává smysl max do cca.320t, potom už je to trochu podivná volba i v rámci značky. I když ten spaceback vypadá opravdu dobře. A důvody pro nákup jsou někdy vážně zajímavé.Osobně znám člověka co koupil fabii 1 nějak z počátku výroby a naporoučel si do ní vše co šlo. Tenkrát se to dostalo dost přes 600t. Měl prostě daný firemní limit a bylo mu doporučeno ho vyčerpat. Nechtěl vyklízet garáž na větší auto, navíc jezdil skoro pořád sám. To auto má dodnes jeho dcera, většina výbavy funguje jak má. Myslím že druhá taková fabia u nás neexistuje.
Proči si člověk, který mění obvykle auta po 2 letech s nájezdem 25 tkm/rok kupuje diesela?


A proč ne? To už je dostatečně velký nájezd. Navíc se auta rychleji zbaví. Na benzínové yetiny zástupy nestojí.
respond
David V
number of posts2063
date of registration16.05.2007
Tuesday 29.04.2014 11:57, RE: yeti
Paul posted by:
David V posted by:
PettrT posted by:
Moje sestra má dva roky yetiho diesel s dsg a jako předváděčku s 3400Km to v plné výbavě krom kůže na sedačkách. S velkou navi, krásná kola a ještě dostala zimní sadu. Výbava Experiance. I ta prosklená střecha tam je. Cena 580t Kč. Nevím co by tam šlo ještě přiobjednat kupovat to nové. Auto jezdí výborně a bez poruch, aby taky ne když má zatím jen 50t cca. Segra běžně mění auto po dvou letech ale yetiho se vzdát nechce. Jezdí se s ním opravdu dobře.Předtím měla dva roky scenic diesel od nového a spokojenost taková že podmínka nákupu nového auta byla "může to být cokoliv, jen ne renault".Jinak ale souhlasím že rapid dává smysl max do cca.320t, potom už je to trochu podivná volba i v rámci značky. I když ten spaceback vypadá opravdu dobře. A důvody pro nákup jsou někdy vážně zajímavé.Osobně znám člověka co koupil fabii 1 nějak z počátku výroby a naporoučel si do ní vše co šlo. Tenkrát se to dostalo dost přes 600t. Měl prostě daný firemní limit a bylo mu doporučeno ho vyčerpat. Nechtěl vyklízet garáž na větší auto, navíc jezdil skoro pořád sám. To auto má dodnes jeho dcera, většina výbavy funguje jak má. Myslím že druhá taková fabia u nás neexistuje.
Proči si člověk, který mění obvykle auta po 2 letech s nájezdem 25 tkm/rok kupuje diesela?
A proč ne? To už je dostatečně velký nájezd. Navíc se auta rychleji zbaví. Na benzínové yetiny zástupy nestojí.


A je tohle pravda, když naftových ojetin se nabízí 5x více? Prodává se i nových ve stejném poměru? Já to nevím, jen se ptám, jestli má cenu koupit nové auto v naftě o těžko uvěřitelných 120 tisíc Kč dráž a za 2 roky ho prodávat s nájezdem 50 tisíc km. To by rozdíl spotřeb musel být přes 6 litrů, aby se to vyplatilo.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 29.04.2014 12:19, RE: yeti
David V posted by:
Paul posted by:
David V posted by:
PettrT posted by:
Moje sestra má dva roky yetiho diesel s dsg a jako předváděčku s 3400Km to v plné výbavě krom kůže na sedačkách. S velkou navi, krásná kola a ještě dostala zimní sadu. Výbava Experiance. I ta prosklená střecha tam je. Cena 580t Kč. Nevím co by tam šlo ještě přiobjednat kupovat to nové. Auto jezdí výborně a bez poruch, aby taky ne když má zatím jen 50t cca. Segra běžně mění auto po dvou letech ale yetiho se vzdát nechce. Jezdí se s ním opravdu dobře.Předtím měla dva roky scenic diesel od nového a spokojenost taková že podmínka nákupu nového auta byla "může to být cokoliv, jen ne renault".Jinak ale souhlasím že rapid dává smysl max do cca.320t, potom už je to trochu podivná volba i v rámci značky. I když ten spaceback vypadá opravdu dobře. A důvody pro nákup jsou někdy vážně zajímavé.Osobně znám člověka co koupil fabii 1 nějak z počátku výroby a naporoučel si do ní vše co šlo. Tenkrát se to dostalo dost přes 600t. Měl prostě daný firemní limit a bylo mu doporučeno ho vyčerpat. Nechtěl vyklízet garáž na větší auto, navíc jezdil skoro pořád sám. To auto má dodnes jeho dcera, většina výbavy funguje jak má. Myslím že druhá taková fabia u nás neexistuje.
Proči si člověk, který mění obvykle auta po 2 letech s nájezdem 25 tkm/rok kupuje diesela?
A proč ne? To už je dostatečně velký nájezd. Navíc se auta rychleji zbaví. Na benzínové yetiny zástupy nestojí.
A je tohle pravda, když naftových ojetin se nabízí 5x více? Prodává se i nových ve stejném poměru? Já to nevím, jen se ptám, jestli má cenu koupit nové auto v naftě o těžko uvěřitelných 120 tisíc Kč dráž a za 2 roky ho prodávat s nájezdem 50 tisíc km. To by rozdíl spotřeb musel být přes 6 litrů, aby se to vyplatilo.


Z daných údajů jsem vyrozuměl, že vozidlo nebude kupováno do vlastnictví (finanční leasing - odpis 5 let), ale formou pronájmu (operativní leasing). Tam je předem stanoveno, za jakou cenu bude auto "provozováno", jakou bude mít zůstatkovou cenu po pronájmu i max. počet najetých km. Odpadá veškerá administrativa spojená s vlastnictvím, servisem a pod. A pokud se jí jezdí líp s naftou, tak proč ne? Během prvních 2 let provozu že žádné záludnosti nečekají, tak auto jen "šetří". Pro rejpaly - propad ceny neuvažuju, ten je u benzínu kolikrát i větší.
respond
David V
number of posts2063
date of registration16.05.2007
Tuesday 29.04.2014 12:46, RE: yeti
Pepe posted by:
David V posted by:
Paul posted by:
David V posted by:
PettrT posted by:
Moje sestra má dva roky yetiho diesel s dsg a jako předváděčku s 3400Km to v plné výbavě krom kůže na sedačkách. S velkou navi, krásná kola a ještě dostala zimní sadu. Výbava Experiance. I ta prosklená střecha tam je. Cena 580t Kč. Nevím co by tam šlo ještě přiobjednat kupovat to nové. Auto jezdí výborně a bez poruch, aby taky ne když má zatím jen 50t cca. Segra běžně mění auto po dvou letech ale yetiho se vzdát nechce. Jezdí se s ním opravdu dobře.Předtím měla dva roky scenic diesel od nového a spokojenost taková že podmínka nákupu nového auta byla "může to být cokoliv, jen ne renault".Jinak ale souhlasím že rapid dává smysl max do cca.320t, potom už je to trochu podivná volba i v rámci značky. I když ten spaceback vypadá opravdu dobře. A důvody pro nákup jsou někdy vážně zajímavé.Osobně znám člověka co koupil fabii 1 nějak z počátku výroby a naporoučel si do ní vše co šlo. Tenkrát se to dostalo dost přes 600t. Měl prostě daný firemní limit a bylo mu doporučeno ho vyčerpat. Nechtěl vyklízet garáž na větší auto, navíc jezdil skoro pořád sám. To auto má dodnes jeho dcera, většina výbavy funguje jak má. Myslím že druhá taková fabia u nás neexistuje.
Proči si člověk, který mění obvykle auta po 2 letech s nájezdem 25 tkm/rok kupuje diesela?
A proč ne? To už je dostatečně velký nájezd. Navíc se auta rychleji zbaví. Na benzínové yetiny zástupy nestojí.
A je tohle pravda, když naftových ojetin se nabízí 5x více? Prodává se i nových ve stejném poměru? Já to nevím, jen se ptám, jestli má cenu koupit nové auto v naftě o těžko uvěřitelných 120 tisíc Kč dráž a za 2 roky ho prodávat s nájezdem 50 tisíc km. To by rozdíl spotřeb musel být přes 6 litrů, aby se to vyplatilo.
Z daných údajů jsem vyrozuměl, že vozidlo nebude kupováno do vlastnictví (finanční leasing - odpis 5 let), ale formou pronájmu (operativní leasing). Tam je předem stanoveno, za jakou cenu bude auto "provozováno", jakou bude mít zůstatkovou cenu po pronájmu i max. počet najetých km. Odpadá veškerá administrativa spojená s vlastnictvím, servisem a pod. A pokud se jí jezdí líp s naftou, tak proč ne? Během prvních 2 let provozu že žádné záludnosti nečekají, tak auto jen "šetří". Pro rejpaly - propad ceny neuvažuju, ten je u benzínu kolikrát i větší.


Já to myslel na toho Yetiho, ne na tu Fabku v ceně auta střední třídy.
A ta poslední věta se fakt povedla, jen co je pravda.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 29.04.2014 15:28, RE: yeti
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Paul posted by:
David V posted by:
PettrT posted by:
Moje sestra má dva roky yetiho diesel s dsg a jako předváděčku s 3400Km to v plné výbavě krom kůže na sedačkách. S velkou navi, krásná kola a ještě dostala zimní sadu. Výbava Experiance. I ta prosklená střecha tam je. Cena 580t Kč. Nevím co by tam šlo ještě přiobjednat kupovat to nové. Auto jezdí výborně a bez poruch, aby taky ne když má zatím jen 50t cca. Segra běžně mění auto po dvou letech ale yetiho se vzdát nechce. Jezdí se s ním opravdu dobře.Předtím měla dva roky scenic diesel od nového a spokojenost taková že podmínka nákupu nového auta byla "může to být cokoliv, jen ne renault".Jinak ale souhlasím že rapid dává smysl max do cca.320t, potom už je to trochu podivná volba i v rámci značky. I když ten spaceback vypadá opravdu dobře. A důvody pro nákup jsou někdy vážně zajímavé.Osobně znám člověka co koupil fabii 1 nějak z počátku výroby a naporoučel si do ní vše co šlo. Tenkrát se to dostalo dost přes 600t. Měl prostě daný firemní limit a bylo mu doporučeno ho vyčerpat. Nechtěl vyklízet garáž na větší auto, navíc jezdil skoro pořád sám. To auto má dodnes jeho dcera, většina výbavy funguje jak má. Myslím že druhá taková fabia u nás neexistuje.
Proči si člověk, který mění obvykle auta po 2 letech s nájezdem 25 tkm/rok kupuje diesela?
A proč ne? To už je dostatečně velký nájezd. Navíc se auta rychleji zbaví. Na benzínové yetiny zástupy nestojí.
A je tohle pravda, když naftových ojetin se nabízí 5x více? Prodává se i nových ve stejném poměru? Já to nevím, jen se ptám, jestli má cenu koupit nové auto v naftě o těžko uvěřitelných 120 tisíc Kč dráž a za 2 roky ho prodávat s nájezdem 50 tisíc km. To by rozdíl spotřeb musel být přes 6 litrů, aby se to vyplatilo.
Z daných údajů jsem vyrozuměl, že vozidlo nebude kupováno do vlastnictví (finanční leasing - odpis 5 let), ale formou pronájmu (operativní leasing). Tam je předem stanoveno, za jakou cenu bude auto "provozováno", jakou bude mít zůstatkovou cenu po pronájmu i max. počet najetých km. Odpadá veškerá administrativa spojená s vlastnictvím, servisem a pod. A pokud se jí jezdí líp s naftou, tak proč ne? Během prvních 2 let provozu že žádné záludnosti nečekají, tak auto jen "šetří". Pro rejpaly - propad ceny neuvažuju, ten je u benzínu kolikrát i větší.
Já to myslel na toho Yetiho, ne na tu Fabku v ceně auta střední třídy. A ta poslední věta se fakt povedla, jen co je pravda.


Taky reaguju na Yetiho. A co je problém na poslední větě? Že když "tratím" na ceně takovýho auta za 2 roky nějakých 200tKč, tak je mi šumák, jestli to má benzínovej, nebo naftovej motor?. Nebo je to u obou pohonů rozdílný? Rád se nechám poučit, ale když jsem před rokem a půl prodával benzínový auto, který jsem původně kupoval nový, tak jsem nějakou zvláštní výhodu oproti naftovým nepocítil (ve finančním vyjádření).
respond
PettrT
number of posts12
date of registration14.07.2012
Tuesday 29.04.2014 16:30, RE: yeti
Proči si člověk, který mění obvykle auta po 2 letech s nájezdem 25 tkm/rok kupuje diesela?

A proč ne? Dvoulitr Tdi je povedený motor a k Yetimu se hodí. Navíc realná spotřeba 1,8Tsi v Yeti s haldexem je o 3-5l vyšší a to už je rozdíl. Navíc o nového auta nemusíš řešit závady, po dvou letech to prodává hlavně kvuli záruce a pokles ceny dvouletého auta lze ještě snést.
Yeti není rodinné auto ani náhodou, dozadu dvě autosedačky a už nikdo. Na to používají jiné auto.
Rodiče si díky tomu koupili také Yeti, ale předokolku a v základu. Taky diesel. Yeti proto že má výše sedadla a diesel proto že prostě chtěli. Za rok najeli 6000Km, jsou to ale jejich peníze. Důvody nehledejme. Přesednout tam ze segry auta tak volá každý druhý policajty že to někdo vykradl, je to vážně velký rozdíl.

K tsi řetězu - mám ve firmě romstera 1,4tsi a řetěz se měnil v 32t. Ted už má 196t. a nikde nic nechrastí. Takže bud to mění při serviskách a neučtují, nebo máme štěstí, nebo to vychytali. Nová oktávka 1,4tsi s řemenem ale bere skoro o 2l méně v průměru. Počítáno dle tankování a najetých km dle gps. Romster zase častěji startuje, jezdí kratší trasy.
Škoda že už se nedá koupit caddy SDI, nejlepší malá dodávka pro zaměstnance co kdy kdo vyrobil. :)



respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 29.04.2014 21:48, RE: yeti
Paul posted by:
Petr S posted by:
PettrT posted by:
Moje sestra má dva roky yetiho diesel s dsg a jako předváděčku s 3400Km to v plné výbavě krom kůže na sedačkách. S velkou navi, krásná kola a ještě dostala zimní sadu. Výbava Experiance. I ta prosklená střecha tam je. Cena 580t Kč. Nevím co by tam šlo ještě přiobjednat kupovat to nové. Auto jezdí výborně a bez poruch, aby taky ne když má zatím jen 50t cca. Segra běžně mění auto po dvou letech ale yetiho se vzdát nechce. Jezdí se s ním opravdu dobře.Předtím měla dva roky scenic diesel od nového a spokojenost taková že podmínka nákupu nového auta byla "může to být cokoliv, jen ne renault".Jinak ale souhlasím že rapid dává smysl max do cca.320t, potom už je to trochu podivná volba i v rámci značky. I když ten spaceback vypadá opravdu dobře. A důvody pro nákup jsou někdy vážně zajímavé.Osobně znám člověka co koupil fabii 1 nějak z počátku výroby a naporoučel si do ní vše co šlo. Tenkrát se to dostalo dost přes 600t. Měl prostě daný firemní limit a bylo mu doporučeno ho vyčerpat. Nechtěl vyklízet garáž na větší auto, navíc jezdil skoro pořád sám. To auto má dodnes jeho dcera, většina výbavy funguje jak má. Myslím že druhá taková fabia u nás neexistuje.
Koukám teď po novém rodiném autě a jen tak ze zvědavosti jsem se podíval i na Yettiho (vzhledem k délce jen 4.2m jsem ho ale beztak brzo vyřadil). V konfiguraci jsem zvolil druhou nejnižší výbavu Ambition. Z Active za 355 tkč cena vyskočila na 450 tkč, dobrá... Jdu na další stranu a zjišťuju že mám motor 1.2 TSi, který má celkem nevalnou pověst. OK, kliknu na 1.4 TSi a jsem na 505 tis. Když zvolím 1.8 TSi tak jsem na 645 tkč Za 0.6L objemu motoru příplatek skoro 200 tisíc korun? A to jsem nešel na další stránky konfigurátoru kde bych zřejmě naklikal dalších 50 tisíc. Zatím je můj favorit na příští rodinné auto Verso 1.8L atmo benzín 108 kW ve střední výbavě včetně super paketu. Někteří prodejci ho mají za 455 tis (nový, doufám že nekecají). Chybí jen xenony, navigace, skleněná střecha a automatické zabrždění v rychlostech do 50 km/h. Za top benzínový motor pro dané auto je doplatek 20 tisíc a ne 200 tisíc jako u Yetiho. Možná se dá koupit slušný kousek jako předváděcí, ale ta oficiální cenová politika to fakt nechápu.
Proč je 1,8 TSI o 2 kila dražší (aktuálně o 150 000 Kč) oproti 1,4 TSI? Zkus se nad tím trochu zamyslet. Nebude to třeba tím, že to je navíc 4x4 (kromě +22 kW)? Nabídne tohle i toyota? O perspektivnosti atmo motoru od toyoty oproti 1,8 TSI do budoucna ve smyslu spolehlivosti není pochyb, tady toyota vyhrává. Ale výkonovými parametry, hlavně průběhem točivého momentu se na škodovku nechytá. Aspoň, že pokles hodnoty je u obou značek nízký. Cenovou politiku má každá značka jinou, kdyby škodovce teklo do bot, tak se bude podbízet víc. Buď to akceptuji, nebo jdu o dům dál, není důvod se kvůli tomu rozčilovat.


OK 4x4 haldex jsem si nevšiml. I tak, má 112 kW motor s haldexem hodnotu 150 tisíc proti 90 kW verzi? Kdyby ten motor měl celkem 200kW, pak asi OK. Nebo doplatek 50 tisíc za pouhých 13 kW navíc u 1.2 vs 1.4 TSi mi přijde trochu moc.

Nerozčiluju se, jen se divím že tohle někdo akceptuje. Jinak jdu o dům dál, hledám auto kam se dají dát dozadu 3 velké autosedačky. Co jsem dosud zjistil, tak to vypadá že škodovka takové auto nenabízí asi žádné.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.