Ahoj Eliško, pokud ti stačí auto s kufrem jako má cca Fábie, tak výběr máš veliký. Pravdou je, že nejspolehlivěší auta jsou vesměs japonci v benzínu, ale pár evropských se také najde.
Zkusím uvést pár takových tipů, ale určitě se v autech projeď at si vybereš, co sedí tobě a ne někomu jinému
JAPONCI:
- Honda Jazz 1.3 - cena cca 330tis.kč, auto je prostorné, spolehlivé, motor klasický bez turba s pozvolným gradováním výkonu. Cena je vyšší, ale výbava tomu odpovídá, navíc auto vždy dobře prodáš, protože češi ví, že jde o "držák"
- Toyota Yaris 1.3 - cena kolem 300tis.kč. Je to klasická Toyota, nemusí ti sednout dizajn, ale spolehlivá bude stejně jako Jazz
- Mazda 2 1.5 - cena cca jako Jazz, velikost ccca jako Fábie 3, auto s dobrým motorem, opět musíš vyzkoušet
EVROPANÉ
- Ford Fiesta 1.25 - cena od těch 280tis.kč, s tvým rozpočtem si můžeš dovolit hodně dobrou výbavu a stále budeš pod 350tis.kč. Auto je čiperné i na tak malý motor, je spolehlivé, opět vyzkoušej.
- Ford Focus 1.6 - dospělé auto velikosti Golfu, momentálně probíhá akce cca kolem 300tis.kč, nevím jaká výbava je pro tebe dostatečná, tak chce to zajít k Fordu a více se poptat a vyzkoušet
- VW Polo 1.2 TSI 66kw Maraton Edtion - opět auto velikosti Fábie 3, ale více komfortní, seženeš skladovku kolem 330tis.kč
- Možná bych vzadl i Škodu Rapid Spaceback Fresh 1.2 TSI skladovku, má většinou jako bonus 5 letou záruku, motor už se nekazí, zatím
- Renault Clio 1.2, možná 0,9 Tce, ale zatím neznám nikoho, kdo s tímto motorem najel více jak 100tis.km
Motory Dacie a Renaultu
Dacie 1.0 - je malý atmosférický motor(bez turba), je to tříválec, konkurent koncernového 1.0 MPI 44kw a 55kw. Tento motor je opravdu na ježdění kolem komína, navíc je docela nový, takže se ještě patrně budou vychytávat nějaké ty mouchy.
Dacie/Renault 0,9 TCE - je malý 3-válcový turbo motor, který bohatě vystačuje na město i dálnici pro pohodové řidiče. Bohužel nevím spolehlivost.
Renault 1.2 TCE - opět motor s turbem, jen o dost silnější než 0,9 Tce. Opět neznám spolehlivost.
Renault 1.2 - menší 4-válcový motor bez turba, pro město a okresky v pohodě, na dálnici holt trochu už ztrácí, ale jinak spolehlivý motor.
Motory koncernu
1.0 MPI 44kw a 55kw - malý atmosférický motor, 3-válec bez turba. Kupodivu není dobrý jen do města ale i na okresky stačí, zatím to vypadá, že je spolehlivý, rozhodně více než starý HTP motor
1.0 TSI - turbomotor, 3-válec, nový motor, takže není známa spolehlivost
1.2 TSI - klasický 4-válec turbomotor, poslední typ už se nekazí, zatím to vypadá dobře se spolehlivostí. Bohužel tento motor končí a nahradí jej 1.0 TSI
Dacia SANDERO - nebral bych ji z důvodu špatných výsledků crash testů. Teď nemyslím zavádějící počet *, ale mapu poškození těla. Tam Dacie jsou na tom prostě špatně a zdraví máš jen jedno