S těmi motory 1.2 TSI v Rapidu je to trochu jinak. Zde totiž starší verze s rozvodovým řetězem nezlobí a dokonce dobře topí. Je to proto, že už má systém chlazení podobně jako novější řada. Proto motoricky nelze moc šlápnout vedle, teda pokud se vyhne člověk 1.2 HTP a 1.4 TDI
Problém Rapidu je v něčem jiném.
1. Do prvního faceliftu(?, vlastně dokud byly motory 63kw a 77kw) měl docela dost much, které postupně Škoda odstraňovala
- voda zůstavala ve dveřích
- pazvuky od palubky
- tvrdý podvozek(hodně)
- hodně levně působící interiér
2. Rapid po celou dobu výroby má aušusové vybrané díly
- kompresor klimatizace SANDEN(buď odejde nebo bohužel funguje, ale při větším zatížení kovově cvrliká, že přivádí posádku k nevrlosti
- plynový pedál vrzal, vrže a bude vrzat. Škoda jej maže a maže a čeká na konec záruky
- docela často majitelům hučí palivové čerpadlo, vadí to při volnoběhu
- brzdové kotouče reznou ikdyž jezdíte denně 100km
- ne jeden majitel musel měnit odvětrávací mřížku v kufru(vzniká přetlak v kabině a pískot).
3. Rapid je praktický, ale je třeba vzít v potaz
- Nepohodlná sedadla na delších trasách
- Opravu podprůměrný rejd(s Megane III grandtour zaparkuji rychleji
)
- Chabé brzdy(berte zásadně variantu s koutoučovými vzadu)
- Ne moc rychlé reakce ESP na sněhu a ledu(jsem z hor a Focus II je o třídu bezpečnější)
- Elektroinstalaci a izolace milují kuny
- Přední náprava se ozývá už před 100tis.km
- S motory 1.2 TSI 66kw a 81kw je problémový rozjezd, má horší adaptaci plynu, než 1.0 TSI nebo starší verze 1.2 TSI. Má i citelnou prodlevu, takže rychlý výjezd z křižovatky vyžaduje plánování jak start raketoplánu.
I přesto mám Rapid rád, protože z něj cítím velkou invenci českých hlaviček. Dokonce Spaceback stačí na 4-člennou rodinu, kdy v druhé řadě je nejen dost místa na nohy, ale i nad hlavou a velká okna dělají radost dětem při výhledu(bohužel tady Clio je jak tank). Kufr 400l SB a 550l liftback deklasuje všechny vozy segmentu B
Dále oceníte ovládání z volantu(podsvícené a jednoduché, opět Clio se nechytá), vyhřívání sedaček, audio, dynamika motoru = vše drtí konkurenci v dané cenové relaci(Golf a Focus je z vyššího segmentu).
Za mě Rapid se povedl jako praktické auto. Časem možná vyměníte kompresor klimatizace(berte DENSO, BOSCH apod), něco v předním podvozku, ale jinak budete spokojeni.
ALE: pokud jezdíte častěji po dálnici, berte Octávii III, Golf VI a VII, Focus, Civic, protože pohodlí a stabilita je o třídu jinde, brzdy jsou u jmenovaných kompatků suverénní a dle mého i kvalita použitých dílů znatelně lepší.