0
back
 

diskuze k tématu: Jakou verzi motoru 1,2 TSI pořídit do Škody Rapid?

category of topic classification: česká vozidla
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 05.12.2019 14:16, Je to trochu jinak
S těmi motory 1.2 TSI v Rapidu je to trochu jinak. Zde totiž starší verze s rozvodovým řetězem nezlobí a dokonce dobře topí. Je to proto, že už má systém chlazení podobně jako novější řada. Proto motoricky nelze moc šlápnout vedle, teda pokud se vyhne člověk 1.2 HTP a 1.4 TDI

Problém Rapidu je v něčem jiném.
1. Do prvního faceliftu(?, vlastně dokud byly motory 63kw a 77kw) měl docela dost much, které postupně Škoda odstraňovala
- voda zůstavala ve dveřích
- pazvuky od palubky
- tvrdý podvozek(hodně)
- hodně levně působící interiér

2. Rapid po celou dobu výroby má aušusové vybrané díly
- kompresor klimatizace SANDEN(buď odejde nebo bohužel funguje, ale při větším zatížení kovově cvrliká, že přivádí posádku k nevrlosti
- plynový pedál vrzal, vrže a bude vrzat. Škoda jej maže a maže a čeká na konec záruky
- docela často majitelům hučí palivové čerpadlo, vadí to při volnoběhu
- brzdové kotouče reznou ikdyž jezdíte denně 100km
- ne jeden majitel musel měnit odvětrávací mřížku v kufru(vzniká přetlak v kabině a pískot).

3. Rapid je praktický, ale je třeba vzít v potaz
- Nepohodlná sedadla na delších trasách
- Opravu podprůměrný rejd(s Megane III grandtour zaparkuji rychleji )
- Chabé brzdy(berte zásadně variantu s koutoučovými vzadu)
- Ne moc rychlé reakce ESP na sněhu a ledu(jsem z hor a Focus II je o třídu bezpečnější)
- Elektroinstalaci a izolace milují kuny
- Přední náprava se ozývá už před 100tis.km
- S motory 1.2 TSI 66kw a 81kw je problémový rozjezd, má horší adaptaci plynu, než 1.0 TSI nebo starší verze 1.2 TSI. Má i citelnou prodlevu, takže rychlý výjezd z křižovatky vyžaduje plánování jak start raketoplánu.

I přesto mám Rapid rád, protože z něj cítím velkou invenci českých hlaviček. Dokonce Spaceback stačí na 4-člennou rodinu, kdy v druhé řadě je nejen dost místa na nohy, ale i nad hlavou a velká okna dělají radost dětem při výhledu(bohužel tady Clio je jak tank). Kufr 400l SB a 550l liftback deklasuje všechny vozy segmentu B
Dále oceníte ovládání z volantu(podsvícené a jednoduché, opět Clio se nechytá), vyhřívání sedaček, audio, dynamika motoru = vše drtí konkurenci v dané cenové relaci(Golf a Focus je z vyššího segmentu).

Za mě Rapid se povedl jako praktické auto. Časem možná vyměníte kompresor klimatizace(berte DENSO, BOSCH apod), něco v předním podvozku, ale jinak budete spokojeni.
ALE: pokud jezdíte častěji po dálnici, berte Octávii III, Golf VI a VII, Focus, Civic, protože pohodlí a stabilita je o třídu jinde, brzdy jsou u jmenovaných kompatků suverénní a dle mého i kvalita použitých dílů znatelně lepší.
respond
ondys
number of posts1
date of registration06.12.2019
Friday 06.12.2019 11:14, RE: Je to trochu jinak
citation:
reakce na: BobanHTP, 05.12.2019 14:16 (S těmi motory 1.2 TSI v Rapidu ...)


Ahoj Bobane,

pár poznatků ohledně toho co tu popisuješ. vcelku souhlasím a uvedu moje zkušenosti.Výroba mého vozu 10/2014 motor 1.2 TSI 63 kw- s motorem jsem velmi spokojený, kombinovaná spotřeba 5-6 l dle toho kde jezdím, oproti 1.0 TSI mi přijde lepší od spodu jinak vcelku slušný zátah na danou kategorii
-vodu ve dveřích jsem nikdy neměl, ale po čtení na škoda forum vím, že jiné vozy trpěly
-pazvku od palubky nemám
-tvrdý podvozek trápil první verze výroby 2013, nechci se hádat nevím kdy to vychytávali, ale mám 17 kola a naopak mi přijde podvozek super, podrží, ale nejsem z toho vyklepanej na horší cestě, tak pro mě akorát, ale to je věc názoru
-levně působící interier mi nepřijde, ano trochu ty dveře, ale jinak středový tunel a palubka mi přijdou slušné, ano tvrdé plasty, ale to mi je trochu fuk
-klimakompresor výměna po roce provozu
-plynový pedál mi nevrže a nikdy ani nevrzal
-ohledně ESP a rejdu zcela souhlasím
-sedadla nepohodlná nemohu soudit, mám style plus a tam jsou jiné sedačky a ty mi naopak přijdou super
-ano i mou izolaci již ochutnala kuna, takže souhlasím
-přední náprava je u mého vozu to nejhorší, za 71 tis km výměna uložení silentbloku, x krát tyčky stabilizátoru a vždy vydrží max půl roku
-jinak kufr liftback super, místo uvnitř dobré, pěkná svítivost xenonů, velmi příjemná jízda, trochu hluk od kol ve vyšších rychlostech a boční vítr-rapid je lehký
-jinak vozidlo trpí v zimním období tím, že po nastartování se ozývá hlasitý pazvuk hrčení chrastění od motoru, dělá to pouze v zimě a cca 1 max 2 vteřiny a pak to přestane, v létě vůbec a vždy jen první nastartování v den jízdy, pak už nikdy, zase až při chladém počasí po x hodinové odstávce tak nevím.......
-na rapidu oceňuji dostupnost dílu a velmi přijatelné ceny, navíc nemá dvouhmotu,EGR a podobné díly které mohou pozlobit.......
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 06.12.2019 13:29, RE: RE: Je to trochu jinak
citation:
reakce na: ondys, 06.12.2019 11:14 (Ahoj Bobane,pár poznatků ohled ...)

Ahoj díky za skvělý komentář. Prakticky je to tak, kompresor klimatizace je záhada pro nás všechny na foru. Úplně jsem ale zapoměl dodat - naprostá většina problémů je s automatickou klimatizací, kde patrně kompresor jede častěji a nestíhá takovou zátěž. Jinak mám i dokumenty od známého od Škody. Snažili se to s dodavatelem řešit, bylo pár modifikací, leč marně.

Ten podvozek = fakt záleží na každém. V Beskydech mi vyhovuje spíše Megane nebo Fábie II, takže měkčí, protože v zimě se tu nesolí a vznikají takové ty faldy ze sněhu a ledu, což mi vytahuje plomby ze zubů Ta životnost je ostudná, už jsem měl dost aut, ale Rapid to snad má někde z Ruska. Ani 15 let starý Peugeot 206 nebyl takový citlivka..

Za mě Rapid není špatný jak píšu, ale prostě za danou cenu seženu Golf nebo Focus, kteří v kombíku jsou lepšími auty snad ve všem. Ono ten Golf 1.2 TSI 66kw/81kw není o tolik dražší, než Rapid se stejnou motorizací a rozdíl je fatální, když se člověk projede. To platí i pro Focus 1.0 EB 92kw fl Ještě větší rozdíl vzniká, když jezdím okresky a kolem komína, pak mám možnost koupit Golf VI s 1.6 MPI, Focus s 1.6 Ti-VCT nebo Megane s 1.6i(lepší je 81kw), kde s Focusem III můj kamarád jezdí dlouhodobě za 6.5l(dálnice do práce 2x20km a kolem komína). Ty atmoférické 1.6 jsou letité odolné motory, bez turba a přímého vstřiku, co více si přát
respond
Honziluci
number of posts2
date of registration04.11.2021
Thursday 04.11.2021 21:47, Rapid
Ahoj,mám rapida liftback 1.0 TSI 81kw,r.v.2017 ,najeto přes 170 tis.km.Za mě je auto tiché, pohodlné, prostorné v podélném směru s obrovským kufrem.Neskutečně sedí na cestě i za mokra a ve vyšších rychlostech,je hodně živý a výkonný,a hlavně spolehlivý.Neměnil bych ho.Jezdim rád svižně a předjíždím jiné auta jen tak z radosti, že si prostě užívám jak je to auto živé.Spotřebu si v pohodě udržím do 6l/100km.Mam orig."15"lité kola s pneu 15/185/60.Jinak manželka má fabii 2017 1.2tsi 66kw a je to taky super motor dělaný přímo pro ní, zabírá od spodu a na 5-tku se s ním dá jet klidně 50-60km/h.Ale výkonnostně se ty dva motory nedají srovnat.Jinak je taky velice spolehlivý tento motor,najeto přes 160 tis.také bez závad.Rozvody se dělají při 210tis.km.Sluzebni auto mám fabii 3 1.0 44kw r.v.2020 naj.78tis km.take bez závad.Osobne bych nedal na škodovky a zejména na tyto motory dopustit a úplně nej motor je pro mě 1.0 TSI 81kw.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Friday 05.11.2021 09:44, RE: Rapid
citation:
reakce na: Honziluci, 04.11.2021 21:47 (Ahoj,mám rapida liftback 1.0 T ...)


Dobrý den, máte-li chuť, napište o svém Rapidu recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Hezký den
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.