0
back
 

diskuze k tématu: vznět. motory Skoda Octavia II

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 10.02.2013 19:07, vznět. motory Skoda Octavia II
Dobry den.
Chtel jsem se zeptat.Nekde jsem se docetl ze motory 1.9TDi 77kw jsou lepsi nez motory 2.0TDi 103kw.Muzete mi prosim Vas vysvetlit vcem a jaky je mezi nimi rozdil?Chteli jsme si koupit Octavii r.v.08-09 a porad nevime jakou motorizaci vybrat. Dekuji predem za odpoved.
respond
auticky
number of posts14
date of registration15.09.2011
Monday 11.02.2013 11:01, RE: vznět. motory Skoda Octavia II
No.. já Vám mohu popsat jen svou zkušenost s Octavia 2,0 TDI 2008. Mel jsem ji jako novou od jara 2008 do jara 2012. Reálně má 2,0 TDI po zajetí víc než papírových 103 kw, běžně se naměří (najděte si nějaké testy ojetin atd) klidně i 110 kw. Při jízdě je to hodně znát proti 77 kw. Naopak se mi zdá že 2,0 TDI měla proti 1,9 TDI o dost pomalejší náběh topení. Jinak najel jsem ca 220 tis km, s převodovkou DSG jsem měl dlouhodobou spotřebu ca 6,4 l. Byl to motor ještě PD, za tu dobu (tankuji jen u značkových čerp. stanic) odešel jeden vstřikovač kompletně (výměna za ca 11 tis Kč), jinak díky těm nesmyslně dlouhým intervalům oleje bylo také třeba mezi výměnami (interval 30 tis km vždy dolít tak 0,5 - 0,75 l oleje). Ke konci už také bylo třeba vyměnit přední ramena, tlumiče. Neměl jsem DPF, ani to nebyla ta verze co je ve VW passat (s vyvažovacím hřídelem kde odchází ta hřídelka olej.čerpadla), takže mě motor fungoval velmi dobře. Přeji stastnou ruku.
respond
filip_nemec
number of posts3
date of registration27.03.2010
Monday 11.02.2013 15:49, 1.9 TDI
Dobrý den,
osobně jsem kupoval v r. 2010 po leasingu Octavii z r. 2007 1.9 tdi a nemohu si naprosto na nic stěžovat. Měla tehdy 179 tis. a jezdila super. Bylo to PD, vstřiky u těchto 1.9 dle mého neodcházejí, jelikož jsem jezdil málo a po městě na krátké trasy a za ty 2 roky opravdu nic neodešlo. Dle mého je to lepší volba stran spolehlivosti než 2.0 tdi. Na brzdě to taky nemá 77 kw, ale přes 80, což je marketingový tah automobilek. Člověk si říká jak to jede super "jen" na 77 kw. Jinak jsem ji poslal do světa, jelikož nafta na můj nájezd opravdu není, ta je pro lidi, kteří auto používají k obživě a najezdí mnoho a mnoho desítek tis. km /rok. Přeji šťastnou volbu.
respond
jedine911
number of posts2
date of registration11.02.2013
Monday 11.02.2013 20:19, RE: 1.9 TDI
Mam jako firemni jiz druhou oktavi 2.0TDI. Prvni byla rocnik 2007, tato druha 2009. Jezdil jsem i na pujcene 1.9TDI a rozdil je jednoznacny.
2.0 je omnoho zivejsi, motor je tichsi, ma kultivovanejsi projev. Samozrejme zalezi na kvalite nafty, ale motor vseobecne zvladne cokoli, pokud samozrejme pocitate s tim, ze si auto chcete nechat, doporucuju se nad kvalitou nafty zamyslet.
Tu pohadku o spolehlivosti 2.0 jsem slysel take, ale prijde me, ze to vymyslelo par zavislivcu, kteri na 2.0 nemeli penize, tak si to takhle nejak zduvodnili. Prvni mela najeto 50t km, tato druha ma prozatim 90tkm a mimo poruchy spojky haldexu (je to 4x4) - vymeneno v ramci zaruky, s ni nebyl nikdy absolutne zadny problem. Spotreba je take velice prizniva, mesto delam prumerne 5 l, mimo mesto cca 6.5. Ano, nezmylil jsem se, ve meste jezdim za mene, ale to je zalezitost zvyku a zpusobu rizeni.
Vubec bych se 2.0 nebal, spis opacne, ja ji doporucuju.
respond
Martin Srb
number of posts45
date of registration13.04.2012
Monday 11.02.2013 22:00, Pro delší spolehlivost 1.9
Ze zkušenosti ze servisu škoda nelze doporučit jednoznačnýho favorita. Jedna 77kW měla pískající turbo 305tis. km nájezd jako služební auto ve stavební firmě. Druhá s 260tis. km za 4,5roku tlakovala vodu.
A jedna octa se zadřeným ložiskem na klice.
Jinak 2.0TDi-PD DPF je nejčastější návštěvník na zvedáku pokud jde o něco většího.
1. Oct II Scout 2.0 TDi-PD DPF tlakuje vodu, takže sundání hlavy a následné srovnání, po 150tis. km totálně zadělaná EGR ventil, všude černo.
2. Passat 2.0Tdi-PD DPF vstřikovače
3. Passat to samý musím uznat, že vstřikovače po 170tis. jsou i k dnešním commonrailům hezký výsledek, ale cena 12 500Kč za jeden vstřikovač je úděsná.
4. Audi A3 2.0TDi mizela voda místo oleje se udělala hnusná břečka taže výsledek víte asi sami.
Spíš byhc zvážil jest-li nutně potřebuji Octavii, jinak bych se podíval i po jiných značkách
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Tuesday 12.02.2013 22:38, Octa II
U Octavky z roku 08-09 bude asi už jedno, který z těchto dvou motorů zvolit. 1.9tdi je zřejmě jenom z marketingového hlediska podladěná na 77kW a v praxi je rozdíl při jízdě oproti 2.0 tdi znát, a to ještě 1.9 měla jenom pětistupňovou převodovku (kromě verze 4x4).
Motor 2.0tdi existoval ve dvou verzích hlav válců (8V a 16V), přičemž se ukazuje že 8V hlava je spolehlivější. Kódy motorů lze najít na škodováckých fórech. Modul vyvažovacích hřídelí neměla žádná verze motoru použitých v OII.
Bral bych 2.0tdi, která bude mít obvykle i lepší výbavu.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 04.03.2013 21:59, Re:
Dobrý den. Jednotka 1.9 TDI ještě patří mezi velmi spolehlivé a odolné motory. Při správné údržbě dokáže sloužit skutečně dlouho. Motor 2.0 TDI je už trošku modernější konstrukce (16V rozvod, verze s DPF). Ve srovnání již není tak spolehlivý, jako jednotka 1.9. Docházelo u nich k vyviklání sdružených vstřikovačů a praskání hlavy motoru. Zlobil také filtr pevných částic a častěji odcházela turbodmychadla (toto ovšem záleží z velké části na tom, jak se řidič k vozu chová). Za sebe bych Vám doporučil motorizaci 1.9 TDI ve verzi bez DPF.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.