0
back
 

diskuze k tématu: Vybíráme benzínový motor pro Škodu Octavia III

category of topic classification: česká vozidla
mp-77@email.cz
number of posts36
date of registration05.10.2016
Wednesday 31.10.2018 09:23, 1.4 TSI OK
Také doporučuji (novější) 1.4 TSi

Užívám hov OIII jako služební a proti motoru nelze mít křivého slova. Bohužel trpí špatnou pověstí předchozích verzí se stejným označením které měli technické problémy (zejména s rozvody) a ani spotřeba nebyla buhvíjaká . Zdá se, že nyní je již vyladěný

Mám srovnání s přechozími několika verzemi silnějších TDI. TSI je tichý (do 50-60 km/h o něm téměř nevíte), díky váze je v zatáčkách obratnější a dlouhodobá průměrná spotřeba (krátké jízdy, většina po Praze, stylem "služební auto"), je 7 ltr max. Okresky stylem na pohodu je při troše snahy za 5,5, do 6 bezpečně.. Kdo potřebuje diesel ? Pouze na dálnici při velmi rychlé, ale stále plynulé jízdě (160+) jde spotřeba nad 8 ltr.


Vyhnul bych se spojení s DSG.
respond
petrk
number of posts66
date of registration21.04.2018
Wednesday 31.10.2018 21:54, RE: 1.4 TSI OK
Jak to v případě 1,4 TSI vypadá s trakcí na kluzkém povrchu? OIII má tuším celohliníkový motor 1,4 TSI, takže to v zimě na sněhu musí být zajímavé ...
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Wednesday 31.10.2018 22:16, RE: RE: 1.4 TSI OK
Jako že těch cca 80kg rozdíl oproti TDi hraje zásadní roli? Mě by tohle vůbec nenapadlo...stěžejní je vždycky řidič a to, jaké má obutí, rozhodně ne pár kilo u auta, které váží tak jako tak hodně přes tunu.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 01.11.2018 14:01, RE: RE: RE: 1.4 TSI OK
citation:
reakce na: vavrisimo, 31.10.2018 22:16 (Jako že těch cca 80kg rozdíl o ...)


To je hodně odvážné tvrzení. Těch "pár" kilo je dost poznat na ovladatelnosti a nevěřím tomu, že se stejnou měrou neprojeví i na trakčních schopnostech auta. Na druhou stranu je to asi jedno, všechna auta mají povinně TCS....
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Thursday 01.11.2018 14:40, RE: RE: RE: RE: 1.4 TSI OK
Já pocházím z Jeseníků, s TDi a TSi jezdím hodně služebně i soukromě a fakt by mě (mimo jiné i kvůli té náloži asistentů co teď v autech jsou) nenapadlo tvrdit, že to hraje nějakou podstatnou roli. Nikdy jsem neměl v zimě problém, když už, tak se mi diesel hrne dřív ze zatáčky po tečně ven, než zasáhne ESP. Pokud někdo vjede do kopců na sjetých Vranících, tak to podle mě hraje xkrát větší roli. Beru to u CNG TSi Octávky, se kterou sem tam jedu a která si, vzhledem k tomu kolik má naloženo vzadu, při prudším rozjezdu na vlhku hrábne.
respond
mp-77@email.cz
number of posts36
date of registration05.10.2016
Friday 02.11.2018 17:48, RE: RE: 1.4 TSI OK
citation:
reakce na: petrk, 31.10.2018 21:54 (Jak to v případě 1,4 TSI vypad ...)


Mám srovnání OII 2.0 TDI a OIII 1.4 TSi (nemusí být tudíž přesné).... a asi ano, když se nad tím zamyslím ... u toho benzínu je o něco horší trakce, částečně to bude váhou, částečně tím, že ten TSi motor je svým charakterem "divočejší". Na druhu stranu je auto s lehčím motorem výrazně obratnější, v serii zatáček není takové to těžkopádnější převalování. Výhoda těžšího dieselu je asi hlavně v jízdě v přímce, je takový stabilnější, výhoda na dálnici - ale tím to za mě hasne.

Být horal, nevím co bych vybral - více zatížený předek bude mít při hrabání do kopců lepší trakci, na druhou stranu snáze v první zatáčce půjde po předku ven
respond
opet5
number of posts2
date of registration07.11.2018
Wednesday 07.11.2018 16:06, RE: 1.4 TSI OK
Mám porovnání O II 1,4 TSI a OIII 1,8 TSI. Pro běžnou jízdu za velmi výbornou spotřebou je 1,4 ( u O III má vyšší výkon ) solidní volbou. Najeto ní jsem měl 150.00 pak šla zpátky do operáku. Rodinné jízdy k italskému moři za 5,9 ltr. Dodtal jsem novou 1,8 TSi. Najel s ní zase 150.000km. Motor pohodový, ale stejně je potřeba při předjíždění náklaďáku ze Svitav na Hradec, podřadit na 3, aby mělo odpich. Jízdy 400km po dálnici s tempomatem na 137 byla vždy 6,3. Ziní startování, hluk auta, vůně z výfuku..přednosti oproti dieselům. Rozdíl v ceně paliva - někdy žádný, jindy max. korunu, je ve výpočtu jasnou variantou vzít si benzín. notabene pouze pro domácí použití.
Doporučuji se nebát sáhnout po 1,8. Spotřeba není vysoká, uvezete v pohodě všechno.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 13.11.2018 09:33, Stačí dokonce 1.2 TSI, ale musí to být 81kw
Ahoj, měl jsem teď náhradní vozidlo Oct III 1.2 TSI 81kw 6kvalt a pro pohodového řidiče naprosto dostačující motorizace. Na šestku motor vyjdede na dálnici většinu kopců, v nejhorším se zařadí pětka, ale motor je docela tichoučký, takže to nevadí.
V Oct jsem měl zaplou klimu vezl celou rodinu, rozhodně to není nouzovka motor a spotřeba na okreskách je nižší než u robustnějšího 1.4 TSI.
Na smíšené ježdění bych doporučil s klidným svědomím 1.2 TSI 81kw, ale pokud je člověk dálniční letec, bral bych 1.4 TSI, ale ještě raději diesel
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.