0
back
 

diskuze k tématu: Vozidlo do 100000 - Octavia, Focus, Ceed?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, japonská vozidla, korejská vozidla, typ vozidla, osobní
Buben HTP
number of posts7
date of registration10.10.2019
Friday 11.10.2019 00:11, Vozidlo do 100000 - Octavia, Focus, Ceed?
Zdravíčko chtěl bych koupit auto do 100k kombi roční nájezd 20000 spolehlive servisně nenáročné pár kandidátů
O2 asi 1.9tdi
Focus benzín+LPG
Kia Ceed Hi30 benal
Nebo jiné vozidlo co byste doporučili?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 11.10.2019 12:14, RE: Vozidlo do 100000 - Octavia, Focus, Ceed?
citation:
reakce na: Buben HTP, 11.10.2019 00:11 (Zdravíčko chtěl bych koupit au ...)

Ahoj za mě Octávie II má spoustu neduhů, o kterých se v bazarech nemluví. Můj kamarád měl ve flotile Octavie II
- reznou
- občas odešla mechanika otevírání okna
- u dvou prasklo zadni sklo jen tak(liftback)
- měnily se čidla ABS, tempomat odešel...

Proto za mě bych bral lepšího bratříčka Octávie - Golf V, kde si jen dej pozor na mechaniku aut. klimatizace. Prostě ji pořádně vyzkoušej, že fouká kde má a že "neklepe". Celková oprava výjde totiž na cca 15000kč. Jinak ale Golf V považuji za nejlepší vůz z dané doby a to včetně obyčejných motorů 1.4 MPI a 1.6 MPI, pro které i na LPG 300tis.km je normální meta...

Focus II 1.6 facelift Duratec 74kw LPG má můj kamarád, blíží se 200tis.km a zatím funguje. Pozor ale tento motor nemá automatické vymezování vůle ventilů jako MPI od koncernu a ne každý servis tohle dělá, musí být na to takové ty měřidla. Jenom příklad ve Fordu Frýdek-Místek chtěli za to 12000kč a v Ostravě Ford M&V to udělali za 3500kč, protože měli už ty nástroje. Inu tak funguje Ford v ČR

Jinak jak píšu všude kde můžu - jezdím pravidelně do Rakouska s Jettou(Golf V sedan) 2006 1.6 MPI LPG, najeto skoro 300tis.km a nic podstateného se nekazí. Mě fascinuje výdrž podvozku, výfuku, katalyzátor atd.. A ano, climatronic se celý opravoval, odešly krokové motorky a nějaké převody. Bohužel se musí rozebrat palubka. Jinak jde o snad nejlepší vůz z dané doby. Je bez koroze, původní servo, pružiny, atd atd.. Převodovka bez pazvuků, motor bez vibrací. Tohle nemůže říct spoustu majitelů novější vozů ani

Jinak pokud nepatříš k hejterům Renaultu, skvělý je Renault Megane III ať už v dieslu 1.5 Dci 81kw a nebo v benzínu 1.6 74kw/81kw(6-kvalt, tichší na dálnici, kultivovanější).
Mám doma 74kw, rok 2009 a kromě prasklých pružin a vyměněných tlumičů je bez problémů. Skvělá je antikorozní ochrana. Lepší než u Focusu II rozhodně..

Starší Ceed 2009 má můj automechanik v půjčovně. Najeto cca 170tis.km. Klasická atmosféra 1.4i. Jede dobře, ale vyzkoušej ho pořádně, Ceed je dost tvrdý a hlučný od podvozku. Jinak respekt, problémy s nim nejsou a interiér nikoho neurazí. Diesel je odolný rovněž, ale tchán měnil turbo a to je hodně drahé, takže zkusit sehnat repas apod...
Pak můj soused má H.i30 2009 1.6i, bez poruch, jen drobná koroze na jedněch dveřích trochu varuje..
respond
Buben HTP
number of posts7
date of registration10.10.2019
Friday 11.10.2019 14:56, Ooooo
Díky za info no golf do 100 v hattbacku se dá sehnat ale kombíky pod 100 jsem neviděl navíc tam mě odrazuje víceprvek k tomu meganu tam je to asi taky o fous stim rozpočtem a jak si rozumí s LPG ty motory Renault?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 11.10.2019 15:14, RE: Ooooo
citation:
reakce na: Buben HTP, 11.10.2019 14:56 (Díky za info no golf do 100 v ...)

Ahoj je to o fous dražší to je recht, ale stačí jedna oprava na levnějším stroji a je to zase celkově 120tis.kč
Megane nemám na LPG, ale kolega v práci ano, dokonce Megane II kombík 1.6 82kw. Zatím vše ok, což jsem taky překvapený. U Meganů je dobré měnit rozvody co 80tis.km, nejsou tak odolné jako v koncernových vozech. Megane III je kvalitativně o velký kus dál, elektika je bez závad, díly až na výjimky odolné. Je dobré se vyhnout turecké verzi Generation, která má nejen horší interiér, ale i problémový dávkovač plynu, čí aušusový základní lak.
Kompaktní vůz za 100tis.kč je problém Nebude to ještě vrak, ale často už je na výměnu výfuk, rozvody, brzdy nebo tlumiče, něco v nápravě, ale i spojka někdy. Cenově to není likvidační, ale je dobré s tím počítat. Teď neteoretizuji, sám jsem tím prošel
respond
Buben HTP
number of posts7
date of registration10.10.2019
Friday 11.10.2019 15:54, Ooooo
A co Touran? Ten je mechanikou a podvozkem podobný jako golf?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 15.10.2019 10:53, RE: Ooooo
citation:
reakce na: Buben HTP, 11.10.2019 15:54 (A co Touran? Ten je mechanikou ...)

Ahoj, kamarádovi slouži spolehlivě. Jen pozor na motory FSI a 2.0TDI, z té doby to byly průšvihové motorizace. Ten 2.0i CNG neznám, ale s CNG jsou trable, jsou tam aušusové ventily, které se musí vyměnit, jinak můžou povolit a dějou se pak věci...
On má právě 2.0 TDI a motor musel na celkovou GO, teď vše funguje dobře, no moc rád o tom nemluví Pro malý nájezd bych bral 1.6 MPI, protože nejde zničit a když tak ani GO nezrujnuje celou rodinu.
Jinak pokud nemáš více jak dvě děti, ten Golf V v kombíku nebo v sedanu je natolik povedené auto, že Touran to nevyváží prostorností. Stačí naprosto 1.6 MPI, jezdíme s takovým do Rakouska, nastavím tempomat, klimu na 22st a užívám si pohodlí. Když ještě jede na LPG, tak člověk ocení i nízké náklady na km.
respond
Buben HTP
number of posts7
date of registration10.10.2019
Tuesday 15.10.2019 18:41, RE: RE: Ooooo
citation:
reakce na: BobanHTP, 15.10.2019 10:53 (Ahoj, kamarádovi slouži spoleh ...)


Opravdu je golf o kus lepší auto než ovce? Jinak jedno dítě a druhé na cestě takže větší kufr na kočár
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 16.10.2019 10:44, RE: RE: RE: Ooooo
citation:
reakce na: Buben HTP, 15.10.2019 18:41 (Opravdu je golf o kus lepší au ...)

Ahoj, projeď si vozy, s tím dnes nedělá problém žádný slušný autobazar. Ale jasně, pokud Ti je sympatická Octávie II, tak není, co řešit a dávál bych pozor hlavně na korozi a přetočené hujdy.
Jinak jak jsem psal, antikorozní ochrana, odhlučnění, sedadla - vše o kus dál. Co je divné, jedna série motorů 1.6 MPI může brát hodně olej, ale nesetkal jsem se s tím u Golfu, jen u Škodovek. Možná tu chlapi napíšou svou zkušenost ať negeneralizuji...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.