0
back
 

diskuze k tématu: Vibrace motoru-OII 77kw BKC

category of topic classification: poradna, technické dotazy
Mirek28
number of posts8
date of registration25.07.2016
Saturday 15.07.2017 16:07, Vibrace motoru-OII 77kw BKC
Dobry den.
Prosim o radu.
Jedna se o OII-2006-77kw-BKC najeto 237 ***.
Motor se na volnobeh chveje. Pri pohledu se zvedlou kapotou a deklu se motor chjeve. Ale v urcitych intervalech. Myslim tim ze se zacne chvet mit pak lehce se chveni zvetsi a jako by zas ustane a opet.
Vim neni to genialni popis. Ale ze chytne jako by nepravidelny chod. Ktery hned ustane a zas se to opakuje.

Dle mechaniku OK. I na diagnostice jsem byl a prej vse OK. Chapu ze motor motor za chodu ma naky pohyb. Ale aby se az tak chvel to zas dle videi z netu to podle me OK neni.

Po nake dobe jsem za mechanikem zajel znovu. Z duvodu ze z rana kdyz nastarkuju OK.
Ale pri rozjezdu me to zacuka az je 1kval na vrcholu otacek k prerazeni na 2kvalt.
Pri druhem rozjezdu zacuka uz jen nepatrne. A pri pristich rozjezdech uz nic. Az se auto zahreje uz vse OK.
Auto tahne skvele. Problem je jen na 5 kvaltu pri rychlosti 100 az 120. Kdyz pridavam netahne. Ale jak prekrocim 120 a prislapnu opet tahne.

K autu se chovam slusne. Zadne divociny za studeneho oleje a podobne. Auto ani nepodtacim ani nevytacim. Za studena radim do 2t. otacek. Za zepleho ojele radim 2,5 nekdy i 2,6 t. otacek. Dle mechanika vyuzivat plnou silu turba. Kvuli naklapeni lopatek.

Jezdim 80% mesto a 20% dalsnice. Mam spotrebu celkouvou 6,8 litru na sto.

Naftu tankuju kvalitni.

Jinak podle mechanika si mysli ze to muze byt vstrik,vaha vzduchu ci EGR ventil.
EGR ventil jsem mel castecne rozdelany a za 237 000 km ujetych neni tak zadelany jak u jinych ridicu. Auto me nekouri jak u jinych kteri na to lehce slapnou a dym za nema.
Vzduchovy filtr byl pred tydnem menen a co slo odelat rucne mnou jsem si vyndal a vycistil.
Palivovy filtra olejovy menen pred 7500t. km. Menim kazdych 10t km olej i se vsemi filty. Vzduchovy casteji. U naseho je cesta celkem prasna tak to saje dost prachu.

Predem dekuji za radu a omlouvam se za rozepsani. Pokud ma nekdo stejny problem a vyresil ho budu rad za radu co to muze delat.

Parkrat jsem i slisel ze motor PD ma detske nemoci. Tak to muze byt i hovadina.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Wednesday 19.07.2017 08:04, RE: Vibrace motoru-OII 77kw BKC
Chvění může mít několik příčin.
- může být problém se vstřikovači, které se snaží vyrovnávat nepravidelnost běhu určitým korekčním množstvím oproti dávce paliva kterou mají vstřikovat, lze to poznat na diagnostice ale samozřejmě to od mechanika předpokládá určité znalosti které nespočívají jen ve vyčtení paměti závad.
- může být problém s některým se silendbloků uložení motoru a převodovky, chce to všechny projít a podívat se jestli nejsou roztržené a podobně. Pod převodovkou směrem k nápravici je taková plochá zpěra, která by to mohla být.
- ještě dvouhmotný setrvačník to může být, ale podle popisu si to nemyslím.

U tohoto motoru 1.9 TDI 77kW ještě je dobré nechat vyměnit šály na klice, už z výroby měly některé 1.9 TDI špatné šály uloženy kliky, které se postupně vydřou což je pro motor konečná, ve firmě jedna taková před rokem skončila a těch 200t km je skoro na hranici. Na dieselpower foru je mnoha stránkové téma i fotkami jak to vypadá.

respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.