0
back
 

diskuze k tématu: ''Studentské'' auto do 50K

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, italská vozidla
JayV
number of posts3
date of registration09.04.2017
Sunday 09.04.2017 14:38, ''Studentské'' auto do 50K
Dobrý den,

sháním nějaké spolehlivé a úsporné auto pro studenta na popojíždění do práce a do školy (občas i na delší trasy) v cenové relaci do 50 000,-. Vím, že už se to zde řešilo asi mockrát, ale bohužel jsem nic vyloženě objektivního nenašel.
Nejvíce mně zaujala tato auta:

-Škoda Octavia 1.9 TDI
-VW Golf IV 1.4, nebo též 1.9
-VW Polo 1.4 TDI (nebo mpi?)
-Opel Astra G 1.6 16V
-Ford Focus 1.6, (nebo 1.8 TDDI/ TDCI)

Samozřejmě vše kolem roku výroby 1998-2003. Co si o tom myslíte Vy a co byste mně doporučili?

Děkuji
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Sunday 09.04.2017 23:01, Diesel ne :-)
Ahoj diesly ve tvé cenové relaci jsou vraky, je to past, ze které lze vylézt většinou jen odvozem do šrotu Takže benzín.
- U koncernových aut raději 1.4 než 1.6 - ta při větším nájezdu zpravidla papá olej a moc ji chutná.
- Obecně se vyhni Oplům, v benzínu papají olej všechny, až na atmosfériskou 1.8 16v, ale nevím jestli ji seženeš, tak levně v Astře
- Focus 1.4/1.6 v ben. je dobré auto, ale rezne a to hodně, takže jedině, že narazíš na velmi zachovalý kousek, ale budeš spokojený jinak

Co bych vybral já(vlastně jsem něco podobného potřeboval před par léty, akorát ne jako student )
- Peugeot 206 1.1/1.4 v benzínu - levné díly, spolehlivý motor, jednoduchá konstrukce, spousta dílů na vrakovišti, ALE také velmi komofrtní a stále docela hezké auto, navíc seženeš s klimatizací, ABS i airbagy, což je fajn!
- Renault Megane I 1.4/1.6 poslední rok výroby 2003 - podle mě nejlepší auto ve tvé cenové relaci, velmi dobrá antikorzoní ochrana, fajn motor i sedadla, seženeš výbavu ABS, 4xairbag a klimu, co víc si přát. Megane I není složitý, náhr. díly stačí z druhovýroby, opravit jej umí i průměrný autoservis(pokud tam není úplné matlo )

ALE počítej i tak s nějakými investicemi, jsou to stařičká auta a ne všichni majitelé se o ně dobře starali. Určitě vyměnit olej, filtry, nejlépe svíčky i rozvody s pumpou. Tak jsem to udělal já a auto se mi za to odměnilo, že nikdy nezlobilo. Navíc to mělo vliv pak i u prodeje, měl jsem ke všemu faktruy schované a další majitel viděl, že až na drobnosti je to auto bez investic...
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 11.04.2017 04:18, francouzi
Teď k mínusům u megana odpružení torzní tyčí, nespolehlivá elektronika. 206 - v tom jsem jak sardinka, středový panel mě tlačí do nohy, auto tak pro hubenou ženu.

Bohužel vybrat pěkné a levné auto není jednoduché a je to o kompromisu. Japonci mají spolehlivou techniku a motory, ale auta z přelomu tisíciletí jsou většinou napadeny korozí.
respond
JayV
number of posts3
date of registration09.04.2017
Tuesday 11.04.2017 09:30, .................................
Francouzi mě teda moc nelákají, abych pravdu řekl. Neslyšel jsem na ně zrovna moc dobrých zvěstí.
Teď mám nabídku na celkem slušnou Astru 1.6, ale nevím... Jinak jaký názor máte na Polo? Je to přece jen němec, mohlo by to něco vydržet.. No a na Octavku mam v téhle cenové relaci asi zapomenout co?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 11.04.2017 09:57, Polo 1.4
Ahoj, jj Polo 1.4 je velmi dobré, dokonce bys přežil ve městě i 1.0 MPI, ale vyhni se HTP. Ne že by motor jel špatně, ale je to hnízdo poruch, vždy končící GO za cca 25-30tis.kč.
Jinak můj Peugeot 206 má 15 let, 150tis.km a jezdí dobře, motor a převodovka v cajku, dokonce klima a el. ovl. oken a zrcátek šlape jak má...
Moje neteř má dokonce 17 let starý P206, opět jen dorbné opravy....
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 11.04.2017 18:29, škoda
Na oktávku nemusíte zapomenout, ale musíte velmi pečlivě vybírat. I za padesát se dá sehnat slušný kousek, samozřejmě v benzínu. Dále bych popřemýšlel o jedničkové fabii 1.4

Oboje to jsou auta ještě kvalitně vyrobená, nepříliš korodující a dílů na ně je plná inzerce.
respond
JayV
number of posts3
date of registration09.04.2017
Tuesday 11.04.2017 19:55, RE: Polo 1.4
BobanHTP posted by:
Ahoj, jj Polo 1.4 je velmi dobré, dokonce bys přežil ve městě i 1.0 MPI, ale vyhni se HTP. Ne že by motor jel špatně, ale je to hnízdo poruch, vždy končící GO za cca 25-30tis.kč.Jinak můj Peugeot 206 má 15 let, 150tis.km a jezdí dobře, motor a převodovka v cajku, dokonce klima a el. ovl. oken a zrcátek šlape jak má...Moje neteř má dokonce 17 let starý P206, opět jen dorbné opravy....


I když se výše psalo ''diesel ne'', přes to se jako laik musím ještě zeptat, jak je na tom Polo 1.4 tdi, co se týče motoru a spolehlivosti? Slyšel jsem na tento vůz převážně chválu :)
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 11.04.2017 21:20, RE: Polo 1.4
JayV posted by:
BobanHTP posted by:
Ahoj, jj Polo 1.4 je velmi dobré, dokonce bys přežil ve městě i 1.0 MPI, ale vyhni se HTP. Ne že by motor jel špatně, ale je to hnízdo poruch, vždy končící GO za cca 25-30tis.kč.Jinak můj Peugeot 206 má 15 let, 150tis.km a jezdí dobře, motor a převodovka v cajku, dokonce klima a el. ovl. oken a zrcátek šlape jak má...Moje neteř má dokonce 17 let starý P206, opět jen dorbné opravy....
I když se výše psalo ''diesel ne'', přes to se jako laik musím ještě zeptat, jak je na tom Polo 1.4 tdi, co se týče motoru a spolehlivosti? Slyšel jsem na tento vůz převážně chválu :)


Tohle vzdávám, s chutí do toho, není nad vlastní zkušenost.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 11.04.2017 21:58, RE: Polo 1.4
JayV posted by:
BobanHTP posted by:
Ahoj, jj Polo 1.4 je velmi dobré, dokonce bys přežil ve městě i 1.0 MPI, ale vyhni se HTP. Ne že by motor jel špatně, ale je to hnízdo poruch, vždy končící GO za cca 25-30tis.kč.Jinak můj Peugeot 206 má 15 let, 150tis.km a jezdí dobře, motor a převodovka v cajku, dokonce klima a el. ovl. oken a zrcátek šlape jak má...Moje neteř má dokonce 17 let starý P206, opět jen dorbné opravy....
I když se výše psalo ''diesel ne'', přes to se jako laik musím ještě zeptat, jak je na tom Polo 1.4 tdi, co se týče motoru a spolehlivosti? Slyšel jsem na tento vůz převážně chválu :)


Kamarád měl služebáka FaI 1.4 TDI, kupodivu se nekazil, ale je to 3-válec diesel, takže strašný traktor.
Soused měl donedávna Golf IV 1.9 SDI (bez turba), také velmi spolehlivé....
respond
duch
number of posts57
date of registration16.12.2008
Wednesday 12.04.2017 14:10, Opel
Rada zavrhnout všechny Astry G mi v této cenové kategorii nepřijde jako rozumná. Astra G měla už plný pozink a pokud nebyla bouraná, tak nijak zvlášť nerezne. Bohužel zrovna zmiňovaný motor 1.6 16ventil (ve verzi X16XEL) je opravdu problematický co se spotřeby oleje týká. Konstrukčně se nepovedl. Raději vybrat 1.4, 1.6 8ventil (nesmrtelný, ale jen 55kW) nebo nejlépe 1.8. Dvoulitr si vezme už víc benzínu, i když to také není tragédie. V rodině máme Astru G 1.6 16V, 1.8 16V a Vectru B 1.8 16V a 2.0 16V, tak trochu vím o čem píšu.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.