0
back
 

diskuze k tématu: Špatné studené staraty a škubání motoru na volnoběh za studena

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.07.2013 09:53, Špatné studené staraty a škubání motoru na volnoběh za studena

vozidlo: Škoda Octavia Combi, climatronic, elektricky ovládaná škrtící klapka
rok výroby: 2002
palivo: LPG + benzin
výkon v kW: 75
kód motoru: BFQ

popis závady: Dobrý den,

obracím se na vás s prosbou o pomoc, protože si už žádný z mechaniků neví rady a tady vždy najdu pěkně rozebraný problém.

Problém 1: Když je motor studený, sice vždy nastartuje, ale celkem sebou po nastartování na volnoběh škube a zdá se mi, že drží nízké volnoběžné otáčky, zhruba 950 ot. při 10 stupních celsia. Je to jiné start od startu. Někdy drží 1100 a po 15ti vteřinách naráz spadne na 800, tam sebou mele, protože je prostě studený a potřeboval by běžet na vyšší volnoběh. Postupně jak se motor ohřívá toto cukání na volnoběh ustává. Při zahřátém motoru už je to cítit jen minimálně nebo vůbec. Připadá mi, že za studena prostě nedokáže držet a postupně snižovat volnoběh v závislosti na tom, jak se postupně motor ohřívá. S teplým motorem není absolutně žádný problém. Auto jede jinak perfektně.

Problém 2:Když na volnoběh přidám plyn, tak zhruba na otáčkách 1200 to škube, jakoby trochu vynechává. Mimo tyto otáčky celkem ok. Děje se to na LPG i na benzín. Pokud stojím čumákem z kopce, je to cítit víc.

Problém 3: možná to s tím souvicí. Pokud startuju na benzín a ve volnoběhu přidám někam k 1800 ot, tak pod přístrojovkou slyším jakoby přelívat vodu, jako kdyby tam prostě něco teklo.

Děkuji moc za rady, jsem už celkem zoufalý.

kód chyby určené na diagnostice: Diagnostika nevypisuje žádné chyby

typ diagnostického přístroje: Vag Com 304

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: Vyměněno teplotní čidlo
Vyměněny svíčky
Provedeno vyčištění + základní nastavení škrtící klapky
Systém zkontrolován na těsnost (falešný vzduch)
Natankován kvalitní benzín u benziny
Zkontrolován EGR ventil
Vyčištěna vzduchová váha a zkontrolováno její teplotní čidlo
respond
Martaslover
number of posts27
date of registration10.05.2007
Wednesday 03.07.2013 12:48, tipy co by to mohlo být
Dobrý den, z vlastní zkušenosti bych dle popisu odhadoval škrtící klapku, všechny příznaky kromě ,,přelévání" by mi na to seděli. Zapalovací kabely předpokládám neprobíjí (při nastartovaném motoru prohmatat, především patice", dále bych se podíval na stav oleje, jestli ho není moc. Pokud by ho bylo příliš, mohl by se dostávat přes škrtící klapku do sání, bylo by možná slyšitelné i přelévání, objevil by se u vzduchového filtru a motor by škubal.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Wednesday 03.07.2013 12:54, škrtící klapka
měl jsem podobný problém - kolísaly volnoběžné otáčky (Octavia 1, 1,6 55W). Bylo to způsobeno škrtící klapkou. Po výměně vše OK.
Rada: Než se někde zeptáte, kolik že ta originální klapka stojí, doporučuji dát si předem 3 panáky něčeho ostřejšího, sednout si na židli a opakovat si dokola alespoň minutu následující žalm:
"škodovky mají nejlevnější náhradní díly"
respond
Pavel555
number of posts2
date of registration03.07.2013
Wednesday 03.07.2013 16:27, Díky za tipy,
Ok, díky za tipy. Nová klapka, to je ranec, ale myslíte, že když klapka jinak funguje dobře, že může blbnout na studeným motoru? Nějak mi to nesedí. Co myslíte?

To takzvaný přelívání s tím asi nesouvisí a zatím bych se tím zbytečně netrápil.
respond
Pavel555
number of posts2
date of registration03.07.2013
Wednesday 03.07.2013 18:20, Jiná klapka
Tak klapku jsem si půjčil od kámoše, nastavil přes vag a je to to stejný, takže klapkou to nebylo. Klapka samozřejmě čistá.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Thursday 04.07.2013 11:00, RE: Jiná klapka
Pavel555 posted by:
Tak klapku jsem si půjčil od kámoše, nastavil přes vag a je to to stejný, takže klapkou to nebylo. Klapka samozřejmě čistá.


Já mohu sloužit pouze s vlastní zkušeností, kdy to klapkou bylo. Navíc jsem měl 1.6 slabší, tedy 55kW. Tam je klapka klasicky ovládaná lankem od pedálu plynu, ale má navíc i krokový motorek ovládaný počítačem. Uvnitř klapky je i potenciometr, který mění na základě natočení klapky krokovým motorkem svůj odpor. Tento odpor je vyhodnocován palubním počítačem jako "kontrola že se klapka pomocí motorku natočila". JENŽE, po určité době (po cca 200tkm) dojde k tomu, že se potenciometr vydře a lezou z něj hausnumera. Počítač se snaží hýbat s klapkou sem a tam, odezva z potenciometru je však jiná. To způsobuje ono kolísání otáček na volnoběh. Předpokládám, že u vaší verze 74kW to bude řešeno obdobně.
Doporučil bych ale ještě jednu věc. Podle mne ten váš motor má blbě nastaven předstih. Metodou pokus omyl jsem ověřil i kdysi na svém motoru, že je li základní předstih mimo rozsah kde ho elektronika motoru chce mít, tak se elektronika marně snaží předstih regulovat a otáčky kolísají. Odpovídalo by tomu i podivné chování motoru při nízkých otáčkách.
Upozornění - základní předstih se musí nastavovat v součinnosti s VAGem, protože předstih výsledný je daný předstihem základním (nastaveným mechanicky) a korekcí - kterou si výsledný předstih upravuje elektronika. Čili zjednodušeně řečeno - pomocí VAGu je třeba počítači sdělit "nyní nastavujeme základní předstih" (nepřidávej ani neubírej nějakou vlastní korekci) a teprve potom začít mechanicky nastavovat. Postup je popsán v návodu (je to i na netu).
No a nebo zkusit "na prasáka" sám hýbnout s rozdělovačem o milimetr (mě se jeví že máte vyšší předstih - takže snížit) a sledovat co se bude dít (ne okamžitě, spíše během řekněme dalších 100km).
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.