Tuesday 26.05.2020 05:27,
Škubání/chvilková ztráta výkonu - Škoda Octavia 2.0 TDI
Škoda Octavia 2, 2.0 TDI, 103 kw, BMM, 2007/12, najeto 282 xxx km
Potřebuji poradit. Začlo mi nepravidelně škubat auto při akceleraci (na volnoběh nic a na zařazený kvalt bez plynu také nic). Jak kdyby nešla nafta do motoru nebo turbo (příklad). Při škubu padaj otáčky. Někdy to neudělá 20 km, někdy škubne nepatrně a jednou a někdy škube každou chvíli (ztráta výkonu na vteřinu a více). Jednu dobu to kopalo tak, že když sem nevyřadil, tak auto chcíplo (dokonce bliklo žhavení a palubák napsal "motor do dílny"). Na diagnostice čidlo intercooleru (hozeno do jiný Octy 2 a chybu neházelo a auto jelo) a čidlo otáček motoru na převodovce. Chyby se smázly a už to tam nevyskočilo (asi paranormální jev ?, ale podezření na uhnilý/prošoupaný kabely v motorový části - kontrolován svazek kabelů vedený z rejlový lišty - v pořádku). Většinou jak škube 2 vteřiny, tak vyřazuju preventivně, aby to nedošlo náhodou až ke chcípnutí. Starty za tepla a za studena na brnk. Dělá to na jakejkoliv kvalt v jakejkoliv otáčkách (nejvíc samozřejmě od 2000 až 3500 ot.) Volnoběh klidnej (spotřeba na volnoběh kolem 0,7 L/h, běžná spotřeba kolem 6,5 - 7,0 L/100 km > auto nepodtáčim) . Vyměněnej palivák (UFI) - NEPOMOHLO. Vycucnutá nádrž + kontrola nádrže + dočištění sejtka v čerpadle (podezření na bordel v nádrži nebo špatná nafta), natankování Vervy - NEPOMOHLO. Napíchnuto na 2 různý VCDS diagnostiky + SUPERVAG diagnostiku. Nic nehlásí ani jedna. Vstřiky v pořádku (ne na testovací stolici sem je neměl, ale i podle grafu za jízdy v SUPERVAGu jsou v pořádku. Turbo v pořádku (též testováno za jízdy v SUPERVAGu). EGR pravděpodobně taky v pořádku (test v SUPERVAGu na volnoběh). DPF zaplněno ze 40%. Spojka komplet nová (najeto cca 40 tisíc km). Pravidelně měněný filtry a olej. 4 roky z 95% tankováno na MOLu, zbytek Benzina - Verva.
Možnosti:
1.kabelový svazek v rejlový liště (kabely ke vstřikům - popraskaná izolace)
2. Hodit k autoelektrikáři na kontrolu/proměření veškerých kabelů/jednotek, které jsou součástí akcelerace vozidla
3. Podfukujou vstřiky (co jsem se tak nějak dočetl, ale dělalo by to i na volnoběh což nedělá)
4. Farář se svěcenou vodou a krucifixem a vymítat.
Vaše rady a zkušenosti? Vylučovací metoda zní pěkně (dá se říct, že už jsem jí začal), ale to můžu nakonec skončit u výměny motoru a prachy v hajzlu. Jsem z toho už nasranej a bez nálady.
Díky za pomoc.
respond