0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia TDI - který motor má dvouhmotový setrvačník?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.01.2012 08:05, rada
Co tak vím, tak do motorů se dala dát spojková sada i se setrvačníkem z motoru ATD původem z fabie. Výrobce záleží na Vás.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.01.2012 08:26, rada
Musel jsem jej měnit na OII 1.9 TDI 77kW před 2,5 léty. Tehdy se orig nedal sehnat pod 20 tis, tak jsem tam dal sadu Valeo i s novou spojkou. Přišlo to na 8 tis. + práce. Výsledek neuspokojivý, chovalo se to prakticky stejně jako s vadným dvouhmoťákem - při velkém zatížení (typicky zrychlení v prudkém kopci) houpavý pohyb, jako když se začátečník neumí rozjet (musel se ubrat plyn a znovu pomalu se spojkou přidat). Dnes stojí dvouhmoťák méně - neváhal bych...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.01.2012 14:37, rada
Dnes se dá koupit nová dvouhmota i se spojkou za cenu do 15t Kč, což je pohoda
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.01.2012 18:58, rada
Nemůžu si pomoci, ale 15 000,- za setrvačník + 10 000,- za spojku + práce mi jako pohoda moc nepřijde. Pořád se bavíme o opravě za nějakých 30 000,- Kč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.01.2012 19:00, rada
A je to skutečně takový problém? Jezdím se služební OII 2,0TDi, mám najeto 170 tis. a dvouhmota i spojka pořád původní. Tak nevím.......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.01.2012 20:58, rada
Nevím kde bereš tu cenu 30t Kč, ale klidně se vlezu do 20t Kč i s prací. navíc spojka i dvouhmota vydrží při normálním zatížení v pohodě 200-300t km, takže člověk to udělá maximálně 1x za život auta...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.01.2012 07:04, rada
no jo, to není jen spotřeba za 4,5 nafty, chce to vidět náklady v globále...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.01.2012 07:14, rada
Kde beru cenu 30 000,-? Stačí se podívat do katalogů (kelly, autipoint, atd.) a pokud chci alespoň snesitelnou kvalitu (tedy ne starline), jsou ceny za spojku + dvouhmotu minimálně 25 000,-Kč. To, že dvouhmota i spojka vydrží při slušném zacházení min. 200 tisíc km vím (mám na originále 190 tisíc a je stále ok), ale je tu dotaz na výměnu a Zigim zmíněné částky jsou nereálné (možná pokud to koupí i vymění v polsku).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.01.2012 11:01, rada
Domnívám se, že u O1 (a příbuzných aut), se až do faceliftu v r. 2000 dvouhmota nedávala.Po faceliftu možná ano a u PD podle mě do všech. U O2 by měla být určitě ve všech TDI. Podle mě je problém v kombinaci uložení motoru napříč (míň místa pro větší spojku i setrvák) a taky v jízdním stylu (podtáčení). Třeba u Audi, Passatu B5 nebo Superbu 1 s podélně uloženým motorem jsem neslyšel ani nezažil, že by někdo měnil dvouhmotu, pokud teda neodvařil spojku. Ani taxikáři s kterýma jsem se bavil si na to nijak neztěžovali. Je obecně známo, že spojky u těhle aut i bez problémů snáší quattro... Ale rád se něco nového dozvím, takže kdo máte nějaké jiné zkušenosti pište a klidně mě opravte :) PS. Stálo by možná za to kontaktovat i výrobce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.01.2012 11:42, rada
Paule, dvouhmotu už měla O1 ve verzi 81kw, pokud vím. Kamarád to měl i na Sharanu 1998 81kw, předpokládám, že to tento motor měl ve všech koncernových autech.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.01.2012 16:52, rada
na jednohmotu bych se vykašlal. Problémy které tím vznikají už tady někdo popsal. Navíc spojková sada s dvouhmotým setrvačníkem se dá sehnat od LUK (prvovýroba, původ německo) kolem 9tis... není co řešit. Už to není jak dřív za 30tis a podobně...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.01.2012 16:53, rada
jinak jednohmotu měla v Octavii první generace s TDI motorem jen verze 66kw a to do roku 2000. TDi 81kw (kódy motoru ASV a AHF) vždy dvouhmota.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.01.2012 17:10, rada
Ja jsem dal za komplet spojku + dvouhmota original sachs na tdi 77kw necelých 18000kč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.01.2012 20:50, rada
ahoj, me vydrzel setrvak 260 tkm original, nasledovala valeo sada komplet: setrvak, lamela, pritlacak a lozisko. Cena 20 tis + prace. Je to dost penez, ale jestli to vydrzi dalsich 200tis coz by melo, tak se to da snest. Vzhledem k tomu co najezdim, to mam oproti benzinovemu autu diky tomu co usetrim na spotrebe, za pul roku zpet. Nelituju.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.01.2012 20:52, rada
Což se zaplatí po ujetí pouhých 20 tkm.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.01.2012 10:13, rada
Otázka zněla, který motor TDI v OI se vyráběl s jednohmotovym setrvacnikem, odpověd je Octavie před faceliftem zhruba do 08/2000 a pouze ve verzi 66kW/AGR motor. Pokud se nepletu. Zbytek jsou vše setrvačníky dvouhmotové. Životnost dvouhmotového setrvačníku je závislá od stylu jízdy řidiče, kdo motor podtáčí a zrychluje z nízkých otáček, tomu se brzo ozve a bude po ni. Ja ji měnil na Octavii 2004/66kW ALH motor ted před měsícem po 7,5 letech a 125 tisících km. Po demontáži byla spojková lamela ještě v pořádku ale dvouhmotový setrvačník již vykazoval vůle. Náhradou jsem po domluvě s mechanikem i vzhledem k dalším okolnostem dal jednohmotový setrvačník v kombinaci s odpruženou spojkovou lamelou. Výsledek? Dvouhmota dokáže více eliminovat přenost vibrací do interiéru, než jednohmota a zvyšuje komfort jízdy. Rozdíl ale není zas tak extrémní. Teď po měsíci mi to uz ani nepříjde. Na druhou stranu se motor s jednohmotou pocitově lépe vytáčí a při akceleraci motor tak neduní, jako s puvodni dvouhmotou. Co se týče ceny, tak výměna mě přišla na 12000 bez DPH, materiál, včetně spojkové sady a ložiska a práce. Sehnat komplet spojkovou sadu do 10 tkč s DPH dnes není problém, stačí jen chvíli hledat. Jako příklad uvedu www.hamar.cz, tam je spojkových sad v nabídce několik. Pokud by auto sloužilo čistě jako rodinný vůz, asi bych zůstal opět u dvouhmoty, prostě je komfortnější.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.01.2012 11:25, rada
Vidím hlavní problém v podtáčení motoru při zátěži. Moje služební Octávie 2.0 TDI 103 kW, má "našeptávače", který už při 1500 otáčkách na 5. stupeň "navádí" řidiče k přeřazení na 6., což srazí otáčky na cca 1100 a motor neběží "kulatě". Kdo jezdí podle tohoto zařízení, musí dávat dvouhmoťáku dost velkej záhul.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 28.01.2012 22:22,
1999 ahf 81kw, naklapeci lopatky, dvouhmota taktez, original menen pri 270tkm za original 20tis kc.
Lze resit za jednohmotu s pritlacakem z 2,8 vr6, obvzlast vhodne pri chiptuningu (obyvkle vzroste kroutici moment na 300nm)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 29.01.2012 13:10, Motor AHF
nhnt posted by:
1999 ahf 81kw, naklapeci lopatky, dvouhmota taktez, original menen pri 270tkm za original 20tis kc.
Lze resit za jednohmotu s pritlacakem z 2,8 vr6, obvzlast vhodne pri chiptuningu (obyvkle vzroste kroutici moment na 300nm)
A jak to je s motorem AHF 81kw? Děkuji za info. Při podřazovaní si někdy kvikne asi už spojka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 29.01.2012 19:27, RE: Motor AHF
pfujara posted by:
A jak to je s motorem AHF 81kw? Děkuji za info. Při podřazovaní si někdy kvikne asi už spojka.
Petr-Tipcars: Dobrý den, AHF je předchůdce ASV. Z výroby by tam měla být také dvouhmota...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.