0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia rs - koupit nebo ne..?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy
Leshaxy
number of posts36
date of registration30.10.2018
Monday 25.05.2020 18:44, Škoda Octavia rs - koupit nebo ne..?
Mám možnost koupit od známého Škoda Octavia rs 2009 2.0tdi serviska, vše ok, nájezd 302000 dálnice.

Pouze jediná věc kterou je třeba udělat jsou rozvody.

Ročně najedu cca 20tisic km

Oplatí se to nebo je lepší benzín?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 26.05.2020 09:44, RE: Koupit nebo ne..?
citation:
reakce na: Leshaxy, 25.05.2020 18:44 (Mám možnost koupit od známého ...)

Ahoj, pokud jde o problémový motor 2.0 TDI PD, navíc ve velkém nájezdu, tak se to určitě neoplatí. Dokonce i pro odolný CR TDI je to už na vážkách, protože Tě bude čekat výměna vstřiků, EGR ventilu tak či onak
Pokud jezdíš delší trasy denně do práce, tj. nad cca 50km tam a zpět, tak diesel může dávat smysl, ale dobře ti bude sloužit spíše ten benzín, protože je levná údržba.
Skvělý je Golf V a VI 1.6 MPI, ale těch povedených atmosférický motorů je více. Honda Civic UFO 1.8 VTEC, Ford Focus II, III 1.6 Duratec a zejména Ti-VCT, Renault Megane III 1.6 81kw, Opel Astra J 1.6i.
Octávie II 1.6 MPI může být riziková, byly série, kde jinak velmi spolehlivý motor 1.6 MPI bral olej(chyba při výrobě), naopak v Golfu V a VI motor 1.6 MPI při poctivém servisu olej nebere.
Jinak tajným tipem může být i Golf VI s první generací 1.2 TSI 77kw, kde si akorát nechej předělat rozvody na širší řetěz(celá sada obsahuje více modifikací) a vyhýbej se jen krátkým trasám. Pak může sloužit i takový motor, včetně 1.4 TSI 9x kw z té doby(také nechej vyměnit rozvodovou sadu).
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Tuesday 26.05.2020 11:35, RE: RE: Koupit nebo ne..?
Od 2009 by to měl být CR motor. Jestli se vyplatí nebo ne, je otázka. Pokud auto strávilo život na dálnici, bude za slušnou cenu a první majitel absolvoval výměnu většiny "diesel" věcí, tak proč ne. Jen počítat s tím, že si to nějaké finance do servisu určitě vyžádá.
A pokud bych uvažoval o RS, i když dieselovém, tak bych jako alternativu fakt neuvažoval auta s bezmála polovičním výkonem, priority budou asi krapet jinde.
respond
Leshaxy
number of posts36
date of registration30.10.2018
Monday 08.06.2020 06:29, RE: RE: Koupit nebo ne..?
citation:
reakce na: BobanHTP, 26.05.2020 09:44 (Ahoj, pokud jde o problémový m ...)


Bobane rád bych věděl tvůj názor..

Najezdím do prace plus popojíždění max 20000/rok myslím že nafta nedává moc smysl.

Rád bych ale věděl s benzínových aut co nebude vyloženě průser.

Momentálně mám možnost
Renault Megane 3 1.6 81 kW 2010 ( mám jen strach že když to budu chtít prodat někdy tak budu čekat moc dlouho)
Honda Civic 1.8 103kw 2008 (tam jen nvm ten servis tady v okolí to nikdo nedela)
A co bych moc chtěl ale nechci se zbláznit je BMW 320i 110kw 2007 tj sen a radost. ceny těch dílu už nejsou tak drahé jako dřív jako ten propastný rozdíl. Co jsem se díval tak třeba zadní brzdy u Renaultu vyšly na 8800 a na to bawo jen 7500 takže něco je dražší něco levnější.

Nvm jaxe rozhodnout...
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 08.06.2020 10:50, RE: RE: RE: Koupit nebo ne..?
citation:
reakce na: Leshaxy, 08.06.2020 06:29 (Bobane rád bych věděl tvůj náz ...)

Ahoj odepsal jsem ti na tuto otázku s samostatném vláknu.
Já se Ti přiznám, že BMW znám jen díky kamarádovi, co si udržuje BMW3 staršího data. Takže snad tu chlapi napíšou více o něm. Pro mě z Beskyd je to vůz, co mě nevytáhne do kopce na sněhu a hodně mu pak i "lítá" zadek a "rozbředlém" sněhu.

Megane III mám doma, bohužel jen se základním motorem 74kw a tam chybí šestikvalt na dálnici, jako má 81kw. Mám kombík grandtour, nerezne, je pohodlný a motory jsou bezproblémové a čím překvapím = má skvělý podvozek, můžeš na okreskách opravdu jet a nic se nenaklání, stopu drží přesně, řízení není necitlivé, ale jde přiliš lehce tak to může vadit.
Větší radost z jízdy umi Focus II a III, kde motor 1.6 Ti-VCT 92kw jede pěkně na jednašestku.

Civic UFO 1.8 VTEC má hned několik rodin u nás na vesnici a opravdu jen měni olej. CIvic vždy měl dobrý podvozek a motor Tě nezklame, toičívý, ale v dolním pásmu i úsporný.
Napadá mě i přišetřin na Accord 2.0/2.4 Vtec, kde už jde o pán auto
respond
Leshaxy
number of posts36
date of registration30.10.2018
Monday 08.06.2020 11:08, RE: RE: RE: RE: Koupit nebo ne..?
citation:
reakce na: BobanHTP, 08.06.2020 10:50 (Ahoj odepsal jsem ti na tuto o ...)


Kamarád ho má toho Rendlíka 81kw a za přední a zadní brzdy, přední a zadní tlumiče a ruční brzdu zaplatil 35000.navic i komplet rozvody ho vyšli na 10000.Na Renault mi to přijde přehnaně dost..s autem jsem jel jen mi nějak nesedí..

Mám tak 125000 a pro strýčka příhodu si nechávám ještě 25000.

V téhle cenové relaci něco..
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Monday 08.06.2020 12:04, RE: RE: RE: RE: RE: Koupit nebo ne..?
citation:
reakce na: Leshaxy, 08.06.2020 11:08 (Kamarád ho má toho Rendlíka 81 ...)


Zadní kotouče se na tomhle méganu (a spoustě dalších renaultů) mění s ložiskem - je to jeden díl. Proto jsou dražší než třeba na bmw, kde budou tyhle 2 věci odděleně.
Jinak 35000 za brzdy a tlumiče je podle mě trochu moc i na autorizák - otázkou je, jestli tou ruční brzdou není myšlená elektronická. Ta nová v originálu asi nebude úplně levná - nedá se ale říct, že by to byl nějak problémovej komponent, který často odchází.
Rozvody za 10000 - pokud je dělal s přesuvníkem, jak je doporučeno, tak je ta částka celkem v pohodě.
Jinak trojkovej mégane s motorem 1,6 81kW není špatný auto. Jen nemá moc co řidičsky nabídnout a není na něm nic extra, něco navíc proč by si ho člověk měl zamilovat.
Já mám kombík 1,5dCi 81kw a platí to stejný. Je to povedenej kombík s nevysokýma provozníma nákladama, ale chybí mu něco navíc, něco co v člověku vyvolává emoce. Od toho má ale renault buď verzi GT220 nebo RS.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 08.06.2020 14:52, RE: RE: RE: RE: RE: Koupit nebo ne..?
citation:
reakce na: Leshaxy, 08.06.2020 11:08 (Kamarád ho má toho Rendlíka 81 ...)

Ahoj, nesmí se jezdi do Renault servisu, kde nenabízí "alternativy". Znám to z Peugeotu 206, kdy kvalitní druhovýroba, včetně podvozkových dílů je daleko kvalitnější volba, než originál.
U slabší verze 1.6 74kw mě originál rozvody stály 6500kč i s prací. Silnější verze jak psal Koobas má přesuvník, který je dobré vyměnit, pak přičti těch pár tisíc.
Co se týká tlumičů, bral bych Sachs nebo KYB, oba jsou teď cca něco málo přes 1000kč kus např. jaknaauto.cz...
Člověk se to musí naučit u francouzů, taky jsem nechal jen vyměnit čidlo vzduchu za 2500kč v Renaultu a stálo to 4900kč, tak jsem pochopil, že Renault Třinec je pro bohaté holt Frýdek-Místek také umí "zaperlit", když jsem měsíc!!! čekal na originál dekl kapoty a při předání nebyli schopni detekovat jestli je to opravdu na můj Megane 3 a nebo několik měsíců dopředu neměli volné náhradní auto(ale měli, jenže proč půjčovat někomu s hujdou...)...
Prostě chce to mít svůj dobrý malý servis pro Renaulta či Peugeota, jinak by člověk opravdu nejen zbankrotoval, ale také by čekal a čekal
V tomhle Skoda a VW jsou jinde, ikdyž také si člověk musí zjistit, který servis je tahač peněz a který ne Originál díly nestoji majlant a vydří 2x í vícekrát déle než u Renaultu, zejména podvozek a výfuková soustava, brzdy a spojka také
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.