0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II - jaký je nejspolehlivější benzínový motor?

category of topic classification: česká vozidla
jStronach
number of posts1
date of registration15.06.2016
Friday 29.05.2020 10:25, Benzín 1.6 MPi
Měl jsem osm let Octavii II s benzínem 1.6 MPi r. v. 2005, najel jsem na ní asi 140 tis. km (kupoval jsem s nájezdem 60 tis.), za celou dobu s tímto motorem nebyl jediný problém. Jen trochu vyšší spotřeba oleje (mezi výměnami jsem běžně doléval 4-5 litrů). Není to žádný závoďák, ale na svižnou jízdu stačil, spotřeba ve městě okolo 8 l, kombinace dálnice a okresky 5-6 l. Letos jsem ji prodal jen proto, že jsme potřebovali větší auto, a slouží úspěšně dál.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 29.05.2020 11:49, 1.6 MPI je rizikový v Octávii II a I Tour, v Golfu je spolehlivý
Octávie II měla "vadné" série motoru 1.6 MPI a ty berou olej a to hodně. Dá se tolerovat 1l/5000km, ale když je to litr na 2000km a méně, je to špatné a právě i pro motor!

Naopak v Golfu V a VI a rovněž v sedanu Jetta motor 1.6 MPI olej nebere a nebo jen výjimečně a ne fatálně. Jenže nejde jen o motor:
1. Golf /Jetta je o třídu lépe odhlučněný než O2(na dálnici nepříjemné dunění)
2. Golf / Jetta má fortelnější techniku, O2 po 150tis.km už chce nové ložiska kol, čidla ABS, ale třeba i teče chladič nebo je rozsypaný tlumič výfuku nebo odejde mechanika otevírání okna nebo tempomat a dokonce může prasknout okno 5 dveří a ne jednou - to vše řešil můj kamarád s flotilou O2 1.6 MPI 2008-2009. Za mě palec dolů, jak Škoda/VW podcenila kvalitu...
3. Golf / Jetta má kvalitnější interiér i sedačky, navíc nepůsobí tak stísněně

Za mě nebral bych Octávii II a hledal poctivě servisovaný Golf, třeba kombík, třeba sedan. On se totiž majiteli odmění jako mému kamarádovi, který má Jettu 1.6 MPI předělanou na LPG, najeto 300tis.km s původním výfukem a podvozkovými díly! Měnily se jen brzdy a rozvody a provozní věci Koroze žádná, bohatší výbava a pořád docela pěkný "kukuč".
Co více si přát?
respond
Zdenek555
number of posts2
date of registration30.05.2020
Saturday 30.05.2020 17:24, 1.6 Mpi
Vlastním Octavii II rok 2005 již 10 rokem. Mám nájezd 301 tis km. Označení motoru mám BGU a co se týče servisu, tak ten je levný. Olej mi tento motor nebere a měním každých 15km. Navíc se dá sehnat Octavia, která má slušnou výbavu. Rozhodně doporučuji MPI než FSI. Spotřebu mám někde kolem 7l až 8l.
respond
Zdst
number of posts2
date of registration30.11.2016
Sunday 31.05.2020 01:42, RE: 1.6 MPI je rizikový v Octávii II a I Tour, v Golfu je spolehlivý
citation:
reakce na: BobanHTP, 29.05.2020 11:49 (Octávie II měla "vadné&qu ...)


Blaboleni typu "kamarad ma"... To snad uz dneska nikdo nemuze pouzivat.
respond
roody
number of posts48
date of registration14.08.2013
Sunday 31.05.2020 08:27, 1.4 16V
Pro maximální spolehlivost hledej v Octavii 2 motor 1.4 16V 59 kw, kód motoru BUD. Jel jsem v tom a dynamika kupodivu není tragická. Tyto motory neberou olej a jsou schopny najet jen s běžnou údržbou 400tis km.
Mají velmi klidný chod (vyvažovací hřídel) a příjemný průběh výkonu (i když malého). Spotřeba do 8L benzínu.

Bohužel jsou většinou v autech bez výbavy, ale o tu asi v tomto případě nepůjde.
respond
DušanV
number of posts17
date of registration29.12.2016
Sunday 31.05.2020 09:31, RE: 1.4 16V
citation:
reakce na: roody, 31.05.2020 08:27 (Pro maximální spolehlivost hle ...)

roody má pravdu. Pokud hledáte opravdu nenáročný a spolehlivý atmosférický motor v Octavii II, tak tato MPI 1.4, 16V je to pravé, co by se vám k Vašemu účelu hodilo. Dobré je, že je to nepřímovstřikový motor, takže žádné karbonování motoru. Zásada je měnit motorový olej po 1 roce, nebo po max. 15.000 km, podle toho co přijde dříve a rozvody motoru měnit po 10 letech, nebo po 120.000 km. Jinak pokud tenhle motor koupíte, tak bych si ty rozvody raději nechal udělat hned (pokud k vozu není doklad o jejich výměně), vyjde to na cca 10.000,- Kč, ale budete mít pak na dalších 10 roků absolutní klid. Jinak ten motor, kromě pravidelných výměn oleje, vzduchového filtru a svíček nic nepotřebuje. Motor není žádný závoďák, ale stačí to na běžné ježdění a do města ideál. Motory 1.6 opravdu berou olej a motory Tsi se do města a na krátké jízdy moc nehodí.
Jediná nevýhoda je v tom, že Octavia combi II s tímto motorem je těžko k sehnání, teď jsem se díval na Tipcars a jsou zde jenom tři auta a už starší, zkuste hledat i jinde, třeba firma moravacars.cz shání a dováží ojetá auta dle přání zákazníka, ale takových je více.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 04.06.2020 13:38, RE: 1.6 Mpi
citation:
reakce na: Zdenek555, 30.05.2020 17:24 (Vlastním Octavii II rok 2005 j ...)

Ahoj, bohužel některé řady berou olej, jiné ne. Je to ještě méně přehledné, než s HTP
Volkswagen Golf Mk5
BFQ: 05/2002-06/2006
BGU: 01/2004-07/2007
BSE/BSF: 05/2005-12/2013
CCSA: 11/2007-12/2008)
Volkswagen Jetta
BGU: 05/2004-05/2005
BSE/BSF: 08/2005->,
CCSA: 01/2008-10/2010)
Skoda Octavia mk2
BGU: 05/2004-05/2005
BSE/BSF: 05/2005-06/2013
CCSA: 11/2007-06/2013
CHGA: 08/2009-11/2012
CMXA: 11/2008-06/2013

- Do Rakouska jezdíme(jezdili) s Jettou 2006 1.6 MPI, takže BSE/BSF, ta oleje nebere i při průměrné údržbě a LPG provozu.
- Zdenek555 psal O2 2005 nebrala olej, což může být opět BSE/BSF
- jStronach psal O2 2005 brala olej, což by mohla být BGU

Chlapi můžete potvrdit ty měsíce výroby? Dík
respond
DušanV
number of posts17
date of registration29.12.2016
Thursday 04.06.2020 15:47, RE: RE: 1.6 Mpi
citation:
reakce na: BobanHTP, 04.06.2020 13:38 (Ahoj, bohužel některé řady ber ...)

No on ten přehled benzínových motorů VW, co brali nebo nebrali olej ve zvýšené míře může tak maximálně mít koncern VW AG a ten to bere jedině tak z databáze závad motorů z autorizovaných servisů, ale určitě takový komplexní přehled nikdy a nikde nezveřejní, to by byla firemní sebevražda v přímém přenosu. On zpočátku výroby i ten motor 1.4 Mpi 55 kW bral více oleje, ale Octavia II začala s výrobou a s tímto motorem někdy kolem roku 2004 a to by tam měl být již částečně modifikovaný motor 1.4 Mpi, kde to měli řešit jinými písty a pístními kroužky.
respond
Zdenek555
number of posts2
date of registration30.05.2020
Friday 05.06.2020 00:37, RE: RE: 1.6 Mpi
citation:
reakce na: BobanHTP, 04.06.2020 13:38 (Ahoj, bohužel některé řady ber ...)


Ahoj, mám Octavia II a motor BGU najeto přes 300 tis. a měním olej po 15tis a jezdím od výměny do výměny. Je pravda, že jsem kupoval auto, když mělo najeto cca 100 tis od majitele co jezdil pro škodovku. A věděl jsem, že i on měnil olej po 15 tis. Měsíc zpátky mi odešlo olejové čerpadlo, tak teď mám na další dobu klid :)
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 05.06.2020 09:53, RE: RE: RE: 1.6 Mpi
citation:
reakce na: Zdenek555, 05.06.2020 00:37 (Ahoj, mám Octavia II a motor B ...)

Ahoj, takže nejde z toho usoudit nic
Prostě i BGU je ok patrně....
Jinak ohledně těch 1.4 16v, v Roomsteru jsme měli 63kw BXW: (05/06->2011) a pět let sekal dobrotu, odešel v záruce sice startér, ale měli jsme hned první kusy v prodeji, to se může stát.
Co bylo ale špatné, že Room neměl s tímto motorem EDS, stačilo trochu sněhu a v Beskydech nepomohly ani dobré pneu :-S
Možná je to dáno tím, že v naší výbavě nebylo ESP, jen ASR a tak chybělo i EDS nevím no ?
respond
SmiTy
number of posts1
date of registration27.06.2022
Monday 27.06.2022 15:55, RE: 1.4 16V
citation:
reakce na: roody, 31.05.2020 08:27 (Pro maximální spolehlivost hle ...)


Jestli se mohu vyjádřit, tak mám GOLFA 5 2007 1.4 59 kW - motor BUD a spotřebu oleje tam pociťuji. Najeto už má sice 256 tisíc, nicméně motor šlape jak hodinky. Auto nehulí, kroužky nejspíše zapečené nejsou, jinak by to hulilo z otevřeného hrdla oleje. Jediné úniky oleje servis zaznamenal ze spoje olejové vany a z vývrtu pro čidlo hladiny oleje. Bůh ví, jestli v takovém množství se může ztrácet. Louže přímo nedělám, ale ze spoda je vana dost zamazaná od oleje, takže při zátěži to pár kapek udělá. Olej mám 5W30 castrol longlife a už po 4500 km od servisu jsem musel dolít cirka 1,5l. Teď tam je 3/4 na rysce.

Řešil jsem to i s ostatními, co mají podobné či stejné motorizace, ať už se jedná o 1.4 55 kw, nebo 1.6 75 kw, tak hodně lidem pomohla změna oleje a některým i změna značky. Jednalo se o změnu z 5w30 na 5w40, u některých aut i z 10w40 na 5w30 (žádná značka castrol) a přestalo to žrát prakticky úplně. Některým z 1 litrů na 1000 km na dobrej 1 litr na 10 000 km.
respond
Kunco
number of posts1
date of registration05.07.2022
Tuesday 05.07.2022 22:28, Hyundai i30
tak ja mam hyundai i 30 druhu generaciu a co sa tyka motoru vobec nic ani kvapka 1,6mpi 88kw.. ma najazdene sice len 90000 ale olej menim v intervalu 10-15 tis. castrol 5w30 , jedine co som menil dobrovolne boli 1xsviecky ,1x kotuce 3x desticky a filtre... krasne slape. kompinovane 6,5 l/100 dokazem to dat i na 5,2 ale to uz som na hranici 1800-2000 otaciek co na bezin trochu malo, ale nevsimol som si zvukovy prejav ze by sa dusilo, kazdopadne drzim 2200-2500 ot....na dialnici 150km/h 7-7,5, za 30tis.km ma caka prva prestavba.. remen a rozvody... vela ludi vravi ze tento model ma problemy, ja za 6 rokov investoval 30000 czk.denne jazdim medzi 40-100km obcas na slovensko a spet co je 1300km.. zatial spokojnost musim poklepat 3x po stole
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.