0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II: jak na výměnu náplní (8. díl)

category of topic classification: česká vozidla
auticky
number of posts14
date of registration15.09.2011
Thursday 04.08.2016 11:47, Kritický komentář k článku - především k automatickým převodovkám
Nedá mi to, ale musím to napsat: článek je dost diletantsky napsaný..Octavia II v případě automatické převodovky má v drtivé většině převodovku DSG (což je de facto robotizovaná mechanická převodovka, vybavená dvěma spojkami a mechatronikou řazení). Kupodivu se jich prodávalo dost a jsou dnes relativně rozšířené v ojetých Octaviích II. Výměna oleje je zde velmi specifická, nelze ji provést bez diagnostiky, až vychladnutí náplně atd. To by mělo být v článku popsáno a ne nějaké "copy paste" o automatických převodovkách... -(
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 04.08.2016 13:06, RE: Kritický komentář k článku - především k automatickým převodovkám
auticky posted by:
Nedá mi to, ale musím to napsat: článek je dost diletantsky napsaný..Octavia II v případě automatické převodovky má v drtivé většině převodovku DSG (což je de facto robotizovaná mechanická převodovka, vybavená dvěma spojkami a mechatronikou řazení). Kupodivu se jich prodávalo dost a jsou dnes relativně rozšířené v ojetých Octaviích II. Výměna oleje je zde velmi specifická, nelze ji provést bez diagnostiky, až vychladnutí náplně atd. To by mělo být v článku popsáno a ne nějaké "copy paste" o automatických převodovkách... -(


Tak ono je hlavně na pováženou informace, že olejová náplň převodovky je doživotní. U DSG je výrobcem předepsána výměna po 60 tisících km - tedy doživotní není ani náhodou. U přímo řazené (mechanické) převodovky není výměna předepsána a je tedy doživotní = do konce životnosti převodovky. Tedy do té doby, než se převodovka rozsype v důsledku "mazání" něčím, co kdysi býval olej. Výměna se silně doporučuje po 120-150 tisících km.
Také by nebylo od věci zmínit, že na výpustné šrouby olejových náplní jsou (u většiny značek) potřeba speciální klíče (např. u koncernu VW imbusová hvězda atypického rozměru).
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Tuesday 09.08.2016 14:24, RE: Kritický komentář k článku - především k automatickým převodovkám
Souhlasím, že článek je poměrně slabý, chybí tam například nulování servisního intervalu i bez diagnostiky pomocí denního počítadla km, do mechanických i DSG převodovek patří nejlépe jen originál olej od koncernu a u manuálních převodovek se během výroby měnila specifikace oleje takže je nutné ověření pomocí VINu jaký olej do auta patří.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Wednesday 10.08.2016 14:10, Ptám se kamaráda, který se chlubí, že koupil oktu se 125 t. km.
Jestli už si nechal také zkontrolovat olej v převodovce. Volal mi, že prý mu v servisu řekli, že je tam doživotní náplň. Odpověděl jsem mu, hlavně, abys tam nákou tu náplň měl. Říkal, přeci tam nejsou blbí. Za necelých půl roku volal, že mu nešla vyřadit rychlost. Pochopitelně, že převodovka byla na suchu. Čili - důvěřuj, ale kontroluj.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.