citation:
reakce na: Gustaf, 06.08.2020 21:08 (Zdravím, rad bych si koupil dv ...)
Ahoj v podstatě jediná jistota je nouzový motor 1.4 MPI, který běžně snese přes 300tis.km i na LPG.
Pak je tu atmosférická klasika 1.6 MPI, která záhadně někumu bere olej a někomu ne a nejde to rozlousknout ani kódy motoru proč. Jsou tu majitelé, co mají najeto 350 000km a olej nebere a jsou takoví, co bere olej "od novoty". Servisně je ale motor celkem nenáročný a G.O. je proveditelná levněji, než u slavné a děsívé zároveň 1.2 HTP
Jaké je tedy řešení? Za každou cenu bych Tě přemlouval na Golf V a VI s těmi samými motory 1.4 MPI a ještě lepší 1.6 MPI - kde "záhadně" v Golfu olej "nebere". A to není vše: Golf V a VI má daleko fortelnější techniku, antikozoní ochranu a interiér. U Golfu VI už lze mluvit o jiném vesmíru doslova. Ohledně servisu = u ojetiny vyjde na stejno jako u Octávie, žádná fatální zrada v cenách dílů tam není a za mě odhlučnění Golfu je opět o dvě úrovně výš.
Za mě bych došetřil na Golf VI, protože ten vůz je prostě stále moderní, jízdně deklasuje i mnohé nové kompakty a motor 1.6 MPI je nenáročný, zvládající město i dálnici. Sice Ti ujede 1.0 TSI 85kw, ale nevím jestli je život o maximální rychlosti
Málem bych zapoměl, pokud bys sáhl po Golf V, tak jedinou Achillovou patou je mechanika klapek a krokové motorky automatické klimatizace. Takže před koupí řádně otestovat, případně hledat vozy jen s mech. klimatizací.