0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.9 TDi - řešíme únik chladicí kapaliny

category of topic classification: poradna, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 09:13, Vodní čerpadlo
Řekl bych,že tohle je zcela typická závada pro vodní čerpadlo.Obtížně se hledá,protože vše je suché a nic nenajdeš.Projeví se pouze a jen při chodu ohřátého motoru,kdy poškozený těsnící kroužek povolí tlak a propustí chladící kapalinu,která samozřejmě po horkém bloku na zem nesteče.Po vychladnutí je zdánlivě vše v pořádku,dokonce i při natlakování.Vše se tedy chová,jak má a dokonce se okruh ani nezavzdušní,protože tlak jde ven,nikoli podtlak dovnitř.V nouzi stačí povolit přetlakovou zátku na expanzní nádobce před jízdou a určitě nic dolévat nebudeš.To je ale pouze k odhalení,provoz nedoporučuji,protože chladící kapalina se může dostat až na rozvodový řemen a to už je nebezpečné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 09:24, RE: Vodní čerpadlo
Artemio2 posted by:
Řekl bych,že tohle je zcela typická závada pro vodní čerpadlo.Obtížně se hledá,protože vše je suché a nic nenajdeš.Projeví se pouze a jen při chodu ohřátého motoru,kdy poškozený těsnící kroužek povolí tlak a propustí chladící kapalinu,která samozřejmě po horkém bloku na zem nesteče.Po vychladnutí je zdánlivě vše v pořádku,dokonce i při natlakování.Vše se tedy chová,jak má a dokonce se okruh ani nezavzdušní,protože tlak jde ven,nikoli podtlak dovnitř.V nouzi stačí povolit přetlakovou zátku na exp...
Velmi dobrá připomínka, nicméně litr a půl je dost, aby se průsak někde objevil. A víčko bych povoloval po jízdě pro uvolnění přetlaku (opatrně pomaličku). Před jízdou by muselo spíše zůstat povolené, čímž si snížím bod varu, respektive ho mám na hodnotě 100 °C odpovídajících atmoftérickému tlaku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 09:42, RE: Vodní čerpadlo... a co servis?
Artemio2 posted by:
Řekl bych,že tohle je zcela typická závada pro vodní čerpadlo.Obtížně se hledá,protože vše je suché a nic nenajdeš.Projeví se pouze a jen při chodu ohřátého motoru,kdy poškozený těsnící kroužek povolí tlak a propustí chladící kapalinu,která samozřejmě po horkém bloku na zem nesteče.Po vychladnutí je zdánlivě vše v pořádku,dokonce i při natlakování.Vše se tedy chová,jak má a dokonce se okruh ani nezavzdušní,protože tlak jde ven,nikoli podtlak dovnitř.V nouzi stačí povolit přetlakovou zátku na exp...
Taky bych to viděl na vodní pumpu. Pokud se s rozvody nevyměnila, nebo se tam dal nějaký shit, není co řešit. Chce to ale sundat spodní kryt motoru a pak s tím jezdit a pozorovat. Každopádně mě zaráží, že s tím tazatel nezajel do servisu. Ztratit se mi tolik vody, tak na nic nečekám. Místo toho do auta cpe utěsňovací sračky, které můžou napáchat víc škody než užitku. Prostě typicky české polovičaté řešení...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 10:35, Ventil na kureni
Mne robil na mojom citroene xsara podobne problemy prasknuty (plastovy!) ventil na odvzdusnenie kurenia. Mizla mi tiez voda ale na zemi nic nebolo (plastovy kryt+ odparenie po horucej rurke za motorom). Vzal som z bicykla podobny hlinikovy ventil, zatiahol, a bolo po probleme. Vsimol som si to len tak, ze tam bolo tmavsie miesto na zvukovej izolacii kabiny okolo odvzdusnenia. Tam sa to vsiaklo a odparilo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 11:26, zkusenost
Mel jsem problem s unikem chladici kapaliny na me dvojkove lagune. Pod autem jsem taky nikdy nic nenasel, nakonec to byla praskla drazka tesneni v termostatu, ktery propoustel, samozrejme jen kdyz byl motor v chodu a ficela vodni pumpa. Vyreseno vymenou termostatu za par kacek. Doporucuji kontrolu netesnosti pri bezicim motoru, nejlepe po ujeti nejake kratke trasy, takove mnozstvi se nemuze jen tak nekde ztratit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 17:14, Postup je jasný
Za stálého míchání postupně odvážet na vrakoviště.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.