0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.9 tdi - problém při max. sešlápnutí plynu..

category of topic classification: poradna, technické dotazy, typ vozidla, osobní
Kiki27
number of posts5
date of registration26.11.2019
Wednesday 27.11.2019 00:06, Škoda Octavia 1.9 tdi - problém při max. sešlápnutí plynu..
Dobrý den, mám problém auto normálně funguje vše jak má jediné co je špatně tak když sešlápnu plyn až dolů tak auto víc nechce jet. Pustí mě to na 120 km/h a víc ne. Jakmile auto zastavím vypnu a pak nastartuji tak běží normálně i jede pokud opět nesešlápnu plyn až dolů. Nevíme si rady auto jsme měli v servisu bylo napíchnoutý na pc. Má nové rozvody i pumpu, nivy olejový filtr i olej, kabinovy filtr, na pc to žádnou chybu nehlásí. Jinak je to škoda octavia 2 1.9 tdi 77kw 2007. Předem děkuji za odpověď.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Wednesday 27.11.2019 00:17, RE: Prosím o radu.....
citation:
reakce na: Kiki27, 27.11.2019 00:06 (Dobrý den, mám problém auto no ...)


Nejspíše padá do nouzáku. Dost možná zakarbonované turbo, loptky se nenaklápí jak by měly, při větší zýtěži překročí plnící tlak danou mez a padne to do nouzáku kvůli ochraně před poškozením. Ale může to být i něco jiného. Napíchnout na VAG na noťasu za jízdy a sledovat co se děje.
Pokud to jsou zakrbonované lopatky, tak turbo ven a nechat vyčistit (otryskat pevným CO2), případně jestli něco není úplně OK, tak povyměňovat a zase dát zpátky. A pak si dávat bacha na permanentní šudlání v nízkých otáčkách a sem tam to protáhnout k červenému, ať se ty lopatky projedou přes celý rozsah naklápění. Tím si pročistí dráhu.
respond
Kiki27
number of posts5
date of registration26.11.2019
Wednesday 27.11.2019 00:37, RE: RE: Prosím o radu.....
Aha. No právě je mi divný že když mám plyn do půlky sešlápnutí tak to normálně jede a zrychlí a krásně to jede i 160 i více ale jakmile přidám plyn až dolů tak se tohle stane.. A zeptám se když mi to spadne do nouzaku mělo by se rozsvítit nějaká kontrolka? Přeci jen už to má nějaký počítač v sobě.
respond
rejdic.25
number of posts109
date of registration20.08.2013
Wednesday 27.11.2019 16:17, RE: RE: RE: Prosím o radu.....
citation:
reakce na: Kiki27, 27.11.2019 00:37 (Aha. No právě je mi divný že k ...)


Na 99% vadné turbo
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Wednesday 27.11.2019 17:46, RE: RE: RE: RE: Prosím o radu.....
citation:
reakce na: rejdic.25, 27.11.2019 16:17 (Na 99% vadné turbo ...)


Ono není vadné, ale téměř jistě zatuhlá regulace tlaku. Jinými slovy zakarbonované stavitelné lopatky v turbu. Prostě ta dráha, po které se pohybují, je zajebaná karbonem a lopatky ho nepřeperou, tak se nenaklopí do odpovídající polohy, tlak jde pak při vyšších otáčkách moc vysoko, elektronika o tom ví a aby se zabránilo škodám, tak to hodí do nouzového režimu.
Ještě by mohlo pomoci, zkusit auto projet ve vysokých otáčkách někde kus. Zkusit nedat hned plnej knedlík, ale zkusit postupně a fakt až k červenému na otáčkoměru.
respond
rejdic.25
number of posts109
date of registration20.08.2013
Wednesday 27.11.2019 21:13, RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o radu.....
citation:
reakce na: TomasB, 27.11.2019 17:46 (Ono není vadné, ale téměř jist ...)


Tak to napíšu jinak - špatně fungující turbo.Rozebrat, vyčistit,zkontrolovat lopatky,atd.Prostě má závadu,nefunguje tak jak by mělo.
respond
Kiki27
number of posts5
date of registration26.11.2019
Wednesday 27.11.2019 22:55, RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o radu.....
citation:
reakce na: TomasB, 27.11.2019 17:46 (Ono není vadné, ale téměř jist ...)


Děkuji moc za rady určitě to nechám opravit ale štve mě že dnes jsme přes den několikrát zkoušeli ten plyn sešlápnout a ani jednou se to neseklo. Normálně to zrychlilo jak mělo. Takže koukám že si to turbo dělá co chce. A kamarad na to konto řekl že zvuk má jak má mít. Točili jsme to na 3-4 otáčkách.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Wednesday 27.11.2019 23:21, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o radu.....
citation:
reakce na: Kiki27, 27.11.2019 22:55 (Děkuji moc za rady určitě to n ...)


Tak to třeba ještě nebylo zahnojený tak moc a povedlo se lopatkám prohrnout tím karbonem. Doporučuji tomu teď trochu naložit, klidně pod červené pole na otáčkoměru. Může být na nižší rychlost, dvojka trojka a alespoň pár km tomu takto naložit. Střídat otáčky, nahoru dolů a až po červené.
Čím více se jezdí se studeným, čím kratší trasy, tím větší problém je zakarbonování turba. A do budoucna, hlavně tomu pravidelně trochu alespoň na chvíli naložit a nebát se to poslat do vysokých otáček. Pokud to auto jezdí krátké trasy, raději změnit motorizaci.
respond
Kiki27
number of posts5
date of registration26.11.2019
Wednesday 27.11.2019 23:52, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o radu.....
citation:
reakce na: TomasB, 27.11.2019 23:21 (Tak to třeba ještě nebylo zahn ...)


Dobře, zítra až vyjedu tak ho protahnu. Děkuji moc za rady. A určitě nechám vyčistit turbo.
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Thursday 28.11.2019 00:02, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o radu.....
citation:
reakce na: Kiki27, 27.11.2019 23:52 (Dobře, zítra až vyjedu tak ho ...)


Pokud to po pořádném protažení v otáčkách nebude dělat, nemá smysl vyndávat turbo. Hlavně čas od času tomu trochu naložit do otáček.
respond
Kiki27
number of posts5
date of registration26.11.2019
Thursday 28.11.2019 00:21, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o radu.....
citation:
reakce na: TomasB, 28.11.2019 00:02 (Pokud to po pořádném protažení ...)


OK díky moc.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.