0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.8T 20V - zkušenosti po dvou letech provozu

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.05.2010 13:15, blbec
Jestliže píšete že auto nebrzdí a má na h...o podvozek a v zápětí napíšete že s ním jezdíte 220 tak jste u mě debil co nepatří na silnici
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.05.2010 13:22, Octavia 1.8T
Po dlouhé době pravdivá recenze. 1.8T je spíš vhodná na dlohé cestování a dává příjemný přebytek výkonu, než aby se jednalo o cosi jako sporťák.

Ohledně účinnosti brzd. V kotoučích problém nebude, spíš bych zkusil vyměnit destičky. Doporučuji vzít nějaké dražší - s lepší teplotní odolností, u Octávie 1.8T dostávají celkem zabrat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.05.2010 14:13, Brzdy
Mám stejný vůz už skoro čtyři roky. Brzdové destičky a kotouče mám od firmy Delphi a nezdá se že by vadly.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.05.2010 14:33, RE: blbec
Valnoha posted by:
Jestliže píšete že auto nebrzdí a má na h...o podvozek a v zápětí napíšete že s ním jezdíte 220 tak jste u mě debil co nepatří na silnici
ja bych hned tak resultativni nebyl. ze je podvozek spis komfortneji ladeny neznamena, ze se s nim na dalnici neda jezdit rychle a kamenovat autora za se jednou projel 220 mi prijde prehnane.

ze se autorovi subjektivne zda, ze mu to hur brzdi (ve srovnani s lagunou, ktera ma brzdy pomerne dost jedovate co jsem mel tu cest) take neznamena, ze by mu nebrzdilo vubec. naopak si myslim, ze o to vic bude opatrnejsi v kazdodennim provozu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.05.2010 15:34, Problém brzdy? Snadné řešení
S oktávkama jsem se něco najezdil (včetně 1.8T) a musím říct, že kromě 1.6 a 1.9 TDI 66 Kw, které mají vzadu bubny a starší modely vpředu menší kotouče, byly brzdy vždy účinné a bezchybné. Ale je pravdou, že se zásadně používaly buď značkové díly, nebo druhovýroba Ferodo (popř. jiné značky stejné úrovně) vyšší třídy, které nejsou nejlevnější (ano dají se sehnat levné Feroda, ale jde většinou o plagiáty z Polska tak bacha na to), ale zase výborně brzdí, nekroutí se a dlouho vydrží. Takže mé zkušenosti s brzdama v Oktávce (pokud jsou v dobrém stavu) jsou velmi kladné. Problém ale může být jinde.

Podobnou situaci jsem řešil u svojí staré Audiny když jsem ji koupil. Na pohled brzdy jak kráva, ale účinek nic moc. Po výměně brzdovky a "zajetí" brzd se to trochu zlepšilo, ale pak se při brzdění začaly projevovat vibrace a kotouče se zkroutily. Narovnat je na soustruhu nemělo cenu, protože už byly tenké, tak se spolu s deskami vyměnily za značkové díly a zase došlo ke zlepšení. Pořád to ale nebylo ono, takže se zkontroloval komplet brzdový systém a narazilo se na 2 problémy. Prvním byly zatuhlé pístky třmenů, které se při brzdění potýkaly s odporem a druhým problémem byl mechanizmus co rozděluje brzdnou sílu mezi nápravy (myslím že tam byla nějaká poškozená membrána, nevím přesně, už je to nějaký ten pátek...). Takže se to spravilo, a ejhle, začalo to skvěle brzdit !! Problém se zatuhlými třmeny mělo už dost lidí co znám, a většinou pomohla buď oprava nebo výměna.

Má rada tedy zní: vyměnit kotouče i desky za kvalitní a od jednoho výrobce, zkontrolovat celý brzdový systém a není možné aby to pak nebrzdilo tak jak Oktávka brzdit má (a měla by na svou třídu brzdit hodně dobře, aspoň dle mých zkušeností).

P.S. Srovnávat brzdy Oktávky a Laguny je trochu blbost. Laguna (stejně jako všechny "moderní" Renaulty) má brzdy velmi přeposilované a jedovaté, což se ale po opakovaném prudkém brzdění může i vymstít, kdy řidič nemusí postřehnout že dochází k jejich vadnutí, které pak přijde neočekávaně (testováno na "škaredém" Meganu). Pravdou ale je, že Laguna 2.2 dci má brzdy pořádné, takže konkrétně u tohoto modelu by problém vadnutí neměl jen tak nastat. Zatím se mi nejvíc zamlouvaly brzdy u BMW E46 a E39, které byly velmi, opravdu velmi účinné a zároveň výborně dávkovatelné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.05.2010 15:48, RE: blbec
Key1 posted by:
ja bych hned tak resultativni nebyl. ze je podvozek spis komfortneji ladeny neznamena, ze se s nim na dalnici neda jezdit rychle a kamenovat autora za se jednou projel 220 mi prijde prehnane.

ze se autorovi subjektivne zda, ze mu to hur brzdi (ve srovnani s lagunou, ktera ma brzdy pomerne dost jedovate co jsem mel tu cest) take neznamena, ze by mu nebrzdilo vubec. naopak si myslim, ze o to vic bude opatrnejsi v kazdodennim provozu
když někdo jede 220 tak to činí většinou, když je před ním prázdný pruh - na letišti můžeš jezdit 220 i s autem bez brzd
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.05.2010 18:12, RE: Problém brzdy? Snadné řešení
Paul posted by:
S oktávkama jsem se něco najezdil (včetně 1.8T) a musím říct, že kromě 1.6 a 1.9 TDI 66 Kw, které mají vzadu bubny a starší modely vpředu menší kotouče, byly brzdy vždy účinné a bezchybné. Ale je pravdou, že se zásadně používaly buď značkové díly, nebo druhovýroba Ferodo (popř. jiné značky stejné úrovně) vyšší třídy, které nejsou nejlevnější (ano dají se sehnat levné Feroda, ale jde většinou o plagiáty z Polska tak bacha na to), ale zase výborně brzdí, nekroutí se a dlouho vydrží. Takže mé zkuše...
Problém s brzdama není u Octávky technický nýbrž marketingový. Proto aby měla MB možnost prodávat verze social edition na 14" plech. discích tak mají základní motorizace malý průměr kotoučů k poměru celkové hmotnosti auta. U motoru 1.8T jsou kotouče vpředu dimenzované na použití 15" alu kol a do tak malé díry slušné brzdiče nedostanete. Je to paradox, protože většina konkurentů (Astra, Civic, Peugeot 307) měla míry o palec větší. Tj. v základu 15" a silnější motory 16"- 17" . Neříkám že Octavie nebrzdí, když se zvolí slušné komponenty tak brzdí slušně ale jen na poprvé, při silném opakovaném brzdění rychle vadnou
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.05.2010 23:14, brzdy
mám koktaku 2001 a brdí moc dobře komponenty jsou tam od Zimmermanu, passat 1998 mi brzdil na prd tak tam sel dvoukomorový posilovac a tec je to jedovaty jak sviň, hledal bych u vás závadu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.06.2010 12:28, RE: Problém brzdy? Snadné řešení
*autofans* posted by:
Problém s brzdama není u Octávky technický nýbrž marketingový. Proto aby měla MB možnost prodávat verze social edition na 14" plech. discích tak mají základní motorizace malý průměr kotoučů k poměru celkové hmotnosti auta. U motoru 1.8T jsou kotouče vpředu dimenzované na použití 15" alu kol a do tak malé díry slušné brzdiče nedostanete. Je to paradox, protože většina konkurentů (Astra, Civic, Peugeot 307) měla míry o palec větší. Tj. v základu 15" a silnější motory 16"- 17" . Neříkám že Octavie ...
Ano, brzdí to, Ale jen chvíli a pak se zkoutí kotouče. Neznám 1,9TDI 81/96kE či Superb 1,9TDI/2,5V6, které by tímto netrpěly.
A je jedno, jestli tam je Zimmermann, Ate či Bosch. Prostě brzdy u Oktávky TDI (potažmo Superba) dle mého skromného názoru nejsou konstrukčně dobře vyřešené. Stačí srovnat s jinými auty a rozdíl je zásadní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.06.2010 15:13, Brzdy
No, ja si u oktavky spis stezuju taky na podvozek, ale brzdy mam tedy komplet nove original dily a nemuzu si stezovat. To nechce kupovat desticky za 600 korun na napravu z polska, ale pekne origo kotouce, nebo zimmermany, pokud byste chtel brzdy jeste posilit.
Nezapomente ze brzdova kapalina dela taky hodne a dobre odvzdusnit (vymena kazde dva roky)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.06.2010 20:44, RE: blbec
Valnoha posted by:
Jestliže píšete že auto nebrzdí a má na h...o podvozek a v zápětí napíšete že s ním jezdíte 220 tak jste u mě debil co nepatří na silnici
Ti co maji nejvíc keců vetšinou jezdí v escortu se shnilíma nosníkama a bez technický ,potom vykládají něco o tom kdo patří na silnici...Pro mě jste blbec vy !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 24.06.2011 15:35,
Take jsem s ní jezdil... bylo potřeba jen včas vyměnit zadní tlumiče (když byly špatné, zvýraznila se tendence k náhlemu přetačivému smyku, vím co říkám, jednou jsem projel zatáčku bokem - nechtěně). Jinak dobré auto, můj průměr spotřeby býval 8 - 8,5 l a prohnalo to tenkrát na dálnici kde co... Dnes je ale standardem na našich silnicích 3,0TDI a na to už tenhle motor nestačí -))
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.