0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1,6i - proč se dusí motor?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.10.2011 15:50, Dobrý, ale
Davide, odpovědi dobrý, ale pro laika nejspíš až moc odborné a vlastní odpověď se pak v odborných výrazech ztrácí. Musím říct, že i já jsem z toho dost zamotaný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.10.2011 16:29, RE: Dobrý, ale
Koloss posted by:
Davide, odpovědi dobrý, ale pro laika nejspíš až moc odborné a vlastní odpověď se pak v odborných výrazech ztrácí. Musím říct, že i já jsem z toho dost zamotaný.
To je těžký, když vím, snažím se popsat některé procesy více detailně. Je to automobilový server, tak to snad není úplně od věci. Pokud je výklad zmatený, pokusím se na tom do budoucna zapracovat.
Na druho stranu mohla moje rada znít, nechte zkontrolovat průchodnost výfukové soustavy a je to odbyté. Dotazů na odpověď jednou větou je prakticky drtivá většina. Jenže já se snažím o víc, než jen odkázat tazatele na servis nebo mu ve třech bodech poradit několik okruhů. Snažím se popsat např. princip činnosti, protože se tohle vytrácí a předpokládám, že návštěvníky tohoto serveru tyhle věci mohou zajímat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.10.2011 16:51, RE: Dobrý, ale
David V posted by:
To je těžký, když vím, snažím se popsat některé procesy více detailně. Je to automobilový server, tak to snad není úplně od věci. Pokud je výklad zmatený, pokusím se na tom do budoucna zapracovat.
Na druho stranu mohla moje rada znít, nechte zkontrolovat průchodnost výfukové soustavy a je to odbyté. Dotazů na odpověď jednou větou je prakticky drtivá většina. Jenže já se snažím o víc, než jen odkázat tazatele na servis nebo mu ve třech bodech poradit několik okruhů. Snažím se popsat např. princ...
čistě teoreticky-nemohou to mít na svědomí podpálené výfukové ventily?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.10.2011 20:46, RE: Dobrý, ale
David V posted by:
To je těžký, když vím, snažím se popsat některé procesy více detailně. Je to automobilový server, tak to snad není úplně od věci. Pokud je výklad zmatený, pokusím se na tom do budoucna zapracovat.
Na druho stranu mohla moje rada znít, nechte zkontrolovat průchodnost výfukové soustavy a je to odbyté. Dotazů na odpověď jednou větou je prakticky drtivá většina. Jenže já se snažím o víc, než jen odkázat tazatele na servis nebo mu ve třech bodech poradit několik okruhů. Snažím se popsat např. princ...
Já ti rozumím, je vždycky lepší to trochu rozvést, než jen odpovědět jednou holou větou. Ale přece jen - málokdo studoval auta na vejšce a vysvětlení trochu víc polopatě by nebylo tak suché. Ale i tak dík za snahu povznést úroveň tohoto serveru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.11.2011 07:46, RE: Dobrý, ale
Koloss posted by:
Já ti rozumím, je vždycky lepší to trochu rozvést, než jen odpovědět jednou holou větou. Ale přece jen - málokdo studoval auta na vejšce a vysvětlení trochu víc polopatě by nebylo tak suché. Ale i tak dík za snahu povznést úroveň tohoto serveru.
V úvodu článku je napsáno, že se tomu paní věnuje s mechanikem. Proto bych odborný rozbor očekával. Tedy pokud se věnují hledání závady na autě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.11.2011 09:30, RE: Dobrý, ale
David V posted by:
To je těžký, když vím, snažím se popsat některé procesy více detailně. Je to automobilový server, tak to snad není úplně od věci. Pokud je výklad zmatený, pokusím se na tom do budoucna zapracovat.
Na druho stranu mohla moje rada znít, nechte zkontrolovat průchodnost výfukové soustavy a je to odbyté. Dotazů na odpověď jednou větou je prakticky drtivá většina. Jenže já se snažím o víc, než jen odkázat tazatele na servis nebo mu ve třech bodech poradit několik okruhů. Snažím se popsat např. princ...
Nemyslím si, že by článek trpěl přílišnou odborností nebo zabíhal do nějakých velkých podrobností. Souvislosti rychlosti a tlaku plynů ve spalovacím prostoru a výfukovém potrubí jsou popsány ještě velmi laicky a měl by je pochopit snad každý. Rozhodně nedoporučuji v technické úrovni článků polevovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.11.2011 11:04, RE: Dobrý, ale
AnderN posted by:
Nemyslím si, že by článek trpěl přílišnou odborností nebo zabíhal do nějakých velkých podrobností. Souvislosti rychlosti a tlaku plynů ve spalovacím prostoru a výfukovém potrubí jsou popsány ještě velmi laicky a měl by je pochopit snad každý. Rozhodně nedoporučuji v technické úrovni článků polevovat.
Moje řeč. Výborný článek!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.11.2011 13:32, RE: Dobrý, ale
David V posted by:
To je těžký, když vím, snažím se popsat některé procesy více detailně. Je to automobilový server, tak to snad není úplně od věci. Pokud je výklad zmatený, pokusím se na tom do budoucna zapracovat.
Na druho stranu mohla moje rada znít, nechte zkontrolovat průchodnost výfukové soustavy a je to odbyté. Dotazů na odpověď jednou větou je prakticky drtivá většina. Jenže já se snažím o víc, než jen odkázat tazatele na servis nebo mu ve třech bodech poradit několik okruhů. Snažím se popsat např. princ...
Pro mě je tahle závada noční můra u benziňáků. Dělaly mi to po čase všechny motory. Už jsem to tu jednou psal při podobném dotazu. Motor se při přidání plynu v nižších rychlostech začne dusit a auto zpomaluje, čím více se tlačí na pedál plynu. Pomůže protůrování na nautrál a pak to držet ve vyšších otáčkách. Tohle je svinská závada a nedá se ji dohledat. Typický servisák nedouk ji hledá ve špatném palivovém čerpadle, "ucpaném" (takzvaná buranská analýza) výfuku. Nepomůže ani výměna čerpadla, ani komplet výfuku...už vůbec za to nemůže lambda, nebo elektronika sacího ústrojí... To podle mě bude opotřebením motoru v bloku a v hlavě. Nízké tlaky + něco s ventily... Vždycky se to projevilo při snížené kompresi, dřív ne!!! Takže podle mě to bude závada samotného motoru. Takže hlava ven... mrknout se na ventily, zdvihátka, na těsnící kroužky pístů...atd. Elektronika za to nemůže a ani výfuk ne. Tam prostě dochází k nějakým blokům v oblasti komprese a výmny směsi ve válcích. Já takhle kdysi zgenerálkoval komplet dva benzíny a nepomohl jsem si. Pak se ukázalo, že byla chyba v samotném motoru. Auta šly na díly...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.11.2011 00:00, RE: Dobrý, ale
gablenz posted by:
Pro mě je tahle závada noční můra u benziňáků. Dělaly mi to po čase všechny motory. Už jsem to tu jednou psal při podobném dotazu. Motor se při přidání plynu v nižších rychlostech začne dusit a auto zpomaluje, čím více se tlačí na pedál plynu. Pomůže protůrování na nautrál a pak to držet ve vyšších otáčkách. Tohle je svinská závada a nedá se ji dohledat. Typický servisák nedouk ji hledá ve špatném palivovém čerpadle, "ucpaném" (takzvaná buranská analýza) výfuku. Nepomůže ani výměna čerpadla, ani...
Říkalo se tomu porézní blok motoru a kromě novějších aut (rok 2002 a nahoru) jsem to viděl taky na Škodách 100. Jen v kostce, blok motoru je v některém místě prostě tak řídký, že se neudrží tlak spalin uvnitř. Tady bych ovšem začal opravdu kontrolou výfuku a katalyzátoru, pak kontrola ventilů a tlaku ve válcích, také bych přes diagnostiku zjistil kolik si auto vlastně bere benzinu na běh naprázdno. Jak autor správně poznamenal, může jít pouze o vadné čidlo teploty, které prostým pohledem na palubku nepoznáte, protože jsou tam 2, jedno pro palubku a jedno pro ŘJ motoru. Pokud auto i na prázdno hodně bíle kouří, může se přisávat voda do spalovacího prostoru, úniky nejsou ze začátku skoro pozorovatelné, ale přesto je v benzinu té vody dost aby se auto po přidání plynu přidusilo. Hledat problém na čerpadle nebo na cestě čerpadlo-motor je blbost, tato závady by byla vidět na diagnostice v malé dodávce paliva, pokud tedy mechanik dokáže výstup programu vůbec správně přečíst a zná hodnoty které by měl motor vykazovat
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.11.2011 10:54, RE: Dobrý, ale
Rover623 posted by:
Říkalo se tomu porézní blok motoru a kromě novějších aut (rok 2002 a nahoru) jsem to viděl taky na Škodách 100. Jen v kostce, blok motoru je v některém místě prostě tak řídký, že se neudrží tlak spalin uvnitř. Tady bych ovšem začal opravdu kontrolou výfuku a katalyzátoru, pak kontrola ventilů a tlaku ve válcích, také bych přes diagnostiku zjistil kolik si auto vlastně bere benzinu na běh naprázdno. Jak autor správně poznamenal, může jít pouze o vadné čidlo teploty, které prostým pohledem na palu...
Ta chyba na čidlech se nikdy takhle neprojevuje. Auto buď jede nebo nejede. Vadné čerpadlo zpúsobí vysazování motoru, ale ne takové dušení a tyhle efekty. Já kdysi vyměnil u jednoho auta celý výfuk, čidlo polohy škrt klapky, L klapku, nechal prohlídnout vstřiky na diagnostickém přis. a vyměnit jejich filtříky, vyměnil jsem bosch čerpadlo plus hadice, dal tam novou sací hadici od L klapky, vyměnil jsem cívku plus kabely a svíčky... dal novou lambdu a kat za 9000. A? Dělala to ještě huř! Pak se změřily tlaky a bylo to tam! 9 9 8 9. Emise? Třikrát nad limit. Spotřeba? 15 litrů u oplovského 2.0. Takže zpátky to rozebrat a rozprodat díly zájemcům. Motor se mi něchtělo u téhle staré plečky zachraňovat. V autorizácích brali čuňata prachy za zbytečné diagnostiky. 700 za jednu... A padaly hlášky o ucpaných výfucích (čerstvě měněný,,,) a čerpadelch (nové... i s elektroinstalací).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 04.11.2011 11:53, Z informace nelze vlastně nic vyčíst.
Pani nepíše, proč se měnila kliková hřídel a zda motor před výměnou klikové hřídele šel normálně, nebo dělal totéž. Potom by byla chyba při sestavování motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 07.11.2011 11:46, Svíčky ??
Můžu se mýlit, ale doufám že jste si zkontrolovala stav a funkci svíček.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.