0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1,6i a zkušenosti s osm let starým vozem

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 08:30, A je to tady
,,Co se týče pohodlí, již zmínění čtyři dospělí budou cestovat v klidu a ani po dlouhé cestě nevystoupí ven zmačkaní jak papírový kapesník. Octavie je opravdu velmi pohodlné auto." - ááá, pán je asi šprýmař a vtipálek... Ale prdel si dělejte z lidí, kteří v tý hekle nejeli... Měl sem tu "čest" s octavií jezdit do práce... Ve 2, 3, 4 tam prostě místo není... Mám 183cm a 95kg, ve předu sem se nevešel, protože aby se vešel stejný jedinec za mě, kolena sem měl na palubovce, v zadu sem musel kolena narvat do děr kolem sedaček. Za volantem sem si připadal jak v kokpitu formule, Všechno stísněný jak prase, ale hlavně že mám prázdnej kufr a můžu machrovat, co se mi tam vleze... A 90% km ho budu mít prázdnej. To má opravdu smysl... Jo a taky sem jel jako pátej vzadu... Hezky sme se tulili, to nemůžu říct....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 09:33, RE: A je to tady
Petr.Seky posted by:
,,Co se týče pohodlí, již zmínění čtyři dospělí budou cestovat v klidu a ani po dlouhé cestě nevystoupí ven zmačkaní jak papírový kapesník. Octavie je opravdu velmi pohodlné auto." - ááá, pán je asi šprýmař a vtipálek... Ale prdel si dělejte z lidí, kteří v tý hekle nejeli... Měl sem tu "čest" s octavií jezdit do práce... Ve 2, 3, 4 tam prostě místo není... Mám 183cm a 95kg, ve předu sem se nevešel, protože aby se vešel stejný jedinec za mě, kolena sem měl na palubovce, v zadu sem musel kolena n...
Mám 187cm a 96kg a je zajímavý, že já si nestěžuju. Že bych jezdil v jiným autě ? r.v. 2003 takže to musí být stejné. Čím to, že stejná postava ve stejném autě jednou nadává na nedostatek místa a jindy ne?? To mi teda nejde do kebule.... :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 09:34, RE: A je to tady
Petr.Seky posted by:
,,Co se týče pohodlí, již zmínění čtyři dospělí budou cestovat v klidu a ani po dlouhé cestě nevystoupí ven zmačkaní jak papírový kapesník. Octavie je opravdu velmi pohodlné auto." - ááá, pán je asi šprýmař a vtipálek... Ale prdel si dělejte z lidí, kteří v tý hekle nejeli... Měl sem tu "čest" s octavií jezdit do práce... Ve 2, 3, 4 tam prostě místo není... Mám 183cm a 95kg, ve předu sem se nevešel, protože aby se vešel stejný jedinec za mě, kolena sem měl na palubovce, v zadu sem musel kolena n...
O1 je vzadu opravdu jen pro děti, ale jestli jste se nevešel vepředu, nehledejte chybu u auta, nýbrž u sebe. Podle váhy a výšky, které uvádíte, máte BMI 28,5 (hranice nadváhy a obezity) což představuje zvýšená zdravotní rizika. Vážně uvažujte o hubnutí, stačí půl kilogramu týdně a za pár měsíců se budete jistě cítit lépe. Vhodná je kombinace změny stravování s častějším pohybem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 09:38, RE: A je to tady
G. posted by:
Mám 187cm a 96kg a je zajímavý, že já si nestěžuju. Že bych jezdil v jiným autě ? r.v. 2003 takže to musí být stejné. Čím to, že stejná postava ve stejném autě jednou nadává na nedostatek místa a jindy ne?? To mi teda nejde do kebule.... :D
Záleží na posezu. Nejsem fanda autowebu, ale tenhle článek se mi líbil: http://www.autoweb.cz/5-castych-zpusobu-sezeni-za-volantem-a-proc-jsou-spatne
Kdo jezdí na tunera, má v octávii problém i při 170 cm.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 09:55, RE: A je to tady
Muroň posted by:
O1 je vzadu opravdu jen pro děti, ale jestli jste se nevešel vepředu, nehledejte chybu u auta, nýbrž u sebe. Podle váhy a výšky, které uvádíte, máte BMI 28,5 (hranice nadváhy a obezity) což představuje zvýšená zdravotní rizika. Vážně uvažujte o hubnutí, stačí půl kilogramu týdně a za pár měsíců se budete jistě cítit lépe. Vhodná je kombinace změny stravování s častějším pohybem.
dost dobrý ))
Hele, já mám 185cm a 77kg, je to v pořádku Rudlíku? Nebo bych i já měl změnit životosprávu?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 10:02, RE: A je to tady
Muroň posted by:
O1 je vzadu opravdu jen pro děti, ale jestli jste se nevešel vepředu, nehledejte chybu u auta, nýbrž u sebe. Podle váhy a výšky, které uvádíte, máte BMI 28,5 (hranice nadváhy a obezity) což představuje zvýšená zdravotní rizika. Vážně uvažujte o hubnutí, stačí půl kilogramu týdně a za pár měsíců se budete jistě cítit lépe. Vhodná je kombinace změny stravování s častějším pohybem.
No a já mám 203 cm a 120kg a taky se tam nevejdu a špekoun nejsem a cítím se perfekně. Za volantem čumím jako bejk a nikdo si nedovolí ani pohrozit )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 10:07, RE: A je to tady
Alda posted by:
dost dobrý ))
Hele, já mám 185cm a 77kg, je to v pořádku Rudlíku? Nebo bych i já měl změnit životosprávu?
Máš BMI 22,5, což je normální. Naopak bys měl 2,5 kg přibrat, protože ke Tvé výšce je ideální váha 79,5 Kg.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 10:31, RE: A je to tady
lagu posted by:
No a já mám 203 cm a 120kg a taky se tam nevejdu a špekoun nejsem a cítím se perfekně. Za volantem čumím jako bejk a nikdo si nedovolí ani pohrozit )
Dobrý den,
vzhledem k Vaším fyzickým parametrům a respekt budícímu vzezření Vám doporučuji změnu vozidla, nejlépe na BMW 5 E34, případně MB W124, obojí v černé barvě (včetně oken). K výše uvedeným vozidlům se hodí tričko zn. Uncle Sam, kožená bunda, tepláky Adidas a masivní zlatý řetěz.
Lifestylová poradna Muroň
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 10:56, RE: A je to tady
Muroň posted by:
O1 je vzadu opravdu jen pro děti, ale jestli jste se nevešel vepředu, nehledejte chybu u auta, nýbrž u sebe. Podle váhy a výšky, které uvádíte, máte BMI 28,5 (hranice nadváhy a obezity) což představuje zvýšená zdravotní rizika. Vážně uvažujte o hubnutí, stačí půl kilogramu týdně a za pár měsíců se budete jistě cítit lépe. Vhodná je kombinace změny stravování s častějším pohybem.
Ano, určitě záleží na posezu... Já nevím jak sedět, sedím s rukama ohnutýma v úhlu cca 45°, držím volant obouma... Jak správně sedět? Opravdu nejsem tuner :D co se tam válí jak prase, sám to nesnáším... Mluvil sem o prostoru obecně, nejde jen o pozici řidiče, tak to vemte v potaz... A když sem napsal, že se za volantem cítím stísněně, je to prostě tak... Jde prostě o to, že dva stejní větší lidi si pohodlně za sebe nesednou. To je hlavní věc, kterou kritizuji. Ale čekal sem, že hrdí majitelé se ozvou :)
A index BMI je hodně zavádějící :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 11:17, RE: A je to tady
Petr.Seky posted by:
Ano, určitě záleží na posezu... Já nevím jak sedět, sedím s rukama ohnutýma v úhlu cca 45°, držím volant obouma... Jak správně sedět? Opravdu nejsem tuner :D co se tam válí jak prase, sám to nesnáším... Mluvil sem o prostoru obecně, nejde jen o pozici řidiče, tak to vemte v potaz... A když sem napsal, že se za volantem cítím stísněně, je to prostě tak... Jde prostě o to, že dva stejní větší lidi si pohodlně za sebe nesednou. To je hlavní věc, kterou kritizuji. Ale čekal sem, že hrdí majitelé se ...
K sezení radějí toto: http://www.autoweb.cz/jak-byt-lepsim-ridicem-kapitola-1-spravne-sezeni-za-volantem-je-zaklad
Já tak víceméně sedím. Ve svém autě mám sedačku spíš výš a nohy více pokrčené, jen mám tendenci se opírat o madlo dveří. Hlavní je asi neviset na volantu a být opřený o opěradlo.
Octávii nemám (ale jezdil jsem s ní dost) a místo řidiče mi v rámci třídy (nižší střední) stísněné nepřijde. Samozřejmě souhlasím, že v Octavii si dva dospělí 180 cm velcí si za sebe pohodlně nesednou. Párkrát jsem v O1 vzadu jel a nohy jsem měl napasované vedle sedačky.
S tím vnímáním prostoru je to možná dáno tím, že koncernová auta mají často prostor řidiče více "uzavřený" - středový panel je robustní a člověk si tam připadá více zapadlý. Vnímám to při přesednutí do auta s širší přístrojovou deskou (kde budíky nejsou v kapličce kopírující tvar volantu) a méně vystouplým středovým panelem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 12:19, RE: A je to tady
Muroň posted by:
K sezení radějí toto: http://www.autoweb.cz/jak-byt-lepsim-ridicem-kapitola-1-spravne-sezeni-za-volantem-je-zaklad
Já tak víceméně sedím. Ve svém autě mám sedačku spíš výš a nohy více pokrčené, jen mám tendenci se opírat o madlo dveří. Hlavní je asi neviset na volantu a být opřený o opěradlo.
Octávii nemám (ale jezdil jsem s ní dost) a místo řidiče mi v rámci třídy (nižší střední) stísněné nepřijde. Samozřejmě souhlasím, že v Octavii si dva dospělí 180 cm velcí si za sebe pohodlně nesednou. Pár...
Tak to máme asi stejný postoj k sezení (to je ale pitomý spojení) :)
Já prostě nevím, proč se z Octavie stala taková modla... U některých lidí mi přijde jen pro to, aby ukazovali velký kufr. Ale co na to řeknou, až je bude dotyčný po prezentaci kufru chtít svést? Pro mě je důležité pohodlí a prostor, místo velkýho kufru dám raději box na střechu...
V rodině máme nového Aurise, a tam si za volantem připadám mnohem lépe...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 12:30, RE: A je to tady
G. posted by:
Mám 187cm a 96kg a je zajímavý, že já si nestěžuju. Že bych jezdil v jiným autě ? r.v. 2003 takže to musí být stejné. Čím to, že stejná postava ve stejném autě jednou nadává na nedostatek místa a jindy ne?? To mi teda nejde do kebule.... :D
Mám 193 cm a 130 kg a za volant jsem se vešel v pohodě. Pravda za mě by se už neposadilo ani dítě, ale všichni nevyrostli tak moc, takže menším lidem může i O1 vyhovovat i ve čtyřech lidech. Proč ne. Není důvod hned nadávat autorovi, že kecá. Pravda je, že trochu místa pro cestující na úkor kufru by nebylo od věci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 12:35, RE: A je to tady
Muroň posted by:
O1 je vzadu opravdu jen pro děti, ale jestli jste se nevešel vepředu, nehledejte chybu u auta, nýbrž u sebe. Podle váhy a výšky, které uvádíte, máte BMI 28,5 (hranice nadváhy a obezity) což představuje zvýšená zdravotní rizika. Vážně uvažujte o hubnutí, stačí půl kilogramu týdně a za pár měsíců se budete jistě cítit lépe. Vhodná je kombinace změny stravování s častějším pohybem.
Muroni, já myslel, že tohle je web o autech . Při mých 193 cm a 130 kg si raději BMI ani nepočítám, ale taky vím, že to není úplně nejlepší kritérium. Stačí nějakou dobu chodit do posilovny a trochu se snažit a BMI bude kecat dost blbě. Ano zhubnout bych měl, tak 20kg by bylo OK, ale věřím, že mnoho lidí se "správným" BMi bych na tenisovém kurtu pěkně prohnal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 12:38, srovnani 323 a Octavia
Petr.Seky posted by:
Tak to máme asi stejný postoj k sezení (to je ale pitomý spojení) :)
Já prostě nevím, proč se z Octavie stala taková modla... U některých lidí mi přijde jen pro to, aby ukazovali velký kufr. Ale co na to řeknou, až je bude dotyčný po prezentaci kufru chtít svést? Pro mě je důležité pohodlí a prostor, místo velkýho kufru dám raději box na střechu...
V rodině máme nového Aurise, a tam si za volantem připadám mnohem lépe...
Ja jsem take mel 323F, 1,5, 65kW a byl jsem s ni maximalne spokojeny. Dynamika velmi dobra, na rozjezdy lepsi nez O2 1,9TDI - 77 kW. Diesel se poznal az pri vyssich rychlostech a tahlych stoupanich, kde mazda ztracela. Ve srovnani s O2 - mazda je rozhodne lehci, proto ta mensi dynamika
Ja jsem zustal u Mazdy - tentokrat 6 v benzinu - to je o dost prijemnejsi svezeni
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 14:29, RE: A je to tady
lagu posted by:
No a já mám 203 cm a 120kg a taky se tam nevejdu a špekoun nejsem a cítím se perfekně. Za volantem čumím jako bejk a nikdo si nedovolí ani pohrozit )
to už si "jinej" s touto měrou automobilka standartně nepočítá, prům. evropan měří 180cm
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 15:30, RE: A je to tady
Koloss posted by:
Mám 193 cm a 130 kg a za volant jsem se vešel v pohodě. Pravda za mě by se už neposadilo ani dítě, ale všichni nevyrostli tak moc, takže menším lidem může i O1 vyhovovat i ve čtyřech lidech. Proč ne. Není důvod hned nadávat autorovi, že kecá. Pravda je, že trochu místa pro cestující na úkor kufru by nebylo od věci.
Proto taky nerozumím hojnému používání O1 u taxíků (v mnoha zemích) - není problém s bagáží, ale s koleny cestujících na zadních sedadlech. Ovšem pro rodiny s malými dětmi je prostorové uspořádání Octavie vyhovující. U Pola Classic to mám podobné - kufr půl kubíku a za sebe si nesednu, ale zas nemusím rozebírat kočárek a na dovolenou nemusíme probírat co vezmem a co ne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 15:37, RE: A je to tady
Koloss posted by:
Muroni, já myslel, že tohle je web o autech . Při mých 193 cm a 130 kg si raději BMI ani nepočítám, ale taky vím, že to není úplně nejlepší kritérium. Stačí nějakou dobu chodit do posilovny a trochu se snažit a BMI bude kecat dost blbě. Ano zhubnout bych měl, tak 20kg by bylo OK, ale věřím, že mnoho lidí se "správným" BMi bych na tenisovém kurtu pěkně prohnal.
Adykjávim . BMI jsem si našel na internetu, jinak se tím vůbec nezabývám. Jenom mě to napadlo jako argument pro diskusi ohledně místa za volantem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 16:22, RE: A je to tady
Muroň posted by:
Proto taky nerozumím hojnému používání O1 u taxíků (v mnoha zemích) - není problém s bagáží, ale s koleny cestujících na zadních sedadlech. Ovšem pro rodiny s malými dětmi je prostorové uspořádání Octavie vyhovující. U Pola Classic to mám podobné - kufr půl kubíku a za sebe si nesednu, ale zas nemusím rozebírat kočárek a na dovolenou nemusíme probírat co vezmem a co ne.
Ty taxíky taky nechápu, leda snad, kdyby řidič byl malej, ale i tak ve více lidech bude problém.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 18:07, rohYpnol
Co se podélné prostornosti týká, tak zde bych to trochu rozepsal.
Mám cca 185 cm a vepředu se posadím zcela pohodlně. Sám za sebe se ještě posadím, ale žádná sláva to není a cestovat bych za sebou nechtěl. Nicméně na danou třídu a danou dobu to nebyla zas taková tragédie. K posuzování prostornosti:
1) Velmi záleží ne jen na výšce, ale především na proporcích - hlavně délka noh. Správně by tu každý měl napsat výšku svého rozkroku ;)
2) Způsob sezení za volantem (viz. výše - pěkné články)
3) Výbava vozu - výškové nastavování předního sedadla a příp. orig. střešní okno. Se střešním oknem je limitem cca 185-190 cm dle proporcí. Sám jsem měl při nejnižší pozici nad hlavou cca 4 cm místa. Bez střešního okna o mnoho lepší...
4) Modelový rok. Podélná prostornost u faceliftované Octavie je citelně lepší. Citelně proto, že místa je nemnoho a rozdíl několika cm okamžitě pocítíte.

V dané třídě na danou dobu určitě byla řada lepších. Ale ti co z toho dělají tragédii typu že se v tom nedá sedět, by měli buď k výživovému poradci nebo k psychiatrovi. Pokud vzadu budou jezdit děti, tak s podélnou prostorností nebude nikdy, tedy pokud potomka nenechají spávat na skřipci.

Je také si uvědomit, jaká je průměrná výška muže/ženy v ČR... Jen rámcově:
"...Průměrná výška Evropana je podle studie 169,9 centimetrů, přitom lidé žijící na severovýchodě jsou spíše vyšší a obyvatelé jihu menší. Váha stejně jako výška oproti studii z roku 2002 vzrostla, nyní váží průměrný Evropan 72.2 kg. V porovnání s EU-15 je rozšířená EU o jedno kilo těžší. ..." zdroj "http://www.euroskop.cz/38/6261/clanek/studie-prumerna-vyska-obcana-eu-je-169-9-cm-vaha-72-2-kg/". Kdo chce víc tak ať si dohledá, ale průměrný evropan bude v Octavii1 pomalu utopen.

Golf IV má podle mě podélnou prostornost ještě horší a že by se to nějak rozmazávalo? Lidičky v Deutchlandu si evidentně zas tak nestěžovali, G IV se prodával i tak jak chleba. Nebo že by čechomoravani byli přeci jen vyžranější ;) ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.08.2010 18:27, RE: A je to tady
Petr.Seky posted by:
Ano, určitě záleží na posezu... Já nevím jak sedět, sedím s rukama ohnutýma v úhlu cca 45°, držím volant obouma... Jak správně sedět? Opravdu nejsem tuner :D co se tam válí jak prase, sám to nesnáším... Mluvil sem o prostoru obecně, nejde jen o pozici řidiče, tak to vemte v potaz... A když sem napsal, že se za volantem cítím stísněně, je to prostě tak... Jde prostě o to, že dva stejní větší lidi si pohodlně za sebe nesednou. To je hlavní věc, kterou kritizuji. Ale čekal sem, že hrdí majitelé se ...
Přesná pravda. Nevím kdo může říkat, že Octavia je pohodlné auto. Asi nejel v jiném voze, než v tomto žebřiňáku.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.