0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1,2 tsi nebo 1,6 tdi

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat
Konny
number of posts1
date of registration27.02.2019
Wednesday 27.02.2019 23:05, Škoda Octavia 1,2 tsi nebo 1,6 tdi
Ahoj. Chtěl bych znát váš názor. Sháním Octavii III v cenové relaci do 300 000, vyroba od roku 2015 najeto do 125000. Můj dotaz je vzít raději 1,2 tsi nebo 1,6 tdi. Nájedu ročně max 12000 km. Většinou okresní cesty jedná jízda do 25 km.
Dotaz. Vidím že naftových motoru je mnohem více než benzín. Proč mi to lidé nedoporučuji když cestovní náklady jsou třeba 1,5 Kč na kilometr. Jsou náhradní díle naftových motoru dražší, kazi se více některé díly? Dělal někdo benzínovou oktavii na LPG?
Díky Konny
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 28.02.2019 16:14, RE: Škoda Octavia 1,2 tsi nebo 1,6 tdi
citation:
reakce na: Konny, 27.02.2019 23:05 (Ahoj. Chtěl bych znát váš názo ...)

Ahoj, v podstatě motor 1.6 TDI výkonově moc nemá co nabídnout, není tak úplně dobře odhlučněný jako 1.2 TSI motor, ale jinak by měl něco vydržet. Škodovka výrazně slevnila FAP filtr a tak zbývají další díly jako vstřiky, turbo, egr ventila atd., které je třeba započítat časem
Pokud nejezdíš jen ve městě, ale i delší trasy na okreskách, možná bych se tak nebál 1.6 TDI a vybral něco v dobrém stavu s jasnou historií nezávisle na tom, jestli je to diesel nebo benzín.

Jinak motor 1.2 TSI má možnost předělání na LPG, buď jednodušší, kdy se musí permanentně přidávat k LPG i benzín a nebo dražší, kdy opravdu po zahřátí už jedeš jen na plyn.

V čem je teda 1.2 TSI lepší než 1.6 TDI? Zejména v kultivovanosti, nic nevibruje, nic nehučí a silnější verze 81kw s přehledem zvládá dálniční tempa i spředjížděním. Navíc na okreskách budeš jezdit za 6l(pokud nejezdíš někde v kopcích). Pak je tu spolehlivost - stal se zázrak ale 1.2 TSI řady E211 zatím vypadá na spolehlivý podařený motor

Jinak malá postřeh: stejný 1.6 TDI v Golfu je mnohem kultivovanější.
respond
Kornaz
number of posts65
date of registration15.04.2017
Friday 01.03.2019 20:09, Tdi vs Tsi
1.6 brat v pri prevahe dialnicnych tras. Je usporny, ale pri jazdach v meste sa dlho zohrieva z coho vyplyva aj vacsia hlucnost.
Inak klasika po tych 250 000 km uz sa hlasia na vymenu vstreky, egr, obcas cerpadlo paliva. Turba drzia dobre.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Saturday 02.03.2019 08:29, RE: Škoda Octavia 1,2 tsi nebo 1,6 tdi
citation:
reakce na: Konny, 27.02.2019 23:05 (Ahoj. Chtěl bych znát váš názo ...)


Odpověď není v LPG, ale v továrním CNG. Motor 1.6 TDI je relativně líný, chybí mu dynamika ve srovnání s dvoulitrem. Provoz po okreskách tedy závisí na temperamentu řidiče a terénu. Klidný řidič v rovinatém prostředí, kde nebude předjíždět, si s ním vystačí. Ale jinak se s ním musí přemýšlet i v menším rapidu na dálnici. Větší smysl proto dává toto: https://www.tipcars.com/skoda-octavia/liftback/cng-benzin/skoda-octavia-1-4-tsi-cng-ambition-81-kw-59293577.html - jedná se o větší motor 1.4 už z výroby připravený na spalování zemního plynu. Plniček už je dost, i když ne tolik jako LPG. Výhodou oproti přestavbě na LPG je, že se v autě nehrabal nikdo kromě automobilky a se spalováním alternativního paliva se počítalo už v továrně. Nevýhodou je naopak výchozí motor 1.4 TSI sám o sobě - není to žádný etalon spolehlivosti, ale se štěstím udělá 300 000 km. Při smůle naopak potřebuje vstřiky po pár desítkách tisíc km. Pořád to ale bude menší loterie než přestavba 1.2.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 02.03.2019 11:27, RE: RE: Škoda Octavia 1,2 tsi nebo 1,6 tdi
citation:
reakce na: Giorgio, 02.03.2019 08:29 (Odpověď není v LPG, ale v tová ...)


Dovolím si nesouhlasit s tvým názorem na 1,4 G-tec (tedy 1,4 TSi na CNG). Již nějakou dobu po tomto motoru pokukuji, bavil jsem se s taxikáři i mechaniky a obojí hodnotí tento motor jako nadmíru spolehlivý. I taxikáři s nájezdem přes 350 tisíc konstatovali, že motor drží - sype se celá Octavia III okolo (hlavně elektrika) ale motor drží.
K dotazu - 1,6 TDi bych osobně nevzal. Jezdíte převážně kratší trasy a takže se motor vůbec nezahřeje. Odstupňování 5°převodovky je kdekoli mimo dálnici tragické - extrémně dlouhé stupně. A poslední tragédie je odhlučnění motoru - v Golfu je tichý a kultivovaný, protože má 6° převodovku a dvouhmotový setrvačník, v Octavii je hlučný a vibrující, protože má 5° převodovku a pevný setrvačník.
PS: přestavba jakéhokoli přímovstřiku na LPG je dlouhodobě nevhodná- klasická záruka na přestavbu LPG je 2 roky bez omezení km, u přímovstřiku je omezení garance na 50 tisíc km = proč asi??
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Saturday 02.03.2019 17:36, RE: RE: RE: Škoda Octavia 1,2 tsi nebo 1,6 tdi
citation:
reakce na: Pavlik, 02.03.2019 11:27 (Dovolím si nesouhlasit s tvým ...)


Kamarád taxikář koupil už druhého v passatu, toho prvního mu ukradli. Obojí dovoz lehce jetého specializovanou firmou, co vozí tahle CNG auta ze zahraničí Problém byl u prvního, kde ty vstřiky odešly - OK, vyměnil je v autorizáku, kde má kamaráda, poprvé. A cca po 50 tisících odešly znovu, přičemž to nakonec uhrál aspoň na kulanci. Pak mu auto ukradli, tak koupil nedávno druhého passata. Zjevně se takový provoz po městě pořád rentuje nejvíce.

Další kamarád koupil více jetého passata na CNG a technik na evidenčce se prý divil, že to auto chce koupit, že do toho by nešel. Ale zatím to má bez poruch a je to už skoro rok. Proto říkám, že je to loterie, i když pořád bezpečnější než přestavovat 1.2 na LPG. Ten motor se v té O3 musí trápit sám, ne mu ještě naložit plynem.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 02.03.2019 18:01, RE: RE: RE: RE: Škoda Octavia 1,2 tsi nebo 1,6 tdi
citation:
reakce na: Giorgio, 02.03.2019 17:36 (Kamarád taxikář koupil už druh ...)


Pleteš dohromady různá auta s různými motory.
Passat B7 a Touran mají 1,4 TSi CNG s výkonem 110kw. To je starší problémová verze motoru TSi řady EA111s rozvody řetězem. Pokud mě paměť neklame má tento motor kombinaci turba a kompresoru = je to nejproblémovější verze 1,4 TSi se spoustou konstrukčních chyb. Proto se také ty CNGčkové Passaty i Tourany prodávají tak levně.
V Octavii, Golfu i Leonu je 1,4 TSi CNG řady EA211 s rozvody řemenem a výkonem 81kw. Ta se jeví jako velmi spolehlivý motor.
PS: možná by ses měl místo rozumování a domněnek v Octavii s 1,2 TSi (řady EA211) projet. Také jsem se napoprvé docela divil, že ten motor autu na běžnou jízdu bez problémů stačí. Na závodění to samozřejmě není, ale je pružný a výrazně příjemnější než oldschoolové atmosférické 1,6ky s jejich krátkými převodovkami a hlukem při rychlejší jízdě.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Saturday 02.03.2019 21:14, RE: RE: RE: RE: RE: Škoda Octavia 1,2 tsi nebo 1,6 tdi
citation:
reakce na: Pavlik, 02.03.2019 18:01 (Pleteš dohromady různá auta s ...)


Díky za rozšíření obzoru, tudíž se omlouvám za mystifikaci. Technika VW mě nebere natolik, abych sledoval, jak opravuje konstrukční chyby. Ale o to lépe. I když, jak jsi sám napsal, problém zůstává s tím zbytkem okolo. Nad 50 tis. km je dost znát na O3 opotřebení, což u O2 nebylo. Jinak 1.2 TSI určitě zkoušet nebudu - všechny firemní octavie mají naftový dvoulitr a soukromě nemám po zkušenostech z práce a i kvůli designu nejmenší ambice brát škodovku domů. Respektive nic z koncernu.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 02.03.2019 22:45, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Škoda Octavia 1,2 tsi nebo 1,6 tdi
citation:
reakce na: Giorgio, 02.03.2019 21:14 (Díky za rozšíření obzoru, tudí ...)


Po 200 tisících km se "sype" každé auto bez rozdílu. Ale máš pravdu Octavia III je proti dvojce hodně ošizená na kvalitě a uvnitř je to dost vidět. Golf je o třídu lepší v materiálech, zpracování i celkové dotaženosti. Také nejsem fanoušek VW, sleduji jen ty CNGčkové verze, protože jejich provozní náklady jsou ještě výrazně pod dieselem a jako bonus jsou velmi tiché.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Monday 04.03.2019 07:35, .....
Z těchto dvou možností určitě 1.2 TSi.

S 1.4TSi na CNG občas jedu v práci a je to příjemný motor. Co se týče spolehlivosti tak těžko říct, ve firmě je zatím necelý rok. Výkonově to ale stačí, na běžné ježdění tím tuplem, i když benzínová verze je znatelně živější. Dlouhodobá spotřeba vychází lehce přes 4kg CNG, dálky jdou srazit ještě o kilo níž. Oproti standardní Octavii má menší kufr a víceprvek vzadu. Větší hmotnost a jiné rozložení váhy při běžné jízdě, až na častější prokluz předku při akceleraci, poznat nejde. S ohledem na provozní náklady podle mě hodně dobrá volba.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Friday 08.03.2019 12:50, RE: .....
Aktuální článek k ojetinám na CNG

https://autobible.euro.cz/ojetiny-cng-kdy-se-vyplati/
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.