0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.2 TSI: Lépe a radostněji?

category of topic classification: česká vozidla
rohYpnol
number of posts41
date of registration22.09.2008
Monday 22.07.2013 20:18, Nesprávné informace
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.

V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.

Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 23.07.2013 08:20, RE: Nesprávné informace
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.


Celkově souhlasím, že O2 byla propracovanější. Ale také cena na začátku byla někde jinde. Osobně si myslím, že Škoda se jen přizpůsobila zákazníkům a konkurenci, které z 90% znamená jen poměr cena/auto, který má Octavia nastavený dobře. Navíc největším konkurentem je Hjondéé, které interiéry nějak zvlášť neřeší. Škoda si hlavně uvědomuje svou výhodu: kus auta navíc a image ,,Čechoněmce´´. Prostě na firemní schůzce i v hospodě víc oslníte novou oktávkou než hjondéé.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 23.07.2013 09:50, RE: Nesprávné informace
Paul posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Celkově souhlasím, že O2 byla propracovanější. Ale také cena na začátku byla někde jinde. Osobně si myslím, že Škoda se jen přizpůsobila zákazníkům a konkurenci, které z 90% znamená jen poměr cena/auto, který má Octavia nastavený dobře. Navíc největším konkurentem je Hjondéé, které interiéry nějak zvlášť neřeší. Škoda si hlavně uvědomuje svou výhodu: kus auta navíc a image ,,Čechoněmce´´. Prostě na firemní schůzce i v hospodě víc oslníte novou oktávkou než hjondéé.


Nic proti, ale hjonhéé stojí o nějakých 100-150 tisíc méně než srovnatelná octavia (motorem a výbavou). Francouzi stojí ještě výrazně méně. Cenová politika škodovek je stále na stejné úrovni - všichni dramaticky snížili cenu, takže škodovka musela také níže. Pořád ale platí, že je cenou výrazně nadkonkurencí a že za cenu rozumně vybavené octavie koupím minimálně stejně vybavené auto střední třídy.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 23.07.2013 10:10, RE: Nesprávné informace
Pavlik posted by:
Paul posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Celkově souhlasím, že O2 byla propracovanější. Ale také cena na začátku byla někde jinde. Osobně si myslím, že Škoda se jen přizpůsobila zákazníkům a konkurenci, které z 90% znamená jen poměr cena/auto, který má Octavia nastavený dobře. Navíc největším konkurentem je Hjondéé, které interiéry nějak zvlášť neřeší. Škoda si hlavně uvědomuje svou výhodu: kus auta navíc a image ,,Čechoněmce´´. Prostě na firemní schůzce i v hospodě víc oslníte novou oktávkou než hjondéé.
Nic proti, ale hjonhéé stojí o nějakých 100-150 tisíc méně než srovnatelná octavia (motorem a výbavou). Francouzi stojí ještě výrazně méně. Cenová politika škodovek je stále na stejné úrovni - všichni dramaticky snížili cenu, takže škodovka musela také níže. Pořád ale platí, že je cenou výrazně nadkonkurencí a že za cenu rozumně vybavené octavie koupím minimálně stejně vybavené auto střední třídy.


Souhlasím. Zde uvedená cena 470 tisíc je hodně vysoko, a to tím spíše, že se jedná o základní motor.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 23.07.2013 11:57, RE: Nesprávné informace
David V posted by:
Pavlik posted by:
Paul posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Celkově souhlasím, že O2 byla propracovanější. Ale také cena na začátku byla někde jinde. Osobně si myslím, že Škoda se jen přizpůsobila zákazníkům a konkurenci, které z 90% znamená jen poměr cena/auto, který má Octavia nastavený dobře. Navíc největším konkurentem je Hjondéé, které interiéry nějak zvlášť neřeší. Škoda si hlavně uvědomuje svou výhodu: kus auta navíc a image ,,Čechoněmce´´. Prostě na firemní schůzce i v hospodě víc oslníte novou oktávkou než hjondéé.
Nic proti, ale hjonhéé stojí o nějakých 100-150 tisíc méně než srovnatelná octavia (motorem a výbavou). Francouzi stojí ještě výrazně méně. Cenová politika škodovek je stále na stejné úrovni - všichni dramaticky snížili cenu, takže škodovka musela také níže. Pořád ale platí, že je cenou výrazně nadkonkurencí a že za cenu rozumně vybavené octavie koupím minimálně stejně vybavené auto střední třídy.
Souhlasím. Zde uvedená cena 470 tisíc je hodně vysoko, a to tím spíše, že se jedná o základní motor.


Přesně. Za tuhle cenu bych si pořídil P 508 kombi 2,0HDI 120kW ve střední výbavě active (která už má "všecko") i s 5letým Optiway servisem...
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Tuesday 23.07.2013 13:09, RE: Nesprávné informace
Pepe posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
Paul posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Celkově souhlasím, že O2 byla propracovanější. Ale také cena na začátku byla někde jinde. Osobně si myslím, že Škoda se jen přizpůsobila zákazníkům a konkurenci, které z 90% znamená jen poměr cena/auto, který má Octavia nastavený dobře. Navíc největším konkurentem je Hjondéé, které interiéry nějak zvlášť neřeší. Škoda si hlavně uvědomuje svou výhodu: kus auta navíc a image ,,Čechoněmce´´. Prostě na firemní schůzce i v hospodě víc oslníte novou oktávkou než hjondéé.
Nic proti, ale hjonhéé stojí o nějakých 100-150 tisíc méně než srovnatelná octavia (motorem a výbavou). Francouzi stojí ještě výrazně méně. Cenová politika škodovek je stále na stejné úrovni - všichni dramaticky snížili cenu, takže škodovka musela také níže. Pořád ale platí, že je cenou výrazně nadkonkurencí a že za cenu rozumně vybavené octavie koupím minimálně stejně vybavené auto střední třídy.
Souhlasím. Zde uvedená cena 470 tisíc je hodně vysoko, a to tím spíše, že se jedná o základní motor.
Přesně. Za tuhle cenu bych si pořídil P 508 kombi 2,0HDI 120kW ve střední výbavě active (která už má "všecko") i s 5letým Optiway servisem...


A jsme zase u toho, že všichni zahraniční konkurenti stojí méně a jsou lepší. No, já nevím, ale hjondé a žaboužrouty bych jako etalony zrovna neuváděl.
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Tuesday 23.07.2013 13:13, RE: Nesprávné informace
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.


Jezdil jsem roky v O1 s vlečenou nápravou. Jezdím roky v O2 s multiprvkem. A troufám si říct, že 90% lidí při běžné jízdě, tak jako já, rozdíl nepozná. Pro rozpoznání toho, co vlastně máte na zadku, musíte jet po rozbité okresce a řezat zatáčky přes výmoly. To zřejmě chtěl autor říct a já s ním souhlasím.
respond
Projectigi
number of posts32
date of registration17.12.2008
Tuesday 23.07.2013 14:37, měl jsem jí
Toto vozidlo jsem vyhrál v jedné soutěži, bylo to to největší holátko,1,2TSi63kW, neměla ani klimu. Nicméně měla asi 7Airbagů pěkné rádio, všechny ty asistenty, prodal jsem jí sousedovi za 230k a ten je sní za tuto cenu spokojený. co na vozidle oceňuji, je opravdu dobré zpracování, prostorný interiér včetně obrovského kufru, pro mě příjemný design, který vynikne s pěknou barvou (červená kterou jsem měl byla opravdu hezká) a kupodivu solidně výkonný motor, dálnice dokopce není problém 130km/h ve třech lidech s bagáží, převodovka byť 5° je nádherně přesná a odstupňovaná také velmi dobře, auto jsem získal zadarmo a na pětníku jsem jej prodal, tak do toho nejsem citově zainteresovaný, kdybych chtěl vozidlo, tak octaviu3 bych velmi zvažoval, kdyby byla 1,8Tsi v rozumné výbavě za 400k tak by jí mělo cenu koupit, ale ty ceny co škoda má jsou přestřelený.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 23.07.2013 14:38, RE: Nesprávné informace
rojack posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
Paul posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Celkově souhlasím, že O2 byla propracovanější. Ale také cena na začátku byla někde jinde. Osobně si myslím, že Škoda se jen přizpůsobila zákazníkům a konkurenci, které z 90% znamená jen poměr cena/auto, který má Octavia nastavený dobře. Navíc největším konkurentem je Hjondéé, které interiéry nějak zvlášť neřeší. Škoda si hlavně uvědomuje svou výhodu: kus auta navíc a image ,,Čechoněmce´´. Prostě na firemní schůzce i v hospodě víc oslníte novou oktávkou než hjondéé.
Nic proti, ale hjonhéé stojí o nějakých 100-150 tisíc méně než srovnatelná octavia (motorem a výbavou). Francouzi stojí ještě výrazně méně. Cenová politika škodovek je stále na stejné úrovni - všichni dramaticky snížili cenu, takže škodovka musela také níže. Pořád ale platí, že je cenou výrazně nadkonkurencí a že za cenu rozumně vybavené octavie koupím minimálně stejně vybavené auto střední třídy.
Souhlasím. Zde uvedená cena 470 tisíc je hodně vysoko, a to tím spíše, že se jedná o základní motor.
Přesně. Za tuhle cenu bych si pořídil P 508 kombi 2,0HDI 120kW ve střední výbavě active (která už má "všecko") i s 5letým Optiway servisem...
A jsme zase u toho, že všichni zahraniční konkurenti stojí méně a jsou lepší. No, já nevím, ale hjondé a žaboužrouty bych jako etalony zrovna neuváděl.


Etalon neboli měřítko je v automobilové branži maximálně subjektivní výmysl novinářů - použití tohoto termínu je možné u certifikovaných vzorů měr a hmotností, případně průmyslových vzorů s patentovou ochranou (a tam nevypovídá zhola nic o kvalitách).
Nikde jsem netvrdil, že konkurenti jsou lepší, stejně tak bych si, na rozdíl od tebe, nedovolil tvrdit, že konkurence je horší. Je jen na zvážení zákazníka, zda si koupí drahý výrobek s pocitem "mám nejdražší, musí to být kvalitní", nebo se spokojí s výrobkem poskytujícím stejné služby bez onoho "skvostného pocitu simply clewer". Osobně bych za pocit "uživatelské příjemnosti" nebo možnost pochlubit se v hospodě 20% ceny navíc rozhodně nezaplatil.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 23.07.2013 15:56, RE: Nesprávné informace
Pavlik posted by:
rojack posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
Paul posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Celkově souhlasím, že O2 byla propracovanější. Ale také cena na začátku byla někde jinde. Osobně si myslím, že Škoda se jen přizpůsobila zákazníkům a konkurenci, které z 90% znamená jen poměr cena/auto, který má Octavia nastavený dobře. Navíc největším konkurentem je Hjondéé, které interiéry nějak zvlášť neřeší. Škoda si hlavně uvědomuje svou výhodu: kus auta navíc a image ,,Čechoněmce´´. Prostě na firemní schůzce i v hospodě víc oslníte novou oktávkou než hjondéé.
Nic proti, ale hjonhéé stojí o nějakých 100-150 tisíc méně než srovnatelná octavia (motorem a výbavou). Francouzi stojí ještě výrazně méně. Cenová politika škodovek je stále na stejné úrovni - všichni dramaticky snížili cenu, takže škodovka musela také níže. Pořád ale platí, že je cenou výrazně nadkonkurencí a že za cenu rozumně vybavené octavie koupím minimálně stejně vybavené auto střední třídy.
Souhlasím. Zde uvedená cena 470 tisíc je hodně vysoko, a to tím spíše, že se jedná o základní motor.
Přesně. Za tuhle cenu bych si pořídil P 508 kombi 2,0HDI 120kW ve střední výbavě active (která už má "všecko") i s 5letým Optiway servisem...
A jsme zase u toho, že všichni zahraniční konkurenti stojí méně a jsou lepší. No, já nevím, ale hjondé a žaboužrouty bych jako etalony zrovna neuváděl.
Etalon neboli měřítko je v automobilové branži maximálně subjektivní výmysl novinářů - použití tohoto termínu je možné u certifikovaných vzorů měr a hmotností, případně průmyslových vzorů s patentovou ochranou (a tam nevypovídá zhola nic o kvalitách). Nikde jsem netvrdil, že konkurenti jsou lepší, stejně tak bych si, na rozdíl od tebe, nedovolil tvrdit, že konkurence je horší. Je jen na zvážení zákazníka, zda si koupí drahý výrobek s pocitem "mám nejdražší, musí to být kvalitní", nebo se spokojí s výrobkem poskytujícím stejné služby bez onoho "skvostného pocitu simply clewer". Osobně bych za pocit "uživatelské příjemnosti" nebo možnost pochlubit se v hospodě 20% ceny navíc rozhodně nezaplatil.


Kde se to dá podepsat? . O etalonu nikdo (kromě rojacka) nemluvil... To, že spousta lidí radši koupí O3, znamená jen to, že akceptují požadovanou cenu. Já to nesoudím, neodsuzuji, ani netleskám. Jen konstatuji, že do této skupiny nepatřím, a jsem ochoten se podělit i o důvody, proč.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Tuesday 23.07.2013 16:14, Etalon
Ja osobne slovo etalon poznam od novinarov len v spojeni s koncernom. Myslim si, ze to nie je nic ine, len vymyslene slovicko, co ma odovodnit cenu tychto predrazenych aut. Neviem vobec v com by mal byt toto etalon. Vsak uz len ten motor je stavany na to, aby sa cely po zaruke vysypal. Ta zadna naprava mi nevadi, nechcem na tom nahanat sportove auta, ale za tu cenu si viem predstavit vela (a je ich naozaj vela) minimalne rovnako kvalitnych aut. A este mi v tej krcme ostane na par piv.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 23.07.2013 16:33, RE: Etalon
Citroenak posted by:
Ja osobne slovo etalon poznam od novinarov len v spojeni s koncernom. Myslim si, ze to nie je nic ine, len vymyslene slovicko, co ma odovodnit cenu tychto predrazenych aut. Neviem vobec v com by mal byt toto etalon. Vsak uz len ten motor je stavany na to, aby sa cely po zaruke vysypal. Ta zadna naprava mi nevadi, nechcem na tom nahanat sportove auta, ale za tu cenu si viem predstavit vela (a je ich naozaj vela) minimalne rovnako kvalitnych aut. A este mi v tej krcme ostane na par piv.


Hele motor museli kompletně předělat, aby se jim vysypal až po záruce a ne během ní.
respond
rohYpnol
number of posts41
date of registration22.09.2008
Tuesday 23.07.2013 18:11, RE: Nesprávné informace
rojack posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Jezdil jsem roky v O1 s vlečenou nápravou. Jezdím roky v O2 s multiprvkem. A troufám si říct, že 90% lidí při běžné jízdě, tak jako já, rozdíl nepozná. Pro rozpoznání toho, co vlastně máte na zadku, musíte jet po rozbité okresce a řezat zatáčky přes výmoly. To zřejmě chtěl autor říct a já s ním souhlasím.


Tak právě tohle srovnání - tedy Octavia 1 vs. Octavia 2 - mám též k dispozici a rozdíl pozná snad i plyšák na zadním platě ... Octavia 2 s víceprvkem je co do jízdních vlastností o neskutečný kus dál, na nerovnostech neodskakuje, vjetí jedním zadním kolem do díry neznamená rozhození celé zádě, v rychle najetých zatáčkách je cítit, jak auto nasadí do oblouku a stopu nádherně vykružuje pod plynem... Octavia 1 je oproti tomu žebřiňák, zadní převis dává vlečené nápravě dost zabrat. Rychlé změny směru jednoduše nezvládá. Nicméně akustický komfort Octavie 1 v odhlučnění zadní nápravy byl zkrátka lepší než u Octavie 3.
respond
rohYpnol
number of posts41
date of registration22.09.2008
Tuesday 23.07.2013 18:16, RE: Nesprávné informace
Paul posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Celkově souhlasím, že O2 byla propracovanější. Ale také cena na začátku byla někde jinde. Osobně si myslím, že Škoda se jen přizpůsobila zákazníkům a konkurenci, které z 90% znamená jen poměr cena/auto, který má Octavia nastavený dobře. Navíc největším konkurentem je Hjondéé, které interiéry nějak zvlášť neřeší. Škoda si hlavně uvědomuje svou výhodu: kus auta navíc a image ,,Čechoněmce´´. Prostě na firemní schůzce i v hospodě víc oslníte novou oktávkou než hjondéé.


Cenově je Octavia stále stejně přestřelená. Ke srovnání není třeba chodit daleko. Golf Variant je levnější než Octavia Combi, a to často velmi výrazně. Nehovořím už vůbec o tom, že je v detailech dotaženější a že víceprvek vzadu je pro mnohem širší nabídku motorizací a ne pouze pro vrcholný 1.8 TSI
respond
dronte.mauricijsky
number of posts2
date of registration23.07.2013
Tuesday 23.07.2013 23:17, RE: Nesprávné informace
rojack posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Jezdil jsem roky v O1 s vlečenou nápravou. Jezdím roky v O2 s multiprvkem. A troufám si říct, že 90% lidí při běžné jízdě, tak jako já, rozdíl nepozná. Pro rozpoznání toho, co vlastně máte na zadku, musíte jet po rozbité okresce a řezat zatáčky přes výmoly. To zřejmě chtěl autor říct a já s ním souhlasím.


Zkuste si udělat losí test se Škodou Octavia III s jednoduchou nápravou vzadu a pro srovnání tento test proveďte např. s Fordem Focus II i s více jak 200 000 km. Pokud onen Focus bude mít aspoň trochu udržované nápravy, pak vězte, že ten rozdíl poznáte.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 24.07.2013 08:09, RE: Nesprávné informace
rojack posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Jezdil jsem roky v O1 s vlečenou nápravou. Jezdím roky v O2 s multiprvkem. A troufám si říct, že 90% lidí při běžné jízdě, tak jako já, rozdíl nepozná. Pro rozpoznání toho, co vlastně máte na zadku, musíte jet po rozbité okresce a řezat zatáčky přes výmoly. To zřejmě chtěl autor říct a já s ním souhlasím.


Rozdíl poznat jednoznačně je a to zvlášť u octavie s jejím obrovským zadním převisem. Nejde ani tak moc o chování na limitu ovladatelnosti, byť třeba pro mne je chování při vyhýbacím manévru poměrně důležitý aspekt (sportovně nejezdím, ale blbců je na cestách čím dál víc). Velký rozdíl v chování auta se projevuje i při běžné jízdě na rozbitém povrchu v zatáčce, kdy zadek má tendence hodně uskakovat - problém podle mě není ani tak v nápravě (na meganu mám také vlečenou a takové psí kusy nedělá), jako v jejím naladění pro vysoké užitečné zatížení auta (je prostě moc tvrdě naladěná).
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 25.07.2013 11:28, RE: Nesprávné informace
Pavlik posted by:
rojack posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Jezdil jsem roky v O1 s vlečenou nápravou. Jezdím roky v O2 s multiprvkem. A troufám si říct, že 90% lidí při běžné jízdě, tak jako já, rozdíl nepozná. Pro rozpoznání toho, co vlastně máte na zadku, musíte jet po rozbité okresce a řezat zatáčky přes výmoly. To zřejmě chtěl autor říct a já s ním souhlasím.
Rozdíl poznat jednoznačně je a to zvlášť u octavie s jejím obrovským zadním převisem. Nejde ani tak moc o chování na limitu ovladatelnosti, byť třeba pro mne je chování při vyhýbacím manévru poměrně důležitý aspekt (sportovně nejezdím, ale blbců je na cestách čím dál víc). Velký rozdíl v chování auta se projevuje i při běžné jízdě na rozbitém povrchu v zatáčce, kdy zadek má tendence hodně uskakovat - problém podle mě není ani tak v nápravě (na meganu mám také vlečenou a takové psí kusy nedělá), jako v jejím naladění pro vysoké užitečné zatížení auta (je prostě moc tvrdě naladěná).


Octavii 1.2 tsi dělá problémy spíše pomalá klidná jízda a právě na to je tahle motorizace určená.Se vzrustající rychlostí začne odpružení fungovat podstatně lépe,ale to samé je i Rapid.Zajímavé je pokud sednete do 1.4 tsi,která má stejné pneumatiky,stejné tlumiče,ale jiné pružiny tak je to úplně jiné auto.od zadní nápravy je tichá,klidná a na dírách podstatně komfortnější.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 25.07.2013 13:19, RE: Nesprávné informace
Fanda posted by:
Pavlik posted by:
rojack posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Jezdil jsem roky v O1 s vlečenou nápravou. Jezdím roky v O2 s multiprvkem. A troufám si říct, že 90% lidí při běžné jízdě, tak jako já, rozdíl nepozná. Pro rozpoznání toho, co vlastně máte na zadku, musíte jet po rozbité okresce a řezat zatáčky přes výmoly. To zřejmě chtěl autor říct a já s ním souhlasím.
Rozdíl poznat jednoznačně je a to zvlášť u octavie s jejím obrovským zadním převisem. Nejde ani tak moc o chování na limitu ovladatelnosti, byť třeba pro mne je chování při vyhýbacím manévru poměrně důležitý aspekt (sportovně nejezdím, ale blbců je na cestách čím dál víc). Velký rozdíl v chování auta se projevuje i při běžné jízdě na rozbitém povrchu v zatáčce, kdy zadek má tendence hodně uskakovat - problém podle mě není ani tak v nápravě (na meganu mám také vlečenou a takové psí kusy nedělá), jako v jejím naladění pro vysoké užitečné zatížení auta (je prostě moc tvrdě naladěná).
Octavii 1.2 tsi dělá problémy spíše pomalá klidná jízda a právě na to je tahle motorizace určená.Se vzrustající rychlostí začne odpružení fungovat podstatně lépe,ale to samé je i Rapid.Zajímavé je pokud sednete do 1.4 tsi,která má stejné pneumatiky,stejné tlumiče,ale jiné pružiny tak je to úplně jiné auto.od zadní nápravy je tichá,klidná a na dírách podstatně komfortnější.


Psal jsem o běžné jízdě.....Jinak jsem měl možnost vyzkoušet 1,2 TSi a 1,6 TDI a v naladění podvozku jsem žádný velký rozdíl nepoznal - auto jen s řidičem bylo v obou případech "uskákaná koza".
respond
rohYpnol
number of posts41
date of registration22.09.2008
Thursday 25.07.2013 17:17, RE: Nesprávné informace
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
Pavlik posted by:
rojack posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Jezdil jsem roky v O1 s vlečenou nápravou. Jezdím roky v O2 s multiprvkem. A troufám si říct, že 90% lidí při běžné jízdě, tak jako já, rozdíl nepozná. Pro rozpoznání toho, co vlastně máte na zadku, musíte jet po rozbité okresce a řezat zatáčky přes výmoly. To zřejmě chtěl autor říct a já s ním souhlasím.
Rozdíl poznat jednoznačně je a to zvlášť u octavie s jejím obrovským zadním převisem. Nejde ani tak moc o chování na limitu ovladatelnosti, byť třeba pro mne je chování při vyhýbacím manévru poměrně důležitý aspekt (sportovně nejezdím, ale blbců je na cestách čím dál víc). Velký rozdíl v chování auta se projevuje i při běžné jízdě na rozbitém povrchu v zatáčce, kdy zadek má tendence hodně uskakovat - problém podle mě není ani tak v nápravě (na meganu mám také vlečenou a takové psí kusy nedělá), jako v jejím naladění pro vysoké užitečné zatížení auta (je prostě moc tvrdě naladěná).
Octavii 1.2 tsi dělá problémy spíše pomalá klidná jízda a právě na to je tahle motorizace určená.Se vzrustající rychlostí začne odpružení fungovat podstatně lépe,ale to samé je i Rapid.Zajímavé je pokud sednete do 1.4 tsi,která má stejné pneumatiky,stejné tlumiče,ale jiné pružiny tak je to úplně jiné auto.od zadní nápravy je tichá,klidná a na dírách podstatně komfortnější.
Psal jsem o běžné jízdě.....Jinak jsem měl možnost vyzkoušet 1,2 TSi a 1,6 TDI a v naladění podvozku jsem žádný velký rozdíl nepoznal - auto jen s řidičem bylo v obou případech "uskákaná koza".


Jel jsem právě 1.6 TDI, která je dle testů nejlépe odladěná s vlečenou nápravou a upřínmě - byla to bída. A to má být právě 1.2 TSI ještě horší... Co se komfortu týká (především akustického od nápravy), pak OIII je prostě znatelně horší než první generace Octavie z r. 97... Ta sice měla o dost horší jízdní vlastnosti, ale komfort nijak netrpěl (kromě klasicky tvrdšího naladění koncernwágenů běžného pro tehdejší modely).
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 25.07.2013 20:33, RE: Nesprávné informace
rohYpnol posted by:
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
Pavlik posted by:
rojack posted by:
rohYpnol posted by:
Tak zaprvé - bublina se zadní nápravou není nijak přefouknutá. Na jinak vcelku vydařeném voze je to zásadní přešlap. Hovořit jako v testu o snad zdraví ohrožujících jízdních vlastnostech je zcela mimo a nevím, proč autor takto pojímá popis. Ale odskakování nápravy a naprosto nekomfortní chování na nerovnostech v kombinaci s liftbackem je prostě průšvih. Zřejmě si to uvědomila i Škoda a zadní náprava by měla doznat přeladění.V testu pak naprosto špatně zaznívá, že víceprvek je pro 2.0 TDI, což je naprostý nesmysl.Stejně tak interiér je vše jen ne hodnotně působící prostor. Tím více ve srovnání s opravdu poctivě propracovaným interiérem Octavie II... Celoplastové dveřní výplně je jen zlomek toho, kde se na Octavii III v interiéru šetřilo. A bohužel, šetření v interiéru je dost znát. Chabou náplastí budiž pokrok v oblasti navigace a infotainmentu vozu.
Jezdil jsem roky v O1 s vlečenou nápravou. Jezdím roky v O2 s multiprvkem. A troufám si říct, že 90% lidí při běžné jízdě, tak jako já, rozdíl nepozná. Pro rozpoznání toho, co vlastně máte na zadku, musíte jet po rozbité okresce a řezat zatáčky přes výmoly. To zřejmě chtěl autor říct a já s ním souhlasím.
Rozdíl poznat jednoznačně je a to zvlášť u octavie s jejím obrovským zadním převisem. Nejde ani tak moc o chování na limitu ovladatelnosti, byť třeba pro mne je chování při vyhýbacím manévru poměrně důležitý aspekt (sportovně nejezdím, ale blbců je na cestách čím dál víc). Velký rozdíl v chování auta se projevuje i při běžné jízdě na rozbitém povrchu v zatáčce, kdy zadek má tendence hodně uskakovat - problém podle mě není ani tak v nápravě (na meganu mám také vlečenou a takové psí kusy nedělá), jako v jejím naladění pro vysoké užitečné zatížení auta (je prostě moc tvrdě naladěná).
Octavii 1.2 tsi dělá problémy spíše pomalá klidná jízda a právě na to je tahle motorizace určená.Se vzrustající rychlostí začne odpružení fungovat podstatně lépe,ale to samé je i Rapid.Zajímavé je pokud sednete do 1.4 tsi,která má stejné pneumatiky,stejné tlumiče,ale jiné pružiny tak je to úplně jiné auto.od zadní nápravy je tichá,klidná a na dírách podstatně komfortnější.
Psal jsem o běžné jízdě.....Jinak jsem měl možnost vyzkoušet 1,2 TSi a 1,6 TDI a v naladění podvozku jsem žádný velký rozdíl nepoznal - auto jen s řidičem bylo v obou případech "uskákaná koza".
Jel jsem právě 1.6 TDI, která je dle testů nejlépe odladěná s vlečenou nápravou a upřínmě - byla to bída. A to má být právě 1.2 TSI ještě horší... Co se komfortu týká (především akustického od nápravy), pak OIII je prostě znatelně horší než první generace Octavie z r. 97... Ta sice měla o dost horší jízdní vlastnosti, ale komfort nijak netrpěl (kromě klasicky tvrdšího naladění koncernwágenů běžného pro tehdejší modely).


Sám jsem s octavií 3 ujel pouhých 30 km po pěkné silnici,tak nemohu hodnotit,ale na vebu auto.cz je podrobný test 1,6 tdi,včetně zkušeností s naladěním podvozku.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.