0
back
 

diskuze k tématu: Prozření aneb Octavia III s 1,6 CR

category of topic classification: automobilky, česká vozidla, osobní
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Friday 15.01.2016 06:16, Prozření aneb Octavia III s 1,6 CR
Včera se nám při služební cestě pokakala Fabia III s nějakým benzínovým TSI - napřed začala škubat, pak začala jet na tři válce, až jsem skončili v servisu v Kostelci n O., kde nám závadu na počkání odstranili (údajně jakýsi kabel k zapalovacímu modulu na 1. válci). Radostně jsme vyrazili, avšak v Hradci to bylo zase. Nepravidelné záškuby. \Rozhodli jsme se, že po ukončení jedná v jistě severočeské papírenské společnosti necháme auto v nějakém servisu v Praze - nechtěli jsme riskovat, že v noci někde nejlépe na Suchém Vrchu budeme čekat, až nás někdo odtáhne domů.
V Horoměřicích jsme měli domluvenou výměnu za jejich náhradní Octavii III s 1,6 dýzlem. Nikdy jsem v tom neseděl ani nejel, takže jsem byl zvědavý, za co občané jsou ochotni vypláznout klidně i přes 600.000Kč.
K věci - auto má najeto necelých 160.000km. Je to základní výbava, má jen tempomat, tu nejjednodušší klimatizaci a vzadu mechanické stahování oken. Jízda je utrpení. Po Praze to vypadalo, že auto nemá vzadu žádné odpružení, co koleje či kanál, to rána dcr drc, až mě přeskakovaly zuby, jak TSIčkům rozvody. Lavice vzadu mi ale zase připomíná dětská léta, kdy jsem v 60. letech jezdíval s rodiči vláčkem. Tam byly takový krásný lakovaný sedadla, co se po nich dalo krásně klouzat v teplácích.-) Hluk od zadních kol je enormní, tohle auto snad nemá žádné tlumící materiály! Vše hrká, vrže, sténá a skřípe, nejvíce v oblasti C sloupků, někde kolem zámků dveří a 5. dveří. Na dálnici nasadil kolega lehce nadstandardní rychlost a dle tachometru jsem uháněli 180m/h. V této rychlosti neslyšíte nic. Vůbec nic. Spolujezdce, ani rádio. Jen strašný šum svistu od zrcátek, ode dveří a hlavně příšerný svist od zadních kol.
Motoricky to jede dobře, ale rozjezd je tragikomický: kolegovi, který jednak už pár set tisíc km najel a sám vlastní koncernový vůz s 96kW dýzlem, auto na křižovatce při rozjezdu celkem dost často chcíplo. Že by spojka a nebo spíše mizerný záběr motoru? kdepak je ten zátah vocpod? SPotřeba nebyla ale nijak růžová - PC nám ukázal 7,4/100, přičemž druhou polovinu trati někde od HK do ŠUperka jsme jeli dosti pomalu, neb sněžilo a sinice hodně klouzala. Nic moc, pánové, nic moc.
Další problém - tento konkrétní vůz má pouze halogeny, ale mám dojem, že přes ně byl natažen černý flór. Nesvítí to. Absolutně to nesvítí. Abych furt jen nehanil, tak to zase topí. Rychle, skoro hned po nastartování, čemuž se u dýza ani nechce věřit, ale na druhé straně zase nemrzne, je kolem nuly.
No - co říct závěrem? Obdivuju lidi, co si tole auto koupí jako nové, ale ještě více, co po něm blázní jako po ojetině. Já teda bych tohle doma mít nechtěl, navíc po té, co jsem nechtěně vyslechl rozhovor jakéhosi klienta, který seděl u vedlejšího stolku, zatímco nám vyřizovali papíry. Výměna DFP 49.000 sDPH bez práce, rozvody bez práce 12.000. Ten, kdo tuhle modlu koupí s obligátními 120.000m (= 240 a více tkm) aby hned vybral své celoživotní úspory a zaplatil hnedle krásných 80.000Kč. za prvotní servis - DPF+rozvody+oleje+brzdy a bojím se, že těch 80 litránků je ještě podhodnocených.

Dejte mi svátek. Jak já jsem rád, že jsem před lety již konečně procitnul a vozím si zadek v benzínových Japoncích... Jestli mě ještě někdo po včerejšku bude tvrdit, že není nad Die Octavia, srazím ho ze schodů. Bláhoví blázni ti, co nevědi, jaký komfort jízdy jim proti tomuto mladobolevslavskému děsu nabízí spousta jiných atomobilek.

Toliko jen postřeh z cca 350km jízdy s tímto vozem, navíc co by pasažéra, nikoliv řidiče.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Friday 15.01.2016 14:03, octavia III
Spotřeba 7,4 když jedeš 180 na dálnici? Co by sis představoval? Na autě mohly být mizerné pneumatiky, to dělá zásadní rozdíly v hlučnosti.
Mám zkušenost sice s 1.4 TSI a multilinkem, ale auto v Praze nebylo nijak zvlášť tvrdé a hluk na dálnici minimální (pravda nejezdím po ní jak hovado).
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 15.01.2016 14:59, ...
Jasně, svezu se v nejlevnější naftě v základní výbavě a podle toho budu soudit celou modelovou řadu... No holt Zdeny a koncern:D Bez urážky.
Tohle auto je typický služebák, navíc třída Golf, tak co od toho proboha chtít víc?. V i30 by si trpěl daleko víc, tomu věř.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Friday 15.01.2016 15:59, RE: ...
PetrT posted by:
Jasně, svezu se v nejlevnější naftě v základní výbavě a podle toho budu soudit celou modelovou řadu... No holt Zdeny a koncern:D Bez urážky. Tohle auto je typický služebák, navíc třída Golf, tak co od toho proboha chtít víc?. V i30 by si trpěl daleko víc, tomu věř.


Ty mysliteli,. zkus mi odpovědět, jak se bude lišit dejme tomu Elegance od základu: bude tišší? Bude míˇb žrát? Bude míň drnčet? A teď mluv.

K té spotřebě - kolik je kilometrů hradecký dálnice z trasy 311km? 90km? Jestli vůbec? Mám dojem, že na zbytku trasy by měla spotřeba ukázat krapet jiná čísla. Takže asi tak...

A propos, nedovedu si představit, jaký je rozdíl v sedadlech vyšší třídy mimo L
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Friday 15.01.2016 16:05, subaru
Zdravím

Zdeny, soudit Oktávku podle náhradního vozu, ke kterému se všichni chovají jako k maceše je nekorektní. Z druhé strany máš pravdu, že když k tomu autu někdo vzhlíží jako k vysněnému svatému vozu tak bude asi zklamán - s cen, z toho kolik servisu je potřeba a že si servis často neví rady s banalitou a občas i s řádným servisem. Sám mám oktávku II. gen a tak vím, že nějaký zklamání bylo, ale celkem vzato to je velice dobré auto.
z jiného soudku - byl jsi se svézt se S. Levorg? musím říct že mě to dostalo za 760000 /což je cena slušného koncernového kombíku/ dostaneš nádherně propracované auto a jízdní pocit z STi což ti žádný Volkswagen nedá
A je to první benzínové subaru kde jsem viděl delší dobu na pal. PC spotřebu začínající 7 ! o spotřebu se sice moc nestarám /víc mě zajímá dojezd/ ale tohle mě dostalo - automat /CVT/, 4x4, 17" kola a ono to nežere
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Friday 15.01.2016 16:45, RE: subaru
HoNZA posted by:
ZdravímZdeny, soudit Oktávku podle náhradního vozu, ke kterému se všichni chovají jako k maceše je nekorektní. Z druhé strany máš pravdu, že když k tomu autu někdo vzhlíží jako k vysněnému svatému vozu tak bude asi zklamán - s cen, z toho kolik servisu je potřeba a že si servis často neví rady s banalitou a občas i s řádným servisem. Sám mám oktávku II. gen a tak vím, že nějaký zklamání bylo, ale celkem vzato to je velice dobré auto. z jiného soudku - byl jsi se svézt se S. Levorg? musím říct že mě to dostalo za 760000 /což je cena slušného koncernového kombíku/ dostaneš nádherně propracované auto a jízdní pocit z STi což ti žádný Volkswagen nedá A je to první benzínové subaru kde jsem viděl delší dobu na pal. PC spotřebu začínající 7 ! o spotřebu se sice moc nestarám /víc mě zajímá dojezd/ ale tohle mě dostalo - automat /CVT/, 4x4, 17" kola a ono to nežere


S Levoregm jsem zatím nejel, protože mě odrazuje CVT, byť je momnentálně z CVT nejlepší na trhu.

Ale zoět k tématu: o co mně šlo, je to, že Oktávka má najeto 160.000km. Moje auto, co jezdím jako služebák, má 230.000km. Obě stály porovnatelně. Ale jízda v mém je o světelné roky jinde, navíc s o 1/3 vyšším nájezdem. To, že auto drncá jak starý žebřiňák, není nájezdem,. ale koncepcí. To, že hrká jak starý funebrácký povoz, je kvalitou provedení. Toi, že na zadních sedadlech se nedá sedět, je dáno čím? O tohle mi šlo! Ve vztahu k ceně. Jinak aby se věc uvedla na pravou míru:
ve svém životě jsem měl škodovky taky, 120, pak 105, Favorita, 2x O I 1,9TDI, SUperba 2,5 V6. V práci jezdím dnes a denně O I, která má 479.000km, teď mi stojí před barákem, před chvílí jsem s ní dojel. A proti té půjčené je to nebe a dudy, je tišší, zdaleka tak nedrncá přes přejezdy, resp. nemlátí, vzdau je měkčí sezení, od zadní nápravy hučí asu o 1/2 méně, než ta nová. Tohle není gumama, jak někdo píše, ale tím, že O I z roku 2001 nebo 2002, nevím teď, prostě nesla nějaký kila tlumících hmot., o čemž ou OIII mám pochybnosti.

O tohle mi šlo, nestydět se tohle prodávat za ty prachy a ještě psát, kolik ŠMB vydělala za lo%nský rok, je to vrchol drzosti. Na drzhou stranu, když to vovce jsou ochotné zaplatit, tak proč by to zase neprodávali, že?



respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Friday 15.01.2016 16:57, oct
Opotřebené auto pro desítky řidičů. Jaké pneu a rozměr? Nevíme. Stav tlumičů? Asi nic moc. Průměrná rychlost? Nevíme. Hlavně, že stojí za hovno.

Základ je za 450, za 600 je 1.8 LK, který stoprocentně pojede jinak. Průměr na spritmonitoru je 5 litrů, takže jste jeli jak prasata nebo bylo něco s motorem.

Zdeny se při pátku jen potřeboval vyzvracet ;)
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 15.01.2016 17:04, xxxx xxxx xxxxx
Ja oktavku nijak neobhajuji, ale kus ve kterem si jel nestoji 700t jak si naznacoval ale o 300t mene. Bud si jisty ze Elegance s jinou zadni napravou je o dost tissi a sedadla jsou jina. Ta uz tech 700t ale stat muze, to jo.
K te hlucnosti - OII nemel motor 1,6tdi zadni tlumic vyfuku, nevim jak v OIII. Ten motor moc nejede, ale jeste jsem neslysel ze by se nekdo stezoval na spotrebu. To jste museli jet jak prasata, to se nezlob.
Ale je velka pravda ze OIII je osizena - staci se projet v Golfu VII a hned je jasne ze to jde daleko lepe. Ve vsem.V tehle tride bych o nicem jinem nez o Golfu nebo Aurisu vubec neuvazoval.
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Friday 15.01.2016 17:06, RE: subaru
Zdeny60 posted by:
HoNZA posted by:
ZdravímZdeny, soudit Oktávku podle náhradního vozu, ke kterému se všichni chovají jako k maceše je nekorektní. Z druhé strany máš pravdu, že když k tomu autu někdo vzhlíží jako k vysněnému svatému vozu tak bude asi zklamán - s cen, z toho kolik servisu je potřeba a že si servis často neví rady s banalitou a občas i s řádným servisem. Sám mám oktávku II. gen a tak vím, že nějaký zklamání bylo, ale celkem vzato to je velice dobré auto. z jiného soudku - byl jsi se svézt se S. Levorg? musím říct že mě to dostalo za 760000 /což je cena slušného koncernového kombíku/ dostaneš nádherně propracované auto a jízdní pocit z STi což ti žádný Volkswagen nedá A je to první benzínové subaru kde jsem viděl delší dobu na pal. PC spotřebu začínající 7 ! o spotřebu se sice moc nestarám /víc mě zajímá dojezd/ ale tohle mě dostalo - automat /CVT/, 4x4, 17" kola a ono to nežere
S Levoregm jsem zatím nejel, protože mě odrazuje CVT, byť je momnentálně z CVT nejlepší na trhu. Ale zoět k tématu: o co mně šlo, je to, že Oktávka má najeto 160.000km. Moje auto, co jezdím jako služebák, má 230.000km. Obě stály porovnatelně. Ale jízda v mém je o světelné roky jinde, navíc s o 1/3 vyšším nájezdem. To, že auto drncá jak starý žebřiňák, není nájezdem,. ale koncepcí. To, že hrká jak starý funebrácký povoz, je kvalitou provedení. Toi, že na zadních sedadlech se nedá sedět, je dáno čím? O tohle mi šlo! Ve vztahu k ceně. Jinak aby se věc uvedla na pravou míru:ve svém životě jsem měl škodovky taky, 120, pak 105, Favorita, 2x O I 1,9TDI, SUperba 2,5 V6. V práci jezdím dnes a denně O I, která má 479.000km, teď mi stojí před barákem, před chvílí jsem s ní dojel. A proti té půjčené je to nebe a dudy, je tišší, zdaleka tak nedrncá přes přejezdy, resp. nemlátí, vzdau je měkčí sezení, od zadní nápravy hučí asu o 1/2 méně, než ta nová. Tohle není gumama, jak někdo píše, ale tím, že O I z roku 2001 nebo 2002, nevím teď, prostě nesla nějaký kila tlumících hmot., o čemž ou OIII mám pochybnosti. O tohle mi šlo, nestydět se tohle prodávat za ty prachy a ještě psát, kolik ŠMB vydělala za lo%nský rok, je to vrchol drzosti. Na drzhou stranu, když to vovce jsou ochotné zaplatit, tak proč by to zase neprodávali, že?


Máš pravdu že technická propracovanost s každou další generací oktávky spíš klesá. O co víc to má infotainmentů a mirror linků a jánevím čeho, tím horší je to auto. Mě ten trend štve taky. Kdysi jsem měl Volvo 960. Koupil jsem ho asi se 400 000 km, prodal o 100 000 dál /kolik mělo najeto doopravdy nevím/ ale sloužilo skvele. Vybavené bylo nádherně a jelo ..... Teď za tebe auto dělá první poslední a trochu zapomíná na to, že má být v první řadě autem. Probíral jsem to s klukama v kapele /patřím v ní k nejmladším a to je mi 41 / a ke svému překvapení jsem zjistil, že se jim líbí, když za ně auto dělá všechno + x věcí který by to nikdy dělat nemělo /třeba internet/. Že je to "in". Podle mě je in když má auto koule a jede tak jak má, a ne když dělá věci jako auto na playstationu. čímž se dostávám k závěru: když je dost lidí kteří chtějí v autě million blbostí a na autě vlastním jim vlastně záleží jen jako na podpoře sebevědomí, tak je jasné že to škodovka a další bude vyrábět a prodávat a vydělávat na tom. Cvoků, který vědí že 191 kW prostě pojede za +- 13 l/100 a že to za to stojí, /a kteří se nedají oblbnout slibem 3l/100/ je málo a tomu odpovídá nabídka na trhu.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Friday 15.01.2016 17:46, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT posted by:
Ale je velka pravda ze OIII je osizena - staci se projet


Taky nepotřebuju O obhajovat, ale v čem jako? Ve střední výbavě (kombi) mi to přišlo kvalitativně stejné, golf byl pocitově menší jak vně tak uvnitř (vzadu je reálně o několik cm kratší).

respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 15.01.2016 19:13, xxxx xxxx xxxxx
Golf dostava multilink u nizsich vykonu a to je hodne znat. I zvukova izolace je daleko lepsi. Hezci palubka, lepsi sedadla. Mozna mene mista vzadu, ale ne o moc. Lepsi vybava v zakladu. Celkove je to o dost lepe poskladane auto. I v nizsi vybave dela dojem kvality, Oktavka ne. Ta to dohani az v tech vyssich.
Ale v ramci tridy je Oktavka rozhodne dobre auto a vzdy byla. Prodeje na zapad od nas to take dokazuji. A to u nas vychazi levneji nez venku.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 15.01.2016 20:33, O1 x O2 x O3
párkrát jsem jel jako spolujezdec v O1, pak jsem nějakou dobu řídil služ. O2 (novou), zrovna dneska jsem měl čest s O3. Musím říct, že Zdeny to vyzdvihl dokonale. Pod to, co napsal bych se podepsal. Je to prostě tragedie. O1 už v té době sice vypadala blbě zvenku a zvlášť zevnitř(hnusná fošna místo palubky a bez výbavy), zato byla ale celkem bytelná - oproti zbylému portfoliu Škody. O2 vypadala o něco lépe, ale komfort jak v BVP, na delší cestování opravdu tragedie, motory taky žádná hitparáda. a ta dnešní O3 odhlučnění skoro jak u favoritu, a to myslím vážně. TSI sice na svůj objem relativně jede, ale aby se člověk bál, jestli si neposkočí radostí rozvody a pohodlí? A jak to bude se spolehlivostí, když se to sere už jako nový? To bych nepřál ani nepříteli.
Za ty peníze bych čekal buď nějakou lepší úroveň "kvality cestování" tzn. podvozek, sedačky, odhlučnění. A například bych oželel NAPROSTO ZBYTEČNÉ NESMYSLNÉ leč pěkné displaye.
Nebo tuhle modlu prodávat podle toho co nabízí, tzn. třeba v rozmezí 250 - 350. i to si myslim, že je dost. To auto toho vážně moc nenabízí.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Friday 15.01.2016 22:04, stály stejně
Ještě mě pobavila zmínka, že stará oktávka stála stejně.

Kolem roku 2000 stály octavie podobné koruny, ale nominálně a v holobytu. Dnes je průměrná mzda dvojnásobná, abs, pytle, klimatizace, pc jsou běžné (a na zadní sedadlo se vleze víc než sádrový trpaslík)

Reálně tedy nová oktávka stojí polovinu a má bohatější výbavu.
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Friday 15.01.2016 22:16, RE: stály stejně
capslock posted by:
Ještě mě pobavila zmínka, že stará oktávka stála stejně. Kolem roku 2000 stály octavie podobné koruny, ale nominálně a v holobytu. Dnes je průměrná mzda dvojnásobná, abs, pytle, klimatizace, pc jsou běžné (a na zadní sedadlo se vleze víc než sádrový trpaslík) Reálně tedy nová oktávka stojí polovinu a má bohatější výbavu.


otázka je kolik koncových zákazníků si kupuje novou Octavii..Primárně je to auto pro fleety.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.