citation:
reakce na: Bj_Carda, 30.10.2020 11:49 (Dobrý den,vybírám mladší ojeto ...)
Ahoj, je tu dost chlapů, co má diesel tak snad napíšou i svůj pohled. Ten můj je, že 2.0 TDI do 10km nezahřeje motorový olej, nestihne se vypálit FAP,dochází k rychlejšímu zanášení vstřiků, EGR ventilu a také se může mísit nafta s olejem.
Jestli o víkendu zajedeš na výlet 2x50km je vyhráno, trochu
..
Můj šéf je zapřisáhlý ostravák a má Alfu 159 2.0 diesel, přes týden jen nákup a rozvoz dětí po městě, o víkendu chata. Přesto při necelých 200tis.km je FAP na cestě na výměnu, EGR ventil je kaput, ředí se olej s naftou(příbývá oleje občas). To vše se dá pořešit, FAP se zkusí uměle vypálit a EGR ventil nestojí zase tolik. Otázkou je, proč trápit motor, když 1.4 TSI EA211 to zvládne lépe, ikdyž pozor je to přímý vstřik, pomáhají mu k tomu vychytávky, které Renault-Nissan z nepochopitelných důvodů nedal do 1.2 TCe a ostuda byla na světě.
Za mě na tak extrémní trasy bych šáhnul po etalonu spolehlivosti Toyotě Auris kombi 1.6 VVT nebo Civicu kombi 1.8 VTEC - nejde šlápnout vedle a ony vydrží i takové trápení na pár kilometrech. Ale na obranu koncernových TSI - můj synovec měl v práci dva Rapidy 1.2 TSI a oba bez újmy najely 200tis.km jen po městě - moje poklona.
Pak je tu ještě alternativní pohled - co je špatného na skladovce novém Fiatu Tipo kombi 1.4 70kw 6 kvalt?
Kvalita? Můj kamarád má flotilu Tipo 1.4i třetím rokem a nic jim není. Prestiž? Octávie III před fcl nevypadá nějak zázračně a má ji každý pátý čech