0
back
 

diskuze k tématu: OCtavia III 1.4 TSI DSG(7a) vs. 2.0 TDI DSG(6a)

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
q1car
number of posts2
date of registration04.04.2016
Monday 04.04.2016 23:58, OCtavia III 1.4 TSI DSG(7a) vs. 2.0 TDI DSG(6a)
Zdravím všechny co rozumí a umějí poradit.

Zvažuji koupi Octavie III ve výše vypsaných dvou motorizacích. Obecně předpokldádám, že jej budu vlastnit do konce jeho dní a chovat se k němu tak jak se má. Varianta prodeje po 4letech není jistá-může nastat. Teď to důležité:
Roční nájezd za poslední dva roky cca 24tis km.
Jelikož bydlím cca 19Km od Brna a v Brně je většina našich dodavatelů, firem a i větší část zákazníků, tak 55% tvoří okresky, 30% město a 15% dálnice. Obvyklý den vypadá tak, že ráno vyjedu, jedu oněch cca 20km do Brna, zastavím, jdu něco nakoupit, popojedu přes půl města, jdu vyřešit něco za architektem, popojedu třeba dále atd., a na konci dne opět domů apod. Někdy naopak vyrazím na zaměřování/schůzku do Prahy, Ústí nad. Labem, Mladé Boleslavi apod., Ale obecně častěji to Brno a okolní. Taktéž jezdím na nákupy a za sportem (2x ráno za víkend) cca 10km daleko.

Otázky jednak směřuji ke kvaliám, poruchovosti a vhodnosti použití jednotlivých motorizací, tak i převodovek, kdy zrovna k té 7stup. nemám moc důvěru. Ideálně bych osobně kombinoval 1.4TSI s 6stup, ale to nedělají :) ..

DSG je bez debat a v rámci varianty TDi zvažuji i nezávislé topení z výroby (raní topení - ohřeje to i olej?). Ostatní výbava je vybrána, jedná se spíše o motorizaci a převodovku. Jak se projeví servisní náklady, spotřeba apod. ve vzájemném srovnání. Děkuji moc za tipy, rady, postřehy a zkušenosti.
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Tuesday 05.04.2016 06:28, k
pokud 1,4 tak co G-TEC?Na courání po ,městě by to mohlo mít smysl
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 05.04.2016 07:08, RE: OCtavia III 1.4 TSI DSG(7a) vs. 2.0 TDI DSG(6a)
q1car posted by:
Zdravím všechny co rozumí a umějí poradit.Zvažuji koupi Octavie III ve výše vypsaných dvou motorizacích. Obecně předpokldádám, že jej budu vlastnit do konce jeho dní a chovat se k němu tak jak se má. Varianta prodeje po 4letech není jistá-může nastat. Teď to důležité:Roční nájezd za poslední dva roky cca 24tis km.Jelikož bydlím cca 19Km od Brna a v Brně je většina našich dodavatelů, firem a i větší část zákazníků, tak 55% tvoří okresky, 30% město a 15% dálnice. Obvyklý den vypadá tak, že ráno vyjedu, jedu oněch cca 20km do Brna, zastavím, jdu něco nakoupit, popojedu přes půl města, jdu vyřešit něco za architektem, popojedu třeba dále atd., a na konci dne opět domů apod. Někdy naopak vyrazím na zaměřování/schůzku do Prahy, Ústí nad. Labem, Mladé Boleslavi apod., Ale obecně častěji to Brno a okolní. Taktéž jezdím na nákupy a za sportem (2x ráno za víkend) cca 10km daleko.Otázky jednak směřuji ke kvaliám, poruchovosti a vhodnosti použití jednotlivých motorizací, tak i převodovek, kdy zrovna k té 7stup. nemám moc důvěru. Ideálně bych osobně kombinoval 1.4TSI s 6stup, ale to nedělají :) ..DSG je bez debat a v rámci varianty TDi zvažuji i nezávislé topení z výroby (raní topení - ohřeje to i olej?). Ostatní výbava je vybrána, jedná se spíše o motorizaci a převodovku. Jak se projeví servisní náklady, spotřeba apod. ve vzájemném srovnání. Děkuji moc za tipy, rady, postřehy a zkušenosti.


Ohledně DSG doporučuji udělat rozsáhlejší vyšetřování. Údajně ve Světu Motorů psali, že tato komponenta je docela choulostivá a její životnost nebývá závratně vysoká, tak aby to auto nebylo jen na 5 let... Ale detaily nevím, jak jsem koupil, tak prodávám.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Tuesday 05.04.2016 08:09, RE: OCtavia III 1.4 TSI DSG(7a) vs. 2.0 TDI DSG(6a)
Převodovku DSG 6st máme v práci v Superbu a znám pár lidí i pražských taxikářů, kteří ji mají a ta je při pravidelném servisu spolehlivá. DSG 7st ještě v OII nechvalně proslula krátkou životností, ale v průběhu výroby ji VW konstrukčně upravil a teď nevím jak je to se spolehlivostí, každopádně pro váš nájezd 4 roky vydrží v pohodě.
Nevím jakou máte naspecifikovanou výbavu, ale místo OIII bych asi vzal Golfa, vychází levněji (pokud nechcete nějakou top výbavu pak se karta obrací ve prospěch škody) a u těchto dvou motorů máte víceprvkovou zadní nápravu.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Tuesday 05.04.2016 08:09, RE: OCtavia III 1.4 TSI DSG(7a) vs. 2.0 TDI DSG(6a)
David V posted by:
q1car posted by:
Zdravím všechny co rozumí a umějí poradit.Zvažuji koupi Octavie III ve výše vypsaných dvou motorizacích. Obecně předpokldádám, že jej budu vlastnit do konce jeho dní a chovat se k němu tak jak se má. Varianta prodeje po 4letech není jistá-může nastat. Teď to důležité:Roční nájezd za poslední dva roky cca 24tis km.Jelikož bydlím cca 19Km od Brna a v Brně je většina našich dodavatelů, firem a i větší část zákazníků, tak 55% tvoří okresky, 30% město a 15% dálnice. Obvyklý den vypadá tak, že ráno vyjedu, jedu oněch cca 20km do Brna, zastavím, jdu něco nakoupit, popojedu přes půl města, jdu vyřešit něco za architektem, popojedu třeba dále atd., a na konci dne opět domů apod. Někdy naopak vyrazím na zaměřování/schůzku do Prahy, Ústí nad. Labem, Mladé Boleslavi apod., Ale obecně častěji to Brno a okolní. Taktéž jezdím na nákupy a za sportem (2x ráno za víkend) cca 10km daleko.Otázky jednak směřuji ke kvaliám, poruchovosti a vhodnosti použití jednotlivých motorizací, tak i převodovek, kdy zrovna k té 7stup. nemám moc důvěru. Ideálně bych osobně kombinoval 1.4TSI s 6stup, ale to nedělají :) ..DSG je bez debat a v rámci varianty TDi zvažuji i nezávislé topení z výroby (raní topení - ohřeje to i olej?). Ostatní výbava je vybrána, jedná se spíše o motorizaci a převodovku. Jak se projeví servisní náklady, spotřeba apod. ve vzájemném srovnání. Děkuji moc za tipy, rady, postřehy a zkušenosti.
Ohledně DSG doporučuji udělat rozsáhlejší vyšetřování. Údajně ve Světu Motorů psali, že tato komponenta je docela choulostivá a její životnost nebývá závratně vysoká, tak aby to auto nebylo jen na 5 let... Ale detaily nevím, jak jsem koupil, tak prodávám.


Ano, v minulém nebo předminulém světě motorů se o dsg psalo. Včera jsem si to shodou okolností četl. Závěr byl takový, že i 7DSG by po roce 2013 mělo být schopno bez větších problémů najet cca 200tkm. Poté by se měly měnit spojky, jelikož se opotřebovávají (podobně jako u manuálu). Problém je ten, že výměna je složitější a prý ji kolikrát nezvládají pořádně autorizované servisy...
Navíc DSG není úplně to pravé ořechové do popojíždění v kolonách, ale uznávám, že je to pořád lepší než manuál.
Ad kristianova rada k CNG a vaše uvažování nad naftou. Záleží na tom, kolik najedete a kde bydlíte. Pokud bydlíte na jih od Brna, lze využívat tankovací stanice CNG například na Kaštanové. Vzhledem k momentálním nízkým cenám nafty a benzínu je ale úspora CNG momentálně nízká. Může Vás ale hřát pocit ekologicky nejčistšího auta...
respond
q1car
number of posts2
date of registration04.04.2016
Tuesday 05.04.2016 17:54, Díky a nějaké zkušenosti s nezávislým topením?
CNG jsem měl jako první v hledáčku, neb po cestě stanice nějaké mám, ale obecně se ukázalo, že ta technologie není z dlouhodobého hlediska moc dokonalá. V passatech to zlobí moc a stále a neustále, problém s nádržemi mají již i některé octavie III. Zase jich jezdí dost taxikářů, tak nevím kde je pravda. Ale v podstatě jsem ji původně chtěl a pak z důvodu rostoucích cen za posledních pět let, dlouhého tankování, problémům s nádržemi, krátkým dojezdem (kdž se nejede na CNG je ten motor žíznivý apod.), nejistotou celé technologie spojenou s tím, že ani v servisech moc nevědí, jsem opustil tuto variantu.

Octavii beru proto, že je přes dobrý kontakt relativně velká selva na nový vůz, byť se statusem předváděcího. Golf jsem také nevybral z důvodu rozměrů a několika chybějících příplatkových prvků. Měřím 1,9m a každý centimetr na autě je pro mne fajn.

Nejvíce se asi přikláním k 1.4 TSI DSG, jen si nejsem jistý právě tou životností DSG. Na truhu je již několik let, ale nenašel jsem nikde nějaké dlouhodobější recenze apod. Naproti tomu 2.0TDI DSG je opravdu dobrá motorizace i s převodovkou, co dokáže šetřit.

Nemáte také někdo zkušenosti s nezávislým topením? Jestli je schopno ohřát trochu i motor, potažmo olej?
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 13.04.2016 23:37, RE: Díky a nějaké zkušenosti s nezávislým topením?
q1car posted by:
CNG jsem měl jako první v hledáčku, neb po cestě stanice nějaké mám, ale obecně se ukázalo, že ta technologie není z dlouhodobého hlediska moc dokonalá. V passatech to zlobí moc a stále a neustále, problém s nádržemi mají již i některé octavie III. Zase jich jezdí dost taxikářů, tak nevím kde je pravda. Ale v podstatě jsem ji původně chtěl a pak z důvodu rostoucích cen za posledních pět let, dlouhého tankování, problémům s nádržemi, krátkým dojezdem (kdž se nejede na CNG je ten motor žíznivý apod.), nejistotou celé technologie spojenou s tím, že ani v servisech moc nevědí, jsem opustil tuto variantu.Octavii beru proto, že je přes dobrý kontakt relativně velká selva na nový vůz, byť se statusem předváděcího. Golf jsem také nevybral z důvodu rozměrů a několika chybějících příplatkových prvků. Měřím 1,9m a každý centimetr na autě je pro mne fajn.Nejvíce se asi přikláním k 1.4 TSI DSG, jen si nejsem jistý právě tou životností DSG. Na truhu je již několik let, ale nenašel jsem nikde nějaké dlouhodobější recenze apod. Naproti tomu 2.0TDI DSG je opravdu dobrá motorizace i s převodovkou, co dokáže šetřit.Nemáte také někdo zkušenosti s nezávislým topením? Jestli je schopno ohřát trochu i motor, potažmo olej?



Tak napřed přenesená zkušenost - ano, passaty s CNG mají časté problémy s ventilem nejvzdálenější lahve. Jestli stejný problém postihuje i octavie nevím, ale nedivil bych se.
Teď ta vlastní - zvolíte-li nezávislé topení "do vody", tak se přes výměník napojený na chladící soustavu ohřívá i motor, potažmo olej. Motor lépe naskočí, auto i dříve topí. O odpadání škrábání nemluvě. Mám ho 6 let v dodávce, a nelituju.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.