0
back
 

diskuze k tématu: octavia I 1.6 spotřeba pří jízdě na neutrál

category of topic classification: poradna, vše o spotřebě, technické dotazy
Bobo
number of posts2
date of registration09.11.2017
Thursday 09.11.2017 17:41, octavia I 1.6 spotřeba pří jízdě na neutrál
Dobrý den,

vím, že tohle téma se už hodně řešílo, ale já mám jiný problém...
Při jízdě na neutrál při nižších rychlostech (dobržďování před zastavením) mi PP ukazuje okamžitou spotřebu 5-20L i víc. Čím pomaleji jedu, tím je spotřeba vyšší - zdůrazňuju mám vyřazeno... Po zastavení spotřeba 1,1L/h. Při rozjezdu bez plynu s vyřaazenou rychlostí z kopce to samé obráceně. Když vyřadím ve vyšší rychlosti spotřeba je očekávaných 1,1l. Zjistil jsem to, když jsem zkoumal celkově zvýšenou spotřebu - ve městě (7 km do práce), s hodně popojížděním v kolonách a na semaforech klidně 13 L. V prázdném městě spotřeba na té samé trase do 10L. Poraďte prosím.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Friday 10.11.2017 09:04, Re:
Tohle ale není problém, jenom určité nepochopení funkce PP.
Pokud auto nestojí, PP ukazuje spotřebu v l/100km. Pokud auto stojí, auto ukazuje spotřebu v l/h.
Při vyřazené rychslosti jede motor na volnoběh - točí se tedy stejně i při rychlosti 5km/h i 20km/h. Logicky tedy při nižší rychlosti roste okamžitá spotřeba vzatežná na l/100km.
To že benzínová 1,6 v kolonách vezme 13 litrů na krátké trase (7km) mě asi taky až tak moc nepřekvapuje...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 10.11.2017 11:07, RE: Re:
KoobaS posted by:
Tohle ale není problém, jenom určité nepochopení funkce PP.Pokud auto nestojí, PP ukazuje spotřebu v l/100km. Pokud auto stojí, auto ukazuje spotřebu v l/h.Při vyřazené rychslosti jede motor na volnoběh - točí se tedy stejně i při rychlosti 5km/h i 20km/h. Logicky tedy při nižší rychlosti roste okamžitá spotřeba vzatežná na l/100km.To že benzínová 1,6 v kolonách vezme 13 litrů na krátké trase (7km) mě asi taky až tak moc nepřekvapuje...


Naprosto přesně.

Když to vezmu z jiné strany. Pokud má motor spotřebu 1,1 ltr/hodinu a běžnou spotřebu 7,7 l/100 km, tak to znamená, že by na volnoběh měl ujet 100 km za 7 hodin, čili průměrná rychlost mezi 14 a 15 km/h, čili při rychlosti nad tuto hodnotu bude palubní počítač při jízdě na neutrál ukazovat méně, než je průměrná spotřeba a při jízdě pod hodnotami zase více.
Pokud pojedu průměrnou rychlostí 10 km/h na neutrál, tak pojedu 10 hodin a spálím 11 litrů benzínu a pokud pojedu 5 km/hodinu, pak spálím 22 litrů benzínu na každých 100 km - to je logika palubního počítače.
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Friday 10.11.2017 13:51, RE: Re:
David V posted by:
KoobaS posted by:
Tohle ale není problém, jenom určité nepochopení funkce PP.Pokud auto nestojí, PP ukazuje spotřebu v l/100km. Pokud auto stojí, auto ukazuje spotřebu v l/h.Při vyřazené rychslosti jede motor na volnoběh - točí se tedy stejně i při rychlosti 5km/h i 20km/h. Logicky tedy při nižší rychlosti roste okamžitá spotřeba vzatežná na l/100km.To že benzínová 1,6 v kolonách vezme 13 litrů na krátké trase (7km) mě asi taky až tak moc nepřekvapuje...
Naprosto přesně.Když to vezmu z jiné strany. Pokud má motor spotřebu 1,1 ltr/hodinu a běžnou spotřebu 7,7 l/100 km, tak to znamená, že by na volnoběh měl ujet 100 km za 7 hodin, čili průměrná rychlost mezi 14 a 15 km/h, čili při rychlosti nad tuto hodnotu bude palubní počítač při jízdě na neutrál ukazovat méně, než je průměrná spotřeba a při jízdě pod hodnotami zase více.Pokud pojedu průměrnou rychlostí 10 km/h na neutrál, tak pojedu 10 hodin a spálím 11 litrů benzínu a pokud pojedu 5 km/hodinu, pak spálím 22 litrů benzínu na každých 100 km - to je logika palubního počítače.


souhlas jen bych zvážil jednu věc - pokud se jedná o starou litinovou šestnáctistovku s 55 kW, tak ta umí jednu dobrou past - vodním kondenzátem z krátkých jízd si zalije lambdasondu a zničí jí. Pak spotřeba určitě stoupne a její výměna se vyplatí. spolu s tím je třeba namontovat modifikovaný díl výfuku, aby se situace už neopakovala.
respond
Bobo
number of posts2
date of registration09.11.2017
Friday 10.11.2017 19:10, Dík...
Děkuju za vysvětlení, již je vše jasné i mě
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Sunday 12.11.2017 22:17, Diagnostika
Ahoj, i tak raději bych nechal vůz zkontrolovat, alespoň dobrou diagnostikou. Měl jsem Octávii I 1.6 MPI r.2001 a ani v koloně 13l nebrala. Synovec má Felici s koncernovým 1.6 55kw a to samé, více jak 10l si neveme ani v Tatrách
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Monday 13.11.2017 20:27, spotřeba
Při zastavení na volnoběh při zahřátém motoru je spotřeba 1.1 l/h vysoká,mělo by to být o,6 l
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 14.11.2017 09:08, RE: spotřeba
Fanda posted by:
Při zastavení na volnoběh při zahřátém motoru je spotřeba 1.1 l/h vysoká,mělo by to být o,6 l


Záleží, co všechno je na volnoběh v provozu. Klima má celkem spotřebu...
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Tuesday 14.11.2017 12:24, RE: spotřeba
David V posted by:
Fanda posted by:
Při zastavení na volnoběh při zahřátém motoru je spotřeba 1.1 l/h vysoká,mělo by to být o,6 l
Záleží, co všechno je na volnoběh v provozu. Klima má celkem spotřebu...


S tou klimatizací jsem to nikdy nesledoval,ale pokud stojí vůz se zahřátým motorem,tak by se okamžitá spotřeba zdaleka neměla přibližovat 1 l .
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Tuesday 14.11.2017 15:36, RE: spotřeba
Fanda posted by:
David V posted by:
Fanda posted by:
Při zastavení na volnoběh při zahřátém motoru je spotřeba 1.1 l/h vysoká,mělo by to být o,6 l
Záleží, co všechno je na volnoběh v provozu. Klima má celkem spotřebu...
S tou klimatizací jsem to nikdy nesledoval,ale pokud stojí vůz se zahřátým motorem,tak by se okamžitá spotřeba zdaleka neměla přibližovat 1 l .


Zafira B 1,9 CDTi: 0,9-1,1 l/h se zahřátým motorem... Jasně, je to nafta a větší objem, ale myslím že k tomu litru se to přibližovat klidně může...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.