0
back
 

diskuze k tématu: Octavia 2 1.9 TDI 4x4 s DPF - Bílý kouř, špatné starty, vysoká spotřeba

category of topic classification: poradna, technické dotazy
macek27
number of posts5
date of registration04.03.2023
Saturday 04.03.2023 13:57, Octavia 2 1.9 TDI 4x4 s DPF - Bílý kouř, špatné starty, vysoká spotřeba
Dobrý den,
vlastním vůz Škoda Octavia 2 1.9 TDI 77kw 4x4 (BLS) a mám několik problémů.

Vůz občas chytá špatně, někdy vůbec. Dělá to jen občas a není to počasím.

Vůz občas při klidné jízdě strašně bílé kouří. Taky to dělá jen občas.

Mám vysokou spotřebu. S klidnou nohou se dostanu max. na 8L/100km, míň to prostě nejde.

Měl jsem podezření na vstřiky, ale podle diagnostiky mají hodnoty v normě.

Nesetkal se někdo s něčím podobným a našel příčinu?

Za případné odpovědi děkuju!
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Monday 06.03.2023 07:33, RE: Octavia 2 1.9 TDI 4x4 s DPF - Bílý kouř, špatné starty, vysoká spotřeba
citation:
reakce na: macek27, 04.03.2023 13:57 (Dobrý den,vlastním vůz Škoda O ...)


No, a co na to říká servis? Najít dobrej servis, kterej umí škodovky přece nemůže být velký problém nikde v republice?

Voda nebo olej nemizí?
respond
macek27
number of posts5
date of registration04.03.2023
Monday 06.03.2023 20:31, RE: RE: Octavia 2 1.9 TDI 4x4 s DPF - Bílý kouř, špatné starty, vysoká spotřeba
citation:
reakce na: KoobaS, 06.03.2023 07:33 (No, a co na to říká servis? Na ...)


Jeden říká, že turbo, další že vstřiky, další že plný dpf.....olej ani voda nemizí
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Tuesday 07.03.2023 08:32, RE: RE: RE: Octavia 2 1.9 TDI 4x4 s DPF - Bílý kouř, špatné starty, vysoká spotřeba
citation:
reakce na: macek27, 06.03.2023 20:31 (Jeden říká, že turbo, další že ...)


Jestli to má filtr pevných částic, tak bych se já osobně zaměřil na něj. Z osobní zkušenosti vím, že bílý kouř a nadměrná spotřeba jsou znakem špatné regenerace, zvlášť u starších aut s filtry, které nejsou tak vychytané. Kdy se s tím naposledy jela nějaká delší trasa, ideálně po dálnici? Pokud se s tím jezdí kratší trasy a bez zátěže, je možné, že se filtr nestíhá dostatečně regenerovat.
Pokud se s tím ale jezdí delší trasy pravidelně, tak bude problém jinde. Často je ucpaný filtr jenom následkem jiných problémů, jako např. špatné turbo, egr, vstřiky...
respond
macek27
number of posts5
date of registration04.03.2023
Tuesday 07.03.2023 08:47, RE: RE: RE: RE: Octavia 2 1.9 TDI 4x4 s DPF - Bílý kouř, špatné starty, vysoká spotřeba
citation:
reakce na: KoobaS, 07.03.2023 08:32 (Jestli to má filtr pevných čás ...)


S autem jezdí od pondělí do pátku 13km do práce a 13km zpátky. Jednou za 14 dní jedu po dálnici do Ústí ( to mám 32km tam a 32km zpátky) a občas jedu dál třeba na nějaký výlet.

To DPF mě taky napadlo, ale to by vyhodilo nějakou chybu? Asi to zkusím pořádně projet po dálnici ve vysokých otáčkách, aby se ten filtr vyčistil (pokud je zanesený)



Dnes ráno jsem třeba nemohl nastartovat, až na 3x pokus se to podařilo a to jsem musel 10s točit. Je to zvláštní, teďka týden auto startovalo na drnc bez problému.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Tuesday 07.03.2023 12:04, RE: RE: RE: RE: RE: Octavia 2 1.9 TDI 4x4 s DPF - Bílý kouř, špatné starty, vysoká spotřeba
citation:
reakce na: macek27, 07.03.2023 08:47 (S autem jezdí od pondělí do pá ...)


32km je pro staré systémy dpf málo a 13km trasy v zimě smrt.

Kupte nějaké aditivum do nafty na regeneraci dpf. Já jsem kdysi kupoval například od wynns. Vezměte to na dálnici a jeďte minimálně 100km v kuse. Vysoké otáčky nejsou až tak potřeba, protože regenerace se spustí když to auto uzná za vhodné, ne protože řidič jede ve vysokých otáčkách.
Nebo to vemte do servisu na nucenou regeneraci.
Potom vyměnit olej, ten bude naředěný naftou od časté a nedokončené regenerace.
Jednou za nádrž to vzít na trasu dlouhou aspoň 60km - to by se auto mohlo dostatečně ohřát a spustit regeneraci.
Nebo si sehnat nějakou diagnostiku a naučit se spustit nucenou regeneraci - to je ale hloupá varianta, protože při nucené regeneraci dostává auto zabrat.

PS: dokud se filtr úplně neucpe, tak to chybu asi ukazovat nebude, pak to hodí auto rovnou do nouzáku. Zatím to vypadá, že se snaží regenerovat, ale nemá na to podmínky.
respond
macek27
number of posts5
date of registration04.03.2023
Tuesday 07.03.2023 12:09, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Octavia 2 1.9 TDI 4x4 s DPF - Bílý kouř, špatné starty, vysoká spotřeba
citation:
reakce na: KoobaS, 07.03.2023 12:04 (32km je pro staré systémy dpf ...)


Ok díky, vyzkouším.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 07.03.2023 20:13, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Octavia 2 1.9 TDI 4x4 s DPF - Bílý kouř, špatné starty, vysoká spotřeba
citation:
reakce na: macek27, 07.03.2023 12:09 (Ok díky, vyzkouším. ...)


Ono je celkově špatná kombinace TDI PD a filtr DPF. Tohle nikdy dobře nefungovalo ani u 1,9 ani u 2,0 TDI. Váš druh provozu tuhle katastrofu jen umocňuje. Mimo jiné proto VW nakonec opustil tento druh vstřikování a přešel na commonrail jako mají všichni ostatní.
Osobně bych to také zkusil projet po dálnici minimálně těch 100 km, jen bych olej vyměnil PŘED touhle jízdou (protože naftou hodně naředěný olej je dobrá cesta k zadřenému motoru) a pokud se regenerace povede, vyměnil bych olej znovu i po ní. Pokud se regenerace nepovede, vyzkoušel bych regeneraci spustit přes diagnostiku v servisu a olej bych vyměnil až po úspěšné regeneraci.
Také je docela dobře možné, že odešla jen "banalita" v podobě termostatu - regenerace se spouští jen za určitých podmínek a pokud se motor neohřeje nad určitou teplotu (většinou 75°), tak prostě regeneraci nespustí. Opět diagnostika je schopna ukázat teplotu motoru.
respond
macek27
number of posts5
date of registration04.03.2023
Tuesday 07.03.2023 20:25, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Octavia 2 1.9 TDI 4x4 s DPF - Bílý kouř, špatné starty, vysoká spotřeba
citation:
reakce na: Pavlik, 07.03.2023 20:13 (Ono je celkově špatná kombinac ...)


Díky za tip, olej a všechny filtry jsem měnil před 200km.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.