0
back
 

diskuze k tématu: Octavia 1 66 a 81kw rozdíly?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
jan.mazalovsky.9FB
number of posts8
date of registration11.03.2015
Saturday 27.02.2016 09:36, Octavia 1 66 a 81kw rozdíly?
Ahoj rád bych se zeptal jak je na tom octavia 1 81kw ?vím že 66kw je nesmrtelná a vydrží hodně že není náročná na údržbu ale zajímá mě jak je na tom 81kw?vydrží přibližně to samé nebo míň?A co údržba?je častější a nákladnější?A jaký ten tip toho motoru je nejlepší?popřípadě rok výroby?
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Sunday 28.02.2016 14:05, RE: Octavia 1 66 a 81kw rozdíly?
jan.mazalovsky.9FB posted by:
Ahoj rád bych se zeptal jak je na tom octavia 1 81kw ?vím že 66kw je nesmrtelná a vydrží hodně že není náročná na údržbu ale zajímá mě jak je na tom 81kw?vydrží přibližně to samé nebo míň?A co údržba?je častější a nákladnější?A jaký ten tip toho motoru je nejlepší?popřípadě rok výroby?


Pozor. Opravdu jednoduchá a ,,nesmrtelná´´ je 66 kW verze jen do r. 2000. Potom jde jen o uměle seškrcenou verzi 81 kW, kvůli emisím... Mám dlouholeté zkušenosti s méně nesmrtelnou 81 kW, ale i ta dokáže najezdit statisíce bez větších investic při správné údržbě. 1) Základem je měnit kvalitní olej co 15 000 km/rok vč. vzduchového filtru, přes to nejede vlak!, 2) rozvody vč. vodní pumpy a pohonu příslušenství měnit co 90 000/6 let, 3) každých cca 45 000 km vyčistit EGR ventil, je dobře přístupný a vyplatí se to, 4) při zahřátém motoru jezdit spíš dynamičtěji, né jako důchodce (na spotřebu to stejně nemá moc vliv) a jednou týdně pěkně motor opakovaně vytočit do 4 000 ot pod plným plynem, aby nezatuhla regulace turba.

Jinak nejdražší věc co na motoru asi může běžně odejít je turbo, ale dnes už přímo jeho výrobce nabízí průmyslově repasované s velkou slevou, takže to není takový problém. Jo a přílišné nýtování není normální - bývají to opotřebené hydroštely - nejezdit s tím, ale vyměnit! Aby se nepodpálily písty. Obecně můžu říct, že takový diesel, který reálně jezdí pod 5 litrů, přitom se s ním jezdí pěkně dynamicky a prakticky nic kromě běžné údržby nevyžaduje, už nikdy nikdo nevyrobí. A prodat funkční kus v dobrém stavu může jen blázen nebo idiot. Doporučil bych se zaměřit na co nejmladší kusy (po faceliftu v r. 2000 moderněji vypadají a líp svítí) a ani u nich si nedělat iluze o najetých km.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.