0
back
 

diskuze k tématu: Octavia 1.6 TDI DSG

category of topic classification: automobilky, česká vozidla
Petr P
number of posts10
date of registration31.01.2017
Thursday 16.03.2017 05:57, Octavia 1.6 TDI DSG
Ahoj, mám teď možnost koupit Octavia 1.6 TDI v automatu z roku 2014 co ma najeto 210 tisíc km za cenu 220 tisíc korun (slušně vybavenou). Původně jsem přemýšlel nad ročním vozem od skodovky, kde bych si dalších 100 tisíc musel připlatit, ale bylo by to zase zánovní auto.

Bojim se toho nájezdu i automatu. Můžete mi prosím pradit zda ty motory bez problému ještě hodně najednou, nebo už by tam mohli byt po dalších 100 tisících zásadní problémy.

Děkuji za rady!
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Thursday 16.03.2017 10:17, RE
Spis bych se bal toho motoru, jeho projev je tragedie
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 16.03.2017 10:37, Raději Ford :-)
Ahoj, raději bych koupil Ford Mondeo 2.0 TDCi Co jsem se četl o 1.6 TDI, životnost FAP filtru je cca 250tis.km, vstřiky také nic moc životnost, motor se trochu trápí s Octávií.

Tak nejlepší je vůz projet, ověřit si turbodíru, hlučnost atd...
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Thursday 16.03.2017 11:00, 1.6 tdi v octavii
Mame v praci o3 kombi,2 kusy. Obe maji priblizne 160.000km.ani jedna nemela zadny probleM. Projev je velmi dobry,je to 1.6 a kdo ceka zazrak,je xxxxx.spotreba pri kombinovane jizde vcetne dalnice je kolem 5.5/100.ma trochu vyraznejsi turboefekt,ale da se s tim normalne zit.mame manualy,takze k dsg se nemohu vyjadrit.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 16.03.2017 11:24, RE: 1.6 tdi v octavii
Zdeny60 posted by:
Mame v praci o3 kombi,2 kusy. Obe maji priblizne 160.000km.ani jedna nemela zadny probleM. Projev je velmi dobry,je to 1.6 a kdo ceka zazrak,je xxxxx.spotreba pri kombinovane jizde vcetne dalnice je kolem 5.5/100.ma trochu vyraznejsi turboefekt,ale da se s tim normalne zit.mame manualy,takze k dsg se nemohu vyjadrit.


S těmato werkama jezdím v práci služebně a projev motoru se skutečně nedá označit, jako dobrý ani se zavřenýma očima. Do 1500 rpm ten motor nedělá nic, a když říkám nic, tak nemyslím nějakou vlažnou akceleraci, ale prostě nic, jako, kdyby je člověk na neutrál, jen se při přidání plynu rozduní a rozvibruje. Pak se roztočí turbo, který motor v tu ranu nakrmí tak, že to trhá vaz, takže rozjíždění spíše připomíná přískoky. O nějakém plynulém rozjezdu, aniž by se řidič detailně soustředil, co dělá s plynovým pedálem, nemůže být řeč. Nejlepší je pro něj ustálený stav, takže táhlá neklikatá okreska bez nutnosti řazení a na dálnici s ním funguju jen na tempomat, protože plynový pedál spíše funguje jako tlačítko než prvek pro proporcionální řízení, takže plyn ovládám tempomatem...
Tenhle motor bych do auta nechtěl ani zadarmo.
Teda mluvím o manuálu, třeba ten projev DSG umí trochu vyhladit.
A musím říct, že VW nemá v poslední době motorově vůbec, co nabídnout. Kde jsou časy jejich fakt slušných motorů.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Thursday 16.03.2017 11:40, RE: 1.6 tdi v octavii
Zdeny60 posted by:
Mame v praci o3 kombi,2 kusy. Obe maji priblizne 160.000km.ani jedna nemela zadny probleM. Projev je velmi dobry,je to 1.6 a kdo ceka zazrak,je xxxxx.spotreba pri kombinovane jizde vcetne dalnice je kolem 5.5/100.ma trochu vyraznejsi turboefekt,ale da se s tim normalne zit.mame manualy,takze k dsg se nemohu vyjadrit.


Tak 160kkm to asi prezije, ale kdo je v tom najezdi musi byt oficialne oznacenej za mucednika.
Stacilo me to den, projev toho motoru je jeste horsi nez ford 1.8TD endura-de, kterej jsem mel v mondeu kdysi davno.

Jak pise David, ten plynovej pedal ma jen polohy ON a OFF, stejne tak me prislo, ze funguje i spojka. Nez se to rozjede na semaforu na padesatku, uz tam clovek dava 4. kvalt...
respond
PatM
number of posts199
date of registration07.08.2016
Thursday 16.03.2017 17:07, RE: 1.6 tdi v octavii
Zdeny60 posted by:
Mame v praci o3 kombi,2 kusy. Obe maji priblizne 160.000km.ani jedna nemela zadny probleM. Projev je velmi dobry,je to 1.6 a kdo ceka zazrak,je xxxxx.spotreba pri kombinovane jizde vcetne dalnice je kolem 5.5/100.ma trochu vyraznejsi turboefekt,ale da se s tim normalne zit.mame manualy,takze k dsg se nemohu vyjadrit.


To je sice pěkný, ale on vybírá auto, které má o 50 tisíc km víc a chce aby najelo bez poruch dalších 100 tisíc takže je mu tato informace úplně k ničemu

Dalších 100 tisíc to klidně najet může, ale taky se to může všechno včetně převodovky(té bych se bál nejvíc) vysypat
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 16.03.2017 17:38, RE: Octavia 1.6 TDI DSG
Petr P posted by:
Ahoj, mám teď možnost koupit Octavia 1.6 TDI v automatu z roku 2014 co ma najeto 210 tisíc km za cenu 220 tisíc korun (slušně vybavenou). Původně jsem přemýšlel nad ročním vozem od skodovky, kde bych si dalších 100 tisíc musel připlatit, ale bylo by to zase zánovní auto. Bojim se toho nájezdu i automatu. Můžete mi prosím pradit zda ty motory bez problému ještě hodně najednou, nebo už by tam mohli byt po dalších 100 tisících zásadní problémy. Děkuji za rady!


Dalších 100 tisíc to auto bez větších investic nenajede protože:
1) filtr pevných částic u tohoto motoru má v ideálních podmínkách životnost 250 tisíc, výměna je za cca 50 tisíc (jen filtr stojí 44 tisíc),
2) pokud auto nejezdilo velkou převahu jízd po dálnici, už teď čeká na výměnu spojek DSG, což je zábava za 30 tisíc, dalších 100 tisíc km bez jejich výměny zcela určitě nenajede bez ohledu na provozní podmínky,
3) velmi bych se bál mechatroniky DSG, která celkem pravidelně odejde mezi 200 a 250 tisíci km;
4) motor sám je odolný, auta v naší firmě mají najeto mezi 160 a 220 tisíci a s mechanikou motorů problém není, zato se docela sype elektronika a pomocné agregáty.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 16.03.2017 20:29, RE: Octavia 1.6 TDI DSG
Pavlik posted by:
Petr P posted by:
Ahoj, mám teď možnost koupit Octavia 1.6 TDI v automatu z roku 2014 co ma najeto 210 tisíc km za cenu 220 tisíc korun (slušně vybavenou). Původně jsem přemýšlel nad ročním vozem od skodovky, kde bych si dalších 100 tisíc musel připlatit, ale bylo by to zase zánovní auto. Bojim se toho nájezdu i automatu. Můžete mi prosím pradit zda ty motory bez problému ještě hodně najednou, nebo už by tam mohli byt po dalších 100 tisících zásadní problémy. Děkuji za rady!
Dalších 100 tisíc to auto bez větších investic nenajede protože:1) filtr pevných částic u tohoto motoru má v ideálních podmínkách životnost 250 tisíc, výměna je za cca 50 tisíc (jen filtr stojí 44 tisíc),2) pokud auto nejezdilo velkou převahu jízd po dálnici, už teď čeká na výměnu spojek DSG, což je zábava za 30 tisíc, dalších 100 tisíc km bez jejich výměny zcela určitě nenajede bez ohledu na provozní podmínky,3) velmi bych se bál mechatroniky DSG, která celkem pravidelně odejde mezi 200 a 250 tisíci km;4) motor sám je odolný, auta v naší firmě mají najeto mezi 160 a 220 tisíci a s mechanikou motorů problém není, zato se docela sype elektronika a pomocné agregáty.


Divím se,že máš ve firmě 1.6 Tdi.V minulosti si zde psal,že se to sype,tudíž přecházíš ke konkurenci?Zrovna,tak uváděné ceny jsou velmi podivné.Konkrétně filtr pevných částic na daný model dnes vymění i s prací některé firmy i za 20 000kč,zrovna tak se mi nezdá cena za spojky v převodovce,ale zatím se mi to nechce hledat,mám již pořádný stoh SM a něco konkrétního najít dá dost práce.
respond
gepardo
number of posts129
date of registration19.10.2014
Thursday 16.03.2017 23:57, DSG
Zcela konkrétně - repase DSG převodovky --- 25 - 50 tisíc bez DPH
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Friday 17.03.2017 07:39, RE: Octavia 1.6 TDI DSG
Pavlik posted by:
Petr P posted by:
Ahoj, mám teď možnost koupit Octavia 1.6 TDI v automatu z roku 2014 co ma najeto 210 tisíc km za cenu 220 tisíc korun (slušně vybavenou). Původně jsem přemýšlel nad ročním vozem od skodovky, kde bych si dalších 100 tisíc musel připlatit, ale bylo by to zase zánovní auto. Bojim se toho nájezdu i automatu. Můžete mi prosím pradit zda ty motory bez problému ještě hodně najednou, nebo už by tam mohli byt po dalších 100 tisících zásadní problémy. Děkuji za rady!
Dalších 100 tisíc to auto bez větších investic nenajede protože:1) filtr pevných částic u tohoto motoru má v ideálních podmínkách životnost 250 tisíc, výměna je za cca 50 tisíc (jen filtr stojí 44 tisíc),2) pokud auto nejezdilo velkou převahu jízd po dálnici, už teď čeká na výměnu spojek DSG, což je zábava za 30 tisíc, dalších 100 tisíc km bez jejich výměny zcela určitě nenajede bez ohledu na provozní podmínky,3) velmi bych se bál mechatroniky DSG, která celkem pravidelně odejde mezi 200 a 250 tisíci km;4) motor sám je odolný, auta v naší firmě mají najeto mezi 160 a 220 tisíci a s mechanikou motorů problém není, zato se docela sype elektronika a pomocné agregáty.


Tyhle motory mají ještě jeden docela častý a nepříjemný problém: odchází vysokotlaký comonrailový zásobník nafty, což je bratru sranda za 15 tisíc.... obvykle tak po 150 tkm....
respond
Petr P
number of posts10
date of registration31.01.2017
Friday 17.03.2017 12:14, Automat
Všem moc děkuji za rady! Rozhodl jsem se to nebrat a počkat na něco jiného, usoudil jsem že bych do toho pravděpodobně vrazil dost peněz v blízké době. Koukal jsem tedy na skodaplus.cz a za stejnou cenu můžu mít stejný motor s manuální převodovkou akorát o 100 tisíc méně najeto. Jen ta výbava je teda úplně základní.

Není tedy lepší třeba superb 2.0 TDI z roku 2013, který má najetých nějakých 160 Km? Přišlo mi že se dají pořídit za nějakých 330 tisíc a ty motory by měli dalších 100 tisíc bez problému ujet ne?
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Friday 17.03.2017 15:15, RE
Ten superb je urcite lepsi volba, 2.0TDi je mnohem uzivatelsky prijemnejsi, ale proste bude mit 160kkm na hrbu navic. Pokud bys kupoval jetyho se 160kkm a s automatem, urcite trvej na dolozeni pravidelnych vymen naplne a filtru. Kvalitni a "cerstvej" olej je zaklad uspechu u automatu.

EDIT: aha, ja se divam, ta oktavka by mela 210kkm, tak to urcite radsi ten superb. Ja mel za to, ze se bavime o zanovni, moje chyba
respond
Petr P
number of posts10
date of registration31.01.2017
Friday 17.03.2017 17:24, Superb nebo octavia
V automatu auto nepotřebuji. Rozmýšlím se zda Octavii III 1.6 TDI v základní výbavě, nebo si připlatit těch 100 tisíc a koupit superba II co ma trochu víc najeto ale zase už to je 2.0 TDI a ta výbava je úplně jinde.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.