citation:
reakce na: Vocode, 04.10.2019 20:57 (No já jsem to měl dlouhá léta ...)
Začni tím, že se přestaneš koukat na ceníky, ale zjistíš si budget. To je úplně jiný objem peněz. Žádná firma nekupuje za ceníkové ceny, notabene pokud auta odebírá pravidelně a ve větším počtu. Na konkrétní model typizované octavie může být sleva několik desítek procent, navíc nastavena na nějaké období fixně bez ohledu na trh (tzn. že bez ohledu na zdražení na koncovém trhu je garantovaná cena). Právě s ohledem na nějaké odběratelské/flotilové smlouvy pravděpodobně padá i možnost jiné značky, byť v rámci koncernu VW.
Nevím, proč se tady Boban rozplývá nad motorem 2.0 TDI, podle mě je hlučný, strašně duní a přenáší v rámci O3 do interiéru dost vibrací. Není to zázrak ani v běžné O3, ani v RS se zapnutým "sportovním" módem. O3 je navíc na konci životního cyklu a kvalita její výroby markantně upadá. Poslední auto dodané do firmy trpí neduhy jako netěsnící kufr (jednak do něj zatéká, jednak nejde normálně zavřít a následně zamknout - je prostě špatně usazený), sporadicky funguje osvětlení zavazadelníku. Dle vyjádření autorizáku je to auto v pořádku.
Proto bych bral auto o třídu výše, tj. superb nebo kodiaq (nikoliv karoq, což je kategorií jako octavia s jiným typem konstrukce) a do zbytku rozpočtu naházel výbavu, která pro mě osobně je důležitá (pro každého jsou to jiné prvky). S kodiaqem jsme letos byli v Alpách lyžovat a až na méně účinné topení, kdy se při 4 lidech v autě a klimatizaci na automatice silně mlžila skla, byla ta cesta docela v pohodě (pokud pominu otřesnou vestavěnou navigaci, která člověka stáhne z dálnice na okresku a následně jej na tu dálnici vrátí, aniž by na dálnici byla kolona, nehoda, práce, cokoliv).