0
back
 

diskuze k tématu: Klimatizace se stává standardem i u ojetých vozů

category of topic classification: česká vozidla, německá vozidla, německá vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 14:27, =)
A pak se divme, že v ČR je tolik aut se stočeným tachometrem a spol.... když jaždý chce auto po prvním majiteli se serviskou a najetými max 150 000km, tak proč to zákazníkovi nedopřát, že? Tedy alespoň na papíře=) Taky sem se jela podívat na auto- nebouraný se serviskou, 150 000km najeto... serviska nevyplněná, najeto minimálně 250 000 a bouraný bylo a navíc mělo závadu, nebrzdilo- v inzerátu o tom nebylo ani slůvko=) ale protože jinak bylo ve výborným technickým stavu a oprava po bouračce byla provedená kvalitně, tak nebyl důvod auto nekoupit, když sme vyhádali dobrou slevu=)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 14:45, Každý by si měl zamést před svým prahem
Už jsem tady o tomto paradoxu několikrát mluvil. Každý má představu, že koupí excelentní ojeté auto, do kterého nebude muset nic investovat. A pokud do ojetiny někdo investuje, bývá v diskusi rozcupován, kolik do toho vrazil nesmyslných peněz. Pokud chcete kupuvat pěkná ojetá auta, tak sami napřed musíte pěkná ojetá auta prodávat. Čili máme tu paradox, že každý si představuje nákup kvalitní ojetiny, avšak kvalitní ojetinu nikdo nepordává. Nezřídka se setkávám s řešením závady stylem - prodej vozu. Nedivte se pak.
Například v nedávné době jsem objevil zjevné padělání servisky. A proč? Protože zákazník si to přeje. Zákazník chce koupit auto v hodnotě X za 0,8X s kilometry v hodnotě 0,6 reálného Y. A nejlépe naftové, protože málo žere, přičemž jak je to s náklady na palivo jsme si tady popsali.
Třeba xenony: ty jsou fajn, dokud svítí, ale pak to není žádná láce. Výbojka několik tisíc, startér několik tisíc, trafo několik tisíc a všechno to tam máme 2x. Já je mám, zatím svítí, ale příště bych se jim v ojetině klidně vyhnul. Lidi nemají na pořádnou základní péči a řeší xenony, které na těch 10 tkm ročně využijí prakticky chvilku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 15:10, RE: Každý by si měl zamést před svým prahem
David V posted by:
Už jsem tady o tomto paradoxu několikrát mluvil. Každý má představu, že koupí excelentní ojeté auto, do kterého nebude muset nic investovat. A pokud do ojetiny někdo investuje, bývá v diskusi rozcupován, kolik do toho vrazil nesmyslných peněz. Pokud chcete kupuvat pěkná ojetá auta, tak sami napřed musíte pěkná ojetá auta prodávat. Čili máme tu paradox, že každý si představuje nákup kvalitní ojetiny, avšak kvalitní ojetinu nikdo nepordává. Nezřídka se setkávám s řešením závady stylem - prodej voz...
Ono ani nejde o to, jak jsme rozcupováni, že do ojetiny vrážíme peníze, ale že by případná výkupní cena auta neodrážela ten jeho stav - ve srovnání s jinými kusy stejného modelu. Proto i když se svým autem nejsem spokojený, tak ho neprodám, ale po čase ho dojezdí přítelkyně. A do té doby do něj budu investovat, aby bylo v co nejlepším stavu a eliminoval jsem neštěstí kvůli toho, že jsem škudlil pár korun. A stejně to dělám i s autem, co jsem ji vloni koupil na naučení. Nakonec jsem i do nákupky dal o polovinu více, než jsem si dal limit, a se servisem to byl dvojnásobek. Dneska bych ho prodal s celkovou ztrátou tak 15 tisíc, kdybych do něj nic neinvestoval, resp. to nutné minumum a co nejlevněji, tak bych tratil maximálně 5. Ale neměl bych ten klid.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 15:14, RE: Každý by si měl zamést před svým prahem
Giorgio posted by:
Ono ani nejde o to, jak jsme rozcupováni, že do ojetiny vrážíme peníze, ale že by případná výkupní cena auta neodrážela ten jeho stav - ve srovnání s jinými kusy stejného modelu. Proto i když se svým autem nejsem spokojený, tak ho neprodám, ale po čase ho dojezdí přítelkyně. A do té doby do něj budu investovat, aby bylo v co nejlepším stavu a eliminoval jsem neštěstí kvůli toho, že jsem škudlil pár korun. A stejně to dělám i s autem, co jsem ji vloni koupil na naučení. Nakonec jsem i do nákupky ...
Když to vezmu praktickým příkladem - teoreticky stačí, že svítila všechna světla. Reálně, když jsem měl s tím stejným autem už zkušenosti z několika exemplářů, jsem věděl, že to naše svítí hůře, než je obvyklé. Mohl jsem se na to vykašlat, mohl jsem vyměnit žárovky za nové nejlevnější, ale - koupil jsem Philips NightGuide Double Life a najednou svítí auto od mé lepší polovičky lépe než to moje. Znamenalo to ale koupit 2 žárovky za 700 místo za 70 Kč, a to prostě většina lidí u dnes desetiletého auta neudělá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 15:38, původ
Osobně nemám žádný problém s tím když auto nemá původ v ČR, naopak, protože takoví němci nebo švýcaři obecně budou o auta pečovat líp než našinci a za další u nás máme horší silnice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 16:05, RE: původ
ivan2 posted by:
Osobně nemám žádný problém s tím když auto nemá původ v ČR, naopak, protože takoví němci nebo švýcaři obecně budou o auta pečovat líp než našinci a za další u nás máme horší silnice.
Souhlas. Narazit na kvalitní ojetinu u nás je hledáním jehly ne v kupce, ale v pořádném stohu sena. Ne, že by na západ od nás byli samí poctivci, ale ten výběr je prostě větší... A že je vyšší i cena? Pokud odpovídá, tak je to v pořádku...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 16:07, RE: =)
petaoldova posted by:
A pak se divme, že v ČR je tolik aut se stočeným tachometrem a spol.... když jaždý chce auto po prvním majiteli se serviskou a najetými max 150 000km, tak proč to zákazníkovi nedopřát, že? Tedy alespoň na papíře=) Taky sem se jela podívat na auto- nebouraný se serviskou, 150 000km najeto... serviska nevyplněná, najeto minimálně 250 000 a bouraný bylo a navíc mělo závadu, nebrzdilo- v inzerátu o tom nebylo ani slůvko=) ale protože jinak bylo ve výborným technickým stavu a oprava po bouračce byla ...
Oprava po bouračce... Říká vám něco termín programované deformační zóny? Asi je důležitější ta sleva. Neřekl bych ale, že tady je na správném místě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 20:40, RE: Každý by si měl zamést před svým prahem
David V posted by:
Už jsem tady o tomto paradoxu několikrát mluvil. Každý má představu, že koupí excelentní ojeté auto, do kterého nebude muset nic investovat. A pokud do ojetiny někdo investuje, bývá v diskusi rozcupován, kolik do toho vrazil nesmyslných peněz. Pokud chcete kupuvat pěkná ojetá auta, tak sami napřed musíte pěkná ojetá auta prodávat. Čili máme tu paradox, že každý si představuje nákup kvalitní ojetiny, avšak kvalitní ojetinu nikdo nepordává. Nezřídka se setkávám s řešením závady stylem - prodej voz...
Co to zase meleš Davide. S hodnocením trhu ojetin souhlasím, ale xenony?? Výbojka nestojí tisíce ale 1500,-Kč. Startér i trafo je většinou integrované v řídící jednotce světlometu a stojí cca 2000,-Kč. Navíc nic z toho co jsi popsal se nekazí, max. ty výbojky a ty stojí cca 2x tolik co lepší žárovky, ale svítí podstatně lépe. U xenonů bývají problémy spíše s čidly zatížení na podvozku a ta stojí cca 1000,-Kč kus.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 20:48, RE: původ
Pepe posted by:
Souhlas. Narazit na kvalitní ojetinu u nás je hledáním jehly ne v kupce, ale v pořádném stohu sena. Ne, že by na západ od nás byli samí poctivci, ale ten výběr je prostě větší... A že je vyšší i cena? Pokud odpovídá, tak je to v pořádku...
Také s Vámi souhlasím. Ovšem tento požadavek má původ ve snadném zjištění minulosti vozu. My jsme třeba poslali kopii servisky nejmenovaného brněnského autobazaru, který se tvářil nóbl do servisu, ze kterého byly záznamy v servisce, a bylo nám jasně odpovězeno, že je serviska padělaná. A dokonce, aniž jsme řekli, od koho ji máme, tak určili toho konkrétního brněnského prodejce, že to není první případ.
A je pravdou, že informace o autě poskytovali v bazaru velmi neochotně. Obvykle t fungovalo tak, že pokud bylo na autě cokoliv špatně, tak prodejce reagoval velmi vlažně a nikdy neposlal vše, o co jsme žádali. Pokud bylo na autě vše OK, tak to přišlo obratem, ale taky tomu odpovídala cena.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 20:51, RE: Každý by si měl zamést před svým prahem
Pavlik posted by:
Co to zase meleš Davide. S hodnocením trhu ojetin souhlasím, ale xenony?? Výbojka nestojí tisíce ale 1500,-Kč. Startér i trafo je většinou integrované v řídící jednotce světlometu a stojí cca 2000,-Kč. Navíc nic z toho co jsi popsal se nekazí, max. ty výbojky a ty stojí cca 2x tolik co lepší žárovky, ale svítí podstatně lépe. U xenonů bývají problémy spíše s čidly zatížení na podvozku a ta stojí cca 1000,-Kč kus.
No, každé auto to má jiné, to se nepřu, ale když to odejde třeba v Mondeu (startér), tak je integrovaný ve světlometu a znamená to docela pálku nebo méně z vrakálu s nejistotou délky služby. Z toho jsem vycházel, ale beru, že ne všude je to tak drahé, nicméně v porovnání s klasikou je to o dost dražší, když se cokoli vysype.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.05.2012 21:12, RE: původ
David V posted by:
Také s Vámi souhlasím. Ovšem tento požadavek má původ ve snadném zjištění minulosti vozu. My jsme třeba poslali kopii servisky nejmenovaného brněnského autobazaru, který se tvářil nóbl do servisu, ze kterého byly záznamy v servisce, a bylo nám jasně odpovězeno, že je serviska padělaná. A dokonce, aniž jsme řekli, od koho ji máme, tak určili toho konkrétního brněnského prodejce, že to není první případ.
A je pravdou, že informace o autě poskytovali v bazaru velmi neochotně. Obvykle t fungovalo t...
Já sice poslední auto koupil bez servisky, ale při kontrole v aut. servisu mi přes VIN dohledali, co se s autem v D dělo. Souhlasily datumy a km na štítcích (olej, řemen). Čtyřleté naftové auto mělo 142tkm, odpovídal stav a cena byla více než příznivá...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.05.2012 07:19, RE: =)
Pepe posted by:
Oprava po bouračce... Říká vám něco termín programované deformační zóny? Asi je důležitější ta sleva. Neřekl bych ale, že tady je na správném místě...
Ta bouračka byl evidentně parkovištní ťukanec, žádná totální havárka....ale už i to je auto které bylo bourané...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.05.2012 14:07, RE: =)
petaoldova posted by:
Ta bouračka byl evidentně parkovištní ťukanec, žádná totální havárka....ale už i to je auto které bylo bourané...
Parkovištní ťukanec - pravil pán v teplákovce v bazaru...
Není nad to, vidět auto v tom stavu, jakém se přivezlo...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.05.2012 15:32, RE: =)
Pepe posted by:
Parkovištní ťukanec - pravil pán v teplákovce v bazaru...
Není nad to, vidět auto v tom stavu, jakém se přivezlo...
Ne, pravil autoklempíř, nejsem debil- pro to auto sem si šla v doprovodu přítele a jeho kamarádů- dva automechanici, autoelektrikář a klempíř- lakýrník... takže auto mi před koupí hodně dobře prohlídli, zkontrolovali vin- jestli skutečně patří tomuhle autu a jestli je právně v pořádku,vyhádali s bazarem slevu na tyhle blbosti... brzdy mi opravili za 3000kč a od tý doby měním jenom spotřební záležitosti (olej, filtry a spol) a auto jezdí už tři roky bez jediný poruchy... Bazarníkům nevěřím ani nos mezi očima, takže každý jejich slovo si nechávám prověřit... celým tím příspěvkem do diskuse sem chtěla říct asi tohle- bazarníkům nevěřte ani slovo a že je lepší zaměřit se na celkový stav vozidla- nechat prohlídnout automechanikem- než dát na prázdný papírový sliby (radši si koupím auto co má nalítáno poctivejch 300 000km, ale dostávalo alespoň trošku slušnou péči a je v dobrym stavu než papírově úchvatný auto se serviskou, 98 000 km po důchodci,nebouraný, garážovaný, v zimě nejetý za strašnej balík, ze kterýho se vyklube kdeco (svařený ze dvou a více jinejch - třeba i kradenejch, stočený tacho a kdo ví co ještě)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.05.2012 15:35, RE: =)
petaoldova posted by:
Ne, pravil autoklempíř, nejsem debil- pro to auto sem si šla v doprovodu přítele a jeho kamarádů- dva automechanici, autoelektrikář a klempíř- lakýrník... takže auto mi před koupí hodně dobře prohlídli, zkontrolovali vin- jestli skutečně patří tomuhle autu a jestli je právně v pořádku,vyhádali s bazarem slevu na tyhle blbosti... brzdy mi opravili za 3000kč a od tý doby měním jenom spotřební záležitosti (olej, filtry a spol) a auto jezdí už tři roky bez jediný poruchy... Bazarníkům nevěřím ani no...
Přiznejme si- kolik v čr asi může bejt takovejch aut po "důchodcích" na prodej- asi tak 1% z těch o kterejch se to tvrdí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.05.2012 16:43, RE: Každý by si měl zamést před svým prahem
David V posted by:
No, každé auto to má jiné, to se nepřu, ale když to odejde třeba v Mondeu (startér), tak je integrovaný ve světlometu a znamená to docela pálku nebo méně z vrakálu s nejistotou délky služby. Z toho jsem vycházel, ale beru, že ne všude je to tak drahé, nicméně v porovnání s klasikou je to o dost dražší, když se cokoli vysype.
Dražší to je, ale ne příliš a za tu službu to stojí. Měl jsem možnost porovnat jak megana tak X-traila s a bez xenonů a volba byla jasná - xenony. Jen jsem nechal domontovat světla pro denní svícení, ať v létě zbytečně "nehoním motorky". Problém je spíš bouraška nepojištěného auta (což není můj případ), kdy xenon světlomet je skutečně cca 3x dražší než obyčejný ( u tvého mondea snad dokonce 5x dražší).
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.