0
back
 

diskuze k tématu: kia ceed nebo škoda octavia

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, korejská vozidla
jednicka1111
number of posts15
date of registration14.10.2013
Friday 27.12.2013 14:41, kia ceed nebo škoda octavia
muže mi někdo poradit co je lepší volba jestli škoda octávia 1.6 TDI 77KW a nebo kia ceed 1.6 CRDI 85KW,oba jsou z roku 2012.
respond
Corlis
number of posts135
date of registration14.03.2007
Friday 27.12.2013 18:18, re:
těžko radit, dle mého záleží na prioritách, já aktuálně jezdím s fabií v kombi s tímto motorem a nemám sebemenší problém, jízdní vlastnosti jsou mírně vlažnější než klasika jednadevet nebo dvoulitr, ale zase jezdím za 4.2 litru na sto pruměrně a nikam nechvátám, i když motor se hodně povedl a opravdu jede. Octavia dle mého názoru na tom bude hodně podobně. Kia vubec nemá špatné motory, po Praze jich jezdí ohromné množství. Dle mého chybu neuděláte ani v jednom případě. Určitě sem majitel dotyčné Kii napíše.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 27.12.2013 20:26, RE: re:
Corlis posted by:
těžko radit, dle mého záleží na prioritách, já aktuálně jezdím s fabií v kombi s tímto motorem a nemám sebemenší problém, jízdní vlastnosti jsou mírně vlažnější než klasika jednadevet nebo dvoulitr, ale zase jezdím za 4.2 litru na sto pruměrně a nikam nechvátám, i když motor se hodně povedl a opravdu jede. Octavia dle mého názoru na tom bude hodně podobně. Kia vubec nemá špatné motory, po Praze jich jezdí ohromné množství. Dle mého chybu neuděláte ani v jednom případě. Určitě sem majitel dotyčné Kii napíše.


Motor 1,6 TDI se opravdu docela povedl, má ovšem dvě velká ALE. Zaprvé disponuje pouze 5° převodovkou, která poměrně hodně kazí jeho využitelnost - na 5ku je motor ještě při 100km/h podtočený. Nevím jak ve Fabii, s tou jsem s touto motorizací nejel, ale v octavii tím trpí dvouhmota a jakýkoli pokus o akceleraci znamená nutnost podřazení. Za druhé se začne hodně sypat po překročení 150-170 tisíc km - zkušenost z provozu firemní flotily. Nejde ani tak o motor samotný, jako o příslušenství (odchází hlavně nejrůznější čidla a palubka potom vypadá jako diskotéka).
Kia má výhodu 6°převodovky - lépe využívá výkon a reálně jede lépe. Je ale o něco hlučnější než 1,6 TDI ("kvalit" 1,9 TDI ale zdaleka nedosahuje).
respond
mostak
number of posts3
date of registration28.12.2013
Saturday 28.12.2013 15:37, ceed
Mám kiu ceed 1.6 crdi 85 Kw už 2 roky a jsem maximálně spokojen reál. spotřeba 5.5 L při hodně klidné jízdě se dá dostat na 4.5 L. Na druhou stranu jsem jel na německé dálnici za 6.6 L při rychlosti 190-200 Kmh.
respond
jednicka1111
number of posts15
date of registration14.10.2013
Saturday 28.12.2013 19:58, kia
díky za názory,také si myslím že kia je dobré auto,také má o dost lepší výbavu o které si škoda muže jenom zdát,a myslím si že i po stránce vzhledu jak interieru tak i z venku vypadá lépe,ale to je jen muj názor a o záruce ani memluvím.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Saturday 28.12.2013 22:43, RE: ceed
mostak posted by:
Mám kiu ceed 1.6 crdi 85 Kw už 2 roky a jsem maximálně spokojen reál. spotřeba 5.5 L při hodně klidné jízdě se dá dostat na 4.5 L. Na druhou stranu jsem jel na německé dálnici za 6.6 L při rychlosti 190-200 Kmh.


Vlastním Hyundai I 30 1.6 CRDI 94 kw .Při klidné jízdě je možné se dostat pod 5 l,jetli se to dokáže rozjet na 2oo km/h jsem nezkoušel,ale nikdo nemůže myslet vážně,že při rychlosti 190-200 bude spotřeba pod 8 l.Jinak v záruce řešíno kolísání otáček na volnoběh a začátkem této zimy odešly všechny žhavicí cívky.Na to se bohužel záruka nevztahuje.s prací mě to stálo 2 500 kč.Ještě bych chtěl upozrnit u Kie a Hyundae na vysoké ceny servisních prohlídek a některých dílů.
respond
roman.hrdlicka
number of posts22
date of registration30.10.2013
Saturday 28.12.2013 23:21, nedrží cenu
kia má jednu nevýhodu - nedrží cenu, takže když jí budete chtít v budoucnosti prodat, tak dost proděláte, myslím tím víc, než u jiných aut.
respond
mostak
number of posts3
date of registration28.12.2013
Sunday 29.12.2013 01:12, ceed
Ta spotřeba na německé dálnici mne také překvapila. Ale jelikož tam jezdím poměrně často je to ozkoušené dlouhodobá spotřeba je opravdu u mého vozu 6.6L. při uvedené rychlosti.
respond
mostak
number of posts3
date of registration28.12.2013
Sunday 29.12.2013 01:14, RE: nedrží cenu
roman.hrdlicka posted by:
kia má jednu nevýhodu - nedrží cenu, takže když jí budete chtít v budoucnosti prodat, tak dost proděláte, myslím tím víc, než u jiných aut.


Jinak řečeno Škoda,VW,AUDI,a jiné jsou pouze předražené. A tím myslím jak nové tak ojeté.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Sunday 29.12.2013 08:58, RE: ceed
mostak posted by:
Ta spotřeba na německé dálnici mne také překvapila. Ale jelikož tam jezdím poměrně často je to ozkoušené dlouhodobá spotřeba je opravdu u mého vozu 6.6L. při uvedené rychlosti.


No podle mě se s tím snad ani příliš dloho touhle rychlostí jet nedá,do větších stoupání to ani těch 190 jet nemůže.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 29.12.2013 10:31, RE: ceed
Fanda posted by:
mostak posted by:
Mám kiu ceed 1.6 crdi 85 Kw už 2 roky a jsem maximálně spokojen reál. spotřeba 5.5 L při hodně klidné jízdě se dá dostat na 4.5 L. Na druhou stranu jsem jel na německé dálnici za 6.6 L při rychlosti 190-200 Kmh.
Vlastním Hyundai I 30 1.6 CRDI 94 kw .Při klidné jízdě je možné se dostat pod 5 l,jetli se to dokáže rozjet na 2oo km/h jsem nezkoušel,ale nikdo nemůže myslet vážně,že při rychlosti 190-200 bude spotřeba pod 8 l.Jinak v záruce řešíno kolísání otáček na volnoběh a začátkem této zimy odešly všechny žhavicí cívky.Na to se bohužel záruka nevztahuje.s prací mě to stálo 2 500 kč.Ještě bych chtěl upozrnit u Kie a Hyundae na vysoké ceny servisních prohlídek a některých dílů.


Spotřeba může být klidně reálná, můj Megane grandtour s 1,5 DCi 78kw jede trvale 150km/h dle GPS za 5,7 litru (ale osobní zkušenost při takové rychlosti s 1,6 CRDi nemám). Co se týká cen prohlídek, tak rozdíl není proti škodovce nijak velký. U Hyundai je dražší servis SUV, ale třeba i30 má servis stejně drahý jako octavia. Na korejce bývá dražší origo plechařina, ale jak často ji člověk potřebuje?
PS: žhaviče nejsou cívky, správně jsou to žhavící svíčky a je to spotřebák, záruka se na ně vztahuje většinou jen prvních 30-50 tisíc km podle značky auta.
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Sunday 29.12.2013 11:17, zvážit vše
pokud jsou obě ze stejného roku (stejnou cenu) = tak pak určitě KIA na tom bude výbavou o třídu výše.
Za KIA mluví menší pravděpodbnost odcizení (u ŠKODY vysoká),a 7letá záruka,u ŠKODY záruka už bude končit.U Škodovky je zas lepší dostupnost náhradních dílů....
stejně tak havarijní pojistka na škodu bude dražší než na kiu
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Sunday 29.12.2013 15:05, RE: ceed
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
mostak posted by:
Mám kiu ceed 1.6 crdi 85 Kw už 2 roky a jsem maximálně spokojen reál. spotřeba 5.5 L při hodně klidné jízdě se dá dostat na 4.5 L. Na druhou stranu jsem jel na německé dálnici za 6.6 L při rychlosti 190-200 Kmh.
Vlastním Hyundai I 30 1.6 CRDI 94 kw .Při klidné jízdě je možné se dostat pod 5 l,jetli se to dokáže rozjet na 2oo km/h jsem nezkoušel,ale nikdo nemůže myslet vážně,že při rychlosti 190-200 bude spotřeba pod 8 l.Jinak v záruce řešíno kolísání otáček na volnoběh a začátkem této zimy odešly všechny žhavicí cívky.Na to se bohužel záruka nevztahuje.s prací mě to stálo 2 500 kč.Ještě bych chtěl upozrnit u Kie a Hyundae na vysoké ceny servisních prohlídek a některých dílů.
Spotřeba může být klidně reálná, můj Megane grandtour s 1,5 DCi 78kw jede trvale 150km/h dle GPS za 5,7 litru (ale osobní zkušenost při takové rychlosti s 1,6 CRDi nemám). Co se týká cen prohlídek, tak rozdíl není proti škodovce nijak velký. U Hyundai je dražší servis SUV, ale třeba i30 má servis stejně drahý jako octavia. Na korejce bývá dražší origo plechařina, ale jak často ji člověk potřebuje?PS: žhaviče nejsou cívky, správně jsou to žhavící svíčky a je to spotřebák, záruka se na ně vztahuje většinou jen prvních 30-50 tisíc km podle značky auta.


Myslel jsem samozřejmě svíčky,mě je dělali ve 22 t/km,záruka se na ně údajně nevztahuje vůbec.Ještě jsem měl smůlu s předním sklem,poškození od kamínku se naštěstí nechalo opravit,jinak cena předního skla na I -30 12 000 kč bez práce a takovíh perliček najdete více.Na druhou stranu jsem zase auto koupil za super cenu a s dražším provozem jsem počítal.Jinak motor 1.6 CRDI považuji za opravdu povedený ,ale aby se proháněl v Německu po dálnici delší dobu 19o až 200 km/h na to prostě nemá a pokud se vám to povede na dlouhé rovině nebo z kopečka takhle rozjet tak už tomu také bude odpovídat spotřeba.S 1.6 tdi nemám zkušenost,ale podle různých testů jsou na tom motory jak s výkonem,tak se spotřebou podobně.Pokud by zde někdo napsal,že lítá s Tdi v Německu 190 až 200 za 6.6 litru, to by bylo řečí.Nedávno jsem jel s 1.6 CRDI 94 kw trasu Pelhřimov ,Vídeň ,Sopron ,.Sárvár.Tam a nazpátek přibližně 700 km,z toho dálnice asi 150 km.Dodržoval jsem předepsanou rychlost,jak na dálnici,tak i na běžné silnici,spotřeba byla 4.8 l/100 km.Přibližně jednou za měsíc jezdím Pelhřimov ,Lovosice.Povolenou 130mírně překračuju a jezdím to kolem 6.5 l.Jinak cena servisní prohlídky je kolem 6-7 000 kč.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 29.12.2013 15:38, RE: ceed
Fanda posted by:
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
mostak posted by:
Mám kiu ceed 1.6 crdi 85 Kw už 2 roky a jsem maximálně spokojen reál. spotřeba 5.5 L při hodně klidné jízdě se dá dostat na 4.5 L. Na druhou stranu jsem jel na německé dálnici za 6.6 L při rychlosti 190-200 Kmh.
Vlastním Hyundai I 30 1.6 CRDI 94 kw .Při klidné jízdě je možné se dostat pod 5 l,jetli se to dokáže rozjet na 2oo km/h jsem nezkoušel,ale nikdo nemůže myslet vážně,že při rychlosti 190-200 bude spotřeba pod 8 l.Jinak v záruce řešíno kolísání otáček na volnoběh a začátkem této zimy odešly všechny žhavicí cívky.Na to se bohužel záruka nevztahuje.s prací mě to stálo 2 500 kč.Ještě bych chtěl upozrnit u Kie a Hyundae na vysoké ceny servisních prohlídek a některých dílů.
Spotřeba může být klidně reálná, můj Megane grandtour s 1,5 DCi 78kw jede trvale 150km/h dle GPS za 5,7 litru (ale osobní zkušenost při takové rychlosti s 1,6 CRDi nemám). Co se týká cen prohlídek, tak rozdíl není proti škodovce nijak velký. U Hyundai je dražší servis SUV, ale třeba i30 má servis stejně drahý jako octavia. Na korejce bývá dražší origo plechařina, ale jak často ji člověk potřebuje?PS: žhaviče nejsou cívky, správně jsou to žhavící svíčky a je to spotřebák, záruka se na ně vztahuje většinou jen prvních 30-50 tisíc km podle značky auta.
Myslel jsem samozřejmě svíčky,mě je dělali ve 22 t/km,záruka se na ně údajně nevztahuje vůbec.Ještě jsem měl smůlu s předním sklem,poškození od kamínku se naštěstí nechalo opravit,jinak cena předního skla na I -30 12 000 kč bez práce a takovíh perliček najdete více.Na druhou stranu jsem zase auto koupil za super cenu a s dražším provozem jsem počítal.Jinak motor 1.6 CRDI považuji za opravdu povedený ,ale aby se proháněl v Německu po dálnici delší dobu 19o až 200 km/h na to prostě nemá a pokud se vám to povede na dlouhé rovině nebo z kopečka takhle rozjet tak už tomu také bude odpovídat spotřeba.S 1.6 tdi nemám zkušenost,ale podle různých testů jsou na tom motory jak s výkonem,tak se spotřebou podobně.Pokud by zde někdo napsal,že lítá s Tdi v Německu 190 až 200 za 6.6 litru, to by bylo řečí.Nedávno jsem jel s 1.6 CRDI 94 kw trasu Pelhřimov ,Vídeň ,Sopron ,.Sárvár.Tam a nazpátek přibližně 700 km,z toho dálnice asi 150 km.Dodržoval jsem předepsanou rychlost,jak na dálnici,tak i na běžné silnici,spotřeba byla 4.8 l/100 km.Přibližně jednou za měsíc jezdím Pelhřimov ,Lovosice.Povolenou 130mírně překračuju a jezdím to kolem 6.5 l.Jinak cena servisní prohlídky je kolem 6-7 000 kč.


Na co se vztahuje záruka je podrobně rozepsáno v záruční (nebo servisní) knížce - podle toho bych se řídil. Já si nechal na záruku vyměnit i "unavené" navíječe bezpečnostních pásů (fungovaly, ale už to nebylo ono), to bylo najeto cca 150 tisíc km a xenonovou výbojku ve 180 tisících - bez problémů vyměněno. Cena předního skla 12000 není nic neobvyklého, obyčejné stojí většinou okolo 5000 ale termické (což má dnes většina aut nižší střední) je za 10-15 úplně běžně. Proto mám připojištění skla za pár korun ročně. A cena servisní prohlídky je také běžná - je to diesel. Na 1,6 TDI stojí se slevami a za "flotilovou" cenu 6300,- bez filtru nafty a s ním 7400,- (mění se každý druhý servis).
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Monday 30.12.2013 11:37, RE: ceed
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
mostak posted by:
Mám kiu ceed 1.6 crdi 85 Kw už 2 roky a jsem maximálně spokojen reál. spotřeba 5.5 L při hodně klidné jízdě se dá dostat na 4.5 L. Na druhou stranu jsem jel na německé dálnici za 6.6 L při rychlosti 190-200 Kmh.
Vlastním Hyundai I 30 1.6 CRDI 94 kw .Při klidné jízdě je možné se dostat pod 5 l,jetli se to dokáže rozjet na 2oo km/h jsem nezkoušel,ale nikdo nemůže myslet vážně,že při rychlosti 190-200 bude spotřeba pod 8 l.Jinak v záruce řešíno kolísání otáček na volnoběh a začátkem této zimy odešly všechny žhavicí cívky.Na to se bohužel záruka nevztahuje.s prací mě to stálo 2 500 kč.Ještě bych chtěl upozrnit u Kie a Hyundae na vysoké ceny servisních prohlídek a některých dílů.
Spotřeba může být klidně reálná, můj Megane grandtour s 1,5 DCi 78kw jede trvale 150km/h dle GPS za 5,7 litru (ale osobní zkušenost při takové rychlosti s 1,6 CRDi nemám). Co se týká cen prohlídek, tak rozdíl není proti škodovce nijak velký. U Hyundai je dražší servis SUV, ale třeba i30 má servis stejně drahý jako octavia. Na korejce bývá dražší origo plechařina, ale jak často ji člověk potřebuje?PS: žhaviče nejsou cívky, správně jsou to žhavící svíčky a je to spotřebák, záruka se na ně vztahuje většinou jen prvních 30-50 tisíc km podle značky auta.
Myslel jsem samozřejmě svíčky,mě je dělali ve 22 t/km,záruka se na ně údajně nevztahuje vůbec.Ještě jsem měl smůlu s předním sklem,poškození od kamínku se naštěstí nechalo opravit,jinak cena předního skla na I -30 12 000 kč bez práce a takovíh perliček najdete více.Na druhou stranu jsem zase auto koupil za super cenu a s dražším provozem jsem počítal.Jinak motor 1.6 CRDI považuji za opravdu povedený ,ale aby se proháněl v Německu po dálnici delší dobu 19o až 200 km/h na to prostě nemá a pokud se vám to povede na dlouhé rovině nebo z kopečka takhle rozjet tak už tomu také bude odpovídat spotřeba.S 1.6 tdi nemám zkušenost,ale podle různých testů jsou na tom motory jak s výkonem,tak se spotřebou podobně.Pokud by zde někdo napsal,že lítá s Tdi v Německu 190 až 200 za 6.6 litru, to by bylo řečí.Nedávno jsem jel s 1.6 CRDI 94 kw trasu Pelhřimov ,Vídeň ,Sopron ,.Sárvár.Tam a nazpátek přibližně 700 km,z toho dálnice asi 150 km.Dodržoval jsem předepsanou rychlost,jak na dálnici,tak i na běžné silnici,spotřeba byla 4.8 l/100 km.Přibližně jednou za měsíc jezdím Pelhřimov ,Lovosice.Povolenou 130mírně překračuju a jezdím to kolem 6.5 l.Jinak cena servisní prohlídky je kolem 6-7 000 kč.
Na co se vztahuje záruka je podrobně rozepsáno v záruční (nebo servisní) knížce - podle toho bych se řídil. Já si nechal na záruku vyměnit i "unavené" navíječe bezpečnostních pásů (fungovaly, ale už to nebylo ono), to bylo najeto cca 150 tisíc km a xenonovou výbojku ve 180 tisících - bez problémů vyměněno. Cena předního skla 12000 není nic neobvyklého, obyčejné stojí většinou okolo 5000 ale termické (což má dnes většina aut nižší střední) je za 10-15 úplně běžně. Proto mám připojištění skla za pár korun ročně. A cena servisní prohlídky je také běžná - je to diesel. Na 1,6 TDI stojí se slevami a za "flotilovou" cenu 6300,- bez filtru nafty a s ním 7400,- (mění se každý druhý servis).


Na servisní náklady byla zlatá 1.2 htp první servis 1 700 kč,nejdražší v 60 000 km 4 400 kč a to ještě vždy účtovali 4l oleje a přitom se tam nevlezou ani celé 3 l.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Monday 30.12.2013 17:33, ...
jezdím s 1,6 tdi (zrovna 2012 a je právě tak zajetá, cca 45 tkm) .
oproti "starým" 1,9 tdi výrazně tišší. žerou jeko 1,9 tdi v oktávkách první generace - u mě cca 4,6 po praze a okolí, po dálnici 5,5, praha - berlín na otočku za 6,2 (české dálnice 140, německé tam 150, zpátky 160-170 - dle navi, tacho ukazuje o 10 víc...za 6 hodin zpátky), praha - české budějovice a zpět za 4,2 (po dálnici 130-140, okresky 100, spíš jsem jel s provozem, občas předjel náklaďák)

1,6 tdi mají výrazně delší zpřevodování a je nutno při většině přidání podřadit. počítač ukazuje nesmysly (aby někdo dával pětku v 1.200 otáčkách je o rozum...a dvouhmotu).

s i-30 (bratr ceed) jsem jel jednou, cca 30 km. spotřeba byla vyšší, ale neměl jsem to auto "v noze". předpokládám, že reálně vyšší spotřeba bude o pár deci, max půl litru.
řízení a pocit z automobilu byl...jiný. ne, že by to bylo špatné, ale nezvyk.
znám lepší i horší auta, tohle byl takový prudce jiný způsob průměrnosti (oktávka je ten druhý jiný)

jinak za stejné peníze bude oktávka větší a ceed vybavenější. servisní náklady budou zhruba stejné, u ceed se plechy, světla, skla, apod. nedělají v druhovýrobě, takže s tím počítat.
respond
roman.hrdlicka
number of posts22
date of registration30.10.2013
Monday 30.12.2013 22:38, RE: zvážit vše
stréc od piva posted by:
pokud jsou obě ze stejného roku (stejnou cenu) = tak pak určitě KIA na tom bude výbavou o třídu výše.Za KIA mluví menší pravděpodbnost odcizení (u ŠKODY vysoká),a 7letá záruka,u ŠKODY záruka už bude končit.U Škodovky je zas lepší dostupnost náhradních dílů....stejně tak havarijní pojistka na škodu bude dražší než na kiu


v Praze určitě dost riskantní mít Octávku. Je jednoznačně nejkradenější, takže jedině počítat s dalšími zabezpečovacími systémy - skrytý vypínač bez, kterého nenastartují, zámek na volant, pískovaná okna (přestává se vyplácet leptání, protože jde lehce odstranit), popř. GPS...
respond
radek.slivaFB
number of posts181
date of registration16.03.2013
Wednesday 01.01.2014 13:27, RE: ...
jinak za stejné peníze bude oktávka větší a ceed vybavenější. servisní náklady budou zhruba stejné, u ceed se plechy, světla, skla, apod. nedělají v druhovýrobě, takže s tím počítat.

chtěl bych ještě upřesnit ty rozměry... ceed rozvor 2650, šířka-1780,výška 1470, délka nevim jak u kombi ale bude menší než octavia...octavka rozvor 2578,šířka-1769,výška 1462
respond
jednicka1111
number of posts15
date of registration14.10.2013
Wednesday 01.01.2014 20:24, kia
neví někdo kolik stojí servisní prohlídky u kia v rámci záruky.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Friday 03.01.2014 11:44, RE: kia
jednicka1111 posted by:
neví někdo kolik stojí servisní prohlídky u kia v rámci záruky.


co zavolat do autorizovaného servisu?
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.