jezdím s 1,6 tdi (zrovna 2012 a je právě tak zajetá, cca 45 tkm) .
oproti "starým" 1,9 tdi výrazně tišší. žerou jeko 1,9 tdi v oktávkách první generace - u mě cca 4,6 po praze a okolí, po dálnici 5,5, praha - berlín na otočku za 6,2 (české dálnice 140, německé tam 150, zpátky 160-170 - dle navi, tacho ukazuje o 10 víc...za 6 hodin zpátky), praha - české budějovice a zpět za 4,2 (po dálnici 130-140, okresky 100, spíš jsem jel s provozem, občas předjel náklaďák)
1,6 tdi mají výrazně delší zpřevodování a je nutno při většině přidání podřadit. počítač ukazuje nesmysly (aby někdo dával pětku v 1.200 otáčkách je o rozum...a dvouhmotu).
s i-30 (bratr ceed) jsem jel jednou, cca 30 km. spotřeba byla vyšší, ale neměl jsem to auto "v noze". předpokládám, že reálně vyšší spotřeba bude o pár deci, max půl litru.
řízení a pocit z automobilu byl...jiný. ne, že by to bylo špatné, ale nezvyk.
znám lepší i horší auta, tohle byl takový prudce jiný způsob průměrnosti (oktávka je ten druhý jiný)
jinak za stejné peníze bude oktávka větší a ceed vybavenější. servisní náklady budou zhruba stejné, u ceed se plechy, světla, skla, apod. nedělají v druhovýrobě, takže s tím počítat.